Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:30

Villakoirat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

Sindukka

Sindukka
Viestimäärä: 1530

VILLAKOIRAT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:30  
+
0
Eli jatketaan tänne ihan yleistä keskustelua kaikenkokoisista villakoirista!

Itselläni on siis toy -ja kääpiövilla. Toyn, Sindin, kanssa harrastetaan agia ja tokoa, agissa kisataan ykkösissä ja tokossa aloitellaan kisauraa. Aada on vielä alle vuoden ja edelleen menee kauheen hösläks, no, pistetään se murkkuiän piikkiin.

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: VILLAKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 15:13  
+
0
Vanhalla palstalla oli villakoirien haukkuherkkyydestä, enkä muista vastasinko siihen omalta osaltani.

Ovikellolle meidän molemmat villakoirat on haukkunut/haukkuu, kerrostalon muille äänille ei sitten niinkään. Oskun muuttaessa mun kanssa kerrostaloon käytin alkuun haukkupantaa, mutta ei se haukkunut ellei ovikello soinut ja haukkupanta jäi kokonaan pois.

Osku oli remmiräyhä, sitä ei sen edellinen omistaja oikein sosialistanut tai kouluttanut muutenkaan, ja 7-vuotiaan koiran kanssa aloitin itse aika alusta. Remmiräyhäys johtui epävarmuudesta, enkä sitä saanut koskaan kunnolla kitkettyä pois. Hihnassa haukkui, mutta vapaana ollessa sitten ei. Vanhemmiten kun näkö heikkeni, niin haukkuminen ohituksissa väheni.

Hilma taas sitten oppi Oskulta että hihnassa voi haukkua, mutta se on melkolailla saatu kokonaan kitkettyä pois.

Sonzu

Sonzu
Viestimäärä: 15

VS: VILLAKOIRAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 15:49  
+
0
Up!
Millaista trimmiä pidätte villiksillänne? Haluisin pitää jotain näyttelyleikkausta kun pentu kotiutuu, mutta kun koirista ei ole mitään kokemusta, en ihan usko että heti onnistuu. Kunhan ensin opin käynnistämään trimmauskoneen ja koskemaan koiraan. :viheltel: Villistä on kiva käydä uittamassa 100m päässä olevassa koirarannassa. :kieli: Minkä ikäisena muuten koiraa voi alkaa viedä uimaan? :mietiskel: Pitääkö odottaa vaikka puolivuotiaaksi vai voiko heti kotiuduttua viedä pulikoimaan? :eitietoo:
Aprikoosi kääpiövillakoira
Sun-Powers Dai-Di Sand "Sara"
s.15.4.2010

Sonzun villisblogi

Paviaaninkesyttäjä

Paviaaninkesyttäjä
Viestimäärä: 139

VS: VILLAKOIRAT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:47  
+
0

Sonzu kirjoitti:

Millaista trimmiä pidätte villiksillänne? Haluisin pitää jotain näyttelyleikkausta kun pentu kotiutuu, mutta kun koirista ei ole mitään kokemusta, en ihan usko että heti onnistuu.



Terrierissä pidän noita talvikauden, mitä nyt akkakoiralla on juuri nyt häntätupsu, joka ei terriin kuulu. Kesällä ovat molemmat joko mulipuudeleita tai mulihärpäkepuudeleita. Mulihärpäketyyliä edustaa esimerkiksi narttukoiran viimekesäinen anitahirvos-irokeesi.

Maalaisjärkeä käyttäen voisin kuvitella vieväni pentua kuin pentua ainakin litimään rannalle. Uiminen on fyysisesti melko rankkaa, joten jos pentu on kovinkin vesipeto, niin uiden vietettyä aikaa voisin rajoittaa.

Lotta_

Lotta_
Viestimäärä: 1

VS: VILLAKOIRAT - Tiistaina, 04.05.2010 klo 16:37  
+
0
Meilläkin toyvillakoira, Lotta nimeltään.

:)
Lotta, Potta tai Rotta.

Meidän Lottaa voi kutsua monella nimellä ♥

fifien

fifien
Viestimäärä: 59

VS: VILLAKOIRAT - Lauantaina, 08.05.2010 klo 22:16  
+
0
Mites muiden villisten kevät on sujunut? :) Onko kesäleikkauksia tehty? :)
Villakoira Fifi 1.10.2005
Suomenlapinkoira Delia 17.8.2011
Australianpaimenkoira Hyrrä 12.12.2013

Choice

Choice
Viestimäärä: 12

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 17.05.2010 klo 18:56  
+
0
Itsella kotona tällä hetkellä kaksi villakoiraa, joskin toinen rekkariton kodinvaihtaja.Perjantaina laumaamme kotiutuu uusi jäsen aprikoosi keskari narttu.

Kevät on sujunut hyvin ainakin meillä, agilityn ja ulkoilun merkeissä.;)

Ajelin molemmat kesäturkkiin eli vartalo lyhyeksi, mutta jalkoihin ja päähän karvat jäivät.

Muiden puudeli-ihmisten kuulumiset?
http://poodlepaws.nettisivu.org/

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: VILLAKOIRAT - Lauantaina, 05.06.2010 klo 22:12  
+
0
Kuinka pitkälle olette päässeet villistenne kanssa agilityssä ja tokossa?
Mikä on kohtuullinen hinta koiran trimmauksesta, jos se viedään sinne juuri pestynä, föönattuna ja takuttomana? Olllaan menossa ensimmäistä kertaa kuun lopussa trimmaukseen ihan sen vuoksi, että näen miten se tapahtiuu niin voin jatkossa tehdä sen itse. Meillä kun ei käydä näyttelyssä, niin se ei ole niin tarkkaa.
Mistä muuten näkisi milllaisia erilaisia trimmejä villiksillä on? Onko siinä eroa, että minkäkokoinen koira on, että millainen trimmaus sillä pitää olla näyttelyssä? Oon noista aivan pihallla, kun edellinen koira on bichon frise.

//edit. Nellin painosta mun piti vielä kysyä, kun se on nyt 4kk ja tuntuu että se on kasvanu viimeisen kuukauden aikana aivan kamalasti korkeutta. Varsinkin takajalat on humahtanu tosi pitkiksi, niin että Nelli tuntuu vähän takakorkealta. Tasoittuuhan tuo ajan kanssa? Se on nyt varmaan n.25-26cm korkea ja painoa n.3 kiloa. Kasvattaja veikkasi, että se tulisi n.30cm korkeaksi ja paino olisi 4-5kg. Vieläkö ollaan sen suhteen oikella kasvukäyrällä, kun tuntuu että tuo kasvaa silmissä. Minkä iköisenä kääpoövilliis on noin sen kokoinen miksi se jää?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010
(Viestiä on muokattu lauantaina, 05.06.2010 klo 22:21)

Brenda12

Brenda12
Viestimäärä: 10

VS: VILLAKOIRAT - Tiistaina, 27.07.2010 klo 12:58  
+
0
Minulla on kohta 13-vuotias kääpiövillakoira, väriltään valkoinen.

Punavilla

Punavilla
Viestimäärä: 1

VS: VILLAKOIRAT - Tiistaina, 10.08.2010 klo 16:53  
+
0
Meillä on punainen kääpiö Elmo ♥

Jondde

Jondde
Viestimäärä: 20

VS: VILLAKOIRAT - Perjantaina, 01.10.2010 klo 22:15  
+
0
Moikka vaan kaikille! Kauhea koirakuume on ja nyt mietin eri rotuvaihtoehtoja. Oon ollu paljon koirien ja etenkin hevosten kanssa, joten tietynlainen jämäkkyys löytyy (ei tietenkään liian!). Millasia villakoiran eri koko/(väri)muunnokset on? Kuinka terveitä ja miten niistä lähtee karvaa? Onko turkki vaikeahoitoinen? Koiralta toivoisin aktiivisuutta (kunnon lenkit ja olen ajatellut, että voisin alottaa agilityn ja/tai tokon), suht helppo koulutettavuutta, ei mielellään metsästysviettiä ja sillee, että ei olisi ihan heti kaikkien kaveri, vaan on ns. perheen koira, mutta niin, että pystyy eri paikoissa käymään ilman suurta kohtausta (olen ajatellut totuttaa koiraa uusiin asioihin mm. tallilla). Kiitos kaikille, jotka viitsivät neuvoa! :)

hennnaa

hennnaa
Viestimäärä: 6

VS: VILLAKOIRAT - Lauantaina, 16.10.2010 klo 20:51  
+
0
meille tuleeepi toyvillakoira Anton 7kk ensiviikolla perjantaina tai sunnuntaina!
laittelen sitten viestiä miten herra kotiutuu :)!

mitens tämän toyvillakoiran ruokkiminen?
ajattelin,että jahti&vahti pentu -ruokaa
1-vuotiaaksi asti sitten siirtyisimme
aikuisen ruokaaan,mutta onko jollain
kokemusta tästä ruuasta?

hennnaa

hennnaa
Viestimäärä: 6

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 09:57  
+
0
noniin,poika kotiutui jo perjantaina :)
ei ollut ongelmia ekana yönä tai muutenkaan.
syö myös tosi hyvin,mutta vielä vähäsen arka on,jalat
alkaa tärisemään ku uusia ihmisiä tulee moikkamaa.

mutta yksi ongelma meillä on ja se on
yksinoleminen niikun olen jo maininnutkin yhdessä
keskustelussa. pitää vaa treenata kovasti tän viikon
ajan ennenku joudun menee takasi kouluu.

toivottavasti ei mitää eroahdistus hommaa täst ei nyt tulis
ku kuitenki vanhassa kodissa ollu kuullemma nii nätisti
yksin -mutta siellä olikin kaverit,no kai se siitä :)!

tulipas taas pitkä story mutta me lähetää
ostamaan nyt ulkoilupukua Anttonille! :)

Ruusu

Ruusu
Viestimäärä: 160

VS: VILLAKOIRAT - Torstaina, 03.03.2011 klo 14:59  
+
0
Moikka kaikille!
Ihan vasta äsken rekisteröidyin tänne. Olen hirmuisessa koirakuumeessa ja olen miettinyt toyvillakoiraa kaveriksi. Koska en erityisesti pidä villakoirien näyttelytrimmeistä, olen ajatellut pitäväni mahdollisen tulevan villikseni turkin mahd. lyhyenä ja tasaisena. Haluaisin kuitenkin nähdä, miltä villis oikeasti näyttää lyhyellä turkilla. Olen yrittänyt etsiä kuvia, mutta tuloksetta. Olisiko kenelläkään teistä foorumilaisella kuvaa lyhytturkkisesta villiksestä?

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: VILLAKOIRAT - Sunnuntaina, 06.03.2011 klo 22:04  
+
0
^Tässä ja tässä on pari linkkiä villakoirista, joilla on karva vedetty ihan lyhyeksi

ja tässä ja tässä on pari kuvaa vähän pidemmästä trimmistä. Eli ihan tavallisia koirie villakoiratkin ovat karvojensa alla. :)

Kuvat löysin muuten googlen kuvahaulla. Villakoirafoorumilta löytyy lisää kuvia kaikenlaisista villakoirista. Sinne pitää vaan kirjautua sisään ennen kuin näkee kaikki kuvat.

Ruusu

Ruusu
Viestimäärä: 160

VS: VILLAKOIRAT - Sunnuntaina, 06.03.2011 klo 22:09  
+
0
blanko: Kiitos todella paljon kuvista! Ihaniltahan nuo näyttävät, omaan silmääni paljon kauniimmilta kuin näyttelytrimmissä (ja tämä on sitten vain minun mielipiteeni). ;)

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 06.03.2011 klo 22:09)

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 21.03.2011 klo 20:21  
+
0
Meillä Hilma on lyhyessä karvassa, ennen oli näyttelytrimmissä, mut viimeisimmän5 vuoden aikana kerran trimmattu pentuleijona-leikkauksella.

Hilma melko pitkässä (ja kiharassa) turkissa viime keväänä:


Just trimmattuna, 3mm turkissa


tältä talvelta:

Hilima

Hilima
Viestimäärä: 3

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 13.06.2011 klo 15:53  
+
0
meillä kk harmaa ja musta kääpiö, molemmat uroksia. pitävät jöötä tuolle hurjalle seropi-noutajalle :) itse pidän koirat talvet melko lyhyessä, yleensä territrimmissä, nyt keväällä ovat molemmat vähän köyhänmiehenskandinaavistaleijonaa, kesäksi sitten varmaan taas lyhyempää tukkaa. paitsi jos tuon jupe-koiran (kääpiö, tuontikoira) saisi ujutettua näyttelyyn :) katsotaan miten pitkään emännän hermo kestää tuota keppien nyppimistä karvan seasta...

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: VILLAKOIRAT - Sunnuntaina, 19.06.2011 klo 23:27  
+
0
Isovillakoira on ruvennu kiinnostamaan:hymy: Parin vuoden siisään ois tarkotus toisen koiran tulla jos kaikki menee hyvin. Toinen vaihtoehto ois cockeri. Luonteen puolesta villis ois semmonen mitä seuraavalta koiralta toivon eli sosiaalinen, älykäs ja aktiivinen. Lisäksi ei lähtis karvaa:peukku: Ite en tosin näyttelytrimmissä pitäis, eli turkki vaan pois. Tarkeneeko nää miten hyvin talvipakkasilla vai pitääkö takkia pukea päälle?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 20.06.2011 klo 15:31  
+
0
^ Mulla on kääpiövilla, että en ihan tarkasti osaa isommista muunnoksista sanoa, mutta eiköhän ne ainakin kovimmilla pakkasilla jotain vaatetta tarvitse. Villakoirilla kun ei ole alusvillaa, ja vielä jos pitäisit turkkia lyhyenä, ei sillä olisi mitään lämmikettä. Kun koiran totuttaa pennusta pitäen vaatteisiin, lenkille lähtiessä on helppo vetäistä mantteli tai haalari päälle, joten älä nyt ainakaan sen takia villakoirahaaveita hylkää! :)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 21:00)