Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 17.07.2010 klo 12:51

Valkoinenpaimenkoira

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 17

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 31.10.2013 klo 21:07  
+
0
^Ei kannata heittää valkkarin hankintaa kaivoon sen vuoksi että arkoja yksilöitä löytyy ja terveystilanne ei ole alkukantaisten rotujen luokkaa.. :hymy:

Mie voin heittää sinua yksärillä tässä!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Maanantaina, 04.11.2013 klo 11:25  
+
0
Jee! Valkkariviestissä oli esittelyssä Nilan kasvattajan kennel! :hymy:
Tahtoo niin lukea sen jutun :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Podolski

Podolski
Viestimäärä: 37

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Keskiviikkona, 13.11.2013 klo 10:58  
+
0
Kai sen nyt voi jo virallistaa, että meille tulee (toivottavasti keväällä) koira ja ehdottomasti täytyy olla valkkari!:shifty: Tietenkin nyt kun tänne tulee sen ilmoittamaan niin jotain odottamatonta tapahtuu. Tällä viikolla ajateltiin avon kanssa laittaa viestiä ensimmäiselle kasvattajalle. Osaisitteko neuvoa mitä siihen ekaan viestiin kannattaisi kirjoittaa? Pienet esittelyt itsestämme, miksi valkkari ja kysely josko voitaisiin tulla tutustumaan häneen henk. koht. ja hänen koiriin? Onko muuta tärkeää?
Shelttityttö Sissi

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Lauantaina, 23.11.2013 klo 19:10  
+
0
^Täma nyt tulee myöhässä, mutta vastailenpa silti. Mie taisin itseni esittelyn lisäksi kertoa miksi olen kiinnostunut juuri valkkarista ja minkä takia uskoisin sen sopivan itselleni. Sitten taisin laittaa vähän siitä, että miten ajattelisin aktivoivani tulevaa koiraa ja ylipäänsäkin yritin osoittaa, että olen kiinnostunut ihan oikeasti kyseisestä rodusta, enkä hae vain nätiltä näyttävää olohuoneen koristetta. Kyselin myös suunnitellun pentueen vanhemmista jne.

Ei mun mielestä sitä ensimmäistä viestiä kannata niin kauhiasti suunnitella. Tietysti on hyvä kirjoittaa siten, että kasvattaja saa sellaisen kuvan, että olet oikeasti kiinnostunut kyseisestä rodusta ja ottanut siitä selvääkin.

Jahas, sitten kysymyksiä liittyen omaan koiraani. En tiedä käykö tässä ketjussa enää suuremmin valkkarin omistajia, mutta kysynpä silti. Missä iässä koirienne korkeuskasvu on alkanut hiipumaan? Mie tässä vain mietin, että tuleekohan tuosta lapsukaisesta kuinka iso, kun korkeutta alkaa olla jo ihan kivasti. Toisekseen jos narttujen omistajia sattuu tätä ketjua lueskelemaan, niin minkäs ikäisenä on koiralle tullut ensimmäiset juoksut? Se nyt voi vaihdella paljonkin, mutta josko olisi joku ikä yleisempi kuin toinen. Miksihän mie sitäki pohdin. Näkeehän sen sitten...
Vpn 06/13

susanna_121

susanna_121
Viestimäärä: 10

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 12.12.2013 klo 13:46  
+
0
Heippa hei!
Mitäs sanotte tällaisesta Valkkarista. Omastani siis kyse, vähän 7 kk on ikää ja on mitä mahtavin koira kotona ja harrastuksissa. Ainoa ongelma meillä on että murisee muille koirille. Tällä koiralla on ollut pikku penskasta asti about 10 koira kaveria ja ajattelimme että riittää koira- sosiallistamiseen nuo kavereiden koirat + meillä on itselläkin toinen vanhempi koira. (käytiin kyllä suuressa kaupungissakin muutamaan otteeseen mutta ei tullut y-h-t-ä-ä-n koiraa vastaan). 4-5 kk iässä aloimme käymään treeneissä (tottista porukassa) ja koin melkosen järkytyksen kun meidän sesse ei päästänyt lähelleen muuta kuin yhden koiran. kaikkien muiden kohdalla tuli mun jalkoihin ja murisi. ja jos murina ei karkottanut toista koiraa niin sitten "tökkäisi", ei siis purru, vaan töikkäs.
Ei häiriinny treeneissä koirista, vaan keskittyy ihan täysillä tekemiseen, eikä rähise, vaan vain jos vieras koira tulee lähelle niin murisee hetken haisteltuaan. Saattaa siis innoissaan mennä koiraa haistelemaan, mutta hetken haisteltuaan alkaa murina.
Voidaan hyvin käydä mätsäreissä ja näyttelyissäkin, ei häiriinny muista, mutta sitten alkaa tää murina jos joku alkaa haistelmaan "liikaa".
Miten mun kannattas toimia tällasisssa tilanteissa ja mitä ylipäänsä ootte mieltä tällasesta koirasta? on kuitenkin niin nuori koira että toivoisin että tuon murinan sais loppumaan., en vaan tiedä oikein että miten. Me ei missään koirapuistoissa käydä, mutta ois ihan kivaa jos joskus vois jäädä pienellä porukalla treenien jälkeen juoksuttaa koiria.
Tosi hyvä keskittymiskyky koiralla kuitenkin on kun viime näyttelyssä olin jo antanut "seiso" käskyn ja toisen koiran omistaja pääsiti peppua haistelemaan niin mun koira vaan tönötti asennossa eikä ilmekään värähtänyt (ei nyt kauaa kerinnytkään toinen haistelemaan, mutta silti), tuomariltakin jälkeen päin tuli kehuja että on kyllä jäätävä keskittymiskyky kun ei häiriintynyt.
Mitä siis kannattais tehdä? vai teenkö mitään ja olen vain onnellinen että ei häiriinny muista ja kaikkien kanssa ei tarvitse päästä leikkimää?

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Perjantaina, 13.12.2013 klo 08:48  
+
0
^Ymmärsinkö oikein, kun päättelin tuosta viestistäsi, että arjessa ei juuri kohtaa vieraita koiria? Tarkoitan siis lenkeillä jne. Tuollainen koiramäärä riittää enemmän kuin hyvin pennun leikkikavereiksi, mutta olisi varmasti hyvä, jos pentu kohtaisi arjessa niitä vieraita koiriakin. Voipi olla vain sen verran epävarma, että ei tiedä miten suhtautua vieraaseen koiraan. Tuollainen murina toisen koiran lähestyessä ja sinun jalkoihin pyrkiminen kielii epävarmuudesta.

Itse lähtisin vain tarpeeksi useasti ihmisten ilmoille, mikäli se on mahdollista ts. lenkkeilyä sellaisissa paikoissa, joissa tietää koiria kulkevan paljon tai sitten välillä kaupungille kuljeskelemaan. Siedättäminen tuollaisessa asiassa taitaa vain auttaa, mutta eipä sekään kaikkien koirien kohdalla toimi. Hyvä tietysti olisi kaikkien kannalta, että oppii kuitenkin sietämään toisia koiria ilman sen suurempia pöhinöitä ja murinoita. Kaikkien kaverihan ei tietystikään tarvitse olla. Toisaalta osa koirista on vain sellaisia, että ne sietävät vain muutamat tutut koirat, jos niitäkään.

Mun mielestä koulutustilanteessa ei ole mitään tarvetta koirien tehdä tuttavuutta toistensa kanssa. Silloin koira ja ohjaaja työskentelee keskenään ja niiden muiden pitäisi olla ilmaa. Koira sitäpaitsi voi kokea varsinkin alussa nuo ryhmätreenit niin stressaavina, että saattaa senkin takia reagoida voimakkaasti, mikäli toinen koira tunkee kuononsa omalle alueelle.
Vpn 06/13

susanna_121

susanna_121
Viestimäärä: 10

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Lauantaina, 14.12.2013 klo 21:10  
+
0
Juu, eli arjessa ei pahemin muita koiria näy muuta kun treeneissä. Lenkeillä ei vaan törmätä. Jumalavite, kun käyn vanhemman koiran kanssa ulkona (lenkitän siis vielä aika usein erikseen) niin kyllä vaan tulee koiria vastaan, mutta kun otan valkkarin mukaan niin tosi harvoin tulee muita koiria. Viime viikko käytiin ekstrana ihan "kaupungilla" ja jopa yksi koira tuli vastaan, sekin niin että vähän niin kuin tarkotuksella kiersin niiden eteen. Toisella koiralla alko hirvee ärinä ja penska käveli muina miehinä ohi (kylläkin makupalojen avustamana).
Ongelmana on juurikin tuo että jos joutuu napit vastakkain niin alkaa puhinat. Ja nekään ei todellakaan heti, pentu on tosi kiinnostunut ja menee häntä heiluen haistelemaan, mutta sitten jossain kohti hännän heilunta loppuu ja näyttää hampaita, ei siis oikeestaan edes murise, alkaa vaan näyttää hampaita.
Mun varmaan kannattaa kuitenkin viedä vieraiden koirien luo, mutta kun murina alkaa niin jatketaan matkaa? vai kannattaisko antaa haistella iiiihan hetki ja jatkaa jo ennen kun alkaa näyttää hampaita?
Mulla on varmaan tosi tyhmiä kysymyksiä, mutta pakko saada ulkopuolisilta vähän näkemystä ku itellä tuntuu olevan putkinäkö omien koirien kanssa. :) Itse myös siis olen varma että on vaan epävarma, mutta miten sitä sit kannattas edetä. Koitan nyt hirveesti käydä eri paikoissa joissa ehkä ehkä ehkä vois jopa edes yhteen koiraan törmätä (prkl).

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Sunnuntaina, 15.12.2013 klo 17:30  
+
0
^En tiedä ymmärsinkö nyt väärin, mutta minun mielestäni hihnassa ei kannata päästää omaa koiraa haistelemaan toisia koiria, eikä niitä toisia koiria omaa koiraansa. Koira ei voi hihnassa liikkua ja olla kuten se normaalisti olisi, vaan hihna toimii pakotteena. Tällöin koira helposti reagoi herkemmin, kuin se reagoisi vapaana ollessa. Koira kun saattaa kokea tilanteen niin, että se pakotetaan kohtaamaan toinen koira, vaikka se ei sitä itse haluaisi. Epävarman koiran kohdalla vielä enemmän näin.

Tarkoitin arjessa kohtaamisella sitä, että koira näkee hihnassa ollessa toisia koiria, mutta ilman kontaktia. Tavoitteena se, että oppii ohittamaan toiset ilman mölinöitä ja suhtautumaan niihin kuin mihin tahansa vastaan tulevaan. Silloin kun koira lähestyy toista koiraa, se pitäisi tehdä koiran ehdoilla ja tämä tarkoittaa sitä, että kummatkin osapuolet ovat vapaana. Tällöin koira voi halutessaan väistää tai jättää toisen huomiotta.

Miten koira toimii vapaana ollessaan toisten koirien kanssa? Esiintyykö silloin samanlaista käytöstä? Onko koira aloittanut mölinät nyt vai onko ollut pienestä asti samanlainen? Onko nyt isompana kohdannut vapaana uusia koiratuttavuuksia vai onko koirakaverit jo pikkupentuvaiheesta peräisin? Mikäli koira tulee vapaana ollessaan toimeen toisten koirien kanssa ja sillä on koirakavereita, en murehtisi kauheasti. Pennut ja nuoret koirat ovat hyvin useasti epävarmoja ja varsinkin murrosiässä ja sen lähetessä useat koirat tulevat entistä epävarmemmiksi. Tärkeää on pysyä itse vain tyynenä, koska koira regoi hyvin helposti omistajansa mielentilaan. Luulisi että menee vain iän mukana pois, kun jaksaa harjoitella neutraalia suhtautumista toisia koiria ja ihmisiä kohtaan.
Vpn 06/13

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Tiistaina, 17.12.2013 klo 01:15  
+
0
susanna_121
Meillä on samantyyppistä toimintaa valkkarin osalta. Meillä kyllä täällä Nila näkee harvoin koiria joiden kanssa leikkiä ja edes ohittaa hihnassa.
Näyttelyissä ja treeneissä jos toinen koira tosiaan "lähentelee" niin haukahtaa ja itse poistuu. Reippaasti kyllä menee itse toisen takamuksia nuuskuttamaan.

Kun irti lasketaan vaikka ihan uuden tuttavuuden kanssa, niin ei mitään ongelmaa. Ikää neidillä on siis 1v ja en koe tätä toimintaa arkea ja elämää hankaloittavaksi. Nila meillä ainakin ilmoittaa että riittää ja lähtee itsekin pois.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Podolski

Podolski
Viestimäärä: 37

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 19.12.2013 klo 15:01  
+
0
Tingelstiina, kiitos vinkeistä! Nyt kävi kuitenkin niin, että viesti lähtikin shelttikasvattajille. Tavattiin muutama valkkari miehen kanssa, niin todettiin että ovat liian isoja tämänhetkiseen elämään. Mutta ehkä sitten vielä joskus.
Shelttityttö Sissi

rala

rala
Viestimäärä: 1

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Tiistaina, 31.12.2013 klo 01:37  
+
0
Heipähei kaikille.
Tarkoitus mennä ensi viikolla katsomaan valkkaripentua ja tarvitsisin tietoa kyseisen pennun kasvattajasta. Jos jollakulla aikaa vastailla niin yksityisviestiä tulemaan.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Tiistaina, 31.12.2013 klo 16:53  
+
0
^Mie laitan viestiä :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Essi88

Essi88
Viestimäärä: 3

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Perjantaina, 24.01.2014 klo 17:46  
+
0
Minulla harrastuskaverina valkoinen ja en ole päivääkään katunut rotuvalintaa!

Meidän blogi löytyy täältä, jos kiinnostaa lukaista :)

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Perjantaina, 24.01.2014 klo 19:22  
+
0
^Mie oon sun blogia seurannut jo pidempään säännöllisen epäsäännöllisesti. Ihania kuvia ja mukavaa tekstiä. Tykkään paljon :hymy: Onkohan tuohon sun blogisivulle mahdollista saada arkisto näkyviin? Olisin halunnut lueskella tekstejä blogin alkuajoista lähtien, mutta se osoittautui hankalaksi, kun ei ole arkistoa näkyvissä.
Vpn 06/13

Blaz

Blaz
Viestimäärä: 13

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Maanantaina, 24.02.2014 klo 11:44  
+
0
Moi,
mullakin on kesäksi harrastuskaveri harkinnassa ja valkkari on tällä hetkellä ykkösrotuna. Aika keltanokka olen luonnetestien, sukutaulujen, terveystulosten ynnämuiden kanssa ja enemmän kuin mielelläni ottaisin yksärillä vinkkiä valkkarin valinnasta, hyvistä kasvattajista ja varsinkin niistä joilta pentua ei kannata ottaa.
Varsinkin Pohjois- Suomalaisista kasvattajista olisi kiva kuulla, sillä itse asun Oulussa ja kasvattaja olisi hyvä löytää mahd. läheltä jotta voin ennen pennun ottoa käydä kasvattajalla tutustumassa useampaan kertaan ja jotta kasvattajan tuki olisi lähellä, onhan mulle tulossa kuitenkin ensimmäinen palveluskoira.
Sateenkaarisilloilla ♥ mustaterrieri Otto, sheltti Nelli ja norjanharmaa Nalle ♥

Beauceron Remes ♥ s.9.2.2014

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 27.02.2014 klo 19:25  
+
0
^Mie laitoin sulle yv:tä :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Tiistaina, 18.03.2014 klo 16:36  
+
0
Minkä luonteisia teidän valkoiset paimenkoirat on? terveys? Kunhan muuten vain kiinnostaa:aurinko:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Tessuliini

Tessuliini
Viestimäärä: 13

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Tiistaina, 22.04.2014 klo 21:36  
+
0
Moi! Mulla on vähän samanlaista mietintää ollut kuin joillain muillakin tänne kirjottaneilla. Valkkari kiinnostaisi kovasti, mutta hiukan minua arveluttaa tämä rodun terveystilanne ja pari muutakin juttua. Niinpä minulla olisikin muutama kysymys. Eli, täältä tulee:

1. Kuinka sairaita valkkarit keskimäärin ovat ja kuinka pitkään ne yleensä elävät?

2. Esiintyykö rodussa paljon heikkohermoisia yksilöitä?

3. Kuinka hyvä rodun koulutettavuus on teidän kokemuksienne perusteella? Sopiiko toiseksi omaksi koiraksi 13-vuotiaalle vastuulliselle tytölle, joka harrastaisi koiran kanssa tokoa ja agilityä?

4. Tuleeko yleensä hyvin toimeen vieraiden koirien kanssa (riippuu toki paljon sosiaalistamisesta, mutta..)?

5. Kuinka paljon karvaa valkkarista irtoaa ja kuinka vaativaa turkinhoito on (lyhytkarvaisen olisin luultavasti ottamassa mikäli tällaisen mulle tulisi)?



Erityisesti kiinnostaisi tuo terveys. Kiitos ja kumarrus jos viitsitte vastata! :)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.04.2014 klo 21:39)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Keskiviikkona, 23.04.2014 klo 19:47  
+
0

, kirjoitti:

1. Kuinka sairaita valkkarit keskimäärin ovat ja kuinka pitkään ne yleensä elävät?


Tiedän valkkareita jotka elävät yli 10v ikäisiksi, muutama 15v on tiedossa. Valkkareita usein kuolee luustovikojen ja luonneongelmien vuoksi sekä tapaturmaisesti.
Valkkarilla on monelle rodulle hyvin tyypillisiä sairauksia- luustosairauksia, silmäsairauksia, allergioita ja myös epilepsiaa on muutamalla yksilöllä.
Esi-isältään Saksanpaimenkoiralta on paljon perimän mukana tulleet sairaudet, kuitenkin on jalostuksessa onnistuttu ulkomuodollisesti säilyttämään suora selkälinja mm. joka on ongelma sakemanneilla. En sanoisi että rodun terveys olisi retuperällä, mutta moneen alkukantaiseen verrattuna ei niin loisteliasta.

, kirjoitti:


2. Esiintyykö rodussa paljon heikkohermoisia yksilöitä?


Ei paljon, mutta muutamia. Vuosia sitten rodussa on ollut aika runsaasti arkoja yksilöitä, mutta kasvattajat kiinnittävät tähän todella paljon huomiota nykyisin- onneksi. Tämä on terveyden ohella yksi suuri kriteeri jalostus valintoja tehdessä. Valkkari ei missään nimessä saa olla arka tai agressiivinen.

, kirjoitti:

3. Kuinka hyvä rodun koulutettavuus on teidän kokemuksienne perusteella? Sopiiko toiseksi omaksi koiraksi 13-vuotiaalle vastuulliselle tytölle, joka harrastaisi koiran kanssa tokoa ja agilityä?


Valkkari on paimenen tapaan helppo koulutettava. Sopii hyvin monipuoliseen harrastamiseen ja sillä riittää intoa tehdä omistajan kanssa töitä. Tavoitteelliseen agiin on toki näppärimpiäkin rotuja, mutta kyllä agi kisoissa valkkareita tapaa. Täytyy vain huomioida mahdolliset selkä- ja lonkka/kyynärongelmat mikäli niitä ilmenee ja aina kuvauttaa koira.

, kirjoitti:

4. Tuleeko yleensä hyvin toimeen vieraiden koirien kanssa (riippuu toki paljon sosiaalistamisesta, mutta..)?


Minulla on hieman pidättyväinen Valkkari, joka kyllä tutustuu innolla omaa tahtiaan vieraisiin koiriin kun lupa annetaan. Leikkisiä koiria ja avoimia nämä ovat.

, kirjoitti:

5. Kuinka paljon karvaa valkkarista irtoaa ja kuinka vaativaa turkinhoito on (lyhytkarvaisen olisin luultavasti ottamassa mikäli tällaisen mulle tulisi)?


Puolipitkäkarvaisesta (lyhyin malli) karvaa varisee karvanlähtö aikana runsaasti. Tällöin toki auttaa koiran peseminen, jolloin lähestulkoon kaikki lähtee seuraavana päivänä kuin itsestään.
Itselläni on pitkäkarvainen ja pitkään karvaan ns. takertuu lähtevä karva. Tämän vuoksi on ollut helppoa harjata koira puhtaaksi ja suurinosa jäänyt harjaan. Toki kalusteisiin jaa kyllä karvoja- takuulla.

Vastaan kyllä mielelläni mikäli tulee lisää kysymyksiä valkkarista :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Tessuliini

Tessuliini
Viestimäärä: 13

VS: VALKOINENPAIMENKOIRA - Torstaina, 24.04.2014 klo 16:32  
+
0
saije// Paljon kiitoksia vastauksestasi, se auttoi paljon. :) Täytynee vielä miettiä rotuvalintaa, mutta valkkari olisi ainakin yksi vaihtoehto.

  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 18:30)