Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:28

Saksanpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 31.07.2010 klo 22:38  
+
0

Terhi kirjoitti:

Nyt pitää kyllä alkaa ihan mielenkiinnosta kyselemään että kuinka paljon teidän sakemanni nartut painaa ja ikä? Tuntuu että toi Lissu vaan laihtuu, kylkiluut tuntuu jo aika tavalla vaikka oon koittanu antaa painon mukaan ruuan ja vähän ekstraaki + herkut päälle. Ei kuitenkaan näin helteillä olla kauheita lenkkejäkään tehty.

Sit toiseksi kuinka paljon teidän koirista tähän vuoden aikaan lähtee karvaa??? Mä oon harjaillu Lissua lähes päivittäin ja karvaa lähtee ihan tupottain.. Mietin jo että onko ruokavaliossa vika.. vai missä. Joka päivä saa imuroida ;)




meillä junnu koira 26kg, korkeuttakin huimat 54cm :nauru: ikää kaks ja puolvuotta päälle

Leopolda

Leopolda
Viestimäärä: 4

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 12:32  
+
0
Eilen käytiin hakemassa 9vko sakemanninarttu kotio kaksvuotiaan nahkacollien kaveriks! :) Vähän hermostuttaa kyllä. Nimeksi mietittiin kaikkea Lootasta Lainaan, mutta Elvihän siitä sitten tuli.

On Koirat.com päässyt muuttumaan hieman! Viimeksi käväisin pari vuotta sitten kun Taimi-collien kanssa aloiteltiin elämää.

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 16:22  
+
0
Kalla: Ihan samoilla sanoin olisin neuvonut kuin Krica. :peukku:

Lisäksi voin omasta kokemuksesta kertoa, että saku sopii ihan hyvin kerrostaloon. Meillä on käyttölinjainen (6 kk) narttusaku, ja asutaan Helsingissä kerrostalokolmiossa. Ympärillä on hyviä lenkkimaastoja paljon (mm. keskuspuisto ja pirkkolan urheilupuisto) ja muutamia ihan ok koirapuistoja, joissa voi juoksuttaa koiraa irti.
Mitään ongelmia ei ole ollut. Koiraa aktivoidaan tarpeeksi; päivittäiset lenkit ja treenit/leikkituokiot. Liikunnalla tuota ei saa väsymään, edes näin nuorena, joten jos/kun koirasta haluaa mehut irti niin sitten eikun tottiskentälle tai jälkipellolle.
Koira ei juuri ollenkaan vahdi täällä, hyvin harvoin noteeraa rappunkäytävän tapahtumia, vaikka puolustusviettiä on ja esim. autoa puolustaa aika hanakasti jo tässä iässä. Naapurit ovat itseasiassa ihmetelleet, että kuinka meidän koirat on niin hiljaa ja rauhallisia (vaikka saa nekin toki joskus harvoin hepuleita). Ja rehellisesti, ylpeyttä tuntien, voin ilmoittaa heille että koulutuksesta se on kiinni :wink: .

Sen kyllä huomaa sitten, että jos en pariin päivään ole tarpeeksi aktivoinut tuota työskentelypuolta, niin Rho on sisällä "levoton", eli riehuu ja ei meinaa millään rauhoittua. Siinä vaiheessa pitää aina katsoa peiliin, ja lähteä sitten koiran kanssa treenaamaan. Yhden päivän tekemättömyyden kyllä ottaa ihan hyvin, mutta kaksi päivää peräjälkeen, etenkin jos ei pääse edes vapaana kunnolla juoksemaan, on jo liikaa ja Rho alkaa käymään kierroksilla. Tämä on tietenkin yksilöllistä, ja esim. tuttuni saman ikäinen käyttisnarttu ei ole yhtään näin härvääjä jos sitä ei ole aktivoitu niin paljon. Tässä pentueessa kaikki ovatkin aika sähikäisiä ja viettiä riittää, eli eivät olisi ehkä juuri sinun tyylisiäsi koiria kuitenkaan.

Suosittelen tosiaan miettimään sekalinjaisia, tai voin toki esim. suositella joitain käyttiskasvattajiakin, joita itse pidän vastuullisina ihmisinä, joilta saa todennäköisesti hyviä koiria. Ja kannattaa ehkä tavata joitain koiria eri linjoista, niin voit sitten kehittää omat käsityksesi paremmin. Missä päin asut? Meitä esim. saa tulla tapaamaan ja katsastamaan miltä käyttisnarttu vaikuttaa :wink:
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 01.08.2010 klo 16:32)

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 16:35  
+
0
Leopolda: Onnea penikasta, ja tsemppiä tulevaan! ;)
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

KriCa

KriCa
Viestimäärä: 46

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 20:59  
+
0
Guardacaccia, olitteko lehtimäellä?? Teitin pentuesiskoja oli useita:) Meillä on kuviot muuttuneet kotosalla kovasti, pentu on 13 vk, ja Anja muutti uuteen kotiin lauman ongelmien ( ja muiden syiden) takia...
RIP Apn Eijatuun norma -05
Bpn Maitotytön Havina -09
Spn Eviloves Nuka-10
sekä muualla:
appn Schellendorfs Charming Chyna -09

kennel Schellendorfs

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 22:26  
+
0
Ei oltu, olin sillon ikävä kyllä töissä kiinni. Eli ens vuonna sitten, ja onneks oma AO järjestää ihan kiitettävästi leirejä:)
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

Leopolda

Leopolda
Viestimäärä: 4

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 19:22  
+
0
No huhhuh, nähtiin sittenki parhaaks luopua pennusta. Oli selvää, että meidän voimat, aika eikä taidot riitä, kun koulu ja työt alkamassa... Ensimmäinen koira kun oli niiiiin helppo tapaus että tuli melkein yllätyksenä näinkin villi pentu. Olis pitäny valmistautua kunnolla, mutta oon ilonen että tehtiin tämä päätös, se on parhaaksi kaikille. Ehkä joskus tulevaisuudessa vielä hankin sakemannin, on se ollu unelmissa jo sen verran kauan! :)

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 20:19  
+
0
^No voi harmi, mutta hienoa, että teillä oli rohkeutta tehdä noin vaikea päätös. Monella se ikävä kyllä jää tekemättä ja sitten niitä 6 kk-2 v. ikäisiä ongelmasakuja on markkinat täynnä:(
Nyt sitten ajan kanssa ehditte miettiä asiaa ja valmistautua, niin eiköhän se oikea hetki sakulle tule sitten aikanaan:)
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

Leopolda

Leopolda
Viestimäärä: 4

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 10:40  
+
0
Jep, ja onneksi tajuttiin jo tässä vaiheessa, ettei pentu ehtinyt kunnolla leimautua meihin. Minähän tietysti ehdin kiintyä siihen aika täysillä, ja itkinkin varmaan seitsemät katkerat kyyneleet. Ja Elvi pääsi onneksi takaisin tuttuun paikkaan eli kasvattajan luo. Sinne oli tullut kuulemma vielä monia tiedusteluja pennuista, eli kunnollinen ja rakastava koti on varmasti tulossa. :)

adihasla

adihasla
Viestimäärä: 49

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 16:06  
+
0
Mitä mieltä muuten olette siitä että jotkut käyttävät sakemannille kuonopantaa? Onko se hyvä vai huono juttu sakemannilla? Kun nimittäin itse käytän tuolle koiralleni, ja tuntuu välillä että kun joku toinen sakemannin omistaja kävelee ohi niin saattaa katsoa vähän pahalla sitä kuonopantaa, tai mistä minä oikeasti tiedän mitä se siitä ajattelee. Lähinnä sen takia tuo kuonopanta kun en pysty pitämään koiraa kunnolla jos sillä on pelkkä panta, jos sattuu esim. että joku potkii palloa, tai näkee rusakon tai oravan tai tulee toinen koira ohi. Kuonopanta on ollut oiva apu tässä, ja muutenkin kun vähän rähjää toisille koirille niin ei sitten ehdi kiinni käymään kun saa itse pidettyä sen kiinni. Eikä tuota juurikaan edes häiritse se kuonopanta. Yleensä jos paikoillaan pitää seistä niin sitten sen täytyy alkaa hieromaan sitä nurmikkoon tai minun jalkoihin, ja välillä saattaa kyllä ihan lenkin aikanakin mennä nurmikkoon pyörimään ja samalla piehtaroimaan, mutta ei siis kuitenkaan koko aikaa ole hinkkaamassa tuota kuonpantaa.

Ja mitäs mieltä olette jos sakemannin kanssa on kaupungilla? Rupesi vaan itseäni ärsyttään kun oltiin koiran kanssa kaupungissa, kavereita moikkaamassa, enkä raaskinut koiraa jättää kotiin missä oli aivan sairaalloisen kuuma ja ikkunoita tai ovea ei pahemmin voinut auki pitää kun kämppä oli maantasalla, joten hypättiin koiran kans bussiin ja keskustaan. Ja olihan koirallakin mukavaa kun moni tuli silitteleen sitä. Eräs ainakin sanoi olevansa sakemannin kasvattaja, joku nainen aika mukavassa kännissä vaan tuli siihen että "miks pidät susikoiraa kaupungissa". :-O Tyhmää ainakin omasta mielestäni tulla varsinkin joltain kasvattajalta sanomaan tollasta ja kaikenlisäksi kun ei edes tunne. :-/

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 16:49  
+
0

adihasla kirjoitti:

Kun nimittäin itse käytän tuolle koiralleni, ja tuntuu välillä että kun joku toinen sakemannin omistaja kävelee ohi niin saattaa katsoa vähän pahalla sitä kuonopantaa, tai mistä minä oikeasti tiedän mitä se siitä ajattelee.


Ne nuivat katseet yleensä johtuu siitä, että a) ohikulkija pelkää rotua ylipäätään tai b) ohikulkija hyvin usein luulee kuonopantaa kuonokopaksi, ja näin ollen kuvittelee koirasi olevan agressiivinen. Suurin osa ihmisistä tosiaan ei erota kuonopantaakuonokopasta..

adihasla kirjoitti:

Ja mitäs mieltä olette jos sakemannin kanssa on kaupungilla? Rupesi vaan itseäni ärsyttään kun oltiin koiran kanssa kaupungissa, kavereita moikkaamassa, enkä raaskinut koiraa jättää kotiin missä oli aivan sairaalloisen kuuma ja ikkunoita tai ovea ei pahemmin voinut auki pitää kun kämppä oli maantasalla, joten hypättiin koiran kans bussiin ja keskustaan. Ja olihan koirallakin mukavaa kun moni tuli silitteleen sitä. Eräs ainakin sanoi olevansa sakemannin kasvattaja, joku nainen aika mukavassa kännissä vaan tuli siihen että "miks pidät susikoiraa kaupungissa". :-O Tyhmää ainakin omasta mielestäni tulla varsinkin joltain kasvattajalta sanomaan tollasta ja kaikenlisäksi kun ei edes tunne. :-/



Tottakai saat mennä koirasi kanssa minne haluat, kun se kerran osaa käyttäytyä. Se, että jotkut ihmiset eivät osaa käyttäytyä kannattaa vaan pistää villasella. AINA ikävä kyllä löytyy koiranvihaajia ja sitten on erikseen nämä, jotka erityisesti vihaavat sakuja.. Muutama ihminen on vaihtanut tien puolta kun olen kulkenut 6 kk:tta vanhan pentuni kanssa vastaan :roll:

Idiootteja siis aina löytyy, älä välitä niistä, vaan menet niinkun haluat ja miten koiralle on paras:peukku: Jos teillä kuonopanta toimii niin hieno juttu!
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

lapatossu

lapatossu
Viestimäärä: 7

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 12.08.2010 klo 18:42  
+
0
....
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 06.10.2010 klo 12:27)

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 12.08.2010 klo 22:21  
+
0
^Hah, en vissiin sit lukenu tekstiä kauheen huolellisesti, sori :nauru:
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

Enne

Enne
Viestimäärä: 17

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 14.08.2010 klo 22:42  
+
0
Meillä narttu 7v. Säkä ehkä n.67cm ja painoa 36kg. Iso typy.

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 17.08.2010 klo 21:00  
+
0
Meiän likka on 59cm korkea ja painaa 28 kiloa. On aika honkkeli tapaus :cool:

Oliko ketään saksanpaimenkoirien ominaisuusarvioinnissa, talentsitchungissa Espoossa lauantaina? Meidän likka kävi siellä hienoin tuloksin, ulkonäkö 836 pistettä ja luonne 915 pistettä ;--)

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 19.08.2010 klo 10:49  
+
0
Yritin tossa mitata meidän kakaraa (7 kk), ja epämääräinen tulos oli 59 cm. Painoa tällä on 23,5 kg tällä hetkellä. Eli kohtuu korkee jo, mut massaa ei viel paljon mitään:)
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 19.08.2010 klo 20:17  
+
0
^ Onko sulla teiän penskasta kuvia jossain? Mulla on jääärjetön pentukuume :D

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 11:29  
+
0
Ois kiva kuulla uroksen omistajiltakin vähän koirien speksejä. Mulle välillä aina sanotaan, että Sakke on kauhean iso ja välillä toiset taas päivittelee, kuinka pieni se on. Ota siitä nyt sitten selvää. Sakke on kauhean laiha karvansa alla eikä karvapeitekään ole kauhean tuuhea tai pitkä vaan moneen näkemääni sakemanniin verrattuna (etenkin näy-linjaiseen) aika ohut tai kropanmyötäinen.

Saken strategiset mitat ovat suurinpiirtein 65cm ja 33kg.

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 14:24  
+
0
Riki on 70-71cm ja painaa 45kg. Musta tuntuu, että se kasvaa vieläkin vaikka ikää on kuukautta vailla 6v :-D
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

DaNiA

DaNiA
Viestimäärä: 4

VS: SAKSANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 10:19  
+
0
Heippa kaikille!
Pakko tulla hehkuttamaan tänne kun ollaan edistytty niin paljon koirani kanssa! Eli aloin panostamaan meidän suhteeseemme ja päätin että koirien kohtaamiset menee miten menee enkä ota siitä ihan mahdotonta stressiä, mutta koitan kuitenkin välttää ihan lähikohtaamisia. Mennyt usein esim. koirapuiston läheltä siten että koirani kuulee ja näkee muita koiria, mutta ovat tarpeeksi kaukana. Ja leikkiminen, kepit ja lelut toimivat kun minun kanssani leikki näköjään menee ylitse muiden. Eli seuraamaan kepin avulla, ja reipas käsky mennään. Aluksi oli vähän sähellystä mutta edistystä on tapahtunut huimasti. Nyt monena päivänä ollaan päästy jo hyvinkin lähelle ja yhtenä iltana koirapuiston portilla parin metrin päässä haukkuivat koirat ja Demi vain murahti niille :) Tärkeää on ollut kun olen itse päässyt hermoilusta ja kireästä olemuksesta, kyllä koira sen vaistosi. Ja hätätapauksessa kun lelua tai keppiä ei ole ollut niin sanon koiralle että missä keppi, etsi keppi, ja vaikka toinen koira olisi aika lähelläkin niin Demi alkaa etsiä keppiä pientareelta tai tulee sivulle ja katsoo minua kysyvästi.
Sydän on meinannut pakahtua onnesta kun päätin päästä omasta epävarmuudestani ja alkaa luottaa itseeni ja koiraani. Ja kun tämä nyt oikeasti toimii. Toki tässä toivon mukaan jossain vaiheessa päästään ilman apuvälineitäkin ohittamaan mutta olen tästä muutoksestakin jo niin onnellinen!
Muutenkin olen ollut määrätietoisempi ja Demin kanssa saa olla aika tarkkana että jos liikaa alan sille lässyttämään ja lepertelemään niin alkaa kyllä testaamaan tai perseilemään. Panostanut siihen että koira kuuntelee minua, ihan pienissäkin asioissa ja muistan kyllä kertoa kun tekee oikein. Ollaan kyllä kehitytty huimasti. Kiinostaisi tietää teidän kokemuksianne saksanpaimenkoiraliiton alaosastoista, koulutuksista? Varmaan pitäisi mennä ainakin katsomaan ja tutustumaan. Mutta siis jos täällä on ihmisiä jotka käyvät siellä niin kertoisitteko vähän kokemuksianne?

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28190
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545691
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 14:45)