Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Maanantaina, 02.08.2010 klo 09:23

Rekisteröimättömät pennut + kokemuksia

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 20

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 11:49  
+
0
Danan pennut soveltuu kaikkeen mahdolliseen paitsi ei metsästykseen :) yleiskoira...
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 12:08  
+
0
Pakko työntää lusikkaa soppaan.. Mä en nää mitään ihmeellistä siinä et maailmassa on rekisteröimättömiä/sekarotuisia koiria. Ja jos joku haluaa omallansa teettää pentuja (olettaen et kyseessä on fyysisesti ja psyykkisesti terve koira) niin keneltä se on pois tai mitä hirvittävää siinä on? :mietiskel: Varsinki jos on ihan puhtaat jauhot pussissa? Sitä en tietenkään minäkään ymmärrä, et niitä väen vängällä tehdään jos kysyntää ei ole tai pennutetaan muuten vähäisen mietinnän/perehtymisen jälkeen. Mut jos sitä kysyntää on niin eihän siinä kukaan "kärsi".

Mitä tarkoittaa "koiralla on oltava jotain annettavaa rodulle"? Omasta mielestä monella kasvattajallakin on joku koira, joka ei välttämättä aivan täydellinen ole ja silti sillä pentuja teetätetään. Jos jokainen kasvattaja odottaisi et kädessä on täydellinen pari/täydellinen yksilö, niin ei tässä maassa rekisteröintimäärät olis lähellekkään yhtä korkea. Ja mikä on täydellinen koira/rodun edustaja? Jos nyt jotain genetiikasta ymmärrän, niin täydellinen koira ei välttämättä ole täydellinen periyttäjä. Ei niin täydellinen yksilö taas voi olla todella hyvä periyttäjä.

Tällä ihmettelyllä en mitään järkyttävää vääntöä hae, mut mä en vaan ymmärrä. Et jos joku viittii valistaa omalla mielipiteellään/tiedollaan niin sieni on valmis imemään.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

rocky

rocky
Viestimäärä: 121

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 13:15  
+
0
Magik kyllä rotukoirilla on paljonkin annettavaa. Esim mainitsemallasi bokserilla..Ei se niinkään ole siitä kiinni onko seropi vai puhdasrotuinen, koiria kaikki. Mutta, rotukoiria on tietysti jalostettu enemmän eritarkoituksiin kun seropeja ja näin ollen vahvemmat tsäännssit harrastaa tai käydä näyttelyissä ym.
Sekarotunen Rocky 2010

bvvk

bvvk
Viestimäärä: 52

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 13:44  
+
0
^^Se on pois siltä nartulta, joka synnyttää ja hoitaa kaksi pentuetta vuodessa, pennusta vanhukseksi. Se on pois pennuilta, joiden fyysiseen ja psyykkiseen kuntoon "kasvattaja" ei viitsi panostaa. Se on pois pennunostajalta, joka menettää pennun, joutuu uhraamaan yllättäviin eläinlääkärikuluihin rahaa tai ainakin joutuu unohtamaan viralliset harrastukset. Se on pois tunnollisislta kasvattjilta, joiden rotua/panostusta pentutehtailu saattaa kokemttoman ihmisen silmään mustamaalata.

Jos on puhtaat jauhot pussissa, miksei pentuja rekisteröidä? Sekarotuisia ei tietenkään voi ja vahinkojakin sattuu, mutta rekisteröimättömyydelle en ole koskaan ikinä milloinkaan kuullut hyvää/hyväksyttävää syytä, vaikka selityksia on kerrottu laidasta laitaan....

Edit. Siis syytä "rotukoirien" rekisteröimättömyyteen.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.09.2010 klo 13:48)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 16:49  
+
0
Komppaan edellistä. Ja minusta koiralla on nimenomaan oltava jotain annettavaa rodulle ennen kuin kannattaa edes harkita pennuttamista. Ihan liikaa on näitä "pitää saada ihqu pentui omasta mussusta kun se on niiin ihquu" -pennuttajia.

Menee OTeeksi, mutta jatkan silti. Valitettavasti samaa näkee myös hevospuolella. Pakko saada söpö varsuli omasta tammanmöllisköstä... Ja varsan kasvattaminen ja elättäminen onkin sitten himppasen kalliimpaa touhua.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 19:18  
+
0
Näin käy, kun ne rekisteröimättömät pennut ei menekään kaupaksi. En siis tiedä jutun taustoja, mutta hyvät ihmiset - älkää ostako rekisteröimättömiä pikkukoiran pentuja, älkääkä teettäkö tähän maailmaan yhtään sekarotuista tai rekisteröimätöntä pentua lisää. Pliis.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 19:30  
+
0
Kyllä täytyy viirata pahasti päässä kun haalii laumoittain eläimii pieneen kämppään ja sitten ei vielä edes pysty hoitamaan nitä.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 19:43  
+
0
jannie, kammottavaa. Omaa rotua vielä nuo koirat. Kyllä pisti vihaiseksi ja surulliseksi :suru:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 20:49  
+
0

bvvk kirjoitti:

^^Se on pois siltä nartulta, joka synnyttää ja hoitaa kaksi pentuetta vuodessa, pennusta vanhukseksi. Se on pois pennuilta, joiden fyysiseen ja psyykkiseen kuntoon "kasvattaja" ei viitsi panostaa. Se on pois pennunostajalta, joka menettää pennun, joutuu uhraamaan yllättäviin eläinlääkärikuluihin rahaa tai ainakin joutuu unohtamaan viralliset harrastukset. Se on pois tunnollisislta kasvattjilta, joiden rotua/panostusta pentutehtailu saattaa kokemttoman ihmisen silmään mustamaalata.

Jos on puhtaat jauhot pussissa, miksei pentuja rekisteröidä? Sekarotuisia ei tietenkään voi ja vahinkojakin sattuu, mutta rekisteröimättömyydelle en ole koskaan ikinä milloinkaan kuullut hyvää/hyväksyttävää syytä, vaikka selityksia on kerrottu laidasta laitaan....

Edit. Siis syytä "rotukoirien" rekisteröimättömyyteen.



Kerttuliini kirjoitti:

Komppaan edellistä. Ja minusta koiralla on nimenomaan oltava jotain annettavaa rodulle ennen kuin kannattaa edes harkita pennuttamista. Ihan liikaa on näitä "pitää saada ihqu pentui omasta mussusta kun se on niiin ihquu" -pennuttajia.

Menee OTeeksi, mutta jatkan silti. Valitettavasti samaa näkee myös hevospuolella. Pakko saada söpö varsuli omasta tammanmöllisköstä... Ja varsan kasvattaminen ja elättäminen onkin sitten himppasen kalliimpaa touhua.



Tarkotin just tuolla puhtaat jauhot pussissa termillä sitä, ettei siihen pennuttamiseen liity tiheää pennutusta tai koirien huonoa hoitoa/pitoa tai sitä, et se koira myydään paperittomana rotukoirana vaan rehellisesti sekarotuisena. Lisäksi nuo ihqutus jutut ei kuulu myöskään tähän mun kysymykseen, koska asioista selvää ottanut (kuten kirjoitin) tuskin teettää pentuja inquin peruistein.

Ajoin siis takaa sitä, et henkilö x teettää tutkituilla vanhemmilla pentuja, jotka myydään sekaroituisina. Ennen astutusta henkilö x on kysellyt onko pennuille ottajia. Lisäksi henkilö x on ottanut selvää tiineydestä, synnytyksestä, pentujen ja emän oikeaoppisesta ruokinnasta sekä kasvatuksesta. Lisäksi henkilö x ei pennuta narttua liian tiheästi tai kohtele koiraansa muutenkaan väärin. Mitä "väärää" tämän kaltaisessa tilanteessa on? Tuli vähän rautalankamallilla, mut jos mä tulisin nyt vähä paremmin ymmärretyksi :hymy:

muoks. Tuo jannien linkittämä juttu :suru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.09.2010 klo 20:50)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 21:24  
+
0
Ei kai tollasessa "ihanne seropissa" mitään vikaa olekaan, vaan ongelma on nimenomaan se, että tuollanen tilanne on melkosen harvinainen, sen takia mä tuolla pari sivua sitten huutelin niitä seropien omistajia, jotka tietävät molemmat vanhemmat ja molemmat vanhemmista ois tutkittuja.

Yleisesti tilanne on varmasti se, että halutaan omasta kivasta koirasta pentu ja se teetetään sitten sillä kaverin kivalla koiralla ilman sen kummempia tutkimuksia. Tai sitten käy ihan oikeasti vahinko omaa typeryyttä/osaamattomuutta. Pentujen hoitoon perehdytään sen verran, että pennut suunnilleen saadaan hoidettua asianmukaisesti(/vähimmäisvaatimusten mukaisesti) ja myydään sitten suunnilleen omakustannehinnalla pois. Varmastikaan suurin osa myynnissä olevista sekarotuisista (erityisesti niistä ihan rehellisistä sekarotuisista, joista ei edes välttis tiedetä mitä siellä on).

Mun mielipide siitä, miksi sekarotuista(/rekkaamatonta) pentue ei tulisi ottaa lyhyesti:

Pentutehtailu on yksinkertaisesti väärin ja pahasta ja koirat maksavat siitä kovan hinnan.

Ei-pentutehtailun tuloksesta tulleesta pennusta (yllä kuvaamani yleisin tilanne) taas ei monesti tosiaan ole niitä taustatietoja, jolloin ei ole mitään tietoa siitä, millaisia terveys- ja tai luonneongelmia suvussa on. Lisäksi aina on riski siitä, ettei pentu olekaan se chihun ja puudelin sekotus niin kuin kerrottu vaan muistuttaakin aikuisena enemmän tanskandoggia. Sitten vielä ne "rehelliset sekarotuiset" joissa on rotuja 3 tai enemmän, joiden luonteesta ei koskaan ole kunnollista taetta siitä, mikä vietti siellä vetääkin ja kun ei tiedetä, mihin sitoudutaan (onko metsästysviettiä, kuinka aktiivinen yms.) niin on todennäköisemmin ongelmia edessä kuin puhdasrotuisen kanssa, jolloin nyt suunnilleen on tiedossa koiran tulevat tarpeet ja vietit. Plus sitten se viimeinen, yleensä seropit menee ihmisille jokseenkin hetken mielijohteesta kun kuullaan siitä söpöstä pentueesta eikä asiaa ole loppuun asti mietitty.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 22:00  
+
0
^Tuon ajatusmallin jopa minä ymmärrän ja osittain myös allekirjoita.

Sekarotuisia tulee tällä maapallolla olemaan niin kauan kun on rotukoiriakin. Vahinkoja aina sattuu ja aina tulee olemaan ihmisiä, jotka eivät ole pelkästä sohvanlämmittäjästä ja lenkkikaverista valmiita maksamaan reilua 1000 euroa. Niin surullista tai väärin kuin se jonkun mielestä onkaan.

Tää menee nyt vähä asiasta kukkapurkkiin, mut musta vaan tuntuu hullulta miten paljon tuntuu olevan sekarotuisten vihaajia. "Vihaamisen" tekee myös hullunkuriseksi se, kun miettii mistä on nykyisin virallisesti hyväksytyt rodut lähteny liikkeelle. Moni FCi:n hyväksymän rodun kantaisät ja -äidit on kuitenkin olleet alunperin sekarotuisia, joita vaan on lähdetty jalostamaan. Yhtenä esimerkkinä tästä on oman ruttanan alkuperä: Bokserihan on löydetty Englannin satamista, jossa se on elänyt "kulkukoirana".

muoks. En siis yritä puolustella vilunkipeliä, kunhan vaan ihmettelen miksi ihmiset on "vihaa" sekarotuisia.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.09.2010 klo 22:12)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 29.09.2010 klo 23:40  
+
0
Mä en mitenkään vihaa sekarotuisia, en katso karsastaen ja mun rekisteröity rotukoira saa jopa leikkiäkin montterilaisten kanssa :wink:

Sen sijaan voisin kyllä jo pikkuhiljaa käyttää verbiä vihata, kun mietin tunteitani niitä ihmisiä kohtaan, ketkä tieten tahtoen teettävät pentueita motiiveinaan pelkkä rahanahneus ja "mutku mun narttu on niin kiva ja söpö ja muutenki ihan paras mun mielestä ja kyllä nartun kuuluu saada yhdet pennut tehdä" jne jne jne.

Vahinkoja sattuu, se on ihan ok, ja ymmärrän myös nää muutamat (harvat) hyvinperustellut roturisteytysesimerkit mitä täälläkin on ollut, mm. metsästysrotujen sekoitukset ihan silkka pelkkä käyttöarvo mittarinaan.

Mutta siinä menee raja, että tehdään pennut "koska mulla on oikeus siihen" ja "koska se on helppoa rahaa" tai "koska pennut on söpöjä".

Jos haluaa pennuttaa, niin ostaa sitten sen rotukoiran (kaikki rotukoirat eivät ole sairaita, näin by the way...), käyttää sitä näyttelyissä ja terveystarkeissa ja hakee mahdolliset urossuositukset rotuyhdistykseltä, maksaa uroksen astutusmaksut ja pentuprovikat, hoitaa ja kasvattaa pennut asianmukaisesti ja hankkii niille hyvät kodit (ja valmistautuu henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti myös siihen, että joutuu pitämään pentuja kotona pidempäänkin kuin sen 8 viikkoa).

Niin nekin kunnon kasvattajat tekevät, joiden leipää nämä seropien kasvattajat syövät ihan suoraan.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Leeca

Leeca
Viestimäärä: 38

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 30.09.2010 klo 00:07  
+
0

jannie kirjoitti:

.. hankkii niille hyvät kodit (ja valmistautuu henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti myös siihen, että joutuu pitämään pentuja kotona pidempäänkin kuin sen 8 viikkoa)



Just luinkin uutisen (tän pvän Turun sanomat tmv) kun joku oli pennuttanut ei-rekattuja tiibetinspanieleita(?) ja sillä oli 10 aikuisen koiran lisäksi 9 pentua, joista nää pennut ei olleet menneet kaupaksi.

bvvk

bvvk
Viestimäärä: 52

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 30.09.2010 klo 09:02  
+
0
Vääntäisitkö SanttuJ vielä sen verran rautalankaa, että jos vanhemmilla on kaikki tutkittu kasvattaja vastuullinen jne, miksei niitä pentuja sitten voi myös rekisteröidä? Tai miksei voi astuttaa laadukasta narttuaan laadukkaalla samanrotuisella uroksella (tai anoa sitten erikseen lupaa rouristeytykseen, jos sen kokee tarpeelliseksi)? Eri asia jos narttu on jo "valmiiksi" sekarotuinen, tällöin tosin harkitsisin jalostushaaveet aikaan, jolloin on siihen ehkä paremmin soveltuva koira. Monirotuisissa se ennustaminen on kuitenkin haasteellisempaa (jo saman rodun eri yksilöiden välille mahtuu melkoinen kirjo), joten on vaikea kuvitella, että juuri sille omalle 6 rodun sekoitukselle löytyisi optimaalista "asiakaskuntaa"(ja eikö heillekään sitten jo olemissa olevista roduista mikään todellakaan sovi, muutenkin kuin hinnan puolesta?).

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 30.09.2010 klo 09:59  
+
0

bvvk kirjoitti:

...että juuri sille omalle 6 rodun sekoitukselle löytyisi optimaalista "asiakaskuntaa"(ja eikö heillekään sitten jo olemissa olevista roduista mikään todellakaan sovi, muutenkin kuin hinnan puolesta?).



!!! Tämä on todella, todella, toodeellla hyvä pointti.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 30.09.2010 klo 16:05  
+
0

jannie kirjoitti:

Mutta siinä menee raja, että tehdään pennut "koska mulla on oikeus siihen" ja "koska se on helppoa rahaa" tai "koska pennut on söpöjä".


Noita perusteluja en kyllä itsekkään ymmärrä. Tai sitä, et teetätetään nartulla pennut muka sen terveyttä ajatellen.

jannie kirjoitti:

Niin nekin kunnon kasvattajat tekevät, joiden leipää nämä seropien kasvattajat syövät ihan suoraan.


Olis muuten mielenkiintoista tietää miten paljon rotukoirien hinnat laskis jos sekaroituisia ei olis. Tai miten paljon kasvattajien ja rekisteröintien määrä kasvais. Ja seuraisko tämmöistä tilannetta minkälaisia ongelmia.

bvvk kirjoitti:

Vääntäisitkö SanttuJ vielä sen verran rautalankaa, että jos vanhemmilla on kaikki tutkittu kasvattaja vastuullinen jne, miksei niitä pentuja sitten voi myös rekisteröidä? Tai miksei voi astuttaa laadukasta narttuaan laadukkaalla samanrotuisella uroksella (tai anoa sitten erikseen lupaa rouristeytykseen, jos sen kokee tarpeelliseksi)? Eri asia jos narttu on jo "valmiiksi" sekarotuinen, tällöin tosin harkitsisin jalostushaaveet aikaan, jolloin on siihen ehkä paremmin soveltuva koira.


Niin siis, mun ajatusmallin lähtökohtana olikin se, ettei pentuetta voi rekisteröidä, koska vanhemmat ovat "valmiiksi" sekarotuisia. Sitä minäkään en ymmärrä, et rekisteröity ja rekisteröimätön koira astutetaan keskenään tarkoituksella. Siinähän nyt ei ole järjen hiventäkään. :eek:

bvvk kirjoitti:

Monirotuisissa se ennustaminen on kuitenkin haasteellisempaa (jo saman rodun eri yksilöiden välille mahtuu melkoinen kirjo), joten on vaikea kuvitella, että juuri sille omalle 6 rodun sekoitukselle löytyisi optimaalista "asiakaskuntaa"(ja eikö heillekään sitten jo olemissa olevista roduista mikään todellakaan sovi, muutenkin kuin hinnan puolesta?).


Totta turiset. Mun nähdäkseni ihminen joka haluaa sekaroituisen on tietoinen (tai ainakin pitäisi olla tietoinen) siitä, ettei sen koiran kokoa tai luonnetta voi ennustaa. Mä oon ymmärtäny et ihminen joka haluaa sekarotuisen haluaa pelkän koiran eikä sen luonteella tai käyttötarkoituksella ole varsinaista merkitystä. Sen luonteen ja muiden ominaisuuksien tuleekin olla "yllätys" ja on osasyy ostoon/hankkimiseen.

Nämä turinat mä perustan vastauksiin joita oon saanu tuttavilta joilla on tai jotka haluavat sekarotuisen koiran.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu torstaina, 30.09.2010 klo 16:16)

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 30.09.2010 klo 16:42  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Totta turiset. Mun nähdäkseni ihminen joka haluaa sekaroituisen on tietoinen (tai ainakin pitäisi olla tietoinen) siitä, ettei sen koiran kokoa tai luonnetta voi ennustaa. Mä oon ymmärtäny et ihminen joka haluaa sekarotuisen haluaa pelkän koiran eikä sen luonteella tai käyttötarkoituksella ole varsinaista merkitystä. Sen luonteen ja muiden ominaisuuksien tuleekin olla "yllätys" ja on osasyy ostoon/hankkimiseen.



Ihan ei mennyt nappiin mun ajatuksien kanssa mutta toisaalta joo. Suurinpiirtein olen aina tiennyt, että minkälainen koira sieltä on tulossa (tai no siis yhden seropin olen ottanut ihan pennusta pitäen, muut on olleet kodinvaihtajia), mutta en ihan "yllätyksen" takia ole ottanut ikinä. Nämä seropit on tulleet ns. omaan käyttöön, metsästys- ja harrastuskavereiksi, ja rodut on tuttuja ja olleet tiedossa koiraa hankkiessa. Se, että miksi sitten ei ihan rotukoiraa ole voinut ottaa kun käyttötarkoitukset tiedossa ja rodut ennestään tuttuja, en osaa siihen sanoa mitään järkevää.. Tarkoituksella en seropia ole pahemmin sillä silmällä katsonut, mutta kun sitten on törmännyt johonkin seropitapaukseen joka jää mieleen kummittelemaan ja koira sopisi perheeseen ja käyttötarkoitukseen, niin kai se on ollut sitten tunnepohjainen "ostos". Mulla on omat mielipiteet ja ajatukset ristiriidassa, joten jos olisin vain hiljaa kun en itsekään ymmärrä mietteitäni.. :nauru:

Rekisteröimätöntä rotukoiraa en ottaisi, enkä enää kyllä seropinpentuakaan. Mieluummin annan kodin aikuiselle kotia tarvitsevalle seropille (toisaalta nämäkin on yhtälailla sika säkissä kuin rekkaamattomat/sekarotuiset pennutkin, mutta enpähän ole ainakaan pentuetehtailun rahoittaja) joka sopisi mun perheeseen, ja/tai rekatulle koiralle. Nyt siis löytyy yksi seropikodinvaihtaja ja rekattu koira on etsinnöissä :)
- nimimerkki vaihtunut -

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 30.09.2010 klo 17:18  
+
0
Mie,eikä moni muukaan halua sellasta just tietyntyyppistä koiraa ni se ei haittaa vaikka on sekarotuinen. Itse kyllä tykkään rotukoirista mutta tykkään niin paljon erilaisista koiraroduista mitä voisin ottaa niin sekarotuinen koira on just passeli mulle misä monta eri rotua =D
Sitä en kyllä tajua myöskään ku noilla sekarotuisilla rahastetaan,varsinkin pikkukoirien sekoituksista pyydetään aika paljonkin,se saa sapen hieman kiehumaan =S en ostaisi sekarotuista kovinkaan isolla summalla.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 30.09.2010 klo 17:21  
+
0
magik: Noissa pennutusaikeissasi ei ole mitään järkeä. :enkeli: Ei kiltti luonne ja söpö ulkonäkö tee koirasta niin erikoista että se kannattaisi pennuttaa, ja kun on vielä sekarotuinenkin. Kuule seropeja tässä maassa riittää ja lisää tuodaan rescue-koirina joten ei niitä pitäisi enää lisätä. Vaikka puhunkin puhtaiden rotukoirien puolesta niin ei minulla mitään seropeja vastaan ole, varmasti aivan yhtä hurmaavia otuksia kuin rotukoiratkin. En vain ymmärrä niiden tahallista tuottamista. Monilla rotukoirillakaan ei ole rodulleen mitään annettavaa niin miten voisi olla sitten seropeilla?
Koirankasvatus on muutakin kuin lonkkiin tuijottamista ja hyvää luonnetta. Kasvattajilla pitäisi kasvattaa koiria rodun viemiseksi eteenpäin ja pohtia mitä hyötyä yhdistelmästä on rodulle, onko sillä jotakin annettavaa. Eli ihan joka hurtalla, oli se sitten sekarotuinen tai puhdasrotuinen, ei pitäisi sukua jatkaa. Kohta koiria on maailmassa ihan liikaa eikä kaikille voi löytyä hyviä koteja.

rocky

rocky
Viestimäärä: 121

VS: REKISTERöIMäTTöMäT PENNUT + KOKEMUKSIA - Torstaina, 30.09.2010 klo 18:07  
+
0
^ Komppaan vahvasti!

Tässä ei ajatella nyt koiran parasta ollenkaan. Miksi teetättää söpöyden vuoksi lisää koiria joilla tulee olemaan jatkossa mahdollisesti ongelmia saada koteja, niitä kodittomia ja onnettomia kun on jo.
Söpön ihanan kiltin IHQ koiran voi saada ihan puhtaista turrikoista, tai seropeista joita jo on..ei pliis lisää näitä. :enkeli: Surullista kun ajatellaan omaa napaa :roll:
Sekarotunen Rocky 2010

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545736
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 07:45)