Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 10:51

Vinttikoirat

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 19

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 27.08.2013 klo 18:13  
+
0
Jos käytte tuossa puistossakin ja osutaan sinne samaan aikaan, niin voitais Levin kanssa käydä mutka pienten puolellakin :hymy: Yleensä kyllä ollaan jo isojen puolella, kun tuon leikkityyli pelottaa joitakin pentuja, mutta siinä itskuporukassa se on muutaman kerran kirmaillut. Ei se pysy niiden perässä vielä niin ei ole kokoerokaan haitannut. Mutta Oulu on kiva kaupunki, oon iteki asunu tässä kyllä vasta kesäkuun alusta.

Ostin sille tuollaisen hurtan pinkin stormin kun halvalla sai :D Yllättävän hyvin toi 45cm sille sopi, vaikka olikin vyötäröltä väljä ja tuon vyön sai melkein kaksinkerroin kiristää.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 27.08.2013 klo 23:06  
+
0
Ai, mieki tilasin just eilen tuolle sen Hurtan Stormin, tosin piti ottaa keltainen ku ei pinkkiä ollu enää kolmivitosena. Ois varmaan jo hukkunu siihen nelivitoseen :nauru:

Hei tohikko laittaa mulle vaikka sun nimen yksärillä, jos lisään sut kaveriksi fb:ssä? Siellä ois helpompi sitten viestitellä ko olemma Oulussa niin jos vaikka kävis puistossa sittennii.

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 27.08.2013 klo 23:07  
+
0
Onko muilla vastaavaa ongelmaa?


*pyörii pyörii pyörii* EII ole tämä sittenkään hyvä paikka! *pyörii pyörii pyörii* EII tähän voikkaan kun tuolta tulee ihminen joka saattaa vaikka kattoa!
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 16:16  
+
0
^Ei oo onneksi tommosta ongelmaa! Manulle kelpaa paikka kuin paikka :nauru:

Oltiinpa eilen taas ratatreeneissä ja siellä testattiin ajanottojärjestelmää. Manu juoksi 280m ajassa 20,35 s :jjei: Vähän yllätti, ite veikkailin ennen juoksua että menee johonkin 22 sekunnin pintaan. Siltä ei oo aikaisemmin otettu aikaa niin ihan mielenkiintoista tietää miten nopeesti tuo pinkoo.

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 18:19  
+
0
Inqq: Joo yksäröin, ois mukava saaha vinttariseuraa :D

Haha Bentley! Levi tekee silleen, et se kakkii eka pari kikkaraa ja sitte n. 100 metrin päässä vasta kunnolla. On toiki vähän inhottavaa ku saa miettiä et oliko tossa nyt kaikki vai ei, mut ei onneksi kilometrikaupalla haahuile :nauru:

Ja hyvä Manu! Ää vitsi haluaisin viedä Levin jo kokeilemaan viehettä, mutta vaikka rataki ois vaan 20 kilsan päässä niin sinne ei kulje bussit.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 19:33  
+
0
^ Lauantainahan on maastoreenitki, pääsisittäkö te sinne? :)

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 29.08.2013 klo 11:12  
+
0
^^Kimppakyydillä sitten vaan :)

Piti tuosta fleecehaalarista vielä sanoa, Manulla on tämmöinen umpihaalari (yök lunta :nauru: ), joka on tilattu täältä. Lämmin on!

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 29.08.2013 klo 13:19  
+
0
Tuonnekaan ei näytä bussit kulkevan, enkä kyllä toisaalta tiedä että ehdittäiskö edes vielä lauantaina. Mut pitää houkutella sisko ouluun, jos se viitsis kyyditä, kun niitä viehetreenejä järjestetään siellä radalla mun käsittääkseni joka viikko. Ja sit myös tosiaan kimppakyytejä vois yrittää kaivella. Ja sittenhän jos Inqq muuttaa Ouluun, niin voin teidän porukkaan soluttautua :nauru: On kyllä ärsyttävää miten lähellä noita ratojakin asuu, mutta miten vaikea niihin on päästä. Ensimmäinen kerta pitkään aikaan kun harmittaa ettei ole ajokorttia :D

Ihana tuo Manun haalari! Paljonko tuli tuolle hintaa? Ja kuinka korkea Manu muuten on?

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 29.08.2013 klo 13:39  
+
0
Ja tarpeeks hullu ko on, niin sitä ajelee vaikka joka viikko ratareeneihin täältä 80 km päästä :nauru: tosin ei me olla ko muutaman kerran oltu, mutta kylläpä totaki väliä ajelee.

Manulla hieno haalari!

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 30.08.2013 klo 19:36  
+
0
Mitäköhän se maksoi, olisko ollu jotain 50-60 euroo. Takalahkeet on ehkä hiukan liian pitkät mutta niitä saa aina käännettyä. Mä oon mitannu Manulle korkeudeksi n. 54cm. Virallinen mittaustulos saadaan toivottavasti ens kuussa. Sen jälkeen ajattelin hakea kilpakirjoja tuolle jos sitä vaikka joskus eksyisi johonkin kisoihin. :nauru:

whipsu

whipsu
Viestimäärä: 8

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 04.09.2013 klo 16:02  
+
0
Hei!
Olen ihastunut whippetteihin ja olisin koiranomistajilta kysynyt rodun sopivuudesta meille. Ensimmäinen koira olisi kyseessä.
Lempeä ja rauhallinen koira olisi sopiva meille, itsekin kun ollaan rauhallisia ja pitkäpinnasia mieheni kanssa. Koiran kouluttamisessa rutiinit yms olisi helppo toteuttaa. Tilaa whippetille olisi kaksion verran, kerrostalo ikävä kyllä...
Asia joka whippeteissä huolestuttaa on sen liikunnan tarve ( jotta olisi sitten rauhallinen siellä kotona). Normaalit aamu, pv, iltalenkit tietenkin, mutta se juokseminen. Riittääkö koirapuisto?
Asiat jotka kiinnostavat rodussa ovat sen luonne ehdottomasti! Ja pidän roduista jotka eivät haise niin koiralta :) Samaistun niiden kylmänarkuuteen ja löhöilyyn: ) Hirveän urheilullisia emme ole, aina kevät- kesällä käymme välillä juoksemassa. Mitä mieltä te kokeneemmat?

whipsu

whipsu
Viestimäärä: 8

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 04.09.2013 klo 16:09  
+
0
Hei!
Olen ihastunut whippetteihin ja olisin koiranomistajilta kysynyt rodun sopivuudesta meille. Ensimmäinen koira olisi kyseessä.
Lempeä ja rauhallinen koira olisi sopiva meille, itsekin kun ollaan rauhallisia ja pitkäpinnasia mieheni kanssa. Koiran kouluttamisessa rutiinit yms olisi helppo toteuttaa. Tilaa whippetille olisi kaksion verran, kerrostalo ikävä kyllä...
Asia joka whippeteissä huolestuttaa on sen liikunnan tarve ( jotta olisi sitten rauhallinen siellä kotona). Normaalit aamu, pv, iltalenkit tietenkin, mutta se juokseminen. Riittääkö koirapuisto?
Asiat jotka kiinnostavat rodussa ovat sen luonne ehdottomasti! Ja pidän roduista jotka eivät haise niin koiralta :) Samaistun niiden kylmänarkuuteen ja löhöilyyn: ) Hirveän urheilullisia emme ole, aina kevät- kesällä käymme välillä juoksemassa. Mitä mieltä te kokeneemmat?

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 04.09.2013 klo 17:57  
+
0
^ Mulla on tuo oma wipukka vasta 5kk, mutta vastailen nyt silti :D
Meilläkin on aivan hyvin riittänyt tässä kesän aikana se, että käydään peruspissatuslenkit ja sitten joko pitkä lenkki tai koirapuistoilua lisäksi. Ja nyt kun oon vielä työttömänä kotona, niin ollaan käyty toisinaan parikin kertaa päivässä puistoilemassa. Kyllä se koirapuisto minun mielestä riittää aivan hyvin siihen vapaanajuoksutukseen, samalla lailla ainakin toi mun koira juoksee puistossa mitä irrallaan jossain metsässä. Olen kyllä kuullut sellaisistakin koirista jotka ei puistossa suostu juoksemaan, mutta nämä tapaukset oli sellaisia joita on juoksutettu metsässä muuten. Ja sitten jos kiinnostaa niin noi vinttikoirien juoksukilpailuthan olisi myös ihan mainioita whippetille. Ei olla itse vielä päästy viehetreeneihin mutta kyllä me sinne mennään. :D

Levi on kyllä tosi rauhallinen, silloin kun se tuli mulle niin mietin jo että onko se sairas kun oli niin flegmaattinen välillä. Mutta välillä se on kuin itse piru, minkä kyllä laitan iän piikkiin. Kun ollaan kunnolla riekuttu ulkona, niin se kyllä relailee sitten sisällä sohvalla mun vieressä aivan rauhassa.


Oon muuten alkanut kutomaan Leville villapaitaa :nauru: En kyllä oikein tiedä mitä siitä tulee kun mulla ei ole edes mitään ohjetta vaan sovellan päässäni samalla kun kudon menemään.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.09.2013 klo 17:59)

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 04.09.2013 klo 21:26  
+
0
^^Kyllä vipuille riittää lenkkeilyn lisäksi että pääsee kerran tai pari viikossa juoksemaan vapaana. Vaikka sitten siellä koirapuistossa, eipähän ole vaaraa että lähtisi jonkun elukan perään. :) Me käydään päivässä 4 lenkkiä josta yksi pidempi ja pari kertaa koirat viikossa pääsee juoksemaan pellolle/metsään/koirapuistoon.

Kissun laita kuvaa sitten kun villapaita on valmis! :nauru:

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 05.09.2013 klo 14:42  
+
0
Hei, mä tunkeudun hetkeksi tähän ketjuun kun whippet ja etenkin cirneco on kiinnostanut nyt jonkin aikaa (silkkivintit on myös upeen näkösiä, niistä en vaan tiedä oikeen mitään), ja tuo vapaanajuoksutus on nimenomaan ollut mietinnässä. Ihanko muutama kerta viikossa riittäisi tosiaan? Meidän läheinen koirapuisto tai siis -aitaus on aika usein tyhjillään, mutta sillon kun siellä on porukkaa niin en uskaltaisi mennä. Edellisen koiran kanssa suurinpiirtein yksi tai kaksi hyvää kokemusta kymmenestä siellä olevista tyypeistä, tosin R oli itse vähän epäileväinen muita kohtaan.
Mietin myös että voiko vinttikoiralla pitää metsävapailuilla liinaa niin kun muilla? Täällä on melkosesti jäniksiä, joiden puolesta vintin vapaanapito arveluttaa. Onko niin nopeasti juoksuun ampaisevalla koiralla turvallista pitää leveää, pehmustettua vinttaripantaa ja jälkiliinaa, ettei se stoppi tule liian rajuna?
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 05.09.2013 klo 14:55  
+
0
Kyllä se riittää jos pari kertaa viikossa juoksuttaa, tietysti siis jos muuten lenkkeilee. Aiemmin kun Levi oli pienempi ei puistoiltu niin ahkerasti, mutta ei tuo siltikään seinille hyppinyt.

Tuosta liinasta en tiedä, mulla on Levi aina irti kokonaan kun ollaan metsäilty tms, eikä se kyllä kertaakaan ole lähtenytkään minkään perään. Se on kyllä niin pienikin ettei se uskalla musta kauas irtaantua :D Mutta mun mielestä jos liinaa pitää niin ehdottomasti valjaiden kanssa, vinttikoira lähtee niin vauhdilla että ottaa kyllä stoppi sitten ikävästi kaulaan.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 05.09.2013 klo 15:03  
+
0
Joo tottahan sitä lenkkeillä pitää joka koiran kanssa, oonkin tonne rotukyselyihin laittanu vähän että minkä verran olis ulkoilua tiedossa (aamu- ja iltapäivä- +iltapissatukset 15-30min, isompi lenkki alkuillasta 40min-1,5h). Onkohan cirnecolla mitenkään olennaisesti suurempi liikunnantarve kuin whippetillä? Jostain syystä cirneco viehättää ulkoisesti enemmän, ja myös se koulutuksessa toistojen vähän parempi sietäminen (yleisesti ottaen) on plussaa.

Ai niin valjaat, tottahan toki! Ajattelinkin että voi olla kaularangalle vähän turhan ilkeä nykäys se liinan stoppaus.

Muoks! Hokasin vasta nyt että cirnecot ja whippetit on about samankorkusia, jotenkin kuvittelin cirnecon olevan isompi. Sen takia siis mietin tuota suurempaa liikunnantarpeen mahdollisuutta.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.09.2013 klo 15:16)

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 05.09.2013 klo 15:51  
+
0
Mä pidin Manulla jälkiliinaa silloin pentuna kun opeteltiin luoksetuloa. Nykyään en enää, paitsi nyt kesällä kun oltiin mustikoita poimimassa niin pistin sen liinaan kun en pystynyt sen liikkeitä koko ajan vahtimaan :hymy:

Cirnecon ja whippetin liikkunnantarve taitaa olla aika samanlainen, korjatkaa joku jos oon väärässä. Mulla cirneco tippui silloin joskus harkittavien rotujen listalta pois sen takia kun ne käyttävät metsästäessään kuulo-, näkö- ja hajuaistiaan. Whippet saalistaa pelkästään näöllään.
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.09.2013 klo 15:52)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 05.09.2013 klo 16:33  
+
0
^ Ääh, niinpäs metsästääkin. :ttou: Ihmettelinkin jo tänään että miksi olinkaan sen jossain vaiheessa hylännyt rotulistalta. Tässähän tarvii alkaa tekemään ihan taulukkoa rotujen plussista ja miinuksista meidän käyttötarkoitusta ajatellen, muuten pyörin vaan ympyrää. En tykkäisi pitää koiraa koko sen elämän ajan liinassa metsävapailuilla ja pelko pyllyssä ettiä jänikset ennen sitä, mut toisaalta monet metsästyskoiran omistajat joutuvat vissiin niin tekemään.
Mutta silti olis hauska kuulla cirnecoista lisää, jos joku semmoisen omistava haluaisi joskus vaikka yksäröidä!
Niin ja oliko täällä silkenin omistajia vielä? Siitäkin olis kiva kuulla että miten eroaa esim. whippetistä, muuten kuin karvan ja koon puolesta. Jotain näyttelykuvia silkeneistä jostain kattelin, ja voi jestas sentään niitä värejä ja kuviointeja. :love:
Ei sillä ettei mulle whippet kelpaisi, se on yhä listalla, mutta muistakin on kiva kuulla enempi!
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: VINTTIKOIRAT - Torstaina, 05.09.2013 klo 17:52  
+
0
Minä en cirnecoista tiedä oikein mitään, mutta silken on kyllä myös mun yksi unelmarotu :D Kasvattajia taitaa vaan suomessa olla aika vähän ja pennun saanti siksi vaikeaa?


Tänään oli ihana ilma! Käytiin tuolla joen/kanavan/mikälie varressa ja Levi kahlailiki vähän. Penskalta irtos eilen kumpikin alakulmurikin ja karva vaihtuu kans. Valkoista sentin mittaista karvaa vaatteet täynnä...


  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 19
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28199
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6334
Viestejä yhteensä545716
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265849
(Tilastot päivitetty viimeksi 30.04.2024 klo 21:45)