Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 15:16

Saksalaiset pystykorvat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 12

Josu

Josu
Viestimäärä: 64

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 19.02.2014 klo 13:00  
+
0
Mä oon miettiny kleinspitzin kaveriksi schipperkeä, lunnikoiraa tai alaskan klee kaita (minihusky), mutta ehkä meille tuleekin lk collie, lapsuuden haaveeni :).
Kotona:
Sileäkarvainen collie n. Muusa (s. 10.5.2014)
Kleinspitz n. Gini (s. 8.2.2012)
Yhteisomistuksessa (asuu isosiskolla):
Kleinspitz n. Ninni (s. 14.1.2012)
Sekarotuinen n. Luna (s. 2005)

Josu

Josu
Viestimäärä: 64

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 24.02.2014 klo 14:07  
+
0
Pakko vielä hehkuttaa; Gini oli nyt viikonloppuna valko-venäjällä minskissä ja sai 2x SERT ja 1x CACIB ja valioitui valko-venäjälle ja samalla suomeen koska suomesta 2x SERT:iä :DD Tänään neiti kotiutui rankan reissun jälkeen. Tää kevät käydään vielä näyttelyissä, ja jos turkki kerkeää vaihtua niin tavoitteena ois vielä maailmanvoittaja ja syksyllä sitten toiveissa pennut :). Ja ehkä niistä jää yksi kotiin?;)
Kotona:
Sileäkarvainen collie n. Muusa (s. 10.5.2014)
Kleinspitz n. Gini (s. 8.2.2012)
Yhteisomistuksessa (asuu isosiskolla):
Kleinspitz n. Ninni (s. 14.1.2012)
Sekarotuinen n. Luna (s. 2005)

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Tiistaina, 25.02.2014 klo 01:24  
+
0
Paljon onnea Josu, hieno saavutus ! :)

Ronja joutu tänään hammaskiven poistoon ja yksi hammaskin poistettiin, onko muilla rodun omistajilla ollut ongelmia hammaskiven kanssa? Ahkerasti on syönyt hampaita puhdistavia luita aina, mutta silti hammaskiveä oli kertynyt paljon.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Tiistaina, 25.02.2014 klo 17:32  
+
0
Meillä ei ole juurikaan hammaskiveä esiintynyt, tosin sitä ihan pikkiriikkisen poistettiin kastraation yhteydessä. Lukahan ei voi syödä mitään luita, joten ainut kova ruoka on nappulat ja dentastixit.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 22:37  
+
0
Meillä on sama homma, etteivät luita voi syödä, koska kummallakin niin herkät vatsat -.-
Semmoset super kovat luut ois mainiot viihdykkeet kun joutuvat olemaan yksin ja muutenkin varmaan olis hyvä hampaiden kannalta.
Onkohan koiraa mahdollista jotenkin siedättää luihin..
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.02.2014 klo 22:37)

liebling

liebling
Viestimäärä: 162

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 27.02.2014 klo 00:49  
+
0
^ Luumurskeen avulla? Tosi vähän antamalla pikkuhiljaa? :eitietoo:

letitse

letitse
Viestimäärä: 9

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 27.02.2014 klo 11:48  
+
0
Käytiin tossa viime viikonloppuna (22.2) tokoilemassa Janakkalassa, tuloksena ALO1 165p. :D Ei mennyt nappiin (verrattuna edelliseen kokeeseen, jotka oli 11.1, sieltä saatiin 193p., kunniapalkinto ja voitettiin ALO-luokka), koiraa ei sitten yhtään kiinnostanut, liikkeestä seisominen meni nollille jne jne. Silti, silläkin suorituksella ykköstulos. :D Vielä yksi ykköstulos puuttuu TK1 varten, jonka säästän ensi heinäkuulle. :) Avoon sitten loppukesästä, tavoitteena sieltäkin se koulari.
Näyttelyissäkin käytiin 16.2, sieltä tuli H, mutta eipä asia harmita kun näyttelyt ei todellakaan kiinnosta.

Löytyykös täältä enemmänkin tokoilijoita? :) Onko suurempia tavoitteita tokossa?
.

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Lauantaina, 01.03.2014 klo 11:19  
+
0


Koirat aamulla, Monalle ei napannut kuvien otto tänään..

Luumurskaa en ole edes aatellut, ehkä kokeilen sillä.
Olen nyt antanut noiden syödä joka päivä hetken putkiluuta, Ronjalla ei oo masu mennyt sekasin, mutta Monalla oli eilen sitten vatsa kuralla.. Ehkä tää tästä pikku hiljaa.

Remy

Remy
Viestimäärä: 165

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 03.03.2014 klo 17:04  
+
0
letitse: Onnea ykkösestä jokatapauksessa! Ykkönen se on kummakin ykkönen! :hymy: Täällä on myös tokoilija, kleini, jonka kanssa suunnitellaan ekaa koetta nyt keväälle kunhan saataisiin liikkeestä maahan ja hyppy kunnolla kuntoon. Etenkin liikkeestä maahan tökkii ja rankasti. Myös pentu aikoo isona tokokoiraksi jos omistaja ikinä pääsee asioissa niin pitkälle. :aurinko:

^
Mä en kyllä usko että luumurskeesta on juurikaan apua hammaskiven kanssa, suosittelen mieluummin sitten vaikka niitä teollisia puruluita jos maha kestää niitä paremmin. Taikalta on myös jouduttu kerran kiveä poistamaan ja yksi hammas samalla, ei ollut kivaa lystiä ja nyt onkin yritetty huoltaa hampaita paremmin.
kleinspitz '5/08
mittelspitz '12/13

ellanoora

ellanoora
Viestimäärä: 1

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Lauantaina, 22.03.2014 klo 09:05  
+
0
Minkä ikäisenä mittelit suurinpiirtein ovat täysikasvuisia? :)

liebling

liebling
Viestimäärä: 162

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 18:34  
+
0
^^ Niin siis mä ainakin viittasin tolla luumurske-kommentilla siihen, että sen avulla vois siedättää herkkämahaista koiraa (raaka)luille, ei suinkaan että luumurske ehkäisis hammaskiveä. :D

^ Varmaan siinä 6kk hujakoilla alkaa olla jo korkeus saavutettu, massaa tuleekin sitten vielä pitkään. Meillä ainakin hyvin honkkeli 1v3kk vielä.

Dafina

Dafina
Viestimäärä: 20

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Tiistaina, 08.04.2014 klo 12:06  
+
0
Moikka kaikki!
Ollaan tässä jo jonkin aikaa miettity, että otettaisiin meille toinen koira, cotonin kaveriksi. Kleinspitz ja mittelspitz tuntuisivat meille kaikista sopivimmilta roduilta ja kova pähkäily onkin näiden kahden rodun välillä. Välillä kallistun enemmän mitteliin, sitten taas kleiniin. Ollaan käyty tutustumassa molempien rotujen edustajiin sekä yhden kasvattajan luona, ja kyllä ne molemmat ovat vain niin ihania. Jonkun verran olen ollut muihinkin kasvattajiin yhteydessä, mutta olisi kiva kuulla teidän kokemuksia/suosituksia kasvattajista (sekä mitteleiden että kleinien). Eli minulle voi laittaa yksäriä tulemaan noista kasvattajista, kaikki tieto on tervetullutta! :hymy:

Nöpsykkä

Nöpsykkä
Viestimäärä: 55

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Lauantaina, 12.04.2014 klo 11:02  
+
0
Hei!
Meidänkin näyttelyt on ainakin vähäksi aikaa käyty ja treenailukin pitää lopettaa,kun koira mursi etutassunsa. Tassu meni poikki kolmesta kohtaa,eli kahden kuukauden sairasloma,sen jälkeen varmaan loppuvuoteen asti kuntoutusta,että sillä lailla meidän suunnitelmat menivät pilalle.Mutta ei voi mitään vahinkoja sattuu.

aew0

aew0
Viestimäärä: 2

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Lauantaina, 19.04.2014 klo 18:10  
+
0
Heippa
Uteliaisuudesta kyselen minkä rotuisia koiria teillä on mitteleiden kavereina? Mitä mieltä olet yhdistelmästä, toimiiko?
Mittelspitz Kultajyvän Murinamuro "Koda" 10/13
(Viestiä on muokattu lauantaina, 19.04.2014 klo 18:12)

Remy

Remy
Viestimäärä: 165

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 21.04.2014 klo 10:25  
+
0
Mulla on mittelin kaverina kleini, ja näissä nyt ei ihan kauheesti eroa ole. Mitteli on aktiivisempi, vilkas ja rohkea tyyppi, jonka kanssa oon vähän helisemässä vielä tässä pentuajan puitteissa. Kleini on ollut aina tosi kiltti ja rauhallinen (paitsi agilityradalla ;) ) ja luonteeltaan kyllä varsin simppeli tuohon mittelikakaraan verrattuna. Mutta yleisesti ottaen kleini varmaankin pärjää vähän vähemmällä kuin mitteli, joka vaatii jo aika runsaasti lenkkiä ja aivotyötä ainakin jos sattuu kohdalle tän mun pennun tyyppinen kaveri. Voisin kuvitella cottonin kaveriksi sopivan ehkä paremmin kleinin, mutta pitkälti riippuu yksilöstä ja siitä, mitä itse koiralta haluaa. :)
kleinspitz '5/08
mittelspitz '12/13

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Torstaina, 24.04.2014 klo 15:25  
+
0
Mulla on mittelin kaverina kleini ja keskikokoinen snautseri, ja mitteli menee kyllä koiran kuin koiran kanssa kivasti. Se osaa leikkiä sievästi pienten kanssa, mutta ei myöskään jää snautserin jalkoihin.
Ja mitä tulee mittelien ja kleinien eroihin, niin samoja asioita tuli mieleen kuin Remylla. Mun mitteli oli pentuna myöskin hyvin riiviömäinen ja raastava, mutta toisaalta hyvin yhteistyöhaluinen tapaus. Kleini on aina ollut enemmän sellainen runopoika-henkinen kiltti poitsu. Se, kumpi käy cottosen kaveriksi, riippuu hyvin pitkälti koirien luonteista, mutta molemmat varmasti menevät oikein kivasti! :)

nensku

nensku
Viestimäärä: 36

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Lauantaina, 03.05.2014 klo 11:38  
+
0
Mulla on kleini ja vanhemmilla cottoni. Porukoiden koira on todella epäsosiaalinen muita koiria (ja ihmisiä) kohtaan, mut noista kuitenkin tuli hirrrveen hyviä kavereita kleinin kanssa. Sitä ennen porukoilla (=meillä) oli mun kleini-japaninpystykorva mix ja vanhan papan kaveri otettiin toi coton. Hyvin tuli toimeen keskenään :)
Mäkin oon vähän sitä mieltä et riippuu täysin koirien luonteista tuleeko toimeen. Koen sen vaikuttavan enemmän kuin rodun... Eikös sama päde koirissa kuin ihmisissä - pitää olla pahasti päässä vikaa jos lapselle tekee pahaa.

Mutta arvatkaas! Mulla on järkky koirakuume. Oon vahvasti sitä mieltä et Moona tarvii kaverin :nauru: asiaahan ei yhtään auttanut se, että kaveri hankki koiranpennun ja oli eilen käymässä 11 viikkosen russelin kanssa... Ja Moona heittäyty pennun tasolle ja leikki sen kanssa :hymy:
Muuten adoptoisin porukoiden koiran, mutta se on niin epäsosiaalinen ja kouluttamaton 8 v mamma, ettei siitä tulis mitään. En näe yhtäkään syytä miksen vois hankkia toista koiraa... Paitsi äidin "et hanki" vihjailu, MUTTA asutaan Moonan kanssa kuitenkin omassa kodissa, joten... Meneekö se kaks koiraa oikeesti siinä missä yksi? Miestä tässä on turha odottaa viime aikaisten tutkimuksien perusteella. (Sinkut, joilla on lemmikki on turn off) :nauru:
kleinspitz n 08/12
kleinspitz n 10/15

Dafina

Dafina
Viestimäärä: 20

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 04.05.2014 klo 13:16  
+
0
Kiitos kaikille vastauksista ja mietipiteistä. :)
Kyllä tässä ollaan tultu siihen tulokseen, että kleini meille tulee tuon cotonin kaveriksi. :) En vielä tiedä, milloin toisen koiran ottaminen olisi ajankohtaista, mutta toivottavasti vielä tämän vuoden puolella.. Ollaan käyty myös vakavissaan harkitsemaan pennun sijasta aikuisen koiran ottamassa (esim. 1-3 v.), jos sellainen sopiva vain löytyisi. Tietysti aikuisen koiran ottamisessa on "riskinsä", mutta jos löytyisi sellainen ei-ongelmakoira (eli ei sellainen, josta luovuttaisiin joidenkin jäätävien ongelmien takia), vaan esim. kasvattajalle palautunut kasvatti. Olen kysellyt joiltakin kleinikasvattajilta, mutta aika harvakseltaan noita näyttää palautuvan. Tuntuu siis, että tälläisen meidän kriteereihin sopivan aikuisen koiran löytäminen on paljon haastavampaa, kuin pennun, mutta ei tässä mitään kiirettä ole. Jos sellainen sopiva vaan sattuisi kohdalle, niin sitten. Mutta saa nyt nähdä, ainakin rotu on selvillä. ;)

Hannab

Hannab
Viestimäärä: 5

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Lauantaina, 24.05.2014 klo 15:08  
+
0
Hellou! Täältä liittys keskusteluun tuleva kleinineitosen omistaja, meen hakemaan vauvan ensviikolla kotiin:) oon lukenu nämä molemmat pystisketjut nyt läpi ja uskon olevani suunnilleen kartalla näin rotuun liittyen, tämä on itselleni eka oma pysty, aiemmat olleet spanieleita. Sellanen ny on jääny vähän mietityttämään, että te jotka olette saaneet opetettua hurttianne vähempi haukkuiseksi, miten te ootte sen tehneet? Onko teillä toiminu siis paremmin kieltäminen vai huomioimattomuus? Se ois ainut epäselvä juttu tällä haavaa, nyt odotellaan vaan jännityksellä pientä kotiin!:D

Ps. Teillä on ihania hurttilaisia!:)

aew0

aew0
Viestimäärä: 2

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - OSA 2 - Maanantaina, 26.05.2014 klo 18:26  
+
0
Meillä Koda ei jo itsestään paljon turhia hauku kotosalla.. Täälä hiljenee ihan komentamalla jos alkaa mennä liiallisuuksiin. Ulkona jos tulee liian monta vastaantulijaa pienessä ajassa ei pystytä enää keskittymään minuun ja namiin vaan aletaan räksyttämään, silloin kyllä komennan... Joskus tehoaa, joskus ei:D Samoin asiasta täytyy aina muistuttaa kun mennään paikkaan jossa on paljon koiria esim. pentukurssilla tai koiratapahtumissa :)
Mutta toisaalta täytyy muistaa että Koda on vielä pentu ja opettelee vasta elämään meidän sääntöjen mukaisesti :) Uskon vahvasti, että vaikka koiran oma luonne tai taipumus vaikuttaa, saa myös koulutuksella paljon "häiriökäyttäytymistä" hillittyä.
En nyt tiedä oliko tästä sinulle mitään apua, toivottavasti!:)
Mittelspitz Kultajyvän Murinamuro "Koda" 10/13

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 12
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28216
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 21:30)