Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Maanantaina, 02.08.2010 klo 09:23

Rekisteröimättömät pennut + kokemuksia

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 20

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Maanantaina, 27.09.2010 klo 19:50  
+
0

magik kirjoitti:

Noup.ehkäpä sen takia koska mun mielestä sekarotuisia sais olla enemmän. on niin paljon sisäsiittoisia ja sairaita rotukoirii....



No miksi sitten kirjoitat, että teetät sekarotuiset pennut VARSINKIN jos emä on terve... Eli jos emä ei ole terve, ei se välttämättä estä pennuttamista.

Mutta kyllähän tällaiset "ihkuu koirii" -jutut trollillta haiskahtaa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Maanantaina, 27.09.2010 klo 21:35  
+
0

Rorys kirjoitti:

^ Pakko olla trolli? Tai ainakin huono provo.



Eiköhän.. toivon ainakin niin :roll:

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Maanantaina, 27.09.2010 klo 22:00  
+
0
Ei ole!!!! sanoin oman mielipiteeni,ei voi sitte uskoo ei. Ja totta se on että vosin teettää mun koiralla pennut mutta en ole vielä varma mutta ehkä..tai sitte en.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 07:50  
+
0

magik kirjoitti:

Hmm..ehkä sen takia ku se on niin ihgu ja haluun ittelleni ehkä sen jälkeläisen ?? :love:
Ja koiran pentui on kiva kasvattaa ?


:roll: Ymmärtäisin jos kyse olis vaikka pehmolelusta.
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.09.2010 klo 07:53)

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 13:11  
+
0

magik kirjoitti:

Ei ole!!!! sanoin oman mielipiteeni,ei voi sitte uskoo ei. Ja totta se on että vosin teettää mun koiralla pennut mutta en ole vielä varma mutta ehkä..tai sitte en.



Ois helpompi ottaa tosissaan jos kirjottaisi muutakin kuin että ne koirat on ihQ :)

Mä en ylipäätään, enkä nyt sinua osoita sormella sen enempää kuin muitakaan, että miten voi ottaa sellaista ihmistä tosissaan, joka kirjoittaa miljoonan huutomerkin tai jopa kysymysmerkin kanssa, ilman pisteitä, pilkkuja, rodut aivan väärin kirjoitettu tai muuta vastaavaa. Jo siitä herää epäilys, että onkohan toi nyt tosissaan ja ymmärtääkö se, mitä se on hankkinut tai mitä on myymässä, näin koiranmyyntiä ajatellen. Jo kirjoitustyylistä saattaa saada vihiä siitä, millainen ja ehkä millä tarkoituksilla ihminen koiraa myy. Apulassakin kun noita ei-rekisteröityjen ilmoituksia katsoo, niin kyllä siellä pilvin pimein on näitä "ihana söpö tsihu lumi valkoinen karva terveet vanhemat luovutus ikään tulleet vahinko lapsia". Pikkuhiljaa alkaa tunnistamaan tekstistäkin, onko sama ihminen kyseessä. Esimerkiksi eräs nainen myy omanlaisellaan, helposti tunnistettavalla kirjotustyylillään etelävenäjänpaimenkoiria ja aina sattuu olemaan vahinkopentue vähintäänkin se pari kertaa vuodessa :) Toki välillä täytyy nimi ja numero vaihtaa ja asuinpaikkakin, vaikka edelleen samasta paikasta löytyvät. Ois ihan kiva kyllä tietää, mitä näillä etskuille ja omistajille nykyään kuuluu.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 15:54  
+
0
Sitä minäkin tulin sanomaan,että älä hyvä magik niitä pentuja teetä noin heppoisin perustein.
Maailmassa on kyllä ihan tarpeeksi sekarotuisia pentuja muutenkin. Ja jos haluat uuden ihgun
pennun,niitä kyllä löytyy ilman,että itse alat sellaista "valmistamaan". Eikä siitä millään varmuudella tule nykyisen koirasi kaltaista. Lisäksi synnytyksessä saattaa tulla komplikaatioita ja saatat jopa menettää koirasi.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 17:49  
+
0
Ai mitä mun kirjoitustyylistä saa selville että miksi pennuttaisin mun koiran =S Eikai kirjoitustyyli kerro mitään.. ja en välttämättä haluakkaan samanlaista koiraa kuin tää mun nykyinen ,se saa olla ihan omanlaisensa persoona.:) On danalla ainakin enemmän annettavaa ku jollain mopsilla ynnä muilla sellasilla koirilla.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 17:56  
+
0
heheh joo ja älkää mu ny minään koira tehtailijana pitäkö,sellasta ei ole suunnitelmissakaan =P kyllä sitä rahaa helpommallakin saa ja en todellakaan jaksaisi hoitaa koko ajan mitään pentuja,on kyllä muutakin tekemistä:)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 18:02  
+
0

magik kirjoitti:

heheh joo ja älkää mu ny minään koira tehtailijana pitäkö

niinpä, pitäkää mut poissa tästä
this parrot is no more!

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 18:35  
+
0

magik kirjoitti:

Ai mitä mun kirjoitustyylistä saa selville että miksi pennuttaisin mun koiran =S Eikai kirjoitustyyli kerro mitään.. ja en välttämättä haluakkaan samanlaista koiraa kuin tää mun nykyinen ,se saa olla ihan omanlaisensa persoona.:) On danalla ainakin enemmän annettavaa ku jollain mopsilla ynnä muilla sellasilla koirilla.



Luetun ymmärtäminen..? ;) en mä puhunut sun kirjotustyylistä, vaan ihan yleisestikin sen tarkoitin. Mutta siis kysyin perusteluja sinun pennuttamisaikeisiin ja vastasit kun ne ovat niin ihkuja ja pentuja on kiva kasvattaa, niin sitten seuraavaksi sanot ettei sua oteta tosissaan. Miten voi sellaista ottaa tosissaan, jos se ainoa "perustelu" oli se, että pennut on ihkuja? Mun mielestä yksi huonoimmista perusteluista pennuttaa koira, oli se sitten mitä rotua hyvänsä. Mitä annettavaa sun koiralla on? En siis epäile etteikö olisi, vaan edelleen mielenkiinnosta kysyn. Jos sun koiralla oikeasti on muutakin annettavaa kuin mukava sohvaperunaluonne ja on terve kaikinpuolin, niin mikäs siinä. Mutta onko sillä yhden koiran vaikutuksella periaatteessa mitään merkitystä, seropipopulaatio taitaa aika iso olla..

Sanottakoon vielä, että mulla on kulkenut seropi tai kaksi rotukoirien rinnalla aina, että en ole näitä ns. "rotukiihkoilijoita" :)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.09.2010 klo 20:15)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 22:00  
+
0
Hmm jaa mitä annettavaa? se on hyvä kaveri lenkkeilyyn ja moniin harrastuksiin,uskollinen,kiltti,ei agressiivinen,vahtiviettiä löytyy,tulee ihmisten ja kaikkien koirien kaa toimeen,reipas ,energinen,lisäksi Dana on nätti ja hienon värinen.
Eli koira moneen menoon.

Joo.o. tossa nyt jotain.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 22:28  
+
0
Dalmatialaisia TAAS myynnissä samassa kaupungissa kuin Mindi on tullut (tietääkseni) ja sisarukset ja samaa hintaluokkaa ja yhtä epämääräinen..
Ajattelin soitella tuolle ja kysellä vähän tietoja ja nimeä yms. voisin kennelliitolle soittaa, nyt olisi kolmas pentue alle kahden vuoden sisällä samoilla koirilla JOS se nyt on se sama..en voi tietää, mutta epäilyt on.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 22:37  
+
0
300e!? :eek:

Jotenkin tuo jo kertoo, et ihan puhtaat jauhot ei oo pussissa. Tai näin ainakin ite aattelisin..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 22:45  
+
0
Aika halpoja rotukoiraksi :eek:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 23:14  
+
0

magik kirjoitti:

en todellakaan jaksaisi hoitaa koko ajan mitään pentuja,on kyllä muutakin tekemistä:)


Toivottavasti jaksat kuitenkin vähintään sen ekat 7 viikkoa. Jos huono tuuri käy, pennut voivat olla sinulla vielä vuoden ikäisenäkin jos niille ei löydy sopivia koteja tai ylipäänsä halukkaita ostajia. Onko tämä käynyt mielessä?

Mutta jos hommaan ryhdyt, muistathan tehdä tarvittavat terveystutkimukset emälle ja vaadi samaa myös pentueen isältä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.09.2010 klo 23:16)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Tiistaina, 28.09.2010 klo 23:58  
+
0

Sonik kirjoitti:

300e!? :eek:

Jotenkin tuo jo kertoo, et ihan puhtaat jauhot ei oo pussissa. Tai näin ainakin ite aattelisin..


No jep, jo tuo kertoo sen. Plus eivät ole rekisterissä.
Huomenna soittoa tuohon numeroon, tiedustelen vähän pennuista :viheltel:

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 00:15  
+
0

magik kirjoitti:

Hmm jaa mitä annettavaa? se on hyvä kaveri lenkkeilyyn ja moniin harrastuksiin,uskollinen,kiltti,ei agressiivinen,vahtiviettiä löytyy,tulee ihmisten ja kaikkien koirien kaa toimeen,reipas ,energinen,lisäksi Dana on nätti ja hienon värinen.
Eli koira moneen menoon.

Joo.o. tossa nyt jotain.


Noista ominaisuuksista ei yksikään ole erityisen ainutlaatuinen. Kilttejä lenkkikavereita saa vaikka mistä, ja niistä on jatkuvasti ylitarjontaakin. Selaile huviksesi vaikka apulaa tai keltaista pörssiä, ja mieti uudestaan miksi juuri sinun sekarotuisesi on niin verraton, että haluat teettää sillä niitä kivoja lenkkikavereita vaikka toistakymmentä kappaletta lisää.
Ja kyllä se kirjoitustyyli minustakin kertoo ihmisestä tosi paljon. Moni koiranostaja saattaa jättää ottamatta yhteyttä jos myyjä kirjoittelee mitä ja miten sattuu.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 00:41  
+
0
Okei,kaipa se jotain sitten kertoo..kirjoitustyyli meinaan.Enkä mie kyllä mihinkään virallisiin kirjoituksiin kirjoita mitä sattuu :) Tietenkin jos ryhdyn pentuja "valmistamaan" niin hoidan ne loppuun asti,kyllä mä nyt sen verran jaksan hoitaa Enn sitä tarkoittanut :).. ja ohan noita sekarotuisia aika paljon,pitää miettiä sitäkin vähän.

Mutta ihan turhaa puhua tästä ku en edes pennuta mun koiraa pitkään aikaan,jos edes pennutan.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 00:50  
+
0
ja haluaisin vielä kysyä että onko rotukoirilla sitten enemmän annettavaa,mitä? esimerkiksi Bokserilla? havaneesilla? hoffilla? en tiedä..............
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

keparti

moderaattori
keparti
Viestimäärä: 127

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 09:34  
+
0

ja haluaisin vielä kysyä että onko rotukoirilla sitten enemmän annettavaa,mitä? esimerkiksi Bokserilla? havaneesilla? hoffilla? en tiedä..............


Rotukoirat on jalostettu johonkin tarpeeseen, sekarotuiset ovat usein ihmisten välinpitämättömyyden tuotosta. Poislukien esim tarkoituksella yhdistetyt hyväksi todetut metsästyskoirat, jotka on pienessä piirissä sovittu (joita näitäkään ei yhdistellä miten sattuu - ja jälkeläisnäyttö on tärkeää). Tätä nykyajan erikoisuudentavoittelua kaiken maailman labradoodeleilla en käsitä alkuunkaan.
Belltown French Mission "Late" s. 22.7.2010
Grande Gremin's Hippopotamus "Hemppa" s.27.4.2016
Nevskiy Legion Viking "Myrsky" 20.7.2001-25.9.2009 <3
Sagramour Silver Star "Santtu" 20.10.2006-28.6.2016 <3

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 00:45)