Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 12:20

Suomenlapinkoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 19 20 21 ... 23

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 12.04.2015 klo 18:40  
+
0
Tänään käytiin jalostustarkastuksessa ja läpihän se meni. :jjei:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

tittamiiamaaria

tittamiiamaaria
Viestimäärä: 14

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.04.2015 klo 18:24  
+
0

yorath kirjoitti:

Tänään käytiin jalostustarkastuksessa ja läpihän se meni. :jjei:


hei, onnee! :D

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 19.04.2015 klo 23:27  
+
0
Onnittelut yorathille ja Väinölle! Upee poika se on, en olis kyllä yhtään epäillytkään :)

Mutta mitäs muille lapinlapsille kuuluu? Kellään karvanlähtöä?
Meillä Bea alkaa pikkuhilja pudottelemaan karvojaan, tosin ei sekään oo kauheesti sen enempää mitä normaalisti. Rollen karvanlähtöö saadaankin sitten varmaan taas odotella ainakin sinne hellejakson toiselle puolelle... Mutta muuten meillä rullaa elämä aikaslailla entiseen malliin, treenailuja ja harrasteluja on tehty siihen malliin, että Rolle hakuilee valmiita piiloja ja Beaa odottaa viikon päästä Katselmuksen möllitokokoe... Ei sillä, että se jotain osais, mennään vaan pelleilemään sinne kehään ilman mitään suorituspaineita :)
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 22.04.2015 klo 19:53  
+
0
^Meillä pujotettiin karvat pesun yhteydessä, vähän säälittää viedä se Katselmukseen ja kesän tuleviin näyttelyihin. :D Eikä tämä kyllä muutenkaan mikään isoturkkinen ole. Saa nähdä mitä näyttelyissä Nooasta sanotaan, paimensukuisena ei mitään suurta menestystä todellakaan odoteta. Jos H saadaan oon super tyytyväinen!

Nooan käytin muutama viikko sitten karhutestissä, onko muut käyneet? Video, klik!Koiran suoritus yllätti, ajattelin sen luikkivan karkuun minkä ehtii mutta ehei. Aloitti haukun heti, puolusti minua sekä palautui välittömästi.
Katselmus on viikonloppuna, me tullaan molempina päivinä. Lauantaina Nooa pyörähtää nuorten kehässä ja sunnuntaina tullaan vaan hengailemaan. Viikko sitten mätsäreissä koira oli SIN3, joten toivotaan että viikonloppuna koira käyttäytyy yhtä mallikkaasti. Jos tunnistatte meidät tulkaa vetämään hihasta ja juttelemaan! :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.04.2015 klo 19:54)

tittamiiamaaria

tittamiiamaaria
Viestimäärä: 14

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 03.05.2015 klo 16:26  
+
0
Heipsan!
Oon ehkä saamassa lapparia, ja oon niin innossaan, jesss.:jjei:
Mietityttää vielä toi karvanlähtöaika, ku äitillä ehkä on jotain allergiaa. :ttou:Ei oo vielä varmaa..
Mut onko tavallaan mitä erityispiiretitä tai tapoja tällä rodulla mitä pitäs tietää? Siis oon lukenu rodusta paljon että ei siinä, etten tietäisi vielä mitään.

Tupuliina

Tupuliina
Viestimäärä: 60

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.05.2015 klo 08:46  
+
0
Meillä on Maurilla karvanvaihtoa riittänyt niin, että melkein luulen sen turkin seassa olevan jokin salaperäinen musta aukko, joka syöksee karvaa loputtomasti pihalle :shifty:
Beaglenarttu 5/2003, seropiuros 8/2009, ps lapinkoirauros 4/2012
+ miukumista ja kotkotusta ja monia ristihuulia ♥
Tervetuloa Riemuloikkaan!

tittamiiamaaria

tittamiiamaaria
Viestimäärä: 14

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 07.05.2015 klo 20:29  
+
0
Vielä mietin lapparia..
Laitan vähä tietoja niin jos voitteko sanoa miltä näin ekalta kuulostaa..
Oon 13 -vuotias tyttö, ja samassa talossa ei asu muitaku mun 16 -vuotias veli,minä, äiti ja isä.
Lisäksi mulla on kaksi siskoa joilla on/oli koira, joille voin laittaa koirani hoitoon esim. matkan vuoksi. Ei me tulla kauheesti matkustelemaan, kesällä mökille ja sinne koirat tulee aina mukaan. Asutaan omakotitalossa maalla. Päivässä yleensä 15min pissareissut ja kaksi 1-3h lenkkiä. Ja tullaan varmaan kotona harjoittelemaan agilityä, temppuja, ja ehkä jotain doboa entiiä viel.
Meille tuli koira silloin kun olin 2-vuotias mutta kun siskoni muutti noin pari vuotta sitten pois niin hän otti sen mukaan. Meillä ei ole siis lemmikkieläimiä. Tällä hetkellä koulupäiväni ovat ma, ke ja to 8-12. Ti 8-15 ja pe 8-14 joten aikaa pitäisi riittää. Kavereita ei ole kuin pari, niin koirasta tulisi mun elämän tärkein ystävä, kun sitä kaipaan.

Joops, toivottavasti ymmärsitte ja kysykää ja kertokaa että onko lappari mulle hyvä?:) KIITOS

Tupuliina

Tupuliina
Viestimäärä: 60

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 07.05.2015 klo 22:17  
+
0
^ Mitä mieltä muu perhe on lapinkoirasta tai ylipäänsä koiran hankinnasta? :hymy:

Lapinkoira on minun mielestäni erittäin mukava perhekoira. Ystävällinen, läheiskaipuinen ja kiltti. Osa on tietysti pienestä asti todella haukkuherkkiä, jonka takia saa pienestä asti panostaa siihen, että kieltää turhan haukkumisen.

Sinulla koulupäivät tulevat varmasti muuttumaan tässä ajansaatossa paljonkin, eli voi tulla paljon pidempiä ja vaativampia koulupäiviä tulevaisuudessa. Niiden suhteen ei tietysti sikäli kannata niin paljon ajatella juuri nyt tätä hetkeä, että millaiset päivät ovat tällä hetkellä.

Siksi tietysti on tärkeää, että koko perhe on jollain tavoin jakamassa vastuuta koiran kanssa elämisestä. Siksi tuossa alussa kyselin, että mitä mieltä muu perhe on koiran hankinnasta :hymy:
Beaglenarttu 5/2003, seropiuros 8/2009, ps lapinkoirauros 4/2012
+ miukumista ja kotkotusta ja monia ristihuulia ♥
Tervetuloa Riemuloikkaan!

tittamiiamaaria

tittamiiamaaria
Viestimäärä: 14

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 09.05.2015 klo 09:52  
+
0
Äiti on sitä mieltä että saan koiran mutta sen on oltava pentu. Siksi että koulutetaan talon tavoille, ja ois innossaan uudesta lenkkikaverista.

Isän mielestä on ok.

Veljeni taas haluaa koiraa. Ja kyllä tykkäs lapparista kovastu.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 10.05.2015 klo 17:39  
+
0
Vähän kuulumisia täältäkin päin maailmaa...

Päästiin tässä uuteen tokoryhmään, oon niin innoissani! Kahet treenit on takana, toisissa Bea ja toisissa Rolle. Bean kans oli sillon lähinnä vaan häiriönsietotreeniä, mutta Rollen kanssa saatiin oikeesti jotain aikasekskin. Nostanu hirveesti motivaatioo taas tällanen, jaksanu treenejä kirjotella taas vaihteeks ylöskin.

Arkikin rullailee taas mallikkaasti, Beassa en oo juurkaan huomannu muutosta sterkkauksen jälkeen. Edelleen se on samanlainen pomppujänis, karvaton sellainen. Mun puolesta se sais ihan rauhassa kasvatella itelleen hormoniturkin.

sassu kirjoitti:

Saa nähdä mitä näyttelyissä Nooasta sanotaan, paimensukuisena ei mitään suurta menestystä todellakaan odoteta. Jos H saadaan oon super tyytyväinen!




Nii-i, tääkin otus pitäis viedä jossain vaiheessa näytelmiin. Mitäköhän siitäkin tulee, ei kyllä lupaavalta vaikuta. Katselmuksen möllitokossa tuomarin eka kommentti oli "MIKÄ tää on!?!?!?!?!?!" ja siellä jossain kehänlaidalla seistessämme huomasin yhden pariskunnan tuijottavan Beaa pitkään ja hartaasti. Kuulinkin sitten heidän kuiskaavan, että onkohan tuo edes lapinkoira. Todellakin huolestuttavaa sen harrastus-H:n kannalta, kun sitä ei edes rotuisekseen tunnisteta...

Lähitulevaisuudessa näkyy treenejä hausta ja tokosta, Beakin pässee taas joskus hakuun. Viimeistään Lappalaiskoirat ry:n kesäleirillä, ei yhtään harmita et valitsin hakupainotteisen treeniohjelman.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Tupuliina

Tupuliina
Viestimäärä: 60

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 11.05.2015 klo 04:41  
+
0
^ Se ei turhia vaatekertoja halua päällään pitää :shifty:

Itse en ollut katselmuksessa tänä vuonna tai viime vuonnakaan, mutta 2013 siellä näkyi parikin todella lyhytkarvaista. Ja sitten kun tuossa marraskuussa oli Maurin jälkeläisseurantatapahtuma siellä vinttikoirakeskuksella, siellä näkyi myös pari aivan lyhytkarvaista. Onhan ne hieman veikeitä lapinkoiraksi :wink:
Beaglenarttu 5/2003, seropiuros 8/2009, ps lapinkoirauros 4/2012
+ miukumista ja kotkotusta ja monia ristihuulia ♥
Tervetuloa Riemuloikkaan!

tittamiiamaaria

tittamiiamaaria
Viestimäärä: 14

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 12.05.2015 klo 20:51  
+
0
Moikka!
Ehkä se pentu meille tupsahtaa;) Mietin tässä et jos ostettais pentukaulapanta valmiiksi, niin minkäskokoinen se pitäisi olla kun tuolla on vaihtoehtoja on
-22-35cm
-33-55cm
-40-66cm
että mikähän nyt kannattais valita..

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 12.05.2015 klo 22:38  
+
0
^Mulla näkyy tuolla lapinporokoirauroksella olleen luovutusikäsenä käyttämä pentupanta kokonaispituudeltaan 31cm ja panta on kulunut kohdasta, jossa pituudeksi tulee 27cm. Suomenlapinkoiralla voi tietty turkki vähän vaikuttaa.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 17.05.2015 klo 23:34  
+
0

Tupuliina kirjoitti:

^ Se ei turhia vaatekertoja halua päällään pitää :shifty:

Itse en ollut katselmuksessa tänä vuonna tai viime vuonnakaan, mutta 2013 siellä näkyi parikin todella lyhytkarvaista. Ja sitten kun tuossa marraskuussa oli Maurin jälkeläisseurantatapahtuma siellä vinttikoirakeskuksella, siellä näkyi myös pari aivan lyhytkarvaista. Onhan ne hieman veikeitä lapinkoiraksi :wink:



Joo ei haluu, nytkin se pudottelee noita vähiään oikeen urakalla :nauru: Ois aika upeeta, jos noilla ois karvanlähtö samaan aikaan, mutta ei niin ei. Hyvällä tuurilla Rolle ajottaa niin, että sillä alkaa, kun Bealla loppuu. Huonolla tuurilla Rolle pudottaa taas vasta elokuulla... :lallati:

2013 Katselmuksessa Bea ja Bean sisko Nene oli ainakin nuorten vai junnujen kehässä, ei pysty muistaan kun Bea ei vielä sillon mulla ollu. Mutta Nene on muuten samanlainen kuin Bea paitsi että sillä on ihan inasen enemmän karvaa, lähinnä hännässä. En pidä mitenkään mahdottomana, että ne on nää kaks ollu, mitä sä oot sielä nähny.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Lydia79

Lydia79
Viestimäärä: 175

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 04.06.2015 klo 12:17  
+
0
Meillä vietettiin parisen kuukautta sitten kymppisynttäreitä. Helatorstaina kävimme rally-tokoilemassa kolmannen hyväksytyn tuloksen alo-luokasta eli seurauksena koulari RTK1 ja siirto avo-luokkaan. Kesän aikana olisi tarkoitus treenailla, josko sitten syksyllä uskaltaisimme mennä kokeilemaan avoa.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 08.06.2015 klo 21:31  
+
0
Onnittelut Lydialle koulutustunnuksesta!

Meillä eletään onnellisia aikoja. Rolle päätti tänä vuonna pudottaa karvansa ajoissa ja nyt karvanlähtö on pahimmillaan. Että osaakin ihminen olla onnellinen tällaisista asioista!
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Taruxx

Taruxx
Viestimäärä: 3

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 16.08.2015 klo 22:55  
+
0
Haukkuuko Suomenlapinkoirat paljon?

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 17.08.2015 klo 08:01  
+
0
^Rotutyypillisesti ovat herkkähaukkuisia. Loput sitten riippuu koirasta ja koulutuksesta.

Taruxx

Taruxx
Viestimäärä: 3

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 17.08.2015 klo 20:25  
+
0
Okei, selvä juttu! Vahtikoiraa, lenkkikaveria ja perheenjäsentä etsittäisiin (: Melko varmasti siitä tulee suomenlapikoira (;

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: SUOMENLAPINKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 28.11.2015 klo 20:11  
+
0
Elvytetääs taas tätäkin ketjua ! Mitäs KC:n lappalaisille kuuluu näin joulun alla ?
Meillä on ulkoiltu sateesta ja harmaudesta huolimatta ahkeraan ja treenailtu vähän rally-tokoakin. Tänään treffattiin Vilman velipoikaa. Riemu oli rajaton, en tiedä voisivatko tunnistaa toisensa, kun eivät ole tavanneet sitten pentulaatikkoaikojen.



Vilmalle myös tyttöystävä Tui on kokoajan tärkeämpi <3



Joulua jo pikkuhiljaa odotellaan, ja messarista ajattelin hankkia koirille vähän lahjoja. Tarjouspuruluita nyt ainakin, ja joitain uusia leluja.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11






  Siirry sivulle: 1 ... 19 20 21 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28203
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545721
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään3
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265866
(Tilastot päivitetty viimeksi 02.05.2024 klo 11:30)