Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 20

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 13:17  
+
0

Kentauri kirjoitti:

Mun hyvä ystävä asuu kerrostalossa melko keskellä kaupunkia. Sen taloyhtiön naapuritalossa asui keski-ikäinen mies, joka kiersi koiransa kanssa aamuin illoin kakatus-pissatuslenkin, joka oli pituudeltaan vain korttelin ympäri. Miehen koira oli keskikokoa, rotua ei ystäväni tunnistanut, kuten ei koiria yleensäkään.

Koira olisi olisi vaatinut kokonsa ja vireytensä puolesta pitemmänkin lenkin mihin sen isäntä venyi. Sitä ei ulkoilutettu tiettävästi kuin kaksi kertaa vuorokaudessa, joten ystäväni asuintalon kohdalle päästyään sillä oli jo kovat paineet.



Mua kyl mietityttää, että miten ihmiset kerrostalossa tietää, miten usein naapurit ulkoiluttaa koiriaan :mietiskel: Eiks siinä pidä olla aika kova vahtaan ikkunasta naapureiden tekemisiä? Mitähän mun naapurit ajattelee musta, kun juoksen yleensä vaan pikapyrähdyksen koiran kanssa pihalla ennen töitä (eri vuorokaudenaikoihin, vuorotyö) ja useimmiten pidemmät lenkit teen pimeään aikaan, jollon ne ei varmaan edes ikinä näe koiran lenkkeilevän oikeasti :roll: Ja lisäksi oon viel about puolet viikoista pois kotoa koiran kanssa, jollon luonnollisesti ei käydä pihalla ollenkaan... Millonkahan on eläinsuojeluihmiset oven takana :mietiskel:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 13:48  
+
0
^ Kyllä ite ainakin kuulen hyvinkin selvästi jos rappukäytävässä joku könyää, varsinkin jos naapurista lähtee joku. Naapuritalokin voi olla helppo stalkattava jos toisen rapun ulko-ovi on suoraan omasta keittiönikkunasta nähtävissä.

Mutta ihan tähän yleiseen kakkapulinaan voin sanoa sen, että kyllä sapettaa aika h*lvetisti kun kävelet pilkkopimeässä jalkakäytävää pitkin ja astut hevosen p*skan kokoiseen koiran ulosteeseen. Ei siinä paljoa naurata, vaikka sen saisi kuinka putsattua pois, kun se kuitenkin haisee sitten muitten nenässä kun bussiin astuu. Ymmärrän hyvin ne läjät siellä jossain kauempana tiestä/jalkakäytävästä, en varmasti itekään lähtis rämpimään ojanpohjalle koirani kakkoja keräämään kymmenien muiden joukosta, mutta ne keskellä tietä olevat on oikeasti raivostuttavia. Joo-o, maatuuhan se tai huuhtoutuu sateen ym mukana jossain välissä pois, mutta kun täällä meilläkin päin on parikin koiranulkoiluttajaa, joita ei vähempääkään voisi kiinnostaa mihin se koiran läjä sijoittuu. Haluan kyllä nähdä sen ihmisen, joka astuu vahingossa koiranp*skaan niillä hienoilla uusilla kengillään ja ei välitä asiasta... :d
Shiba, Mori ♂
Blogi

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 15:11  
+
0
Minäkin tunnustan kyllä jättäväni kakat keräämättä pusikoista, ojanpohjilta, hoidetulta nurmelta ja yleensäkin sellaisilta alueilta, joilla ei kenenkään kulkuväyliä oo. Vaan siltikin mua ärsyttää ne, jotka jättävät koiriensa tuotokset keskelle JALKAKÄYTÄVÄÄ. Kävin pitkästä aikaa kävelemässä lenkin koiran kaa jalkakäytäviä pitkin ja luoja sitä läjien määrää. Ei mahdu kyllä millään mun järkeen.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 17:09  
+
0
Muakin ihmetyttää se, miten naapurit voivat tietää, minkä pituisia lenkkejä joku tekee. Mäkin teen yleensä päivässä sellaiset 3-5 kolmen minuutin pikapyrähdystä ulkona koirien kanssa, ja sitten sen 1-2 pidempää lenkkiä. Lenkki ajoittuu myöskin iltaan, joten hyvällä säkällä ihmiset näkee meidät vaan pyrähtämässä ulkona. Toivon, ettei kukaan silti revi siitä johtopäätöksiä ettenkö lenkkeilyttäis koiraani... :roll:

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 17:18  
+
0
^^Jospa ne miettii, että kun on paskakasoja tuolla kauenpanakin, niin miksi minun tarvitsisi tästä tieltäkään näitä korjata..? :mietiskel: Tai sitten on niitä, joilla on periaate, että: "Minähän en paskaan koske!"
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

April

April
Viestimäärä: 201

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 20:41  
+
0

aavehamsteri kirjoitti:

Kävin pitkästä aikaa kävelemässä lenkin koiran kaa jalkakäytäviä pitkin ja luoja sitä läjien määrää. Ei mahdu kyllä millään mun järkeen.



No mutta, talvella ne kävelytiet on paaljon kapeampia polkuja, ja siihen reunalle koiran on tosi hyvä käydä asioilla, eihän se edes ole keskellä tietä. Kevät tulee, lumi sulaa ja hups, mites ne tiet onkin yhtäkkiä niin kamalan leveitä ja pask*t lojuu keskellä tietä.. :roll:

Sitäpaitsi vastoin monen yleistä luuloa, koirankakka ei tosiaan ole mitään "hyvää lannoitetta" maaperälle, päinvastoin sillä on melkoinen rehevöittävä vaikutus..

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 21:26  
+
0
^Tätä en nimenomaan ymmärrä. Luulis että perusjärki sanois ihmisellä, että joka talvi sitä lunta tulee ja tiet/jalkakäytävät kapenee, pahimmillaan pieniksi kujiksi. Luulis silloin että tajuaa myös, jos koira kakkaa ihan polun viereen, niin lumien sulaessa se on tiellä/jalkakäytävällä ja aika keskelläkin vielä. So, mikä on ihmisillä niin suuri vaikeus kerätä ne silloin pois? :< edelleen ymmärrän kyllä jos se koira painelee isoimman lumikasan taakse torttua vääntämään, en mä itsekään jaksaisi perässä mennä umpihankeen tarpomaan, mut c'moon, ei oo paha kyyristyä poimimaan sitä kakkakasaa pois siitä tieltä... -.-
Shiba, Mori ♂
Blogi

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 21:33  
+
0
Tuohon naapurien lenkkimääriin. Mä asun pienkerrostalossa jossa jokaisessa alakerran asunnossa on vähintään yksi koira, mutta törmätään muihin ehkä kerran kahdessa viikossa, jos sitäkään. Edellisessä taloyhtiössä asuin vuoden mutta näin viimeisen rapun sekarotuisen koiran vain kahdesti tämän koko ajan aikana. Enkä epäile hetkeäkään että kyse olisi siitä etteivät ne muut koirat pääsisi yhtä usein ulos kuin mun koira, mäkin opiskelijana menen kuitenkin aikaisintaan puoli yhdeksään aamuisin ja siihen mennessä kun pääsen itse ulos koiran kanssa ovat muut yleensä jo lähteneet töihin.
Rise to reset the world.

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 00:46  
+
0
En mä ainakaan kyttäämällä kyttää naapureiden tekemisiä, mutta kun keittiön, jossa vietän aika paljon aikaa, ikkuna nyt vaan näyttää pihalle, siitä tulee erinäisiä havaintoja tehtyä. En siellä nyt 24/7 tietenkään vietä aikaa, mutta jos vaikka vuoden ajan näen ihmisen kiertävän vaan korttelin koiransa kanssa, voi siitä ehkä jo päätellä korttelin olevan normipituus heillä.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 07:22  
+
0
Kuinkahan paljon sitä oikein tarvii kytätä naapureita että tietää minkäpituisia lenkkejä naapuri tekee =S. Mie en ole ikinä huomioinut/kiinnittänyt huomiota kuinka paljon mun naapurit käy ulkona koiriensa kanssa. Ei ole hajuakaan, eikä toisaalta kiinnostaakkaan. En tiedä mun naapureista paljon mitään. Mitä nyt silloin tällöin tossa pihalla niitä näen pikaiseen yms. Toivottavasti täällä ei asu kyttääjiä.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 09:20  
+
0
Mitä väliä sillä on mitä naapurit kuvittelevat, kunhan itse tietää asian oikean laidan? Jos joku tulee nillittämään asiasta, niin senkus vaan sanotte että me lenkkeillään aina keskiyön jälkeen 3 tuntia putkeen niin koiralle riittää pissitykset päiväsaikaan. Jos näin siis on, valehdella ei tarvitse. Vaikkei kukaan tulisikaan kyselemään niin ainahan voi laittaa vaikka ilmoitustaululle lapun "koiraani kyllä ulkoilutetaan vaikken sitä teekään valoisaan aikaan".

Ja monille se koiran ulkoilutus = koira pissaa ja kakkaa, ei muuta. Siitähän suurin osa jenkkien ja brittien koiraongelmistakin taitaa johtua.. "Mä otin nää 3 huskia ku ne on NIIIIN kauniita, mutta ne vetää remmissä, niin mä en käytä niitä lenkillä. Miks ne tappelee ja riehuu ja rikkoo paikkoja? Oi Cesar, auta minua!"

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 09:34  
+
0
Mä tunnustan olevani kakkapoliisi täälläpäin, eli nähdessäni jonkun jättävän kakat keräämättä jostain mistä ne pitäisi kerätä, huomautan asiasta. Eräs kultaisennoutajan keski-ikäinen naisomistaja kakatti koiraansa autotien ja kävelytien välissä olevalle lumivallille, mikä kesän tullessa tietysti sulaa pois ja kakat on siinä asfaltilla. Kysyin unohtuiko jotain, mistä nainen aloitti hirveän puolustuspuheen "kyllä mulla nytkin on pusseja taskussa, mutta tuota en kyllä nyt kerää". Lisäsi loppuun vielä "kiitos" ja jatkoi matkaa. Mitäs päästää sen koiran paskomaan paikkaan mistä ei ole aikomustakaan kerätä niitä läjiä.

Toinen vielä raivostuttavampi tapaus oli nuori mies joka veteli röökiä kun koira paskoi meidän pihan yhteydessä olevalle lumikasalle, mikä tuntuu olevan tosi monen koiran yleinen käymälä. Astetta raivostuttavampaa asiasta tekee se, että lumikasasta n. 5 metrin päässä on päiväkodin sisäänmenoportti.

Vanhempien kerrostalon lähellä asuu joku jolla on kolme irlanninsusikoiraa ja äiti yksi päivä katseli parvekkeelta, miten yksi väänsi hirveät tortut kerrostalon piha-alueelle ja omistaja potki lunta päälle ja jatkoi tyytyväisenä matkaansa. Eräs rottweilerin ja chihun omistaja jätti rotikkansa paskat samaiseen paikkaan, kun isäni osui kohdalle ja sanoi että nuo paskat on ollut tapana kerätä. Mies jotain mumisi vastaukseksi, johon isäni kommentoi että "tulenko mä seuraavaksi paskattamaan koirani sun pihalle". Tämä rotikka on sama tapaus joka tuli vapaana vastaan kun Loki uuden vuoden aattona säikähti ja katosi kolmeksi tunniksi Leppävaarassa, joten tätä omistajaa kohtaan ei kauheasti sympatioita mulla ainakaan riitä.

Kyllä näitä välinpitämättömiä riittää maailman tappiin saakka, mutta kyllä minä ainakin aion joka-ainoalle asiasta mainita.

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 09:54  
+
0
Mulla on kanssa sellanen linja, että kerään julkisilta/hoidetuilta paikoilta, en ojan pohjilta, metsiköistä tms. Vahinkoja sattuu, ja munkin koira on kakkinut ihan asfaltille jolloin totta kai korjaan kakat pois. Täällä osaa ihmiset olla aika kakkanatseja, joten oon tottunut kuljettamaan pusseja mukanani ulkoillessa. Kerran oltiin Sisun kanssa ihan vaan nopeella pissalenkillä, ja tää rupee sit vääntää kakkosta just sellaselle tien ja jalkakäytävän välikaistaleelle. Oottelin pussi kädessä ja noukin kakat pois. Sellanen vanhempi rouva pysähty mun kohdalle ja sanoi että "Kiitos kun keräät koirasi jätökset, hienosti tehty." Mä jäin ihan että mitä? :eek: Sentäs tajusin tokasta naiselle takas että joo tottakai. Jälkeenpäin ajatellen tuli kyllä hyvä mieli, vaikka tottahan tommonen nyt vaan kuuluu toimenkuvaan. :aurinko:

Kentauri

Kentauri
Viestimäärä: 9

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 12:13  
+
0

Henniet kirjoitti:


Mua kyl mietityttää, että miten ihmiset kerrostalossa tietää, miten usein naapurit ulkoiluttaa koiriaan Eiks siinä pidä olla aika kova vahtaan ikkunasta naapureiden tekemisiä? Mitähän mun naapurit ajattelee musta, kun juoksen yleensä vaan pikapyrähdyksen koiran kanssa pihalla ennen töitä (eri vuorokaudenaikoihin, vuorotyö) ja useimmiten pidemmät lenkit teen pimeään aikaan, jollon ne ei varmaan edes ikinä näe koiran lenkkeilevän oikeasti.



Kun lainasit minun tekstiäni, niin vastaan tämän ystäväni tapauksen osalta.
Hänen asuntonsa keittiön ikkunasta on suora näkymä naapuritalon alaovelle. Ennen töihin lähtöä aamukahvia juodessaan oli nähnyt joka aamuisen näytelmän kun koira juoksi isäntäänsä vetäen siihen lähimpään puuhun joka on ystäväni asuintalon piha-alueella. Usein koira kylläkin aloitti losottamisen jo kohta alaovelta ja jatkoi edelleen kusten jalat harallaan juosten poikki kadun. Ja sama peli taas illalla.

Ystäväni entinen työkaveri asui naapuritalossa kerrosta alempana kuin kyseinen koiranomistaja. Oli hänkin jalka kipsissä kotonaan aikaa viettäessään kuullut sen volinan mitä koira rapussa aina piti kun sitä ulos vietiin. Oli todistanut, ettei sitä tosiaankaan käytetty ulkona kuin kahdesti päivässä. Sen lenkin pituuden taas pystyi näkemään aivan hyvin, erityisesti kyttäämättäkin, siitä keittiön ikkunasta, kun koira isäntineen palasi poikkeuksetta ennen kuin kupillinen kahvia oli mennyt.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.03.2012 klo 12:14)

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 12:34  
+
0
^Sääli koiraa. Tekikö ystäväsi sitten mitään vai jatkoiko vaan tämän rumban seuraamista? Ensimmäisenä olisi varmaan voinut käydä jututtamassa tätä omistajaa ja jos meno ei parane niin kutsua viranomaiset käymään juttelemaan.

Minä käytän aamuisin vain pissityksellä, joka kestää sellaiset 20min ja illasta sitten lenkillä. Omia tekemisiäni on kai suht helppo seurata kun olen ainut koko kerrostalossa, joka omistaa koiran, mutta enpä kai anna mitään aihetta huoleen. :nauru:

Ainiin. Kerran "treenailin" tuossa sisäpihalla koiran kanssa ja sitten kerran kun oltiin lähdössä iltapissille niin eräs tyttö kysyi parvekkeelta, joka aukeaa sisäpihalle, koirani rotua ja kertoi, että oli miettinyt sitä kun näki meidät kerran treenailemassa siinä pihalla. Silloin vähän hävetti kun ajattelin, ettei sitä kukaan näe. Meni siis niin "hyvin" taas ne koulutukset. :ttou:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.03.2012 klo 12:35)

Kentauri

Kentauri
Viestimäärä: 9

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 12:48  
+
0
^Ainut asia mitä ystäväni teki oli, kuten tuolla aiemmin kerroin, että heitti koiran vääntämän tortun isäntänsä mokkatakin selkämykseen. Lähti parin päivän päästä etelänmatkalle, eikä ole miestä eikä koiraa sen koommin nähnyt.

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 14:00  
+
0
Ei voi muuta kun sanoa että on sitä oikeesti kaiken maailman hiipparia ja kummajaista täällä Suomessakin. Sääliksi kyllä käy sitä koiraa, minne lie päätynyt "katoamisen" jälkeen.....

MUOKS// Jottei mene täysin OT:ksi, niin täytyy sanoa että Stadissa on kyllä törkeitä koiranomistajia. Vilkkaaltakin kävelykadulta löytää kakkakasan keskellä tietä... Ei terve.
Shiba, Mori ♂
Blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.03.2012 klo 14:01)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 23.03.2012 klo 21:20  
+
0
Pablo muuten pissii välillä jopa keskelle katua. :ttou: Vaikka mä käytän sen 4-5 kertaa päivässä ulkona, välillä on vaan niiiiin hirvee hätä, ettei voi odottaa, että kävellään se 100 metriä ruohokaistaleelle. Joskus on alkanut pissaamaankin ja mä olen vain vetänyt perässäni, niin Pablo on sitten tehnyt kadulle sellaisen hienon vanan... Niin ja onpa se pari kertaa pissinyt meidän talon rappusillekin. :ttou: Raivostuttava tapa, enkä tiedä miten saisi opetettua pois. Kun en koskaan kehu jos tekee "väärään" paikkaan, mutta sitten niille ruohokaistaleille ja sallituille alueille tekemisestä kehun.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 24.03.2012 klo 12:37  
+
0
^ Meillä neitikoira pissaa ja kakkaa tasan siihen, missä on, kun hätä yllättää:ttou:. Joskus ehdin kiskasta koiran liikkeelle ennen kuin ehtii pissata, mutten aina.

Ite kerään kakat aina kaikkialta muualta paitsi metsästä ja silloinkin yritän jollai nkepillä niitä törkkiä kauemmas puskaan, jos on ihan polun vieressä. Nyt ärsyttää ihan sikana se, että taas lumien sulaessa tuntuu, et mä oon ainoa koiran omistaja täällä, joka ne kakat kerää.:pyssyt::pyssyt::pyssyt: mua nyt vaan sattuu inhottamaan se vesi-koirnapaska-lillu, mitä tuolla on pientareet ja jopa kävelytiet täynnä. Jos ehtii kakarat komentamaan pois astumasta siihen niin vähintään koira astuu johonkin, YÖÖÖÖÖK!
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Maiza

Maiza
Viestimäärä: 734

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 24.03.2012 klo 12:46  
+
0
HEI mutta parhaita on nää mein kyttänaapurit :D Meidän neitikoiruus kun kesällä pissi metsänreunaan (ei mennyt siis metsään asti) joku äijä huutaa että "unohtuko kerätä! Ala kerätä ne jätökset!".. Mua vähän kyl huvitti ja hihkasin että "Tää on tyttö, voin toki ton mättään palan tosta repiä irti mihin se pissas?" :D
Japaninpystykorva narttu, "Elli" s.12.06.2011
Saksanpaimenkoira uros, "Hiisi" s.16.05.2012

Puolipitkäkarvainen maatiaiskolli, "Kasper" s.25.05.2011

Neiti Kiia Marianna, s.21.07.2013

Enkeleinä taivaalla japsirouva Ronja & Sakumaanikko-uros Milo <3

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 18:15)