Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 16.02.2012 klo 12:31

Labradorinnoutajat - osa 4

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 17:50  
+
0

Mouse kirjoitti:

Birdie: Juuri samalla kohtaa kun Mooseksella ja varmaan samankokoisetkin pallurat. Kasvattaja (eläinlääkäri) katsoi lähettämäni kuvat ja pyysi, että kävisimme näyttäytymässä eläinlääkärilla noiden takia ensi viikolla. Rinolla ne patit näkyy selvästi ulospäin ja kun vertaa vanhoihin valokuviin, niitä ei niissä näy. Patit on ihan liikkuvat nahan alla. Pientä köhimistä Rinolla on mutta ei mitään kauheeta yskää kuin viimeksi. Syö normaalisti ja on leikkisä.



Mooseksella on nuo olleet niin kauan kun muistan...


Tässä Mooses on jotai 4kk.
En mä ole ajatellut että ne on mitään epänormaalia. No Mooses täyttää koht vuoden ja se saa rokotukset ja kuvauten sen niin voin sit samalla kysyä noista pateista. Ilmoita ihmeessä tänne heti kun tulette eläinlääkäristä.
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 21:49  
+
0
Mä oon hullu, hullu, hullu :nauru: Menin sit taas laittamaan kasvattajalle sähköpostia pennuista, ois vielä neljä urosta vapaana, ruskeita sellaisia pieniä pötkylöitä. Miks mä meen tekee tällasta, lisää rahan menoa, lisää vaivaa, lisää kaikkea. Enhän mä halua sellaista ällösöpöä pientä pennulta tuoksuvaa otusta tänne meille, eeen! Ei vaan, kyllä mä haluan, mutta silti vähän jänskättää :hymy:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 22:01  
+
0
Tsemppiä eepille! :) Ällönsöpöys karisee arjessa kummasti, mutta selvästi olet miettinyt toisen koiran hankintaa tarkasti. Onko jokin erityinen syy, että haluat ruskean?

Ai niin ja siihen lomapohdintaan. Kupla on ollut meillä nyt kolme viikkoa, enkä olisi voinut kuvitellakaan meneväni töihin tai kouluun täysipäiväisesti vielä tänä aikana. Sen sijaan nyt uskoisin, että Kuplan kanssa on harjoiteltu riittävästi yksinoloa ja sitä voi jättää koko ajan pidemmäksi aikaa yksin. Mielestäni yltiöpitkä yksinolon harjoitteluaika, joka meillä on (koko kevät), rakentaa pohjaa myöhempää varten. Tietysti harvalla on mahdollisuus olla näin pitkään koiran kanssa kotona ja vähitellen kasvattaa yksinoloaikaa. Lisäksi sinulla on erilainen tilanne, koska pennun kanssa on Taavi. :wink:

Luulisi kuitenkin, että pentuja syntyy pääkaupunkiseudulle kesälläkin. Jos ruskea väri on ehto, voi olla hankalampaa.
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 22:23  
+
0
^Ei oo värillä edes väliä, kunhan bongasin pk-seudulta pentueen ja tartuin siihen. Niitä ei kauheesti ole ollut kun viime kesästä asti oon aktiivisesti pentuvälitystä seurannut. Ajoittain kyllä mutta aina mulle väärään aikaan. Jotain on aina ollut ettei ole ollut sopiva aika pennulle, joko ei ole lomia enää jäljellä tai Taavi on sairastunut ja rahat menny siihen tai jotain muuta. Kyllähän mä tässä odotella voin, mutta mitä mä odottelen? Just yhdelle kaverillekin sanoin, että eiköhän tässä oon nyt soudettu ja huovattu tarpeeks kauan että jotain vois alkaa jo tekemäänkin asian eteen. Ei se asia odottamalla muutu kun se on pohdittu jo ajat sitten valmiiksi, on odottanut vaan sitä sopivaa ajankohtaa. Mä haluan kuitenkin ensisijaisesti Taaville sen kaverin, monta vuotta kun tässä vielä odottelen niin se on joa myöhäistä. Nytkin kyllä on asioita jotka mietityttää ja mulla on aina ollut se periaate että jos joku asia vähänkin mietityttää niin sitä asiaa ei kannattais tehdä. Mutta tässä tilanteessa mä olenkin enemmän järki-ihminen, pohdin jopa liikaa tuunko mä pärjäämään rahallisesti kahden kanssa tai ylipäätään kahden kanssa. Tänään tuntuu siltä että pärjään hyvinkin ja huomenna taas pää sanoo toista. Pitäis vaan antaa joskus mennä niinkuin tunteet sanoo eikä kuunnella sitä järjen ääntä. Monet asiat on jääny tekemättä juurikin ton mun liian järkeilyn takia. Ihme että oon ees ekaa koiraa uskaltanut ottaa. Vaikka olinhan mä Taavistakin varma etten saa sitä pysymään hengissä viikkoa kauempaa ja että mä oon tosi sirkee koiran omistaja, no onhan tuo keikkunut jo 6 vuotta tossa mukana ja hyvin näyttää pärjäävän :nauru:
Lisäksi se mietityttää että jos mä vielä kovin kauan odottelen pennun ottamista niin Taavi alkaa muutaman vuoden päästä olla jo aika vanha, se ei välttämättä enää jaksa mitään pikkuriiviötä. Siinä vaiheessa on sit jo parempi ootella kokonaan että Taavia ei enää oo ja sit vasta hankkia pentu. Nyt sillä kuitenkin vielä virtaa piisaa vaikka rauhallinen herra onkin ja ehkä jaksaiskin pennun kanssa välillä riehua.

Rahatilanne tässä ehkä kaikista eniten jännittää. Mä kun en mikään rikas ole vaikka töissä käynkin ja suurin piirtein kaikki menee mikä tuleekin, viimeistään Taavin sairasteluihin. Se lähinnä jännittää että jos mä nyt tuhlaan säästöt pentuun niin se murphyn laki iskee ja Taavi taas sairastuu ja mulla ei ookaan sitä ylimääräistä rahaa. Mutta onneks sitä pentua ei just nyt tartte maksaa, onhan tässä vielä pari kk aikaa kerätä rahaa, kaikki vaan ylimääräinen talteen. Siis pennun hinta on kyllä jo olemassa, mutta jotenkin mulla on sellainen kutina, että jos mä luotan siihen että se raha on ja pysyy kunnes pennun maksaisin niin aivan varmasti siitä kohta menee osa Taavin eläinlääkäriin. Eli sen takia mun on pakko säästää lisää niin sit on ainakin jotain ylimääräistä jos Taaville jotain tulee. Pennun rokotukset on jo sit pieni hinta siihen nähden mitä mä makselen joka toinen kk Taavin lääkäreistä, sitä summaa ei tartte edes säästää. Eikä juuri mitään tarvikkeitakaan tarttis ostella, tallessa on vaikka ja mitä.

Mutta katellaan nyt mitä tuleman pitää, mä kuitenkin alan huomenna järkeillä asiaa ja totean etten pysty tähän ja perun koko homman :nauru:

Taavin kanssahan mä olin 5 viikkoa lomalla kotosalla ja harjoiteltiin yksin oloa pikkuhiljaa, silti siitä tuli tuhooja yksin ollessaan myöhemmin. Eli sama se on oonko viikon uuden pennun kanssa kotona vai sen viis viikkoa. Jos se tuhoaa niin se tuhoaa, ei siinä auta mikään. Kesällä tulee varmaan pieniä reissuja kuitenkin tehtyä niin aina helpompi on saada hoitoon tai kuljettaa mukana jo vähän isompi pentu kuin ihan pieni. Taavi oli kyllä ekana kesänä mukana mökillä keski-Suomessa 11-viikkoisena ja hyvin meni vaikkei se sisäsiisti vielä ollutkaan. Junaan ei tehnyt hätiään vaan heti junasta kun päästiin ulos. Mökkiin kyllä teki, mutta aina lehden päälle kun oli siihen opetettu.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 26.02.2012 klo 22:26)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 22:42  
+
0
Okei, ruskeissa kannattaa vaan sitten miettiä sitä "värilisää", joka saattaa näkyä hinnassa perusteettomasti. Kyllähän koirista kustannuksia tulee ja Taavi on varmasti asia erikseen. Oletko ajatellut pennulle ottaa vakuutuksen (Taavilla sitä ei käsittääkseni ole, jos kulut ovat noin isoja)?

Toisaalta olisin myös toivonut kevätpentua talvella kotiutumisen sijaan sisäsiisteyskoulutuksen ja ulkoilun opettelun takia, mutta nyt on ihana haaveilla kesästä, kun Kupla on jo isompi. On se mukavampaa touhuta jo vähän vanhemman koiran kanssa ulkonakin ja antaa tosiaan hoitoon, kun lähdemme itse ulkomaille muutamaksi päiväksi.

En itse ajatellut tuhoamista tuossa yksinolon opettelussa vaan lähinnä ulvomista ja metelöintiä. Kerrostaloasukkeina se olisi meille ainakin erittäin suuri ongelma, jos koira purkaisi eroahdistusta huutamalla. Tuhoamista pitää katsoa sitten, kun se alkaa: Kuplan emän aikaisemmat pennut ovat kuulemma osoittaneet taitoja senkin suhteen.. :roll:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 27.02.2012 klo 11:52  
+
0
Eihän se pari ylimääräistä saturaista ole paha hinta ruskeasta, kun sitä koiraa kuitenkin parhaassa tapauksessa "joutuu" katsomaan seuraavat viisitoista vuotta. On ihan hyvä valita sellainen väri mikä miellyttää silmää. Itsekin olen aina pitänyt jostain syystä labbiksissa mustista ja ruskeista enemmän kuin keltaisista enkä tiedä miksi. No loppupeleissä luonne ratkaisee ja tykkään energisistä riiviöistä enemmän kuin rauhallisista. Kannattaa ottaa vakuutus, koska koira todennäköisesti pysyy Murphyn lain mukaan terveenä ja sitten harmittaa maksaa "kallista" vakuutusta.
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 27.02.2012 klo 13:57  
+
0
Joo, mä en voi enempää vakuutuksien puolesta liputtaa.. Meillähän ei ennen vakuutuksia ollut. Sitte Bailey liukastui. 1500e leikkaus pamahti sieltä. Vaikka ois muuten terve koira niin koska vaan voi tapahtua jotain yllättävää, ja kyllä mä ainakin mieluummin nykyään maksan sitä vakuutusta ja voin ajatella että jos toi toinenkin joskus vaikka samalla tavalla liukastuu niin tiedän, ettei maailma kaadu siihen.

Ja mun mielestä se ruskeen värilisä on ihan ok kunhan pitää sen järjen kädessä siinäkin. Oon ihan hirveesti nyt Baileyn jälkeen nähnyt kasvattajia jotka käyttävät vain ruskea x ruskea sekoituksia (näinhän ei suositella tehtävän) jotta tulee ruskeita pentuja ja paljon rahaa. Että jos siitä pennusta pyydetään jotain 1600 euron hintaa niin kannattaa ehkä katsoa muualle.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 27.02.2012 klo 13:58)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 27.02.2012 klo 14:24  
+
0
Komppailen Eldarwenia, vakuutus on meilläkin pennulle hankittu. Toivottavasti sitä ei tarvitse käyttää, mutta kyllä tuollainen 1500€:n lasku tekisi opiskelijan budjettiin melkoisen loven, jos yllättäen pamahtaisi. Meillä on vakuutussopimus nyt siten, että kuluista maksettavaksi tulee omavastuu (60€) + 25%.

Totta kai ruskea väri on arvonsa mukainen, jos sellaisen todella haluaa. Kuitenkin pientä harkintaa minäkin kannustaisin harjoittamaan hinnan suhteen, jos vanhemmilla ei ole näyttely- ja/tai koetuloksia ja jos terveystulokset tai periytyvyys eivät ole priimaa. Ruskeiden labbisten noutajille ominaiset käyttöominaisuudet ovat kuulemani mukaan muita värejä heikompia. Voihan tällaisen kuvan saada, koska käyttölinjaisissa ei kyseistä väriä nähdä.

Rahastuksen makua on joissain ruskeissa pentueissa mielestäni ollut, kun on esimerkiksi käytetty ruskea x ruskea -yhdistelmää.. En usko, että olisin maksanut 500€ ylimääräistä koiran värin perusteella, mutta onneksi me nimenomaisesti emme halunneet ruskeata. Jos väri on kuitenkin jollekin yksi ratkaiseva tekijä ja on valmis maksamaan värilisän niin siitä vaan. Kyllä niitä vastuuntuntoisia kasvattajia löytyy! :peukku:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 27.02.2012 klo 19:43  
+
0
Joo en minäkään mitään 1500euroa ruskeasta väristä maksaisi ja onneksi itselle on musta yhtä hyvä kuin ruskea ettei väristä tarvitse maksaa. Lähtökohta pennun valinnassa oli tietysti vanhempien terveys ja sitten vasta ne tulokset käyttö ja näyttelypuolella. Pari pentuetta näin joissa emoa ei oltu kertaakaan viety näyttelyyn ja vaikka terveystulokset oli parhaat mahdolliset niin ottaisin mieluummin sellaisesta pentueesta jossa on edes kerran käyty näyttelyssä näyttäytymässä. Olen jo pitkään haaveillut metsästyslinjaisesta, mutta niitä on vaikeampi löytää ja käyttöpuolen kasvattajilla on usein ehtoja pennun myymiselle joten käyttölabbis jääköön vielä pitkäaikaiseksi haaveeksi.
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 27.02.2012 klo 20:05  
+
0
Itse maksoin Baileystä vuonna 2010 1000e, sen jälkeen on pari sellasta tullut vastaan että hintana ollut se 1500-1600e ruskeasta.. Mun mielestä se vaan on ihan hullu hintapyyntö.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 28.02.2012 klo 06:40  
+
0
No, mähän en oo mitään varauksia vielä mistään tehnyt, vasta kyselyä ylipäätään. Enkä ole edes varma itsekään riittääkö viikon loma totuttamaan Taavin ja pennun toisiinsa vai kattelenko sittenkin kesälle vasta pentua. Kysellähän aina saa, sitähän ei tiedä jos samalta kasvattajalta tulee vaikka toiseenkin ajankohtaan pentuja ja haluaakin sieltä ottaa. Ruskeaa oon ajatellut mustan kanssa, mutta ei se keltainenkaan poissuljettu ole. Kuten sanottu, kun löytyy se sopiva pentu niin värillä ei ole väliä. Ruskeet tuntuu olevan kalliimpia, Taavi maksoi 6 vuotta sitten 800e, ja keltaiset ja mustat tuntuu nykypäivänä olevan tonnin luokkaa suunnilleen.

Vakuutusta ei ole Taaville koska oon irtisanonut sen silloin kun kuluja oli ekana vuonna toista tonnia eikä penniäkään saatu vakuutuksesta takaisin. Ihan meen säästölinjalla ja puristan Taavin ell-rahat jostain. Ja pakko tunnustaa, että pari kertaa oon joutunut lainaamaan kaveriltakin rahaa eläinlääkäriin kun Taavilla oli pahin kierre ja sairasteli ihan kuukauden välein enkä ehtinyt saamaan edes seuraavaa palkkaa edellisen ell-reissun jälkeen. Pennulle ois kyllä tarkoitus vakuutus ottaa. Kaikki asiat on mietitty valmiiksi. Niin ne hyvät kuin pahatkin.

Taavihan on alusta asti ollu tosi hiljainen, ei koskaan oo huutanut mun perään eikä haukkunut tai vinkunut yksin kotona, ei koskaan. Seuraavastahan ei ikinä tiedä, mutta onneks nää labbikset ei sentään mitään räkyttäjiä ole. Huutoa tietysti voi pennulla alussa olla, mutta uskon, että myös toisen koiran seura vähän auttaa sitä ksin jäämistä. Vaikka alusta asti ois tarkoitus myös jättää pentua ihan yksin kotiin, joudunhan mä Taavia kuitenkin lenkittämään yksin, joten pakostikin myös pennulle tulee niitä yksin olo harjoituksia. Mulla on myös kivat naapurit, ja uskon että kun asiasta ilmoittaa että meillä on uusi pentu ja se voi alussa huudella ja toivon että siitä ilmoitetaan, naapurit varmasti mulle kertoo. Kertoi ne mulle tänne muutonkin jälkeen ettei Taavi ole pitänyt mitään meteliä missään vaiheessa.

Rahallisestihan voi tulla tiukempaa kuin mitä yhden koiran kanssa, tai sitten ei. Se toinen voi olla koira jonka kanssa ei tartte käydä kuin rokotuksilla, tai sit se voi olla Taavi kakkonen. Mutta sen mä voin sanoa, että jos mä rahallisesti varaudun siihen määrään ell-käyntejä mitä Taavin kanssa on ollut niin mä en saa koiraa ikinä, mä en ehdi säästää niin paljon rahaa koko elinikänäni. Sellaiseen ei voi kukaan varautua rahallisesti ihan vaan varmuuden vuoksi. Tai ainakaan minä. Taavinkin tullessa mulla oli säästössä rahaa kuluja varten, ne meni ekojen kuukausien aikana eläinlääkärin. Ekan puolen vuoden aikana oli mennyt jo melkein 2000e, ja jos laskis joka puoleen vuoteen vaikka tonni ell-kuluihin niin ei tulis mitään.
Vaikka mä oonkin järki-ihminen hyvin pitkälle niin silti joskus pitää vaan ottaa ja tehdä ilman että kaikki asiat on niin järjellä mietitty. Tätäkin asiaa on vatvottu ja vatvottu varmaan kolme vuotta, se ei taida kummemmaksi enää tulla. Nyt ois rahallisestikin taas hyvä tilanne, puolen vuoden päästä en taas tiedä, mä en osaa etukäteen koskaan sanoa Taavin kanssa yhtään mitään. Mulla voi olla säästössä nyt vaikka viis tonnia ja puolen vuoden päästä niistä ei ole mitään jäljellä. Tässä on viime vuosina opittu kyllä, että kaikkeen ei tosiaankaan voi varautua. Kaikki aina höpisee että varautukaa pentujen kanssa lääkärikuluihin. Normaalit lääkärikulut onkin eri asia kun oikeesti sairaan koiran kanssa. Vaikka mäkin olen ihan vakituisessa työssä niin silti mun rahat ei aina ole riittäneet lääkäreihin. Jos niitä käyntejä oiskin vaikka pari kertaa puolessa vuodessa niin asia ois ihan eri, riittäis helpostikin. Mutta parhaimmassa tapauksessa ollaan käyty lääkärissä kuukauden välein niinkuin viime kesänä ja syksynä, mistäs enää revit sellaiseen rahoja. Ja kun samaa on ollut joka vuosi tässä kuuden vuoden aikana.
Tahdon siis vaan sanoa, että jos ihan kaikkeen varautuis niin sit ei vois koskaan tehdä sitä mitä oikeesti haluaa. Jos mä ajattelen pennun hankintaa järjellä pelkästään niin en ottais sitä, juurikin Taavin ell-kulujen takia ja jos siitä pennusta vaikka tulis ihan yhtä sairas. Mutta kun mä en halua ajatella asiaa niin, Taavin jälkeen en muuten ottais enää ikinä yhtäkään koiraa.

Ja en ole pentua valitsemassa pelkän värin perusteella, muutkin asiat siihen vaikuttaa niinkuin kaikki varmasti sen tietää. Tuo keltainen väri vaan on jo nähty ja tekis mieli toistakin väriä, ruskee on kaunis mun mielestä ja sen takia se silmää miellyttää, mutta jos sopiva pentu onkin vaikka keltainen niin se ei maata kaada, kunhan on muuten asiat kunnossa, terveet vanhemmat ja niin edelleen.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.02.2012 klo 06:42)

Aatulabbis

Aatulabbis
Viestimäärä: 29

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 28.02.2012 klo 21:15  
+
0
Aatu oli risteilyn ajan työkaverillani hoidossa, työkaverin tytär otti hienoja kuvia
Täällä
Meidän oma kamera on niin kehno, että sillä ei mustasta koirasta saa minkäänlaisia kuvia.
Tornado Eagles Midnight's Hawk synt. 12.4.2011
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.02.2012 klo 21:16)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 28.02.2012 klo 22:03  
+
0
^Apua miten ihanat silmät Aatulla! :love: Blakella on lähes mustat silmät niin ilmeet ei erotu ollenkaan noin hyvin.

Aatulabbis

Aatulabbis
Viestimäärä: 29

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 28.02.2012 klo 22:19  
+
0
Niinpäs onkin silmissä eroa. Aatu on kuvissa tosi väsynyt, kun hoitopaikassa sitä juoksutettiin aika lailla, ja sai oleskella vapaana koko ajan...
Tornado Eagles Midnight's Hawk synt. 12.4.2011

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 09:52  
+
0
Aatuhan on hienon näköinen. Ihanat silmät. Yhdessä kuvassa silmät näyttivät ihan sinisiltä ja muissa kuvissa vaalean ruskean keltaisilta. Mindi on Aatun puolisisko niin on hauska nähdä minkä näköinen Mindistä mahdollisesti tulee isona. Ton väriset silmät olisi kyllä kivat, mutta voi olla, että silmistä tulee hieman tummemman väriset. Minkäväriset silmät Aatulla oli pentuna? Oliko ne noin vaaleat?
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 18:11  
+
0
Ette usko, mä tilasin Taaville Hurtan sadetakin sen kastumiskammon takia. Kokeilin sitä niin Taavi seisoi tikkujäykkänä häntä pystyssä ja kaula ojennuksessa liikkumatta ollenkaan. Vähän samalla lailla kun jos kokee jotain uhkaavaa. Ei se varmaan ikipäivänä suostu kävelemään toi takki päällään :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 21:31  
+
0
Eepille onnea pennun hankintaan!

Luna maksoi 6 vuotta sitten 850€ ja aika samaan meni monet muutkin sen ajan labbikset väriin katsomatta. En minä ehkä ylipäänsä kauheasti paljoa yli tuota maksaisi, ainakaan värin takia.

Lunalla huomenna lekuri... saas nähdä saako rokotukset vai onko jotain tulehdusta. Myöskin bongattu outo patti ikenestä kulmahampaan kohdalta(ehkä nuppineulan pään kokoinen), että taas saa miettiä päänsä puhki mikä se nyt sitten on... Polyyppejahan tuli huuleen kaksi lisää kun edellinen leikattiin pois. Ovat tosi pieniä ja pysyneet kyllä pieninä. Itse pelkään että hammas on tulehtunut tai hampaanjuuri kun tuon hengitys on ruvennut yhtäkkiä haisemaan (kauhea sanoa mutta) kuolemalle!! Toki syö hyvin luita yms. että eipä se patti ikenessä, oli mikä tahansa, kauheasti näytä tuota haittaavan... :roll: Mutta huomenna selviää lisempää.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 01.03.2012 klo 18:48  
+
0
Kaikki oli ok lekurissa eli katsastus meni läpi, heh. :nauru:
Rokotuksenkin sai, nyt ei ollut vuorossa kun nelosrokote, joka onkin vuosittainen.

Ei ollut mitään tulehduksia missään, korvatkin priima kunnossa ja patti ikenessä joko suusyylä joka poistuu itsestään tai sitten siihen on tullut haava joskus ja siihen kasvanut "arpeutuma", joka tapauksessa ei ollut mikään vaarallinen patti.

Painoa Lunalla on 33 kg, joka kuulema on hyvä, ei liian laiha tai liian lihava. Sitten kun alkaa taas treenit toivon painon tippuvan siihen normaaliin eli 31-32 tienoille, se 31,5 kg ois se ihanne mikä sillä oli viime keväänä kun aktiivisesti treenattiin. Ja vois kiinteytyäkin kun tuo masu roikkuu raukalla kun lihakset hävinneet treenin puutteessa... :roll:

Onni on naapurin koiruus jonka kanssa saavat pihalla leikkiä melkein päivittäin eli saa sitten sitä parempaa liikuntaakin kun pelkkiä remmilenkkejä. :peukku:

Aatulabbis

Aatulabbis
Viestimäärä: 29

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 01.03.2012 klo 19:32  
+
0
NettajaPeppi: Yritin katsella Aatun pentukuvista silmien väriä. On ne ehkä vähän tummemman ruskeat olleet pentuna. Vaikea sanoa...
Tornado Eagles Midnight's Hawk synt. 12.4.2011

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Perjantaina, 02.03.2012 klo 01:16  
+
0
Mouse käytitkö jo ell? Mooses kävi ja ell sanoi että imusolmukkeet ne on. Kuulemma aika normaalia ja sanoi että ei tarvitse huolestua, kun ovat näin pitkään olleet, eivät oireile tai ole kasvaneet (pysyneet saman kokoisina). Jos haluan niin voidaan ottaa näyte ja tutkia. Ajattelin ens viikolle varata ajan.
Follies Neville
09.03.2011

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 03:15)