Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 10:51

Vinttikoirat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 19

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 12.11.2011 klo 12:10  
+
0
Näin eilen Tampereen rautatieasemalla koiran, jonka rotu jäi vaivaamaan. Aivan selvä vinttarityyppinen ruumiinrakenne, hoikka ja lihaksikas, puettu takkiin ja vinttaripantaan, mutta muuten oli mun silmään erikoinen. Aivan lyhytkarvainen, säkä 50 ja 60 sentin väliltä, tasaisen vaaleanruskea mutta hieman tummempi maski, pyöreähköt ja suuret luppakorvat. Osaako joku sanoa?
Rise to reset the world.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 12.11.2011 klo 20:53  
+
0
^ Villi veikkaus: Sloughi, pää?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.11.2011 klo 20:54)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: VINTTIKOIRAT - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 11:13  
+
0
Jep, juuri tuollainen! Mua ei yleensä tän tyyppiset koirat salukia lukuunottamatta sytytä mut toi oli kyllä vallan hieno.
Rise to reset the world.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: VINTTIKOIRAT - Sunnuntaina, 13.11.2011 klo 11:14  
+
0
^ No sepäs sattui, tuli tuossa muitaki vaihtoehtoja mieleen ja olin tulossa niitä sulle linkittään. Mutta kerralla meni siis oikein! Sloughi on kyllä valtavan upea eläin, niin elegantti.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

esss`

esss`
Viestimäärä: 127

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 09.12.2011 klo 19:28  
+
0
Hei, osaisiko joku kertoa enemmän whippetistä? Rotu on herättänyt kiinnostuksen, ja haluaisin kuulla siitä lisää! Miten on tuon karvanlähdön laita? Kuinka paljon whippet oikeastaan tarvitsee liikuntaa? Tällä hetkellä liikun koirien kanssa 1-3 tuntia päivässä plus omaksi iloksi aktivointia. Kuinka usein whippet tarvitsee vapaana juoksemista? Ja mikä ON turvallinen alue juoksuttaa vinttaria vapaana, mielipiteitä? Missä itsejuoksutatte koiria vapaana? :)
2x Jackrusselinterrieri

Muistoissa
1x saksanpaimenkoira
1x sileäkarvainen noutaja

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 10.12.2011 klo 00:41  
+
0
^ Täällä ei varmaan hirveästi whippetomistajia. Kannattaa rekkautua Tuulenkoirat-foorumille ja kysellä sieltä. Se on vinttikoirafoorumi ja sieltä saa varmasti vastauksen melkein mihin vaan vintteihin koskevaan kysymykseen. :hymy:

naukusen bongaama vintti voi pienellä todennäköisyydellä olla myös azawakh. Upea koira ja yksi vinteistä mikä kuuluu "listalle". Jostain syystä itseä miellyttää azawakh enemmän kuin sloughi, en tiedä miksi.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.12.2011 klo 00:45)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: VINTTIKOIRAT - Lauantaina, 10.12.2011 klo 10:17  
+
0

monna83 kirjoitti:

Jostain syystä itseä miellyttää azawakh enemmän kuin sloughi, en tiedä miksi.



Mulla oli aiemmin tismalleen sama, mutta Messarissa kattelin slougheja sillä silmällä ja kyllä ne vaan on kauniita! Mutta, mutta... eniten aikaa tuli vietettyä taas affekehän laidalla kun olivat niin sopivasti vasta jenkkien jälkeen. Tein periaatepäätöksen, että jos vintin hankin, se on afgaani. Olen haaveillut afgaanista 15 vuotta enkä mummona anna itselleni anteeksi jos en sitä haavetta joskus toteuta. Onhan mulla viikossa vielä monta päivää jolloin en pese ja föönaa koiria...
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: VINTTIKOIRAT - Sunnuntaina, 11.12.2011 klo 01:35  
+
0

Kerttunen kirjoitti:

Onhan mulla viikossa vielä monta päivää jolloin en pese ja föönaa koiria...

:kumarrus: Tässä on hyvä mentaliteetti affen omistajalle. :hymy:
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 06:18  
+
0

Miloko kirjoitti:

[quote=Kerttunen] Onhan mulla viikossa vielä monta päivää jolloin en pese ja föönaa koiria...

:kumarrus: Tässä on hyvä mentaliteetti affen omistajalle. :hymy:[/quote]

Aivan näin. Ja afgaani on kyllä sellainen rotu, että sille kun menee kerran pikkusormensa antamaan ja pennun ottaa niin sitä ei sitten kyllä muuhun vaihda... Aivan uskomattomia otuksia, kauniita, oman arvonsa tuntevia, omiaan rakastavia, ÄLYKKÄITÄ ja vain niin uskomattoman ihania.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 16.12.2011 klo 12:25  
+
0
Mun täytyy tunnustaa, että mäkin oon ihan rakastunut afgaaneihin! :love: Se on yksi niistä "sitten joskus" -roduista. Nyt kun revin hiuksia päästä kääpiövillakoirankin turkin kanssa, niin afgaani ei ihan vielä sopis kuvioihin... Sitten vasta kun opiskelut on opiskeltu, eikä mulla töiden jälkeen enää oo muuta tekemistä ku puunailla afgaania. :wink:

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 30.12.2011 klo 15:32  
+
0
Osaisko kukaan kertoa mitään salukeista? Tai omistaako kukaan sellaista? Mä olen nimittäin menettänyt sydämeni tälle rodulle (kuten myös italiaano on ainoa lk pikkukoira, joka silmää miellyttää) ja haluaisin tietää siitä lisää. Koirakirjat kun on kaikki sellaisia perustietoutta ja meidän koirakirjassa oli lapinkoiran tiedot päin mäntyä niin en tiedä uskaltaako salukiinkaan luottaa. Haluaisin tietää enemmän luonteesta ja hoidosta. Ulkonäön nyt kuvista näkeekin...

Italianvinttikoira tosin myös kiinnostaa. Koirakirjassa oli et sen turkki pitää sivellä päivittäin jollain säämiskällä. Onko totta? Mitä muuta tälläisen hoitoon kuuluu ja mitkä ovat sen luonteenpiirteet?

Minulle on selvää, että jos ja kun muunrotuisen koiran kuin lapinkoiran hankin niin se on sitten vinttari. Ja sitten kun muutan omaan kotiin (vielä asun vanhempieni kanssa samassa talossa) niin talon koosta riippuen lapinkoiran kaveriksi tulee italiaano tai saluki. Ja jos kerrostaloon muutan niin se on varmasti sitten italiaano. Nyt ei kuitenkaan tule vinttari kysymykseen, vanhemmat kun ovat täysin vinttikoiria vastaan. (Syinä laihuus, lyhytkarvaisuus, puettavuus ja muut vinttikoiran perusominaisuudet (tosin afgaani ei ole lyhytkarvainen, mutta en mä sellaista hanki, lapinkoiran turkinkin kanssa kun tulee ärräpäitä viikoittain harjatessa ja joka toinen kuukausi pestessä).
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: VINTTIKOIRAT - Perjantaina, 30.12.2011 klo 17:12  
+
0

Strikku kirjoitti:

Italianvinttikoira tosin myös kiinnostaa. Koirakirjassa oli et sen turkki pitää sivellä päivittäin jollain säämiskällä. Onko totta? Mitä muuta tälläisen hoitoon kuuluu ja mitkä ovat sen luonteenpiirteet?



En oo kyllä koskaan kuullut jostain päivittäisestä sivelemisestä. :mietiskel: Mulle ainakin kasvattaja sanoi, että muuta ei tarvitse tehdä kuin pestä jos on likainen.

Rotumääritelmän mukaan luonne on "Eloisa, lempeä ja mukautuvainen." Mä en ole vielä yhtäkään italiaanoa omistanut, joten en ole asiantuntija, mutta juuri tuollainen kuva mulla on sen perusteella mitä oon lueskellut ja nähnyt. Italiaanot on ilmeisesti melko vilkkaita sisätiloissakin, tykkäävät pusutella ja käpertyä sohvalle viereen tai sängyssä peiton alle. Moni italiaano on vieraita kohtaan pidättyväinen, mutta osa taas on avoimempia. Arka italiaanon ei kuuluisi olla, mutta tällaisiakin yksilöitä tiedän.

Ja ei italiaanon hoitoon sen kummempaa kuulu kuin muidenkaan koirien. :hymy: Viikoittain ois hyvä päästä juoksemaan vapaana ja viileillä ja kylmillä ilmoilla täytyy pukea.
Sisäsiisteiksi italiaanot oppivat huonosti. Italiaanofoorumilla yleinen mielipide taitaa olla, että n. 1,5 -vuotiaana opitaan sisäsiistiksi, jos vielä silloinkaan 100 prosenttisesti. :roll: Mutta mä ehdin jo tottua siihen tän villakoiran kanssa (sisäsiisti 1 -vuotiaana, ja silti tulee n. kerran kuussa vielä pissat sisälle..) joten mua se ei kammota. :nauru:

heartshapedd

heartshapedd
Viestimäärä: 65

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 02.01.2012 klo 22:43  
+
0

esss` kirjoitti:

Hei, osaisiko joku kertoa enemmän whippetistä? Rotu on herättänyt kiinnostuksen, ja haluaisin kuulla siitä lisää! Miten on tuon karvanlähdön laita? Kuinka paljon whippet oikeastaan tarvitsee liikuntaa? Tällä hetkellä liikun koirien kanssa 1-3 tuntia päivässä plus omaksi iloksi aktivointia. Kuinka usein whippet tarvitsee vapaana juoksemista? Ja mikä ON turvallinen alue juoksuttaa vinttaria vapaana, mielipiteitä? Missä itsejuoksutatte koiria vapaana? :)



Karvanlähtö lienee koirakohtaista, mutta kun olen elänyt esim. kultaisennoutajan kanssa niin kyllä wipukka siihen verrattuna on aivan helppo nakki. Karvaa näkyy kyllä vaatteissa jotka keräävät karvaa.

Whippetit tarviivat enemmänkin sellaista spurttimaista liikuntaa, jota voi harjoittaa aidatuilla alueilla. Whippeteillä on tosi kova vietti liikkuviin pienelukoihin, joten aidattu alue on must. Myö ollaan käyty koirapuistoissa, äitini pihalla ja syrjäisemmällä lätkäkaukalolla (muutoin kuin talvisin). Olen pari kertaa päästänyt irti metässä kun on ollut koirakaveri mukana.

Kyllä mie olen ihan rakastunut tähän rotuun. Meidän hurtta esim. haluaisi hypätä suoraan vieraiden syliin kun tulevat käymään, pusuttelee, haluaa olla lähellä, rakastaa lapsia, rakastaa leikkiä muiden koirien kanssa, on kohtelias ja tottelevainen.. Makaa aina jalat taivasta kohti sohvalla ja kun emäntä lähtee jonnekin niin nappisilmät tuijottaa heti käsinojan takaa. Maailman suloisin otus!

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: VINTTIKOIRAT - Maanantaina, 02.01.2012 klo 23:12  
+
0
^^Sitten joskus kun pääsen täältä ei-vinttikoiria-talosta pois niin ei tuollaiset pikkuseikat kuten pukeminen ja vaikea sisäsiisteys haittaa. Kuitenkin niin pieni rotu, että ei tarvitse erikseen jokaista jalkaa nostella (esim. Lappalainen on jo sen verran suuri, että joutuu kiertämään koiraa kun pukee sitä). Ja ei mua tosiaankaan haittaa jokkut pikkulirut lattialla. Olis hieman eri asia jos joku bernhardi tekis asiansa sisälle kun joutuis ihan oikeesti siivoon, mutta ei italiaanolta itseään suurempia läjiä voi tulla.

Parempi vaan kun ei ole "kaikkien koira". Nykyinen lappalaiseni on just tällänen "Moi sinä tuntematon kuka lie oletkin! Ihanaa, rapsuta just siitä, älä lopeta, hei, älä mee, okei, paikka, noin hienosti rapsutat, noin, nyt me ollaan kavereita jne.". Ois vähän mukavampi, jos koira ois jo luonteeltaan vähän vähemmän kiinostunut kun Rollellekkin on erikseen joutunut opettamaan että ihmisiä ei moikata ilman lupaa. Tosin kyllä sen joutuis kuitenkin opettamaan, mutta vois olla pikkusen helpompaa, jos koira jo valmiiksi hieman välttelisi muita eikä olisi heti huomion herpaannuttua kaikkien kimpussa rapsuteltavana. Tämä on rasittavaa varsinkin silloin, jos rapsutellaan likaisin käsin.

Eikä se vapaana juoksuttaminen kuulosta niin kamalalta. Jos kaupunkiin muutan ja kerrostaloon joudun niin todennäköisesti koirapuistokin kaupungista löytyy ja muissa kuin kerrostaloissa on omaa pihaa, jonka voi aidata ja tässä sitten valvotusti juoksuttaa. Ja mahdollisuuksien mukaan muuallakin.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 03.01.2012 klo 13:00  
+
0
^ Jep, ei noi mitenkään mahdottomia asioita ole, kunhan ne itse tiedostaa jo ennen koiran hankkimista, ja on valmis elämään niiden kanssa. Kasvattajatkin kyllä hyvin valistavat rodun varjopuolista, eivätkä koiraa myisi kotiin, missä näistä ei tiedetä.

Mä toivon myös ihan samaa, että tuleva italiaano olisi vähän enemmän mun koira. Villakoirakin lähtisi kadulla ihan kenen tahansa matkaan... Toisaalta mahdollisen tulevan pennun emä on sitten taas todella avoin ja pusuttelee tuntemattomiakin ihmisiä, joten voi olla, että saan sittenkin sellaisen kaikkia rakastavan pennun. :hymy: Mutta ei sekään haittaisi.

Sisäsiisteydestä vielä sen verran, että mä uskon omistajalla olevan paljon merkitystä siinä miten sisäsiisteys etenee. Tein kyllä kaikkeni sen eteen että tämä villakoirani oppisi sisäsiistiksi, että silloin se ei kyllä ollut musta kiinni. Mun sen jälkeen kun se oppi (melkein) kokonaan sisäsiistiksi, on tulleet vahingot olleet melkein poikkeuksetta mun vikani. Eli en ole nostanut vesikippoa pois ilta kahdeksan jälkeen, vaikka tiedän ettei koira jaksa pidättää aamuun jos se juo myöhään illalla vielä vettä. Tai etten muistanut ettei se ole kakannut päivällä kuin kerran, enkä illalla tee enää niin pitkää lenkkiä, että koira kakkaisi ja sitten voi tullakin vahinko sisään. En nyt varmaksi sano, että italiaanoillakin olisi näin, mutta uskon, että ainakin vähän siihen voi itse vaikuttaa.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: VINTTIKOIRAT - Keskiviikkona, 04.01.2012 klo 15:33  
+
0
Kyl mäkin oon sitä mieltä, ettei sisäsiisteys ole suoraan yhteydessä omistajaan (toki sitten on peiliin kattominen jos ei tee asialle mitään). Tän nykyisen lapparin kanssa ei ole paljoa vahinkoja tullut (ehkä kolmesta kymmeneen vahinkoa), kun on pennusta asti viettänyt paljon aikaa ulkona. Yleensä aamuisin oli tullut sanomalehdelle, jos heräsin sen jälkeen. Mutta sitäkin enemmän oksennuksia kun hotki kaiken mahdollisen syötävän. Ja näitä oksennuksia onkin sitten ärsyttävä siivota... Et mä siivoisin mielummin pissoja ja kakkoja kuin oksennusta...
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 14.02.2012 klo 13:58  
+
0
Täällä ilmoittautuu tuleva vinttikoiran omistaja :heiluti:
Laumaan saapuu ensi viikon lauantaina 5kk ikäinen borzoi poika :hymy:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 14.02.2012 klo 16:19  
+
0
^ Oi, ihanaa! Onnea. :) Laita sitten paljon kuvia.
Reilu kaksi viikkoa niin mustain tulee vinttikoiran omistaja. Menisi nyt vaan aika vähän nopeammin!

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 14.02.2012 klo 16:40  
+
0
Varmasti tulee kuvasaastetta sitten kun poitsu kotiutuu. :hymy:
Odottavan aika on pitkä.
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: VINTTIKOIRAT - Tiistaina, 21.02.2012 klo 21:59  
+
0
Odottavan aika on pitkä. Se on todistettu useaan otteeseen. Ja arvaattekin varmaan jaksanko odottaa neljää vuotta, että saan salukin? Awws. Olen rakastunut. Ja arvaatte varmaan senkin, jaksanko odottaa ensin muutamaa viikkoa luonnetestejä, sitten kolmea kuukautta koiraleiriä, kuukautta näyttelyä ja mahdollisesti sitten vielä kahta kuukautta toista näyttelyä? Elämä on odottamista.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 19
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 21:45)