Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 20

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 21:18  
+
0
Mä voin rehellisesti sanoa että mua ällöttää kun ihmiset ei koiriensa paskoja kerää sillon kun se on mahdollista. Ite en kerää metsästä, ojasta tai lumikasan päältä, enkä myöskään jos teos on täysin velliä (ei sitä pysty kerää). Tai jos kakkapussit on sattunu loppumaan/ei oo muistanu ottaa mukaan. Toi mun pienempi tekee aika usein varsinkin näin talvella melkeinpä keskelle tietä kakat, ja ei tulis mieleenkään jättää niitä siivoomatta. Ja isomman kakat on taas sen verran kookkaita ettei niitä ees kehtaa jättää vaikka olisivat nurmikolla kohdassa missä ei normaalisti kävellä.

Muoks. Kirjoitusvirhe
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.03.2012 klo 23:15)

pannda

pannda
Viestimäärä: 152

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 22:06  
+
0
OT
....mä luen ihan koko ajan ton otsikon että "Jokapäiväinen kakkakeskustelu".

:nauru:

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 09:41  
+
0
Itse jätän keräämättä noin 95% Hukan tekemistä läjistä. Hukka tekee lähes poikkeuksetta aina ojaan/ojan pientareelle/metsään/pellolle. Jäljelle jäävä 5% kohdistuukin koirapuistoon ja näyttelyalueelle. Ja koirapuistokin on vähän kiikun kaakun, mikäli siellä on roskis ja lapio. Pusseja en pidä mukana oikeastaan koskaan näyttelyitä lukuunottamatta.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 10:15  
+
0
Ymmärrän, että osa ihmettelee, kun kikkare siellä ja toinen täällä ärsyttää. Pienellä paikkakunnalla on niitä ihmisiä ja koiria vähemmän paskomassa, mutta tuntuu että Helsingissä paskatilanne tietyillä alueilla leviää taas käsiin :twisted:
Omassa taloyhtiössä (luhtitaloja) on ehkä 15 koiraa ja miltei kaikkien lenkkireitti pihalta ulos kulkee saman polun viertä. Kun yksi ei korjaa, tuntuu että välinpitämättömyys kasvaa, ja sen kapean tallatun polun päällekin kakatetaan koiraa. Pikkuhiljaa ovat antaneet koirien paskoa lähemmäs ja lähemmäs, kunnes muutama päivä sitten kävi jo naapuria sääliksi. Heikäläisten olkkarinikkunan alle on aurattu kasa lunta, joka on vielä ikkunan tasolla. Ja eikös joku sesse oltu sen kasan päälle kakatettu, 20 cm päähän seinästä ja tuuletusikkunasta :ttou:

Itse korjaan Toukon kakat aina alueelta, jonka tiedän säännöllisesti leikattavaksi nurmeksi, pihaksi tms hoidetuksi alueeksi. Tielle, oli sitten asfalttia tai hiekkaa tai aurattua lunta, tuo ei onneksi edes tarpeitaan tee ja taloyhtiön pihalle en anna koskaan tehdä mitään.

Suurin osa varmasti korjaa kasansa, mutta niistä muutamista vakioreittiä kulkevista ja korjaamatta jättävistä muodostuu aikamoiset vuoret sitä itseään talven mittaan. Ärsyttää sellainen välinpitämättömyys.
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 12:03  
+
0
Mua ärsyttää meidän alueella keräämättömät kakat sen takia, että tässä on koulu ihan vieressä, ja joka arkipäivä lapsia menee paljon ohi. Mä kerään vaikka koira tekis vähän kauemmaskin lumihankeen, koska kesällä siellä on joo oja ja sen jälkeen nurtsia. Jokanen voi muistella kuinka sillon muksuna kyllä mentiin ojia ja penkkoja myöten, tönittiin toisia lumipenkkaan jne mutta kiva yllätys jos alla onkin koiranp*skaa. Meidän taloyhtiössäkin melkein jokatoisessa asunnossa on koiria, ja en tiedä onko ne syyllisiä vai lähialuieden muut koiranulkoiluttajat, mutta tienpientareet on kyllä aika inhan näkösiä nyt keväällä.
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

Kentauri

Kentauri
Viestimäärä: 9

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 12:10  
+
0
Seisoin eilen bussipysäkillä. Sinne tuli kaksi vanhaa fiiniä rouvaa, joista toinen suureen ääneen valitti katujen varsiin jätetyistä koiranp**koista. Ja , ettei jätöksiä osata tai viitsitä korjata pois kaduilta. Pysäkille tultuaan nainen noukki katokseen jätettyjä tupakka-askeja ja muita roskia jatkuvasti marmattaen. Keräämänsä roskat rouva sitten survoi vieressä olevaan täysinäiseen roskikseen.

Kohta nainen huusi kuin pistetty sika. Toinen rouvista ja minä luulimme tietenkin, että nainen oli satuttanut kätensä. Hän oli kuitenkin työntänyt sormensa roskiksessa olleen koiranp**kapussin läpi siihen itseensä. Nainen huusi ihan hysteerisenä. Olihan se aika hurjan näköistä, sormukset ja kaikki ihan ..yök! Toinen rouva sitten toi lunta ja antoi nenäliinoja, jotta tämä saisi kätensä edes päällisin puolin putsatuksi. Minä sanoin sivusta, että se kakkapussi oli ainakin laitettu oikeaan paikkaan. Vaikutti ihan siltä kuin eivät olisi arvostaneet tätä puolta asiassa!

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 12:22  
+
0

Kentauri kirjoitti:

Vaikutti ihan siltä kuin eivät olisi arvostaneet tätä puolta asiassa!



Tuskin siinä kyllä kovin monella tulee mieleen hyppiä onnestakaan jos kätensä on paskaan tuikannut, vaikka se nyt oikeassa paikassa sattuisikin olemaan :wink:

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 13:01  
+
0
No kyllä muakin vtuttaisi, jos törkkäisin käteni roskiksessa olevaan kakkapussiin jotenkin niin, että olis siinä itsessään sitten kaikki! Tosin yleensä en työnnä kättäni yhtään enempää sinne roskikseen kuin on pakko, juurikin siinä pelossa, että siellä on joku kakkapussi, jota ei ole solmittu kiinni tms.!

Mutta ei kyllä kauheasti inspiroi kerätä paskoja tuolta, kun vieressä on 10 kasaa jätetty keräämättä, niin tulee sellainen olo, että miksi turhaan kerätä, kun 10 muuta jättää kuitenkn keräämättä, ja paskaa on kuitenkin tienpientareet täynnänsä. Mutta silti olen kerännyt, jos koira ei nyt jonnekin metrien päähän lumihankeen mene asioilleen...
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 13:22  
+
0
Tällei talvella oon huomannu että kakkapusseja ei kulu niin paljon koska Ava menee aina niin pitkälle hankeen kun hihna antaa myöten ja ei itteeni huvita lähtee rämpimään sinne polvenkorkusiin kinoksiin hakemaan sitä läjää. Kesällä kerään lähes aina ellei oo jossain ihan pöpelikössä koska suoraan sanottuna ällöttää ne läjät. Ja onhan olemassa joku laki/säännös jonka mukaan koiran jätökset olis kerättävä hoidetuilta alueilta.
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 16:02  
+
0

nenssi kirjoitti:

Itse jätän keräämättä noin 95% Hukan tekemistä läjistä - - Ja koirapuistokin on vähän kiikun kaakun, mikäli siellä on roskis ja lapio. Pusseja en pidä mukana oikeastaan koskaan näyttelyitä lukuunottamatta.



Mua ärsyttää ehkä eniten just se, että ihmiset ei kerää hoidokkiensa läjiä pois koirapuistosta. Kiva viedä koira leikkimään ja juoksemaan sinne **skojen sekaan.. :roll:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.03.2012 klo 16:02)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 16:33  
+
0
^Jep, siinä yksi syy miksi en koirapuistossa etes käy. Ja sillon kun käytiin vielä meijän ajokoiran kanssa niin aina kerättiin sonta pois jos sattu hätä yllättämään, kun sitä vartenhan siellä se lapiokin oli. Onneksi omaa koiraa pystyy vapaana pitämään melkeen missä vaan niin ei sinne tarvii etes viedä juoksemaan.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 17:57  
+
0
Mun mielestä myös koirapuistosta tulee kerätä kakat. Itse usein esim. kävelen puistoa ympäri samalla kun koirat juoksee, niin kivempi kävellä kun ei tarvi varoa kauheasti kakkoja. Ymmärrän kyllä, että etenkin talvella voi jäädä kakat keräämättä puistosta, kun eihän niitä pimeässä löydä, ja etenkin jos koira kakkii puiston perimmäiseen nurkkaan, niin ei välttämättä edes tiedä siitä... Mutta noin niin kuin yleensä, ihan kiva jos mahdollisuuksien mukaan kerätään ne kakat koirapuistostakin.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 18:06  
+
0
Mun mielestä täälläpäin koirapuistoissa kerätään kakat ihan kiitettävästi koirapuistoista. Onneksi! Törkeää jättää kakat sinne,ei siel muuten ole kivaa olla ,jos paikka täynnä paskaa.
Pakko myöntää et Mä en ole pahemmin koskaa kerännyt koirankakkoja muualta ku koirapuistosta. Täytyy ryhdistäytyä tämän asian suhteen. Tosin yleensä mun koirat tekee jonnekkin metsään tai syrjäsempään paikkaan kakat niin en mä kyllä tollasilta paikoilta niitä aio siivota.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.03.2012 klo 18:07)

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 19:44  
+
0
Mä en kerää paskoja koska mun koira tekee ne aina syrjäiseen paikkaan. Ja sen kerran kun lähdetään esim näyttelyyn, match show:hun, matkalle tms, niin otan pussit mukaan ja kerään. Mutta siis näin kotioloissa en.
Mä ohjaan Ronjan aina tarpeeks kauas tiestä, ja se kyllä itsekin vetää kauas. Jos mun mielestä se ei ole hyvä paskomis-paikka, niin kyllä koira sen verran kestää odottaa että kävellään muutaman minuutin päähän metsikköön tms.

Uskon että jos koiraa ei ohjata ns.hyvään paskomis-paikkaan, niin ei se sitä itsekään tee vaan paskoo just siihen missä on. Sen huomaa siitä kun välillä keskellä tietä/polkua on paskaa. Siis kyllähän omistajan pitää huomata koska omalla koiralla on hätä, ja ohjata se sopivaan paikkaan.

Mä en kestä sitä jos paskaa on selkeesti tiellä/polulla. Koiran on annettu tehdä tarpeensa just siihen, kesken kävelyn. Outoa jos koiraa ei voi hihnasta vetää kauemmas...Mä en ikinä hyväksyis tollasta omalta koiralta, kyllä se oikeasti pystyy pidättämään sen verran että kävellään hiukan syrjemmäs!
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 19:52  
+
0
Aika moni täällä perustelee korjaamattomuuttaan sillä, että koira menee hihnan mitan verran niin syrjään polulta, mutta sitä jäin miettimään että mitä metrihihnoja teillä on, koska vaikka oma koirani menee hihnan mitan verran penkkaan niin kyllä se kakka siinä aika lähellä tietä silti on! :nauru: Normihihnan pituus on kai se 180cm, mikä itsellänikin, mutta eihän kaksi metriä tiestä ole syrjässä!

Ja oma koirani hakee myös itsenäisesti syrjenpää paikkaa eikä ikinä suostuisi tekemään edes pissiä aivan tien reunaan.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 20:22  
+
0
^ Meillä on se 180 hihna mutta on se kaukana silloin jos koira menee asioilleen penkkaan jossa on metrin verran lunta. Ei mulla ainakaan ole 180cm pituista kättä... :nauru:
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 21:03  
+
0

gaselli kirjoitti:

Uskon että jos koiraa ei ohjata ns.hyvään paskomis-paikkaan, niin ei se sitä itsekään tee vaan paskoo just siihen missä on. Sen huomaa siitä kun välillä keskellä tietä/polkua on paskaa. Siis kyllähän omistajan pitää huomata koska omalla koiralla on hätä, ja ohjata se sopivaan paikkaan.

Mä en kestä sitä jos paskaa on selkeesti tiellä/polulla. Koiran on annettu tehdä tarpeensa just siihen, kesken kävelyn. Outoa jos koiraa ei voi hihnasta vetää kauemmas...Mä en ikinä hyväksyis tollasta omalta koiralta, kyllä se oikeasti pystyy pidättämään sen verran että kävellään hiukan syrjemmäs!



Mä en ainakaan voi keskeyttää Alissan paskomista, kun se sen alottaa. Muutaman kerran oon niin tehny, ku Alissa on ollu menossa huonoon paikkaan kakkalle, eikä oo ollu pusseja mukana. Sitten onkin menty loppulenkki, eikä oo kakkaa näkyny. Ilmeisesti se ottaa sen hihnasta kiskasun kieltona ja hämmentyy niin, et kakkat jää sit siltä lenkiltä tekemättä. Ärsyttävää. :mad:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Badibadi

Badibadi
Viestimäärä: 92

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 21:27  
+
0
Itse kerään joskus ja joskus en.. Mutta yleensä kakatan koirani paikoille joista niitä ei kerätä kyllä siis paikoissa esim(koirapuisto) tietenkin kerään. Mutta tosiiaan tuolla ulkona on kaikkia muitakin eläimiä, kissat,rusakot,siilit,linnut sun muut pitkä myös tekee sinne tarpeensa ja myöskin jotkut ihmiset kusee tuonne pihalle niin mulle se on yks hailee jos astun siihen paskaan totean että v*ttu ja putsaan kotona kenkäni niin yksinkertaista ei siitä mun mielestä tartte niuhota tai jos niuhottaa nii paree löytyä se tarra omasta roskiksestaan! :) rauhaa ja rakkautta niin kaikki mahtuu tähän maahan yhdessä elämään <3 *muoks* Ja koiran tassut voi pestä ennen kun päästää sen sisään, esim kantaa kylppäriin ja huuhtelee näin meillä toimitaan.
Kääpiöpinseri Badiman eli Pommi synt. 2009
Sekarotuinen Bolonka mix Lilo synt.2010
Sekarotuinen Dobberi/Rotikka/Dalmatialainen Ninja synt.2011
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.03.2012 klo 22:41)

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 21:44  
+
0
^ Ei se muakaan haittaa jos itse astun johonkin, vaikka kyllähän se siinä kohtaa saattaa v*tuttaa. Mutta se mua ällöttää jos koira astuu niihin kasoihin ja sen jälkeen kantaa sisälle kotiin ne paskat.

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 22:14  
+
0

gaselli kirjoitti:

Koiran on annettu tehdä tarpeensa just siihen, kesken kävelyn. Outoa jos koiraa ei voi hihnasta vetää kauemmas...Mä en ikinä hyväksyis tollasta omalta koiralta, kyllä se oikeasti pystyy pidättämään sen verran että kävellään hiukan syrjemmäs!



^ Meillä annetaan tehdä 'mihin sattuu', ja hyväksyn sen kyllä, kerään p**kat pussiin, ja heitän lähimpään roskikseen. Oli se 'mihin sattuu' sitten keskelle kävelytietä, pari metriä sen reunaan, tai keskelle metsää. :wink:
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 19:15)