Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 18:19

Karppaus

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 10

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 19:18  
+
0
^ Eikö banaanissa oo paljon hiilareita..? Oon useille hedelmille allerginen ja on vähän ongelmaa löytää itelle sopia hedelmiä. Tykkäisin kyllä syyä muuten. Lisäksi on se, ettei aamupala saa viiä liikaa aikaa ja sen tekemisen pitää olla vaivatonta. Se leipä on vaan niin helppo tekasta :ttou:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 19:33  
+
0
^Tuota Partista (turkkilainen jugurtti) on täällä jo hehkutettu joka suuntaan. Se on helppoa, sinne sekaan jotain marjoja (kai nyt on jotain mille ET oo allerginen) ja siemeniä. Voila: täyttävä aamiainen on valmis. Toinen vaihtoehto vois olla leikkelelautanen. Keittää illalla valmiiksi kananmunia, ja syö siitä sitte aamulla yhen tai pari erilaisten leikkeleitten ja juuston kanssa.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 19:45  
+
0
Partis :kumarrus:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:03  
+
0
Mä haluaisin kokeilla karppaamista. Mulla ois n. 10kg tiputettavaa ja nyt olenkin saanut painoa alaspäin vaihtamalla vaalean leivän ruisleipään ja jättänyt melkein kokonaan karkin ja muut herkut (myös alkoholin) pois ruokavaliosta. En vain keksi, että mitä sittten söisin aamupalaksi, jos en leipää. Tai miten tekisin kastikkeet, jos suurusteena ei saa käyttää jauhoja? Entä sitten hedelmät ja vihannekset, eikö niissäkin ole hyviä ja huonoja karppaamisen kannalta? Ts. porkkana on huono ja makeat hedelmät, koska ne sisältää niin paljon hedelmäsokeria? Ja lisäksi mua kauhistuttaa vaihtaa kevyttuotteet rasvaisiin. En osaa edes kuvitella, että söisin vaikka juustoa ja leikkelettä ilman leipää. Jotain juustoa voisi toki lisätä salaattiin, mutta eikö karppaaminen ole kamalan työlästä, jos aina pitää väkertää jotain ruokaa. Mun normaali nopea syöminen kun on leipä. Mä tykkään makeasta, enkä voisi ikinä syödä rahkaa tai jugurttia ilman makeutusta. Nykyään makeutan rasvattoman maustamattoman jugurtin hunajalla.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:03)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:17  
+
0

boxerowner kirjoitti:

Oon yrittänyt vaihtaa osan päivittäisestä maitoannoksesta johonkin muuhun, esim mehuun, mutta ei vaan uppoa.

Ja hyvä niin. Älä ainakaan maidosta mehuun vaihda. Maito on sentään energiapitoisista juomista ehdottomasti terveellisin. Tietty, jos mehu on jotain sokeritonta, mutta mä olen itse kauhean kriittinen makeutusaineita kohtaan. Mieluummin syön perusterveellisesti, mm. paljon kasviksia ja viljatuotteet täysjyvävaihtoehtoina jne, ja sitten saan huoletta syödä tarvittaessa kermaa ja voita sekä makeuttaa jogurttini hunajalla (joka on muuten huomattavasti sokeria parempi vaihtoehto, sillä hunajan makeus tulee glukoosista, joka hajoaa paljon terveemmin elimistössä kuin sakkaroosi, joka on perinteistä valkoista sokeria).

Mun ei varmaan pitäis juuri tässä ketjussa hillua, kun en karppaa. :shifty: Lähinnä mun ruokavalio muistuttaa hyväkarppia, mutta ennemminkin koitan vain syödä terveellisesti, mikä ei tosiaankaan tarkoita virallisten terveyssuositusten mukaisesti vaan nimenomaan hyväkarpin tapaisesti, joskin makeutta hakiessani käytän hunajaa enkä makeutusaineita ja rasvaa käytän, mutta kohtuullisesti. Vaihdoin kyllä rasvattoman maidoin kevytmaitoon ja margariinin voihin, mutta syyt olivat ehkä vähän toiset kuin karppaajilla.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:20  
+
0
^^Kastikkeet voi tehä esim. jostain tuorejuuston tapaisesta. Mitä noita nyt on.. tai sitte maustetusta ruokakermasta. Ei ne varsinaisesti sen jälkeen kaipaa suurusteita.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:20)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:22  
+
0

SB kirjoitti:

(kai nyt on jotain mille ET oo allerginen)

Joo, toki. Voin syödä banaania ilman mitään oireita, siedettävät oireet = voin syödä pienissä määrin päärynää, persikkaa/nektariinia ja viinirypäleitä. Ananasta hyvin vähän, mandariineja jos kovin mauttomia.. Onko nää sitten hyviä hedelmiä, kun mitä teiän jutuista oon ymmärtäny, ettei kaikki oo niinkään hyviä?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:26  
+
0
^Mä meinasin ite lähinnä kotimaisia marjoja. Mustikkaa, vadelmaa, mansikkaa, herukoita??
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:32  
+
0
^ Ah, mustikka on ainoo, eikä mun mielestä ne pakastemustikat mitenkään maukkaita ole.. Lisäys. Vadelmaa voin hitusen kerrallaan syödä ja niitä on pakkasesta, omasta pensaasta siis poimittuja. Mutta todella vähän voin syödä kerralla.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:33)

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:40  
+
0
^No toisaalta, mähän en ite mitenkään "äärikarppaa" vaan syön ihan sujuvasti porkkanaa ja naurista ja punajuurta jnejne (mun on ehkä PAKKO opetella syömään myös aurajuustoa kun se kuulemma sopii hyvin punajuuren kanssa). Ja samaa vauhtia sit menee marjat ja hedelmätkin sen suuremmin laskeskelematta.. Mä en todellakaan aio pitää mitään tiukkaa linjaa itelleni, se ei vaan sovi mulle.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:40  
+
0
SilverBride, ei mulla maussa ole ongelmaa ilman suurustetta, mutta haluan, että mun kastike on paksua. Juustot sulaa sinne kastikkeen joukkoon, eikä se siitä paksune.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:46  
+
0
^Mä siis meinasinkin nimenomaan niin että tekis sen kastikkeen jostain Cremebonjour-cuisine-tyyppisestä ratkaisusta.. Niinkuin vähän näin, vaikka tuo nyt on gratiini. -> click
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:48  
+
0
^ Täytyyy kokeilla.

Haluaisko karppaajat laittaa tänne normaalin päivän ruokailut? Saisin vähän mallia siitä, mitä voi syödä ja millä korvata ne perunat ja leipä.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 21:49  
+
0
^ Hyvä idea, kannatetaan! :peukku:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 22:00  
+
0
Mä nyt yritän pistää tähän normaalin päivän ruuat:
Aamulla: Paistettu kananmuna, pekonia, tomaatti, sipulia TAI 1 dl marjoja + 1,5 dl partista (jatkossa tähän myös niitä siemeniä, joita ei vielä ole) TAI leikkelelautanen, jossa keitetty kananmuna, kinkkua ja juustoa. Noitten päälle sit vielä kahvi.
Lounas: Keitettyä parsakaalia ja porkkanaa sienikastikkeen ja murekkeen kera TAI Täytetty paprika (jauhelihaa, sipulia sieniä) TAI Täytetty kesäkurpitsa (täytteet vieressä, tai vastaava pekonilla) TAI munakas (täytteet voi kukin valita itse, esim kesäkurpitsa toimii hyvin, lisäksi esim, kinkkua, sieniä, tomaattia, you name it)
Päivällinen on mulla yleensä lounaalta ylijääneet, koska teen aina niin ison annoksen että piisaa ainakin pariksi kerraksi.
Iltapalana yleensä jotain samankaltaista kuin aamullakin, mutta vähemmän.
Välipaloja ei juurikaan kaipaa.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 22:36  
+
0

1 dl marjoja + 1,5 dl partista

En mää noin vähällä kyllä kykenis lähteen liikkeelle.. :nolo: Tuon ensimmäisen TAI-sanan tilalle jos vaihtaisin JA, niin sitten vois ollakki ok... :shifty:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 22:45  
+
0
^Mulla ei napa vedä tuota partista paljon tuon enempää. Se on nimittäin tykkiä kamaa.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 22:45  
+
0

Tigru kirjoitti:

Griffon: mikähän siinä sit on? Sekin varmaan vaikuttaa jos ei ole paljoa mistä tiputtaa... helpomminhan se lähtee kun on isommat tavotteet


Enpä tosiaan tiedä miten nää kerätyt kilot on niin perhanan tiukassa :nauru: Pitää ottaa vaan se linja että "hitaasti hyvä tulee" :viheltel:

Esim eiliset ruokailut: Aamulla neljä paistettua pekonia, kahden kananmunan munavoi, tomaattia, iso pätkä kurkkua ja kahvi. Tää olis joskus puol 9 aikaan.
Seuraavan kerran oli nälkä (ja ennätin syömään) ennen viittä ja söin pari siivua possun uunifilettä, voissa paistettuja kesäkurpitsalastuja, vihreää salaattia kera kurkun.
Iltapala oli purkillinen sardiineja, pari siivua briejuustoa ja 30g suolapähkinöitä.<- kaikki tuo iltapala ihan vaan kun teki mieli syödä jotain :shifty:

Tänään oli päiväruokana samaa possun uunifilettä lisukkeena ruusukaaleja sekä tomaatteja+kurkkua.

rosa1 kirjoitti:

Saisin vähän mallia siitä, mitä voi syödä ja millä korvata ne perunat ja leipä.

Perunanhan voi korvata ihan millä vain vihanneksilla tai juureksilla. Kesäkurpitsa ja munakoiso on tosi hyviä korvikkeita. Tuolta resepteistä löytyy paljon ohjeita "leikkileipään" hakusanalla leipä.

Ateriamatriisi on hyvä apu, mistä voi luntata mistä saa ja mitä ei saa syödä.

Karvakamu kirjoitti:

^ Eikö banaanissa oo paljon hiilareita..? Oon useille hedelmille allerginen ja on vähän ongelmaa löytää itelle sopia hedelmiä. Tykkäisin kyllä syyä muuten. Lisäksi on se, ettei aamupala saa viiä liikaa aikaa ja sen tekemisen pitää olla vaivatonta. Se leipä on vaan niin helppo tekasta :ttou:


Täällä kerran jo mainittu Fineli on oiva apuväline, mistä löytä helposti eri ruoka-aineiden ravintotekijät. Valitaan sieltä "eniten ja vähiten" ja ruksataan "eniten" sekä ravintoaine, mitä haetaan - vaikka nyt tuo hiilihydraatti ja hedelmät -> tässä tulos mistä nähdään, että banaanissa on aika lailla hiilareita. Kuten myös viinirypäleissä

Jos haetaankin toisinpäin listaa eli missä on vähiten hiilareita, ruksataan "vähiten" ja saadaan tämmöinen lista Avokaado siis on karppaajalle paras hedelmä :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 23:22  
+
0
Mun tuhti aamiainen on yhteensä n. kourallinen eri siemeniä, n. puol desiä marjoja, n. 2dl Partista ja "pari pyöräytystä" hunajaa. Maha täyttyy, ja olokin pysyy kylläisenä tosi pitkään.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 23:32  
+
0
^My point exaclty. Siitä tosiaan tulee täyteen ja pysyy täynnä. Pitkään. Kuten jo aikaisemmin sanoit. Partis! :kumarrus: Se on vielä siitä mainio että sitä voi käyttää myös ruuanlaitossa esim kermaviilin tai ranskankerman tilalla...
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.10.2010 klo 23:33)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 13:15)