Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:30

Villakoirat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: VILLAKOIRAT - Sunnuntaina, 31.05.2015 klo 11:06  
+
0
No että villakoiran puunaamiseen menee yli 7h(kääpiö ja keskikoko villis) . En usko tota ?:nauru: :mietiskel::shifty:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 31.05.2015 klo 11:07)

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: VILLAKOIRAT - Sunnuntaina, 31.05.2015 klo 13:52  
+
0
No joo, kyllähän villakoiran puunaamiseen saa sen 7 tuntiakin kulutettua, jos esim. turkki on pahasti takussa ja se pitää selvittää ensin. Mutta “normaalikuntoisen” turkin kyllä saa laitettua reilussa parissa tunnissa (isossa menee toki kauemmin).

Minulla on Andiksen kone ja jouduin nyt vasta ostamaan uuden terän, kun oli tylsynyt. Vaikka ei tosiaan ollut käytetty kuin pari vuotta ja hoidettukin säännöllisesti. En ruvennut lähettämään minnekään terotettavaksi, kun monelle on käynyt niin, ettei lopputulos ole hyvä. Ja sekin, että minulla oli vähän kiire saada uusi terä. Jännä vain, että kun minulla on tosiaan 2 samanlaista terää ja vain toinen oli tylsynyt. Yhtä paljon käytetty kumpaakin. Nuo sakset taitaa kyllä olla entiset kun on lattialle tippuneet, riippuu vähän miten on tippuneet, onko jotenkin vääntynyt tai jotain.

esss`

esss`
Viestimäärä: 127

VS: VILLAKOIRAT - Keskiviikkona, 01.07.2015 klo 17:14  
+
0
Saisikohan täältä apuja mietitään. Suunnitelmissa siis kolmas koira kahden russelin seuraksi ja mietinnässä on ollut isovillakoira muutaman muun rodun ohella. Ennen russeleita ollut sileäkarvainen noutaja sekä sakemanni. Onko isovillis aktiivisuustasoltaan millainen verrattuna edellisiin? Mitenkä se nyt sitten on niiden värien kanssa, onko värien kesken jotain luonne eroja?
Osaisiko joku suositella kasvattajaa joka panostaisi myös käyttöominaisuuksiin, ei vain näuytelyihin? Ja ylipäätään kertoa jos on tiedossa hyvä kasvattaja.

Tuon turkinhoidon haastavuuden tiedostan ja olen siihen jollain tasolla myös varautunut. Missään nimessä en halua koiraa pitää pitkässä karvassa jo senkään takia, että koirat kulkee paljon mukana niin talleilla kun autoharrastuksenkin piireissä. Osaatteko sanoa yleistäen miten kasvattajat suhtautuu tuohon turkkiasiaan?
2x Jackrusselinterrieri

Muistoissa
1x saksanpaimenkoira
1x sileäkarvainen noutaja

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: VILLAKOIRAT - Perjantaina, 03.07.2015 klo 13:01  
+
0
Jos oot fb niin kannattaa liittyä tuonne isovillakoira- ryhmään:hymy: Sieltä näkee jo senkin että turkin pituudella tai trimmaus tyylillä ei ole mitään väliä, että löytyy ihan laidasta laitaan. Ja taitaa muutenkin olla enimmäkseen ihan kotitrimmissä olevia villiksiä. Itekkin vähän pelkäsin että mitä muut on mieltä siitä jos haluan pitää Milan turkin lyhkäsenä, pidetäänkö mua laiskana ja kehotetaan vaihtamaan rotua, mutta se pelko oli täysin turha. Väri keskusteluja oon jokusen lukenut ja värillä ei kuulemma ole mitään tekemistä luonteen kanssa.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Paviaaninkesyttäjä

Paviaaninkesyttäjä
Viestimäärä: 139

VS: VILLAKOIRAT - Keskiviikkona, 08.07.2015 klo 22:42  
+
0
Vaikka isoista varmaan prosentuaalisesti isompi osa käy näyttelyissä kuin pienistä, niin ei niissäkään kaikki koirat mene näyttelykoteihin. Ehkä joo joistain pentueista/joiltain kasvattajilta, mutta kyllä mä sanoisin, että isoistakin saa koiran, vaikka rehellisesti kertoisi, että lyhyt karva kiinnostaa enemmän kuin pitkä. :) Kunhan turkki tulee hoidettua (IMO sitähän se ajelukin on) ja koira on muuten hyvässä kodissa. Aina välillä osa jengistä purnaa, että karva on villan kruunu, mutta niitä on aika vähän. Se, et mistä saat sopivan koiran, niin joku enemmän tietävä voinee vinkata, koska mun isovilliskasvattajatietämys on aika laihaa. Rodussa vallitsee tietyllä tapaa jako pieniin (toy-kääpiö-keskari) ja isoihin. Suosittelen kans tota Isovillakoira-ryhmää FB:stä. Vastaava yleinen villisryhmä ei tarjoa ison omistajalle varmaan murto-osaakaan siitä, mitä niiden oma. :)

Jos aktiivisuustasolla tarkoitetaan toiminnantarvetta, niin musta villakoirat on aika peruskoiria. Ne ei ole sohvatyynyjä ja IMO villis on parhaimmillaan, kun se saa riittävästi liikuntaa ja tekemistä. Osa isoista on villkkaita (mutta jotenkin vähemmän reaktiivisia kuin pienet), mutta härväämisen taso ei ole flättimäinen. :D

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545706
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 07:45)