Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Maanantaina, 17.01.2011 klo 00:01

Paras tapa lähestyä kasvattajaa ensi kertaa?

Siirry sivulle: 1 ... 2 3 4

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: PARAS TAPA LäHESTYä KASVATTAJAA ENSI KERTAA... - Torstaina, 03.07.2014 klo 17:18  
+
0
Mie olen jo tässä pari tuntia tuskaillut tämän asian kanssa. Lähettääkö lyhyt ja ytimekäs kysely tulevasta pentueesta kasvattajalle vai kertoako jo ensimmäisessä viestissä itsestään kaikki oleellinen? Tällä hetkellä viesti on välimuoto noista kahdesta, eli olen kertonut miksi olen kiinnostunut rodusta, kysynyt lisätietoja yhdistelmästä ja kertonut vähän mahdollisista tulevista harrastuksista. Mutta onko tuossa jo liikaa vai liian vähän? :nauru: Haluaisikohan kasvattaja kuitenkin kuulla myös tarkemmin elämäntilanteesta, koirakokemuksesta sekä miksi olen päätynyt juuri kyseiseen kasvattajaan? :mietiskel: Yksinkertainen asia, mut näköjään osaan tehdä siitä silti mahdottoman.

// Noniin, sinne meni. Nyt vaan pitää toivoa että vastaus tulee eikä viesti vaikuttanut ihan idiootilta :shifty:
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.07.2014 klo 18:25)

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: PARAS TAPA LäHESTYä KASVATTAJAA ENSI KERTAA... - Torstaina, 03.07.2014 klo 22:10  
+
0
Mä laitoin parhaana pitämälleni kasvattajalle aika seikkaperäisen viestin, kun otin häneen ensi kertaa yhteyttä. Kerroin, miksi rotu kiinnostaa, mitä koiralta odotamme, miksi lähestyn juuri häntä kasvattajana, missä asumme, millainen perhe meillä on, millainen oma koirakokemuksemme on jne. Lyhyen vastauksen sain samana päivänä ja pidempi vastaus kasvattajan lomamatkan jälkeen seuraavalla viikolla.

Pidetään peukkuja, että saat pian vastauksen!
Mukana menossa snu Napo

Daadaa

Daadaa
Viestimäärä: 144

VS: PARAS TAPA LäHESTYä KASVATTAJAA ENSI KERTAA... - Perjantaina, 26.12.2014 klo 15:18  
+
0
Tämä on kyllä hirvittävän hyvä viestiketju. :peukku: Itse pohdiskelin samojen asioiden parissa muutama kuukausi takaperin ja täälltä sain vastauksia minua askarruttaneisiin kysymyksiin. (:

Keväällä/kesällä on suunnitelmissa ottaa koira ja yhteydenoton kasvattajiin aloitin jo lokakuussa. Nyt minulla on pari kasvattajaa valittuna, joista sen pennun mieluiten haluaisin. Nyt vain odottelen tarkempia astutusajankohtia, josko jommasta kummasta löytyisi minulle sopiva pentu. (:

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: PARAS TAPA LäHESTYä KASVATTAJAA ENSI KERTAA... - Perjantaina, 09.01.2015 klo 19:53  
+
0
Mä oon toiminut tilanteesta riippuen joko sähköpostilla tai puhelimitse. Niissä tapauksissa, kun kasvattajalla on pentuesuunnitelma pidemmällä tulevaisuudessa (eli ei ehkä ole kyselijöitä vielä jonoksi asti), olen laittanut seikkaperäisemmän kyselyn sähköpostilla ja odotellut sitten vastausta rauhassa. Sen jälkeen on yleensä melko nopeesti sovittu että menen koiria (siis vanhempia) tapaamaan jne, jolloin voi sitten ajan kanssa jutella lisää livenä.

Jos pentue on jo tuloillaan tai jopa syntynyt, olen soittanut suoraan. Kaikki ei kuitenkaan katso sähköpostia aina aktiivisesti, joten olen kokenut näissä tilanteissa suoran puhelun paremmaksi ettei hitailun vuoksi jää "jonon hännille".

Tähän mennessä tällainen tilannekohtainen menettely on osoittautunut hyväksi:)
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

Canidae

Canidae
Viestimäärä: 182

VS: PARAS TAPA LäHESTYä KASVATTAJAA ENSI KERTAA... - Maanantaina, 09.02.2015 klo 06:21  
+
0
Minä olen edesmenneen ja tulevan koiran kohdalla ottanut sähköpostilla yhteyttä kasvattajaan. Ilmoitin mielenkiintoni yhdistelmää kohtaan, esitin muutamia kysymyksiä ja kerroin vähän itsestäni ja taustoista.
Jälkimmäisen kohdalla oli hyväkin ottaa sähköpostitse yhteyttä että kasvattaja pääsi lähettämään erilaisia videoita lähisuvusta ja siten antamaan enemmän informaatiota kuin puhelimitse olisi pystynyt.

Kannattaaa kirjoittaa siten miten se tuntuu parhaimmalta, ei ole oikeaa tai väärää lähestymistapaa :hymy:
lk hollanninpaimenkoira 12/2014

lobsteri.blogspot.fi

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PARAS TAPA LäHESTYä KASVATTAJAA ENSI KERTAA... - Perjantaina, 13.02.2015 klo 18:32  
+
0
Mä tykkään kun ihmiset ottavat aluksi yhteyttä sähköpostitse ja kertovat vähän itsestään. Vastaan toki mielelläni puhelintiedusteluihin, mutta sähköposti on jotenkin kätevämpi alussa.

Nyt viime aikoina tuli taas mieleen, että suosittelen lämpimästi tutustumaan kasvattajan kotisivuihin ennen kyselytulvaa. Aina saa kysellä, mutta joskus pitkiin sähköposteihin on puuduttavaa vastata, kun kaikki vastaukset löytyvät valmiina jo kotisivuilta.

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: PARAS TAPA LäHESTYä KASVATTAJAA ENSI KERTAA... - Tiistaina, 24.02.2015 klo 11:48  
+
0

Vanis kirjoitti:


Nyt viime aikoina tuli taas mieleen, että suosittelen lämpimästi tutustumaan kasvattajan kotisivuihin ennen kyselytulvaa. Aina saa kysellä, mutta joskus pitkiin sähköposteihin on puuduttavaa vastata, kun kaikki vastaukset löytyvät valmiina jo kotisivuilta.



Tuo on muuten varmasti ihan totta. Aika monilla kasvattajilla kun on kuitenkin suhteellisen hyvin siellä sivuillaan niin yleistä rotutietoa kuin myös siitä mahdollisesta pentueestakin ja kyseisen kasvattajan jalostuksellisista tavoitteista ylipäätään. Nehän ne tärkeimmät asiat ainakin minulle ovat, kun alan koiranottoa harkita. Itse ainakin lukaisen ajatuksella kyllä aina kotisivuilta ensin, jos moiset kerran löytyy. Sitten jos siitä herää lisää kysymyksiä, niin niitä voi lähetellä sähköpostilla.
"Sitä saa mitä vahvistaa."

  Siirry sivulle: 1 ... 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 21:45)