Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 18:19

Karppaus

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 10

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 10:14  
+
0

rosa1 kirjoitti:

SilverBride, ei mulla maussa ole ongelmaa ilman suurustetta, mutta haluan, että mun kastike on paksua. Juustot sulaa sinne kastikkeen joukkoon, eikä se siitä paksune.



Kastikkeita voi suurustaa myös maissitärkkelyksellä, tosin en ole ihan varma onko se karppauksen mukainen "tuote". Itse en karppaa, enkä pystyisikään, koska mun suolisto kaipaa kuituja viljan muodossa edes jonkin verran jotta vatsa toimii kunnolla. Tosin usein teen ruokia karppiohjeiden mukaan, kun niillä saa monipuolistettua tuota kasvisten käyttöä hyvin, mm. viime viikolla tein punajuuri-aurajuustopaistosta pihvien kaveriksi, nam.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 12:45  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Joo, toki. Voin syödä banaania ilman mitään oireita, siedettävät oireet = voin syödä pienissä määrin päärynää, persikkaa/nektariinia ja viinirypäleitä. Ananasta hyvin vähän, mandariineja jos kovin mauttomia.. Onko nää sitten hyviä hedelmiä, kun mitä teiän jutuista oon ymmärtäny, ettei kaikki oo niinkään hyviä?


Kuulostaa ihan multa pari vuotta sitten (sitten siedätyshoito auttoi ja nykyisin saa syödä hedelmiä ja marjoja ilman oireita). :neutral: Mutta väittäisinpä että parempi on syödä esim sitä banaania + jukurttia kuin leipää. Mä esim syön kyllä hedelmiä ja marjoja ihan rajoituksetta vaikka karppaankin. Enkä paljoa mieti mitä hedelmiä...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.10.2010 klo 12:46)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 13:49  
+
0
Pistetääs täällä vielä termit kuntoon, eli karppaushan jaotellaan alakarppaukseen (n. 60g hiilaria/pvä), jossa pyritään ketoosiin, ja hyväkarppaukseen (n. 100g hiilaria/päivä), jossa ei pyritä ketoosiin. Tämä ateriamatriisi taisi täällä olla aikaisemminkin, ja siitä näkyy hyvin näiden ateriatyyppien erot. Pysytään vaan paremmin kärryillä, jos jotain ruokavaliovinkkejä annetaan, että mitä kullekin voi suositella. :)

Itse siis lähinnä hyväkarppailen ja ihan-muuten-vaan, koska painoa ei ole tarkoitus laskea ja pidän esim. maitoa loistavana proteiinin- ja rasvanlähteenä, hiilareistaan huolimatta. Ruisleipä on päähiilarilähde maidon kanssa ja siitä saa myös sitä tarvittua kuitua. Pelko perzeessä siitä, että (kaikki ne huimat :nauru:) lihakset siinä kuitenkin lähtisivät meikäläisen kohdalla, jos paino pääsisi putoamaan, koska "vararavintoa" ei juurikaan ole ja lihaksiinhan laihtuminen yleensä ekana iskee, varsinkin jos paino sattuu putoamaan yhtään nopeammalla tahdilla. Nopean aineenvaihduntani tuntien en uskalla vähentää hiilareita määrättyä vähemmälle, ettei käy hazardia lihaspuolella.

Ja tämä tarkennus tähän väliin myös siitä syystä, että jos jotain tällainen ateriamuoto kiinnostaa, niin nyt ei ole kysymys yksinomaan laihdutusruokavaliosta (=toimii myös normaaliruokavaliona), eikä tämä myös ole ehdottoman tiukkaa, jos lähtee esim. hyväkarppailulinjalle.

Mä en ole mikään laihdutusasioiden ekspertti, mutta sitä olen kuullut, että (aivan) liian vähällä syömisellä ei laihdu, koska elimistö menee säästötilaan. Eli kun näkee porukan vetävän näitä "2 salaatinlehteä ristissä" dieettejä ja ihmettelevän, että miksi paino ei putoa, niin syy on siinä. Kuulemma 6 päivänä viikosta kalorit pitäisi pitää tarvittua alempana ja seitsemäntenä pitää kunnon ruokailupäivä, että tämän tilan syntyminen estyy. Tällainen tuli mieleen.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.10.2010 klo 13:54)

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 14:39  
+
0

sliippi kirjoitti:

Mä en ole mikään laihdutusasioiden ekspertti, mutta sitä olen kuullut, että (aivan) liian vähällä syömisellä ei laihdu, koska elimistö menee säästötilaan. Eli kun näkee porukan vetävän näitä "2 salaatinlehteä ristissä" dieettejä ja ihmettelevän, että miksi paino ei putoa, niin syy on siinä. Kuulemma 6 päivänä viikosta kalorit pitäisi pitää tarvittua alempana ja seitsemäntenä pitää kunnon ruokailupäivä, että tämän tilan syntyminen estyy. Tällainen tuli mieleen.



Mä muuten tässä justiin mietin samaa. Lähinnä tuli mieleen että kun griffon tuskaili sen kanssa että kun ei vaan paino putoa, niin sen lisäksi ettei olisi mistä pudottaa (koska mikäli oon ymmärtäny rivivälit oikein niin griffonilla omasta mielestään on, mikä ei kumminkaan näy kuvissa, toim.huom.) tai että ei tuo ruokavalio vaan sovi (koska niitäkin on) voi tosiaan olla hyväkin mahdollisuus että syö liian vähän. Varsinkin nyt kun tulin lukaisseeksi tuon päiväruokarytmin, minkä grffon tuonne aikaisemmin kirjoitteli...
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 14:49  
+
0

SilverBride kirjoitti:

koska mikäli oon ymmärtäny rivivälit oikein niin griffonilla omasta mielestään on, mikä ei kumminkaan näy kuvissa, toim.huom.)


Tuon jälkimmäisen osan takia mä taas mietin sitä onko ylimääräistä mistä tiputtaa... :nauru:

Ja tosiaan karppaamista on monenlaista. Mä en mene kovin tiukalla linjalla. Keikun tuolla jossain alakarpin ja hyväkarpin välillä. Viikonloppuna lipsuin ja siitä tuli kyllä huono olo! Eli nyt on palattu ruotuun ja söin aamiaiseksi/lounaaksi kahvia kermalla sekä munakasta (kananmunaa, juustoa, tomaattia) ja jauhelihapihvejä. En juo maitoa, käytä viljaa, papuja, linssejä, pastaa, riisiä mutta syön hedelmiä ja marjoja.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 18:49  
+
0
Lautasella nenän edessä
- lihatiskiltä ostettua pekonia muutama siivu
- savun makuista kermajuustoa kuutioituna
- viinirypäleitä
- broilersalaattia
Ommommom..

Eli täällä yks enemmän ja vähemmän karppaaja ilmoittautuu! :heiluti: Olen lähinnä hyväkarppaaja; ruokavalioon ei kuulu vaalea leipä, riisi, makaroni, peruna yms perusjutut mut joskus erittäin harvoin, "pakon edessä" saatan niitä syödä. (Esim. tänään töissä oli ruokana jotain broilerpastaa, sekasin siis.) Muutoin hoidan ruokailut ottamalla pelkkää kastiketta ja salaattia. Mut siis kotiin en noita edellä mainittuja osta.

Tälle ruokavaliolle oli oikeestaan aika helppo siirtyä. En syö koskaan aamupalaa, töissä vasta aamupäivän kahvitauolla syön viiliksen. En vaan saa aamusin mitään alas heti sängystä suoraan, eli ei tarvinnu miettiä monen alottelevan karppaajan ongelmaa "miten-mulla-on-aikaa-väsätä-sopiva-aamupala!?"

Omia kompastuskiviä on karkit, niitä tulee edelleen syötyä. :nolo:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 21:47  
+
0
No voi perse :twisted: Kirjoitin piiiitkän tarinan ja netti putos hetkeks pois päälltä. Kiitti vaa v*tusti Sonera :paapatus::pyssyt:

Enivei, olin vaan sanomassa että älkää ny tytöt höpsikö etteikö mulla olis pudotettavaa :nauru: Te ootte vaan nähnyt minusta nassukuvia (koska viimeks? :wink: ) ja se ei kaikkea kerro.
Eli oikeesti on kaikkien laskureiden mukaan "lievästi ylipainoa" - joten siinä se = pudotettavaa on!

Ja mitä tulee syömiseen ja noihin parin päivän esimerkkiin, niin kyllä mä syön! Kokonaiskalorimäärät noina päivinä oli jotain 1800 (vai yli 2000?) mutta jos aamulla syö pekonia ja munavoita (missä reilusti voita) lisukkeineen, niin ei ihan heti tule nälkä.
Mä olen noudattanut sitä ohjetta että "syö kun on nälkä, syö vatsa täyteen, mutta älä ahmi" ja tietty napostelut pois. Eli en mä millään kitudieetillä ole :nauru:

Mitä olen kirjoista (ja netistä) lukenut, karppaus ei vaan yksinkertaisesti toimi kaikilla. Mutta mä vaan sitkeästi yritän ja jatkan. Mielenkiintoista nähdä, tapahtuuko missään vaiheessa mitään. Paitsi että kampaaja tänään totesi että "sä olet laihtunut" (mulla on muutenkin ihana kampaaja :lallati: ) joten onhan se myönnettävä että elokuun parissa kuukaudessa on ehkä kolmisen kiloa pudonnut, mutta ei mitään enempää, kuten joillakin tipahtaa paino parissa kuukaudessa kymmeniä kiloja.

Nyt mä otan grillimakkaran ja ehkä "vähän jotain pientä" :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 21:47  
+
0
Välipalaksi nappasin jukurttia + pakastemarjoja. Ja illalliseksi meni wokkia: poronkäristystä + wokkivihanneksia.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 21:54  
+
0
^^Se parissa kuukaudessa kymmeniä kiloja varmaan vaatii jo sen, että on jotain pudotettavaa. :nauru: Ja eiköhän tuollainenkin suurimmaksi osaksi nestettä (ja valitettavasti myös melkoisesti lihaksia) ole, veikkaan ma. Itseäni aina vähän hirvittää nuo "parissa kuukaudessa kymmeniä kiloja"-pudotukset, kun ne lihakset, ne lihakset! :eek: Parempi vaan ottaa rauhallisesti, sulla on just hyvä tahti. Ei se määrä vaan se laatu. :)

Mulla oli oikein antikarppaus-viikonloppu, kun olin siskoni luona kylässä ja tietysti tuli vähän viihteelle lähdettyä pitkästä aikaa. Siinä tuli nautittua sitten nestemäistä hiilaria oikein mukavasti. :nauru: No, tänään oli back to normal, eikä mulla tämä muutenkaan nyt niin tiukkaa ole, varsinkin kun kylässä ei kehtaa valmiissa ruokapöydässä lähteä hienostelemaan. Pääasia, että olo näin keskimäärin futaa (tosin sunnuntaiaamuna se ei jostain syystä sitä tehnyt - liiallinen määrä nestemäistä hiilaria liian nopeaan tahtiin näköjään voi aiheuttaa pääkipua :viheltel:).
kääpin uros -09
shelam uros -16

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 22:08  
+
0

sliippi kirjoitti:

- liiallinen määrä nestemäistä hiilaria liian nopeaan tahtiin näköjään voi aiheuttaa pääkipua :viheltel:).


Sen se tekee, vaikkei karppaiskaan :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 23:41  
+
0
Mereneläväwokkia (thai-kasvispussi, katkoja, lohta, tunaa, mustekalaa, kuhaa ja ahventa - valmis sekotus Stockalta) ja salaattia (jäävuorisalaattia, kurkkua, punasipulia & fetaa). Aika perussettiä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Maanantaina, 04.10.2010 klo 23:48  
+
0
Oooohh! Mä löysin tänään litran herkkusieniä. Tuloksena illallinen: herkkusieni-kinkku-sipuli-aurajuustomunakas. Oi, että oli hyvää! Sen kaverina sitten tomaatti ja jälkkäriksi kaksi omenaa.
*muoks* Mä myös kävin tänään ostamassa niitä siemeniä. Mukaan tarttui auringonkukkaa, kurpitsaa, pellavaa ja seesamia. Ja kun vetäisin noilla ryyditettyä partista välipalana niin menikin joku tovi ennen kuin oikeastaan oli uudestaan nälkä... Ehdin siis hyvin käsittelemään noita sieniä syömäkuntoon. ^^
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket
(Viestiä on muokattu tiistaina, 05.10.2010 klo 00:16)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 09:42  
+
0
Esimerkki mun ruokapäivästä :

Aamu : Purkki ehrmannin rahkaa mustikoilla, vihreää teetä, mandariini.
Lounas : Paistettua lohta ja salaattia tsatsikikastikkeella.
Päivällinen : 2 kanamunaa ja pekonia.
Iltapala : Vihreää teetä, smoothie (banaani, mustikoita, mansikoita, puolukoita, loraus soijamaitoa.

Jotain tuon suuntaista :hymy:.

Tänään ajattelin paistaa jauhelihaa ja heittää sekaan pussin pakastevihanneksia, sipulia, valkosipulia, creme bonjour cuisinea, chilitahnaa... Siinähän on periaatteessa vaan mielikuvitus rajana :nauru:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 12:57  
+
0
Partaäijä-jogurtissa on muuten enemmän hiilareita kuin protskuja :mietiskel: Ei nyt mitenkään hirveästi, 5,1 muistaakseni, mutta kuitenkin.
Siihen sekoitin siemensekoitusta, pakastevadelmia ja ihan vähän hunajaa. Älyttömän hyvää :hymy:

SatuF

SatuF
Viestimäärä: 47

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 14:58  
+
0
Tässä yksi wannabe-karppaaja.:heiluti: Kovin yritän olla hyväkarppi, mutta valitettavasti homma lipsuu tätä nykyä liiankin usein huonoille urille. :heristel: Oon tunnesyöjä ja jos vähänkin elämä potkii päähän, mätän suuhuni yleensä jotain hiilarimättöä esim. pullaa, karkkia, vaaleaa leipää yms. Vuorotyöläisenä oon myös huomannut, että yövuorojen lopetukset on kamalia. Jos vaan tekisin aamu- ja iltavuoroa, vois syömisetkin pysyä hyvin kurissa...
Hiilareita välttelen siksi että painoa on hieman pudotettavana ja olo on huomattavasti parempi hieman pienemmillä hiilarimäärillä.

Viime viikko varsinkin oli töiden suhteen kamala (13,5h tunnin päivä + kaksi 12h:n yövuoroa ja yksi 10h:n yövuoro). Palautuminen on ollut jotenkin normaalia vaikeampaa, eikä onnettomat ruokailut asiaa auta yhtään. Noh, suunta on ylöspäin. :peukku: Tänään viimeinkin normaalimpi päivä ja ruokailut siistimmät; aamulla partaäijää+ vadelmia ja mustikoita, kalkkunaleikkelettä pari siivua, juustoa pari siivua, porkkana sekä omega kolmoset ja D-vitamiini. Välipalaksi pähkinöitä ja illalla ois tarkoitus tehdä pitsaa (ei tavispohjalla, vaan rahka+kananmuna+venhä-/ruislese -pohja).

Ihana käydä lueskelemassa täältä mitä muut syövät. Antaa itselle uusia ideoita! :peukku:
Satu ja ess pojat Hayzehill´s Ideal Man "Manu" & Ocean Pitfal Kir Royale "Uljas"

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 15:44  
+
0
^^Joo, proteiinihan tuossa on tosi alhainen. Ravintosisällöltään partis on vähän kuin nauttisi toooodella rasvaista maitoa. :nauru:

Mä itse vannon maitorahkan nimeen, koska proteiinia on helpompi saada liian vähän kuin liikaa, varsinkin yhtään liikkuvan tarpeisiin. Esim. Valion maitorahkapurkissa on (250 g purkki) luokkaa 27 g proteiinia. Tonnikala olisi ihan kingi, mut ei sitä ihan sellaisenaan purkkitolkulla vedä. Valitettavasti maitorahkassa on tosi vähän rasvaa, eli sitä pitää lisätä, jos haluaa kaloreita. Rasvaa on helppo lisätä esim. salaattiin tai oliiviöljyä syödä vaikka ihan sellaisenaan extrakaloreiksi (ei välttämättä laihduttajan resepti).

Tämän päivän lounas-gourmeet koostuivat sekasikiösalaatista ja riista-herkkusienikastikkeesta. Salaattiin oliiviöljyä silleen "lumisilleen" ja kermaviilikastiketta. Taas sarjassamme "mielenkiintoisia settejä", kun kastikkeen löräyttää siihen keskelle ja yrittää saada vielä sen pysymään lautasellakin. :nauru: Olisin toivonut vähän enemmän lihaa, mutta tarjonta taas meidän lounasravintoloissamme oli mitä oli. Mutta täytyy korvata tämä vähän kevyempi lounas sitten syömällä pari isompaa ateriaa illalla.

Sen olen huomannut, että jos hiilarimäärät pääsevät vaihtelemaan kovasti päivittäin (lähinnä, kun jonain päivänä tulee syötyä selvästi normaalia vähemmän hiilaria), tämäkin voi aiheuttaa hiukan päänsärkyä (ei tosin niin voimakasta, kuin jos sattuu nauttimaan liian suuria määriä nestemäistä hiilaria...). Siksi on hyvä pysyä about sillä päätetyllä tasolla joka päivä. Itse kun en sitä ketoosia uskalla lähteä tavoittelemaan, hiilaripitosuuksien vaihtelut yläkanttiin eivät sinänsä tunnu. Tosin itsellä on aina ollut taipumusta voimakkaaseen verensokerin vaihteluun (nimimerkillä 101 kertaa nälkäisenä pökrännyt), ja näitä piikkejä tämä nykyinenkin vähäisempi hiilaritaso on tasoittanut huomattavasti, mikä on ihan loistava juttu. Ennen kun jos tuli nälkä, tuli todella äkkiä huono olo, nyt on onneksi paljon maltillisempaa.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu tiistaina, 05.10.2010 klo 15:45)

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 15:55  
+
0

sliippi kirjoitti:

Sen olen huomannut, että jos hiilarimäärät pääsevät vaihtelemaan kovasti päivittäin (lähinnä, kun jonain päivänä tulee syötyä selvästi normaalia vähemmän hiilaria), tämäkin voi aiheuttaa hiukan päänsärkyä (ei tosin niin voimakasta, kuin jos sattuu nauttimaan liian suuria määriä nestemäistä hiilaria...). Siksi on hyvä pysyä about sillä päätetyllä tasolla joka päivä. Itse kun en sitä ketoosia uskalla lähteä tavoittelemaan, hiilaripitosuuksien vaihtelut yläkanttiin eivät sinänsä tunnu. Tosin itsellä on aina ollut taipumusta voimakkaaseen verensokerin vaihteluun (nimimerkillä 101 kertaa nälkäisenä pökrännyt), ja näitä piikkejä tämä nykyinenkin vähäisempi hiilaritaso on tasoittanut huomattavasti, mikä on ihan loistava juttu. Ennen kun jos tuli nälkä, tuli todella äkkiä huono olo, nyt on onneksi paljon maltillisempaa.



Hyvä huomio tuo päänsärky, mä ite ihmettelin ekat muutamat päivät et miksi mulla takoo päässä, kunnes nostin jonkun verran hiilaritasoa lisäämällä kasvisten määrää entisestään niin poistui tuokin ongelma. (Sitä nestemäistä hiilaria ei tässä tietenkään lasketa.. xD)
Mulla on kanssa ollu tuota alhaisesta verensokerista johtuvaa pahoinvointia, sitä ei ole nyt ilmennyt mullakaan vaikka välistä pääsisi kovempikin nälkä tulemaan. Mä olen olooni näitten parin viikon perusteella koko lailla tyytyväinen!
Tänään illalliseksi punajuuria aurajuuston kera, mä kokeilen toimiiko, en isommin nimittäin tue aurajuustoa... Eilinen munakast tosin toimi hiton hyvin. Ja jottei kukaan kuvittele että tuo olis pelkiltään se illallinen niin seuraksi tulee keitettyä parsakaalia ja porkkanaa, puolikas nauris paloina tahi raasteena ja lihapullia sienikastikkeella. :cool:
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 16:18  
+
0
Mä vedin aamiaiseksi tavoistani poiketen muuta kuin Partista, eli eilisen wokkailun jämät.

Työsyömiset menikin näköjään tänään vähän suunniteltua enemmän penkin alle; unohdin ottaa eväät (salaatti on varmaan kipossa tiskipöydällä...), en ehtinyt syömään lounasaikaan ja kun pakko sitä nyt jotain on syödä, niin söin sitten kinkku-muna-herkkukurkku-reissarin.

Illan safkasta en vielä oikeen tiedä, jääkaapissa on ainakin salaattia, kanaa ja pakkasessa uunivihanneksia, parsakaalin- ja kukkakaalinnuppuja eli niistä varmaan jotain syömme me.

Mä itse asiassa oon vasta nyt kiinnittäny huomiota siihen, etten syö kuin 3 kertaa päivässä (aamiaisen kotona aamupäivällä, "lounaan" töissä iltapäivällä 15-16 välissä, ja illalla toisen lämpimän 21-22 aikoihin), vaikka joskus tuntui siltä, että syön koko ajan. Selkeästi se "nopeiden" hiilarien poisjääminen on pidentäny tota ruokailuväliä, kun kylläisyys pysyy koko ajan, eikä oo sellasta "mutku tekis mieli jotain". Tai on toki aina välillä (tietysti!!), iltaisin varsinkin, mutta oon nyt opettanut itteni juomaan kaurajuoma-kaakaota mikä on tehty pelkästä kaakaojauheesta (eli ei sellasesta, missä on sokeria lisätty), ja se kyllä tehoaa siihen tunteeseen hyvin.

Kuinka usein te muut syötte? Eikö se suositus oo joku 4 kertaa tmv...?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 17:23  
+
0
Minä syön yleensä kolme kertaa päivässä. Aamupalaksi teen yleensä spelttipuuroa ja pienen (1-2 munaa) munakkaan, lounaaksi jotain oikein ruokaisaa salaattia, jossa yleensä kanaa, kikherheitä tai papuja, ja juustoa, ja päivälliseksi jotain lämmintä ruokaa. Jos on vielä illalla nälkä, niin hurautan pirtelön tms, ja joskus harvoin, varsinkin jos ei lounasta kerkiä kunnola syömään, niin välipalaksi mussutan rahkaa ja marjoja, tai partista ja marjoja.

Sitten vinkkinä opiskelijoille tai muuten vaan tarkan euron immeisille, partiksesta saa erinomaisen juuren itsetehtyyn jogurttiin: lämmittää maidon kiehumispisteeseen, antaa jäähtyä kädenlämpöiseksi, vatkaa muutaman ruokalusikallisen jogurttia sekaan, ja pistää ilmatiiviiseen astiaan uuniin yöksi. Namnamnamnamnam... :peukku:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 18:00  
+
0
Minä syön "normipäivänä" 4-5 kertaa päivässä, ja jos tulee liikuttua paljon, niin 5-6 kertaa päivässä. Henki lähtisi noin pitkillä ruokailuväleillä, kuin mitä esim. jannie tuossa kuvaili. :nauru:

Ihan ehdoton on kunnon tuhti aamupala ja kunnon lounas/päivällinen, tai loppuu virta. Ja aamupalan ja lounaan väli max 3,5 tuntia. Jos työmatkojen tms. takia tästä joutuu joustamaan, laukkuun on pakko ottaa jotain naposteltavaa mukaan. Tänään huomasi, että oli pikkuisen liian kevyt lounas, kun meinasi nälkäkuolema yllättää kotimatkalla ruuhkassa istuessa. Liikuntapäivien kulutus on ihan älytöntä, kun avokkikin aina naureskelee sille, että tarvitsen saman verran ruokaa kuin hän (ja hän painaa 30 kg enemmän :nauru:). Mutta mulla onkin varsin huono hyötysuhde...

Työpäivinä lounaasta ei pysty neuvottelemaan. Se on syötävä, piste, tai en toimi. Onneksi sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, että se olisi pitänyt jättää väliin.
kääpin uros -09
shelam uros -16

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 15:45)