Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:30

Villakoirat

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: VILLAKOIRAT - Tiistaina, 18.09.2012 klo 17:42  
+
0
Vaatetuksesta vielä sen verran, että minun isovillalla oli sadesäällä sadetakki ja sillä oli olemassa myös talvimantteli, tosin sitä koira ei tarvinnut edes 30 asteen pakkasella. Sillä kuitenkin oli turkkia jonkin verran, vaikka ei näyttelyturkissa ollutkaan.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: VILLAKOIRAT - Torstaina, 20.09.2012 klo 18:27  
+
0

Sussu kirjoitti:

Osaisiko joku teistä villakoirien omistajista neuvoa minulle oikeesti hyvän trimmauskoneen joka leikkaa villakoiran karvaa tukehtumatta, tarttumatta ja nyppimättä?? Olen uusi villakoiran omistaja, ja etsinnässä olisi oikeesti toimiva kone tuohon trimmaushommaan. Ostin avec merkkisen koiratrimmerin, ja sillä ei tee kyllä yhtään mitään tuossa karvassa, ja lisäksi olen kokeillut tuohon lähes 300€ maksavaa ihmisten parturointiin ammattikäyttöön tarkoitettua konetta, sekään ei pitkään jaksa leikata tukehtumatta.
Vinkkejä ja kokemuksia pliis, en viitsisi ostaa taas sutta säkissä.



Meillä on Andis AGC 2-speed trimmeri ja oon ollut tyytyväinen. Hyvin on pelittänyt melkein kaksi vuotta, tosin vähän aikaa sitten ostin uuden terän kun vanha tylsyi. Enkä kyllä tiedä voisko sen teroittaakin(?), mutta ostin uuden, koska halusin muutenkin vähän lyhyemmäksi leikkaavan terän.
Onko koirasi turkki täysin takuton ja puhdas kun trimmaat? Silloin ton koneen kyllä pitäis pelittää turkkiin.

TinkaC

TinkaC
Viestimäärä: 7

VS: VILLAKOIRAT - Perjantaina, 02.11.2012 klo 15:52  
+
0
Heippa villakoiraväki :hymy:

Onko villakoirissa paljon luonne-eroja eri kokomuunnosten välillä? Millasia?
Entä onko totta että turkin väri vaikuttaa luonteeseen vai onko vain urbaanilegenda?
Ja onko karvanlaadussa eroavaisuuksia värien välillä?

Harmittaa tuo villakoiran turkki kun on niin suuritöinen, muuten olisin jo varmaan sellaista hankkimassa. Nyt pelottaa etten osaisi sitä itse hoitaa oikein..
Mutta komeita koiria ja hyvin hoidettu turkki tuntuukin niin ihanalta!

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: VILLAKOIRAT - Lauantaina, 03.11.2012 klo 14:02  
+
0
^Samaa mieltä ton turkin kanssa, mutta kyllä sitä oppii hoitamaan oikein jos kiinnostusta vaan riittää:) Ja jokainen villiksen omistaja sen on joutunut opettelemaan:wink: Joka kylältä varmasti löytyy myös joku joka osaa neuvoa ja tarvittaessa laittaa turkin kuntoon jos jotain menee pieleen, sekä hyvä kasvattaja varmasti neuvoo ihan kädestä pitäen miten sitä hoidetaan ja auttaa tarvittaessa.

Ite haaveilen isovillakoirasta ja käsittääkseni isommat on rauhallisempia ja pienemmät sitten vilkkaampia. Just viikolla ihailin taas valkoisia isovilloja ja voi että ne on nättejä!:love:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: VILLAKOIRAT - Sunnuntaina, 04.11.2012 klo 20:08  
+
0
Minun isovillakoirani ei ainakaan ollut rauhallinen... Ihan adhd-tyyppi. Koko ajan touhotti, hyppi, haukkui, näykki. Jos joku oli kylässä, ei koira osannut rauhoittua yhtään, kävi ihan ylikierroksilla. Lenkeillä veti, hyppi, repi hihnaa, näykki minua. Kun näki toisen koiran, ei kuullut eikä nähnyt mitään muuta kuin sen toisen koiran. Mitkään keinot ei tuohon koiraan tepsineet, kaikkea kyllä yritettiin. Ja se turkki... Ei 4 tuntia riittänyt pesemiseen, kuivaamiseen ja trimmaamiseen, vaikka koira ei ollutkaan näyttelyturkissa. Minulla on ollut myös kääpiövillakoiria ja ne olivat kyllä paljon rauhallisempia kuin tuo iso.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 05.11.2012 klo 21:27  
+
0
Niinno itselläni ei ole mitään kokemusta villakoirista, mutta näin olen ymmärtänyt mitä olen rodusta lukenut:) Yksilöissähän on eroja tottakai ihan joka rodussa.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: VILLAKOIRAT - Tiistaina, 06.11.2012 klo 10:19  
+
0
Tiedän muitakin isovillakoiria, jotka ovat todella vilkkaita. Minulle koiraterapeutti sanoi, että koirani vaatii samoja asioita kuin palveluskoirat, saksanpaimenkoira, rottweiler jne. Pitkiä lenkkejä, vapaana juoksemista umpimetsässä, aktivointia sekä jonkun työn. Esim. agility, toko, haku jne. Onhan se eri asia, onko pieni koira vilkas vai iso. Ei ole kivaa, kun iso koira hyppii, mutta pienen hyppiminen ei ole niin paha juttu. Mutta tuo minun koirani oli kuitenkin poikkeuksellisen vilkas. Ei normaali koira käyttäydy niin. Loppujen lopuksi minun oli myönnettävä, etten pärjää sille, vaikka kaikkeni yritin, joten se sai uuden kodin.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 12.11.2012 klo 19:42  
+
0
Kyllä ne isovillakoirat on yleensä rauhallisempia kuin pienet. Tietysti jos isovillistä ei pentuna opeteta rauhoittumaan kotona ja kulkemaan nätisti lenkeillä, niin ei se myöskään niin tee.
Ja uskoisin isovillakoirien tarvitsevan reippaasti enemmän liikuntaa ja aktivointia kuin pienet kokomuunnokset. Kaikenkokoiset villakoirat tarvitsevat kuitenkin paljon liikuntaa ja yleensä lisäksi jotain aivotyöskentelyä.

Taitaa olla turkin värin ja luonteen yhteys todellakin urbaanilegenda. Sen sijaan turkin värillä ja helppohoitoisuudella on yhteys. Mun mielestä ainakin useimmiten mustien villisten turkit ovat helpoimpia ja harmaat ja aprikoosit ovat helposti takkuuntuvia höttöturkkeja.

Muoks. Lisäänpä vielä sen, että tietenkään kaikki koirat eivät ole samanlaisia, joku iso voi olla vilkkaampi kuin pieni, ja vastaavasti joku pieni voi olla tosi rauhallinen ja flegmaattinen tapaus.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.11.2012 klo 19:43)

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: VILLAKOIRAT - Tiistaina, 13.11.2012 klo 10:46  
+
0
Ei minun isovillistä saanut rauhoittumaan millään konstilla, vaikka kaikkeni yritin. Ei mikään määrä liikuntaa + aktivointia riittänyt. Aina, kun joku tuli kylään, tuli koirasta ihan mahdoton. Se pitikin laittaa aina häkkiin rauhoittumaan. Minulla on ollut koiria ennenkin, eikä mikään niistä ollut noin mahdoton. Jos joku oli ollut kylässä, niin koira ei rauhoittunut sen jälkeen millään. Sillä jäi kierrokset päälle. Ehkä se oli vain poikkeustapaus, en tiedä.

Sen sijaan kääpiöistä minulla on pelkästään hyviä kokemuksia. Minulla oli musta ja ruskea kääpiövillakoira ja mustan turkki takkuuntui paljon helpommin kuin ruskean. Ruskealla ei ollut koskaan takkuja, mustalla oli välillä. Muutenkin mustan turkki oli paljon tiiviimpi kuin ruskean.

Minwin

Minwin
Viestimäärä: 82

VS: VILLAKOIRAT - Perjantaina, 01.02.2013 klo 22:02  
+
0
Isovillat joihin olen tutustunut niin pakko myöntää, että se kuvitelma siitä että isovillakoirat ovat rauhallisempia on puppua :D Todella aktiivisia ja vaativat PALJON virikettä eikä pelkät hihnalenkit kyllä niille käy.. muuten laitetaan joitakin paikkoja kyllä uuteen uskoon.

Itselläni on keskari narttu, joka on todella aktiivinen... ei tule mitään jos ei saa jotain tekemistä itselleen.. agilityä ollaankin aloiteltu rauhallisesti, kun neidillä ikää on se vuosi. Agilityyn tuo neito on kyllä luotu ennen kaikkea.. näyttelytkin sujuisivat jos hieman tuota rohkeutta ihmisiä kohtaan vielä saisi, kun neito on hitusen epävarma uusien ihmisten suhteen. Tuon kanssa ollaankin tehty paljon töitä ja tehdään edelleen =)
10/12/11 ~ Keskikokoinen villakoira, Tuittu~
22/3/13 ~ Isovillakoira Emma~


Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: VILLAKOIRAT - Perjantaina, 01.02.2013 klo 23:07  
+
0
Eikös kaikki koirat tarvitse muutakin kuin pelkästään remmilenkkejä;)

Mä en ole muistaakseni tänne vielä hehkutellut kun tuossa olen ollut erään kasvattajan kanssa yhteydessä niin mahdollisesti isovilla tossa keväällä tulee jos pentuja syntyy ja narttu riittää mullekkin asti:) Pitäsi pikkuhiljaa ruveta ostelemaan saksia sun muita tarvikkeita kun ei noi nyt ihan halpoja ole kerralla ostaa. Kalleimmat sakset jotka bongasin maksoi päälle 200e:nauru: Ne sitten vissiin on hyvät. Mutta yleensä taitaa siinä 60-80e olla.

Tulee kyllä suru jos en nyt saakkaan sitä pentua kun on niin monta vuotta tullu haaveiltua.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Minwin

Minwin
Viestimäärä: 82

VS: VILLAKOIRAT - Sunnuntaina, 03.02.2013 klo 23:05  
+
0
Tuo on ihan totta :) mutta harvinaisen monella on se oletus edelleen, että isoilla tai mikä tahansa villakoira on sohvankoriste:roll:

Onnittelut! Saanko udella mistä pentu mahdollisesti on tulossa :D itse olen isovillasta pitkään haaveillut, mutta nykyisen pikku karvahirmun kanssa on paljon töitä ettei isovillakoira ole vielä pitkään aikaan ajankohtainen.. Joudun siis kärvistelemään vielä tovin ja ihastelen muiden pentuja :D
10/12/11 ~ Keskikokoinen villakoira, Tuittu~
22/3/13 ~ Isovillakoira Emma~


NanaVilla

NanaVilla
Viestimäärä: 8

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 04.02.2013 klo 00:02  
+
0
Terve kaikille! Kirjauduin tänne koirat.comiin juuri äskettäin ja löysin heti sopivan foorumin itselleni. Itse omistan mustan kääpiövillakoira nartun Nanan ja kaksi afgaania. Tulin tänne sen verran kysymään, että olisiko kenelläkään mitään hyviä neuvoja miten saada näyttely ravissa tyttelin hännän nousemaan? Se ei millään meinaa nousta vaan roikkuu suorana takana vaikka kuinka yritän tätä innostaa. Pitäisiko enemmän ruveta houkuttelemaan lelulla tai makupaloilla, vai mitä olette mieltä?
www.ninojanana.blogspot.com

NanaVilla

NanaVilla
Viestimäärä: 8

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 04.02.2013 klo 00:08  
+
0
Terve kaikille! Kirjauduin tänne koirat.comiin juuri äskettäin ja löysin heti sopivan foorumin itselleni. Itse omistan mustan kääpiövillakoira nartun Nanan ja kaksi afgaania. Tulin tänne sen verran kysymään, että olisiko kenelläkään mitään hyviä neuvoja miten saada näyttely ravissa tyttelin hännän nousemaan? Se ei millään meinaa nousta vaan roikkuu suorana takana vaikka kuinka yritän tätä innostaa. Pitäisiko enemmän ruveta houkuttelemaan lelulla tai makupaloilla, vai mitä olette mieltä?
www.ninojanana.blogspot.com

Minwin

Minwin
Viestimäärä: 82

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 04.02.2013 klo 00:33  
+
0
Tervetuloa meidän puolesta ! Oma ehdotukseni kallistuisi tuon innostamisen puolelle ja että koko touhusta tehdään mukavaa ja hauskaa ;) Itselläni ei ole ollut kolmen villurin kanssa mitä olen omistanut niin tuota ongelmaa ja joskus se on kyllä laskenut, mutta innokkaalla ja innostavalla äänellä sen hännän on saanut sieltä ylös :)

Kaunis villuri neiti siellä päin on mitä blogissa kävin ihailemassa :))
10/12/11 ~ Keskikokoinen villakoira, Tuittu~
22/3/13 ~ Isovillakoira Emma~


NanaVilla

NanaVilla
Viestimäärä: 8

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 04.02.2013 klo 09:23  
+
0

Minwin kirjoitti:

Tervetuloa meidän puolesta ! Oma ehdotukseni kallistuisi tuon innostamisen puolelle ja että koko touhusta tehdään mukavaa ja hauskaa ;) Itselläni ei ole ollut kolmen villurin kanssa mitä olen omistanut niin tuota ongelmaa ja joskus se on kyllä laskenut, mutta innokkaalla ja innostavalla äänellä sen hännän on saanut sieltä ylös :)

Kaunis villuri neiti siellä päin on mitä blogissa kävin ihailemassa :))



Nannu kiittää kovasti! Ja kiitos myös vastauksestasi! Pitää tosiaan treenata tuota, josko sen saisi sitten nousemaan, etenkin "tosi tilanteessa":>
www.ninojanana.blogspot.com

NanaVilla

NanaVilla
Viestimäärä: 8

VS: VILLAKOIRAT - Maanantaina, 04.02.2013 klo 09:30  
+
0

Minwin kirjoitti:

Tervetuloa meidän puolesta ! Oma ehdotukseni kallistuisi tuon innostamisen puolelle ja että koko touhusta tehdään mukavaa ja hauskaa ;) Itselläni ei ole ollut kolmen villurin kanssa mitä olen omistanut niin tuota ongelmaa ja joskus se on kyllä laskenut, mutta innokkaalla ja innostavalla äänellä sen hännän on saanut sieltä ylös :)

Kaunis villuri neiti siellä päin on mitä blogissa kävin ihailemassa :))



Nannu kiittää kovasti! Ja kiitos myös vastauksestasi! Pitää tosiaan treenata tuota, josko sen saisi sitten nousemaan, etenkin "tosi tilanteessa":>
www.ninojanana.blogspot.com

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: VILLAKOIRAT - Tiistaina, 05.02.2013 klo 19:15  
+
0
Minwin, laitoin sulle yv:)
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Minwin

Minwin
Viestimäärä: 82

VS: VILLAKOIRAT - Keskiviikkona, 06.02.2013 klo 13:39  
+
0
Tuittu agiliitelyssä eilen =)

Nyt toivotaan, että päästään tuon sähikäisen kanssa toiseen ryhmään agiliitelyyn =)) Mutta tuossa on tapahtunut huomattavaa kehitystä siihen, mitä se oli ensimmäisellä kerralla.
10/12/11 ~ Keskikokoinen villakoira, Tuittu~
22/3/13 ~ Isovillakoira Emma~


Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: VILLAKOIRAT - Tiistaina, 26.02.2013 klo 23:29  
+
0
Tungen nyt minäkin nokkani tänne tuon puolivillaisen kanssa. Olen nyt puoli tuntia harjannut suihkun jälkeen yhtä korvaa ja miettinyt että there must be a better way! Olisiko täällä jotain kivaa villakoiratätiä joka opastaisi minua hieman turkinhoidon saloihin? Yksäreillä vaikka niin ei koko palsta täyty minun enemmän ja vähemmän tyhmistä kysymyksistäni. :viheltel:

Muoks: Villakoirayhdistyksen sivuilta löytyikin aika mahtava turkinhoitopaketti. Enköhän niillä selviä aika pitkälle.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.02.2013 klo 00:01)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 20:15)