Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 02.10.2012 klo 08:12

Shetlanninlammaskoirat - osa 7

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

Eluk

Eluk
Viestimäärä: 7

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Perjantaina, 12.10.2012 klo 14:45  
+
0

Tutuli kirjoitti:

^Mulle iski yhtäkkiä semmonen olo, et ootko sä ollu täällä KC:ssä aikasemminkin? Ku toi Tavun nimi ja sun nimimerkki kuulosti niin tutuilta. Sit kävin äsken kurkkaamassa sun blogia, niin sulla oli kuin olikin myös Catrina-sheltti, ku muistelin, että sillä Tavun omistajalla, jonka mä muistin oli myös sen niminen trikkineiti. Kauheen sekava höpötys. :nauru: Mut siis oisitkohan sä ollu täällä sit joskus Tavun pentuaikoina, ku mä muistan ihailleeni sen pentukuvia? Tietty oon myös sun blogia lukenu. :hymy:



Joo, kirjoittelin Tavun pentuaikoina tännekin samalla nimimerkillä. :) Sitten täällä vissiin tapahtui muutos ja meni tunnukset tai jotain niin se jäi. Näin äitiyslomalla on hyvä alkaa taas kirjoitteleen. :D Catrina asuu nykyisin minun vanhemmillani, kun on enemmän sellainen mummola-koira kuin lapsiperheen koira. :)
shelam Tavu 08/06
shelam Loki 03/12

Blogi

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Perjantaina, 12.10.2012 klo 17:21  
+
0

NiiNu kirjoitti:

Mitenkä muuten tuo shelttien turkin kuivaaminen esim. kaatosadelenkin tai suihkuttelun jälkeen?



Jaa-a olenkohan joku huoleton koiranomistaja, kun mä aina vaan kuivaan pyyhkeellä kunnolla suurimmat ja that's it - miettinyt ees mitään hotspotteja. Näyttelypesun yhteydessä olen föönillä kuivannut.
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Cherier

Cherier
Viestimäärä: 59

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Perjantaina, 12.10.2012 klo 18:53  
+
0
Ei meilläkään kuivailla kuin pyyhkeellä. En ole sheltillä vielä hotspottiin törmännyt. Kaverin labradorilla ja kultasilla noutajilla ongelmaa esiintyy kesäisin kun uivat paljon, mutta en ole kenelläkään tutulla sheltillä vielä hotspottia nähnyt.
Shetlanninlammaskoira Halla s. 11.01.2011 blogi
Shetlanninlammaskoira Tinka s. 13.3.2012

Muistoissa:
Itäsiperianlaika Nemo 9.3.2006- uuteen kotiin 6.3.2011
Labradorinnoutaja-Saksanpaimenkoira sekoitus Musti 1.7.1998-31.7.2010

Saya

Saya
Viestimäärä: 114

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Perjantaina, 12.10.2012 klo 21:30  
+
0
Mäkin kuivaan vaan pyyhkeellä pinta puolisesti. Tassut ja mahan aluksen hiukan paremmin, ettei kauheita kurakasoja kanneta sisälle.
Harulla on ollut kaksi hot spottia ja ne on molemmat tullut pesun jälkeen.
" Shelties are like potato chips, You can never have just one! "
Copystyle Love of My Life "Haru" -07
Mystic Moonlight Bi Exclusive Blue "Ando" -08
Lähderinteen Lumikukka "Tomu" -10
Looney Toonie's Evening Star "Koru" -11
Yokotai Sweet Surprise "Rilla" -13

http://wooltwisters.blogspot.com/

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Perjantaina, 12.10.2012 klo 22:51  
+
0
Pyyhkeellä vaan kuivataan täälläkin.
Joku kuivuri tosin olis kätsy pesujen jälkeen, kun tossa collikassakin tota karvaa riittää.. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Lauantaina, 13.10.2012 klo 15:01  
+
0
Laitetaas nyt pikkumustan 13vko-kuva tännekin:



Kovasti on neiti kasvanut, korkeutta löytyy eilisen mittauksen mukaan jo 28,5 cm! Painoakin oli viime viikon ekoilla rokotuksilla 3,7 kg, kovasti jännittää kyllä et jääkö se sopivan kokoiseksi näyttelyitä ajatellen, vaikka ensisijaisesti harrastuskoiraksi tulikin. Olis se ihan kiva päästä näyttelyissä käymään ja mahdollisesti menestymäänkin, kun Hupsiksen kanssa ei oikein onnistunut :'D

Myrn pääsi tänään taas agikisoihin turistiksi, kun avon vanhempi sheltti oli kisaamassa. Tavattiinpa neidin puolivelikin samasta emästä. Nyt on pentu ihan uninen, kun koko aamupäivän ihmetteli kisamenoa!
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Lauantaina, 13.10.2012 klo 21:30  
+
0
Saatoin iskeytyä jonoon eräälle ulkomaalaiselle kasvattajalle ens vuoden pentueeseen.. :shifty::viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 14.10.2012 klo 12:15  
+
0
^:nauru::peukku: Oon vähän kyl kade...

Eluk, noni, en sit muistanu väärin. :) Ei voi, ku todeta, et kylläpä aika rientää, mä oon täällä ihaillu Tavun pentukuvia ja sekin on jo kuus! :eek:

Mäkin kuivaan Alissan sadelenkkien ja suihkun jälkeen vaan pyyhkeellä, eikä oo mitään ongelmia ollu. Tassut kuivaan lopuks vielä vessapaperilla, ku Alissa järsii niitä, jos kosteus jää niihin muhimaan.

Myrn on alkanu kasvattaa jalkoja. :love: Onko sen vanhemilla muuten valkotekijää, kun noi sen takajalkojen ylös nousevat valkoset osat vähän viittais siihen.

Täällä riittää taas vilskettä, kun hurrikaani Armi tuli hoitoon neljäks päiväks, ku sisko lähti matkalle. Ku kattelin koirien viiletystä vapaana, ni mietin, et kyl mun on pakko se toinen sheltti hommata, ni pysyy Alissakin helpommin hoikkana. Se ku se juoksee toisen koiran kanssa niin paljon. :wink: Ei se yksinään pahemmin juokse, välillä saa hepuleita, mut muuten se yleensä hölköttelee rauhassa.

Täällä oli ollu yöllä pakkasta! Jee! Mä ootan jo kovasti pakkasia ja lumen tuloa, tulis valosampaa ja kurat jäis lumen alle. Ai niin, ens kuussa me sit alotetaan Alissan kanssa pallopaimennus, kurssin toteutuminen varmistu vihdoin, jihuu! :jjei: Et vinkkinä vaan muillekin turkulaisille, nyt pääsis palloja paimentamaan. :wink: Aattelin alottaa jo kotiharjottelun jumppapallon kanssa, Alissa tykkää touhusta varmasti tosi paljon.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 14.10.2012 klo 13:46  
+
0
Tutuli, Myrnin emällä on mahdollisesti valkotekijä ja isän molemmilla vanhemmilla myös. Muistaakseni pentueen kaikilla pennuilla paitsi yhdellä on polvikaaret valkoiset ja kokokauluksetkin taitaa olla kaikilla muilla paitsi Myrnillä, vaikka kaulukset ei vissiin mitään valkotekijäisyydestä kerrokaan :'D
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 14.10.2012 klo 23:35  
+
0
Tutulia yksäröity :hymy:

Chaka

Chaka
Viestimäärä: 100

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Tiistaina, 16.10.2012 klo 14:50  
+
0
Hurjan askartelun lopputulos mun blogissa! Väsättiin siis Elukin kanssa shelttien kasvutaulukko. Käykäähän vilkaisemassa täsmääkö nuo käyrät teidän shelttien kasvuun. Taulukon ruotsalainen alkuperä on vähän hämärän peitossa, mutta luulis tuon toimivan suomisheltteihin paremmin kuin jenkkitaulukot.

Bonuksena vielä kuva Kamista kun se on niin söpönen. ;)

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Keskiviikkona, 17.10.2012 klo 15:35  
+
0
Siis voiko olla mahdollista että meelalla ois taas juoksut? Edelliset oli elokuussa.. Ei tee muuta kun perseilee ja räksyttää kaikelle, myös olemattomalle ja paperiin jäi myös kirkasta, että rusehtavaa nestettä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 17.10.2012 klo 15:56)

pinacolada

pinacolada
Viestimäärä: 138

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Torstaina, 18.10.2012 klo 16:08  
+
0
Annnsku: kyllähän tuo vähän oudolta kuulostaa, että vajaa kuukausi väliä. Onko koiran kunto muuten hyvä tai näyttääkö kivuliaalta? Ruskea eritehän voi kertoa kohtutulehduksestakin.

Tässä lisätietoa.

Inhottaa kun olis hirveä vimma aksata ja lenkkeillä koiran kanssa, kun kerran aikaakin olisi. Oma nilkka on kuitenkin niin löysä, että kolmatta kertaa parin kuukauden sisällä nivelsiteet venähtäneet. Toisaalta onneksi koira voi hyvin ja on terve, mutta voisi vaihteeksi omistajakin olla! Osaako joku suositella hyvää nilkkatukea juuri noihin aksahommiin?
shetlanninlammaskoira Abundantia's Piece of Puzzle "Wilson"
shetlanninlammaskoira Abundantia's Pina Colada "Enni" (vanhempien luona)

BLOGI
(Viestiä on muokattu torstaina, 18.10.2012 klo 16:10)

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Torstaina, 18.10.2012 klo 17:22  
+
0
Kohtutulehduksen oireita netistä luin, eikä meelalla ole niistä kuin tuo vuoto. Vuoto on tosi niukkaa, vain kahdesti on jäänyt rusehtava pisara paperiin kun olen kokeillut. On virkeä oma itsensä, ei juo eikä pissaa enempää kuin normaalisti. Lämmönkin mittasin ja se oli normaali...
Täytyy seurailla tilannetta ja kiikuttaa sitten (..taas kerran..) eläinlääkäriin jos aihetta ilmenee.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Torstaina, 18.10.2012 klo 19:27  
+
0
Voi Meelaa :neutral: Toivottavasti säästytte lääkärireissulta tällä kertaa eikä olisi mitään vakavaa.

Meillä onkin sitten huomenna edessä yläkulmureiden poisto. Alakulmurit saatiin lähtemään villasukkaa kiskomalla, mutta yläkulmurit on ja pysyy ja uusia pukkaa jo. Juuri oltiin eläilääkärillä viikko sitten perjantaina myöhään yöllä, kun neiti oli vähän popsinut seinää yksin ollessaan ja alkoi illalla oksentamaan.

muoks. kirjoitushärö
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012
(Viestiä on muokattu torstaina, 18.10.2012 klo 19:28)

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Torstaina, 18.10.2012 klo 21:16  
+
0
^Meilläkin oli yläkulmurit aikamoinen riesa, uudet oli jo puolivälissä ainakin tulossa ennen kun sain ne nitkuteltua irti. Tuo villasukka on kyllä paras hampaiden irroittaja. Kyllähän nuo ihan oikeaan kohtaan on kasvaneet, vaikka maitohampaat olikin tiellä.

Sellanen perse ollu tänään taas tuo penska että argh! Jos pääsisin joskus lukemaan meelan ajatukset niin saattaisin vaikka alkaa ymmärtämään noita touhuja. Jospa tää toivottavasti ois joku ohimenevä teinivaihe, en jaksa enäääääääää..

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Perjantaina, 19.10.2012 klo 11:03  
+
0
Mellillä oli viimeisten juoksujen väli kahdeksan viikkoa, siis alkamispäivien väli. Ja sitten seuras oikein kunnon valeraskaus. Vieläkin tuntuu, että sen 'päässä tuulee'. Ensin tosiaan kans haukkui kaikki olemattomat ja vahti yötä päivää. Että ei ole mikään mahdottomuus, ne uudet juoksut. Jaksamista joskus tuntuu vaativan tämä koirallinen elämä. Ja tää kurakeli sais vihdoinkin loppua. Meillä ei nykyään näy puhdasta lattiapintaa kuin kaks sekuntia moppaamisen jälkeen. Niin ja Omppu alotti juoksukierroksen, että parin viikon sisällä alkaa Toffo ja oisko sitten taas Mellin vuoro HUOH! :)
Tohon erirotuiseen olen harkinnut mopin varren kiinnittämistä, se kun kerää niin kivasti ulkoakin kaiken kuran ja roskan ;)
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

juki

juki
Viestimäärä: 21

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 21.10.2012 klo 20:25  
+
0
[quote=Rommitus]Pitkästä aikaa jotain tännekin. Elo sujuu ja nyt pääsisi taas metsiin koirien kanssa. Sen verta on ilmat viilenneet, että käärmeet ovat nukkumassa. Mutta.. Nitro sitten aloitti viikko sitten toisen juoksunsa. Juuri kun oltaisiin päästy vapaalenkkien makuun, niin tiedossa on kuukauden verta remmikävelyjä ja eristämistä. Huoh. Toisaalta hyvä, että juoksu tuli tähän väliin ja on sitten alta pois. Ei tarvitse enää jännittää. Väli on nyt sitten melkein tarkalleen 7 kuukautta.

Hitsi, kun mua jännittää. Ilmottauduin ja pääsin kasvattajanperuskurssille. Nyt viikonloppuna on tarkoitus sivistää itseäni siis koira-asioiden parissa. Innolla odotan kurssia, toivottavasti siitä saa paljon irti.[/quote
Meillä ei mökillä enää hetkeen aikaan uskallamennä metsiin koira irti, kun hirvimiehet ovat jahdissa ja liipasinsormi herkkänä. Minulla ei ole shetlannin lammaskoiraa vaan ihan jotain muuta nimittäin vanha englanninbulldoggi. Muuten vaan ajattelin kirjoitella, kun olet itsekin metsässsä viihtyvä koiran ulkoiluttaja

CeNedra

CeNedra
Viestimäärä: 73

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Maanantaina, 22.10.2012 klo 09:52  
+
0


Oltiin viikonloppuna vähän reissun päällä ja vaikka tämäkin kuva on vaan kännykameralaatuinen, niin aika vinkeä :)
Shelttipoppoo Nati ('07), Java ('09) & Iona ('15) / javanas.net

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: SHETLANNINLAMMASKOIRAT - OSA 7 - Maanantaina, 22.10.2012 klo 10:00  
+
0
Kylläpäs olikin sievää neitisuraa Javalla mukana.. :)
Mites teillä meni?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545706
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 06:30)