Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 18:19

Karppaus

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 10

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 19:37  
+
0
Joo, joidenkin vatsalle hiilarit ei vaan sovi. Pitkät ja monimutkaiset hiilarit kaasuttaa eniten :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 19:56  
+
0
joo ja mua ei tarvi haukkua trolliksi enää!! olin tai en mutta sitä ei tarvii mainostaa !! kiitos.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 19:58  
+
0

magik kirjoitti:

joo ja mua ei tarvi haukkua trolliksi enää!! olin tai en mutta sitä ei tarvii mainostaa !! kiitos.


Ei millään pahalla, mutta oletko koskaan miettinyt miksi juuri sinua epäillään toistuvasti trolliksi?

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 20:08  
+
0
Välillä eri mielipittet ku muilla? =d kirjoitan tälleen ehkä vähän erilailla ja miten sattuu?
Hoh hoh joo.pitäisköhän lähteä lenkille.... moikka.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 20:21  
+
0
Hmm ikävä välillä lukea viestejä kun välissä asiattomuuksia. :neutral: Kiitos neuvosta! Tosiaan luulen olon johtuvan juuri siitä, että ruokavalioni on melkoista "pullamössöä". Jos nyt aloittaisin kokojyvä tuotteilla ja yrittäisin sitten pikkuhiljaa jättää viljoja ja muita pois. Sokeri taitaisi olla myös pois jätettävien listalla :nolo:
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11

SatuF

SatuF
Viestimäärä: 47

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 20:50  
+
0
^ tuttu tunne tuo turvonnut olo. Ruuansulatus on vaikee asia ymmärtää, jos siihen oikein syvällisesti paneutuu. Yksi asia vaikuttaa toiseen jne.
Kannattaa vaan reilusti kokeilla, mikä omalle kropalle toimii. Ja luomuttajien sivuilta löysin ihana ohjeen; Lisää jokapäivä ruokavalioosi jotain hyvää. Ja hyvällä tarkoitetaan siis esim. kasviksia, hedelmiä, vähemmän leipää, enemmän proteiinia yms. Kuka mitenkin, kunhan elämä ei mene liian vakavaksi. :aurinko:
Satu ja ess pojat Hayzehill´s Ideal Man "Manu" & Ocean Pitfal Kir Royale "Uljas"

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 20:58  
+
0
Tässä vähän luettavaa, etenkin magikin kannattaa lukea nuo läpi ennen kuin "ohjeistaa" muita.

Pikaohje karppauksen saloihin
Karppausopas
Ateriamatriisi
Ruokavaliovertailu
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 21:38  
+
0
Mä tulin vaan kertomaan teille että aurajuustopunajuuret oli totaalinen epic WIN!! o_O Sanoo ihminen joka ei tykkää aurajuustosta. Miettikääs sitä.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 21:40  
+
0

SilverBride kirjoitti:

Mä tulin vaan kertomaan teille että aurajuustopunajuuret oli totaalinen epic WIN!! o_O Sanoo ihminen joka ei tykkää aurajuustosta. Miettikääs sitä.



Pitäisköhän kokeilla miten käy ihmiselle joka ei tykkää punajuurista...:roll:
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:03  
+
0
Ehkä mä saisin avokin syömään aurajuustoa punajuurien kera sitten. Thumbs up :peukku:

*muoks* joo'o se kävi äkkiä. "mä en syö aurajuustoa" ja sellanen ilme, että asiasta ei keskustella. :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu tiistaina, 05.10.2010 klo 22:04)

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:06  
+
0
Mä muuten aattelin tässä joku kaunis päivä tehä kalakeittoa, koska on kuutiokalaa pakkasessa. Niin korvaanko mä vaan perunat enemmällä määrällä kasviksia vai mikä olis fikuinta? Mulla on tuolla olemassa keittojuureksia pakasteena ja lisäksi porkkanaa, nauriita ja sipulia. (Muistutan edelleen että alakarppaus ei ole tavoitteena että mä sallin itelleni melkoisen määrän juureksia vaikka niissä kai melkoisesti on hiilaria....)
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:09  
+
0
^Kesäkurpitsalla voi vallan hyvin korvata perunat keitossa :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:09  
+
0
Joo luin linkit ja tiesinkin suunnilleen mitä karppaus on:) ja tajusin että miehän olen syönykkin silleen noin suunnilleen. pitääpi koittaa aurajuustopunajuuria. aurajuustosta ainakin tykkään tosi paljon. löytyykö netistä ohje vai mistä?
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:21  
+
0

SilverBride kirjoitti:

Mä muuten aattelin tässä joku kaunis päivä tehä kalakeittoa, koska on kuutiokalaa pakkasessa. Niin korvaanko mä vaan perunat enemmällä määrällä kasviksia vai mikä olis fikuinta? Mulla on tuolla olemassa keittojuureksia pakasteena ja lisäksi porkkanaa, nauriita ja sipulia. (Muistutan edelleen että alakarppaus ei ole tavoitteena että mä sallin itelleni melkoisen määrän juureksia vaikka niissä kai melkoisesti on hiilaria....)


Kukkakaali toimii myös vallan hyvin. :)
kääpin uros -09
shelam uros -16

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:26  
+
0
^Totta. Kukkis on vaan melko vahvan makuinen ja peittää kalan maun.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:29  
+
0

magik kirjoitti:

Joo luin linkit ja tiesinkin suunnilleen mitä karppaus on:) ja tajusin että miehän olen syönykkin silleen noin suunnilleen. pitääpi koittaa aurajuustopunajuuria. aurajuustosta ainakin tykkään tosi paljon. löytyykö netistä ohje vai mistä?


Virallinen ohje on täällä: a'la Karppi. Mä valmistin ruokani paistinpannulla seuraavasti: voi sulatetaan, isketään pannuun kuorittu ja kuutioitu punajuuri, paistellaan kunnes alkaa vaikuttaa kypsältä ja sinne sekaan "sopivasti" aurajuustoa. Tautisen hyvää.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:31  
+
0
Mä käytän keitoissa juureksia, paprikaa, sieniä, sipulia, maissia yms mutta mä en olekaan kauhean tarkka. Pinaatinlehdetkin on keitossa kivoja. Ja perunaa ei kyllä oikeastaan kaipaa enää mihinkään.

Tän päivän syömiset (kätevä pitää ruokapäiväkirjaa samalla)
aamulla: kahvia + kermaa ja makeutusainetta, 2 viipaletta hapankorppua + reilusti juustoa ja voita
päivällä: eilisen wokin jämät
illalliseksi: paistettua parsakaalia ja kuorrutettua uuniseitä
ja nyt menee jukurttia+kermaa (jukurtti loppui kesken...) sekä mustikoita, makeutusainetta ja auringonkukansiemeniä + manteleita. Ja teetä.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KARPPAUS - Tiistaina, 05.10.2010 klo 22:41  
+
0
Mä taas olen tehnyt aurapunajuuripaistosta ilman mitään tarkkoja ohjeita ja olenkin viipaloinut punajuuret. Jotenkin tulee kivempaa kuin niistä pikkukuutioista (mitkä muistuttaa liikaa rosollia :nauru: )
Sitten vaan aura ja punajuuret (joskus ruskistettuja sipulirenkaita väliin) vuorotellen vuokaan, vähän mausteita maun mukaan ja kerma päälle.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KARPPAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 09:32  
+
0
Yks hyvä ohje tohon punajuuripaistokseen on tämä:

Raastaa n. 500 gr raakoja punajuuria uunivuokaan, sekaan Creme Bonjourin semmonen valmis tuorejuustosekoitushässäkkä, sipulia, vähän suolaa (aurassa on sitä aika paljon), pippuria ja sitä Aurajuustoa puolikas paketti. Tuo oli muuten hyvää kylmänäkin.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

SatuF

SatuF
Viestimäärä: 47

VS: KARPPAUS - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 13:43  
+
0
Tästähän täytyy hipsiä lähikauppaan aurajuusto-ostoksille :peukku:
Satu ja ess pojat Hayzehill´s Ideal Man "Manu" & Ocean Pitfal Kir Royale "Uljas"

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 16:45)