Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Sunnuntaina, 08.11.2015 klo 22:43

Säänkestävä harrastuskoira

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: SääNKESTäVä HARRASTUSKOIRA - Torstaina, 12.05.2016 klo 16:11  
+
0
Beussiin tuli itseasiassa törmättyä muutama viikko sitten pienellä vaelluksella Itä-Suomessa. Olivat tehneet päiväretken ja tulivat samalle laavulle yöksi. Nuori uros beussi oli tosi kiva luonne, mitä nyt vähän hömelössä teini-iässä. Mutta se koko on kyllä liikaa. Ei nuorelle koiralle voi vaelluksella laittaa vielä paljoa painoa selkään joten pitää niitä ruokia aluksi itsekin kantaa. Ja se söi melkein 2l raksuja päivässä! Sillä oli myös tosi iso makuualusta mukana ja kyllä pakkasöille tarvitsisi jonkun takin. Myöskään tuolle russelille ei ole kiva jos kaveri on liian iso. Tuleehan se hyvin toimeen isojenkin kanssa mutta kyllä semmoinen keskikokoinen koira olisi parempi.

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: SääNKESTäVä HARRASTUSKOIRA - Torstaina, 12.05.2016 klo 21:00  
+
0
Jäikö se tsekinpaimenkoira pois laskusta?

Siinä olisi aika hyvin sinun vaatimustasoon natsaava rotu. Kunhan onnistuisi saamaan terveen yksilön. Saatavuus Suomessa on aika huono tällä hetkellä, kun kysyntää on paljon, mutta varmasti hyvillä argumenteilla pääsee jokseenkin harppomaan jonotuslistalla eteenpäin. Ja tsekeistä hakukaan ei ihan kamalan mahdotonta ole :peukku: Mullahan on kaksi pikkuvikaista, toisella on painajaismainen turkki, mutta toiselle ei takertunut turkkiin edes talven pahimpina keleinä muuta kun ihan marginaalisen pienet pallurat ja me vaelleltiin vaikka minkälaisessa maastossa. Siitä tuleekin tuohon säänkestävyyteen ja olosuhteisiin. Näähän hyppi kovillakin pakkasilla suunnilleen X-asennossa piehtaroimaan hankeen. Rakastavat lunta. Nämä minun koirat ovat osoittaneet varsin hyvää potentiaalia vetohommissakin, intoa piisaa. :aurinko:
Mutta joo, terveysasiat ja saatavuus tekevät piiiiitkän miinuksen rodun kohdalle. :neutral:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: SääNKESTäVä HARRASTUSKOIRA - Torstaina, 12.05.2016 klo 22:00  
+
0

mankku kirjoitti:

Mutta joo, terveysasiat ja saatavuus tekevät piiiiitkän miinuksen rodun kohdalle.



Sepä. Mun kaverilla on itseasiassa tsekki, jonka kasvua on saanut tässä nyt vähän seurailla. Mutta just kuten sanoit, sehän ois just täydellinen, paitsi terveyden osalta. Tsekeistä vois hakea joo, mutta vissiin siellä on sit vähän se ongelma ettei terveystuloksia välttämättä oikein ole et se on vähän arpapeliä sitten. Kyllä musta tuntuu et mä pennun voisin saada ihan kohtuu helposti, mulla on kumminkin tavoitteellista harrastusta, vaellusjutut ja luonnossa liikkuminen ja sijoitusnartun ottaisin mielelläni vieläpä. Ja onhan mulla aikaa. Kyllä mä voisin tsekkejäkin katsella siinä vaiheessa kun aika on, mutta kyllä toi terveyspuoli on sakujakin huonomman oloinen.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28228
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6348
Viestejä yhteensä545766
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265915
(Tilastot päivitetty viimeksi 14.05.2024 klo 03:45)