Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 14.10.2012 klo 21:14

Kauneus & Terveys

Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50

Daadaa

Daadaa
Viestimäärä: 144

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 18.03.2015 klo 07:57  
+
0
Täälläkin yksi Cypretylin popsija. :heiluti:

Niitä on tullut popsittua noin 8 vuotta. Yhden vuoden kokemus myös Yasminista, josta sain masennuksen ja ruokahalun kasvua (=lisäkiloja), sen jälkeen määrättiin cypretyl, vaikkei minulla ollut aknea eikä kasvanut parta. :hymy: Cypretyliin olen ollut tosi tyytyväinen. Miten ne ovat sitten vaikuttaneet minun luonteeseen, sitä en tiedä, koska olen syönyt pillereitä niin kauan etten muista millainen olen ilman pillereitä.

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 18.03.2015 klo 12:01  
+
0
Mullakin olis pillereiden vaihto edessä..

Ekana mullakin oli Yaz, mutta musta tuli ihan raivo- ja itkuhullu. Sitten koitin mercilonia (tai mikä se nyt on) ja ihan samat mielialavaihtelut. Lopulta päädyttiin minipillereihin (cerazette) ja näillä menty vissiin 2-3 vuotta ja nyt vasta älysin sanoa terveydenhoitajalle, että onko ihan normaalia kun mulla tulee kuukautiset joka kuukausi ja ne kestää ensin 7-9 päivää, sitten pari päivää poissa ja sitten ne alkaa vielä uudestaan ja kestää ihan 4-6päivää, ja vuoto on ihan kunnollista. Terveydenhoitajalla loksahti suu auki mun kertomuksen jälkeen :nauru: Sanoi, että nyt pillerit vaihtoon.. ja miten oon kestänyt näitä kuukautisia.. :roll: Vissiin seuraavaksi kokeillaan jotain toisen merkkistä minipilleriä.
Mä en voi olla ilman pillereitä, koska mulla on niin kovat kuukautiskivut, etten voi mitään tehdä niiden kipujen kanssa. Pillereiden kanssa kivut pysyy juuri ja juuri siedettävinä.

Onko täällä muita minipillereiden käyttäjiä? Mulla on pari kaveria, jotka käyttää ja niillä ei tule menkkoja ollenkaan.. onko sekin oikeesti mahdollista, vähän olis siistiä :jjei: Tosin menkat on siitä kivat, että ainakin tietää, ettei ole raskaana :nauru: Mä pelkään tosi paljon raskaaksi tulemista ja vaikka nytkin on kaksi ehkäisyä käytössä (kondomi + pillerit), niin jos menkat vähänkään myöhässä niin luulen jo olevani raskaana :shifty:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 18.03.2015 klo 12:07  
+
0

Hanma kirjoitti:

Mullakin olis pillereiden vaihto edessä..

Ekana mullakin oli Yaz, mutta musta tuli ihan raivo- ja itkuhullu. Sitten koitin mercilonia (tai mikä se nyt on) ja ihan samat mielialavaihtelut. Lopulta päädyttiin minipillereihin (cerazette) ja näillä menty vissiin 2-3 vuotta ja nyt vasta älysin sanoa terveydenhoitajalle, että onko ihan normaalia kun mulla tulee kuukautiset joka kuukausi ja ne kestää ensin 7-9 päivää, sitten pari päivää poissa ja sitten ne alkaa vielä uudestaan ja kestää ihan 4-6päivää, ja vuoto on ihan kunnollista. Terveydenhoitajalla loksahti suu auki mun kertomuksen jälkeen :nauru: Sanoi, että nyt pillerit vaihtoon.. ja miten oon kestänyt näitä kuukautisia.. :roll: Vissiin seuraavaksi kokeillaan jotain toisen merkkistä minipilleriä.
Mä en voi olla ilman pillereitä, koska mulla on niin kovat kuukautiskivut, etten voi mitään tehdä niiden kipujen kanssa. Pillereiden kanssa kivut pysyy juuri ja juuri siedettävinä.

Onko täällä muita minipillereiden käyttäjiä? Mulla on pari kaveria, jotka käyttää ja niillä ei tule menkkoja ollenkaan.. onko sekin oikeesti mahdollista, vähän olis siistiä :jjei: Tosin menkat on siitä kivat, että ainakin tietää, ettei ole raskaana :nauru: Mä pelkään tosi paljon raskaaksi tulemista ja vaikka nytkin on kaksi ehkäisyä käytössä (kondomi + pillerit), niin jos menkat vähänkään myöhässä niin luulen jo olevani raskaana :shifty:



Mä käytin viime kevään minipillereitä ja muutama kuukausi oli yhtä tiputtelua, mut kun se tasaantui laitatin kapselin ja heinäkuun jälkeen ei oo menkkoja ollut, ei helvedillisiä ovulaatio tai menkkikipuja ei hormonaalista 3-4 päivän migreeniä kummankin aikana. Tykkään, tykkään tosi paljon.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 18.03.2015 klo 12:46  
+
0
^Ai sulla on siis käytössä pillerit sekä kapseli?

Terveydenhoitajan mukaan eri minipillerivalmisteilla voi olla eri vaikutteita, tai siis just niin että joku valmiste voi aiheuttaa runsaita kuukautisia, kun taas joku valmiste lopettaa ne kokonaan jne. Tuntuu hassulta, että periaatteessa ihan sama valmiste, mutta vaan eri merkki ja silti ne voi vaikuttaa vähän eritavoin (ihmisyksilöstäkin riippuen).. :mietiskel: Mutta juu, olisin kyl ikionnellinen jos menkat jäis kokonaan pois tai ainakin lähes kokonaan..
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 18.03.2015 klo 13:25  
+
0

Hanma kirjoitti:

^Ai sulla on siis käytössä pillerit sekä kapseli?

Terveydenhoitajan mukaan eri minipillerivalmisteilla voi olla eri vaikutteita, tai siis just niin että joku valmiste voi aiheuttaa runsaita kuukautisia, kun taas joku valmiste lopettaa ne kokonaan jne. Tuntuu hassulta, että periaatteessa ihan sama valmiste, mutta vaan eri merkki ja silti ne voi vaikuttaa vähän eritavoin (ihmisyksilöstäkin riippuen).. :mietiskel: Mutta juu, olisin kyl ikionnellinen jos menkat jäis kokonaan pois tai ainakin lähes kokonaan..



Ei vaan niillä minipillereillä eka koitettiin passako se kapseli kun siinä on sama vaikuttava aine.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 18.03.2015 klo 13:54  
+
0
Mulla loppuivat Cerazettejen myötä menkat ja sama meno jatkuu kapselilla.
Rise to reset the world.

Loreen

Loreen
Viestimäärä: 51

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 18.03.2015 klo 23:46  
+
0
Olen popsinut kanssa cerazetteja vuoden ja sama ongelma, viikon kestäviä menkkoja pukkaa kaksi kertaa kuukaudessa..ennen cerazetteja söin pitkään yasminia ja pari vuotta qlairaa, niistä tuli vaan loppuvaiheessa aika kivoja migreenejä. Eli eli pitäisi kanssa gynen kanssa keksiä että mitäs kokeillaan seuraavaksi..

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Lauantaina, 11.04.2015 klo 22:21  
+
0
Onks täällä ketään kuka sokerois kainalonsa? Mulla on ny viimeisen puolen vuoden aikana alkanut kainaloiden iho ärtyä aivan hulluna sheivaamisesta vaikka vaihtaisi joka kerta uuden terän ja olis vaahdot ja kaikki.. Deodorantilla ei tunnu olevan vaikutusta, on apteekin ja kaupan versioo testattu mut tosiaan aina pari päivää ajelun jälkeen on hirvee polte.. Kiva kun ei voi lyhkähihasia paitoja käyttää. Jos ei sheivaa ni karvojen takia ja jos sheivaa ni sit on kainalot aivan punaisena ja paitojen saumatkin hinkkaa. Mietin et jos kipukynnys kestäisi sokeroinnin niin vois kesälläkin olla hiukan helpompaa. Ja toki jos sit pikkuhiljaa käynnitkin harvenis niin sekin auttaisi varmaan tota ihoo.
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 11.04.2015 klo 22:22)

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Sunnuntaina, 12.04.2015 klo 11:19  
+
0
Mä alotin cerazettet viikko sitten kun yhdistelmäpillerit ei sovi, kaksia sellaisia oon syönyt ja molemmissa tullu jotain ongelmia, plus gynet on kauhistellu sitä että mulla on yläasteella ollu yks migreenikohtaus niin ei saisi syödä noita... :eek: Oon kauhulla lukenu noita minipillerijuttuja että toisilla menkat häviää (mikä kuulostaa niin luonnottomalta että yök) ja toisilla ne on joka toinen viikko (mikä ei oo kovin helppoa). Mut katotaan nyt, jotain hormonaalista ehkäisyä haluan käyttää että ei oo paljon vaihtoehtoja kun yhdistelmät ei käy.
All you need is love... And a dog.

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 13.04.2015 klo 08:43  
+
0
^^ Mä sokeroin. Yhteistyö sen mössön kanssa vaati vähän totuttelua, mutta jahka opin tekemään siitä sopivanlaista, ei oo ollut ongelmia. Kyllä mä jonkin verran aikaa saan sokerointiin tuhrattua, mutta oon kokenut vaivan arvoiseksi. Mun karvat kasvaa niin supervauhtia, että pitäis olla sheivaamassa joka päivä, ja sitä taas iho ei missään nimessä kestä. Sokeroinnin voin tehä kerran viikossa, eikä se edes musta tunnu mitenkään erityisen kamalalta. Vähän nippasee mutta siinä se.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 13.04.2015 klo 08:49  
+
0
Mä sokeroin kinttuja kesäaikaan, mutta oon vaan kerran onnistunut sokeroimaan kainalot. Se oli minusta ihan tuskaisen vaikeaa ja talkkia kului... Mutta voi veljet, olihan vaan kainalot sileät sen jälkeen. Se oli minusta vain liian vaikeaa usein tehtäväksi. :( Onko Hallalla mitään supervinkkejä?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 13.04.2015 klo 09:58  
+
0
Yhdistelmäpillereitä saa kyllä käyttää kuhan ei oo aurallista migreeniä. Minäkin söin monta vuotta. Yksi migreenikohtaus joskus kauan sitten ei pitäis olla mikään este pillereiden syömiselle.

Millä mömmöllä te noita bikinirajoja siistitte, vai sheivaatteko vaan aina. Tuntuu että iho ärtyy ihan sairaasti ja karvaakin kasvaa enemmän ku laki sallii. Ja kesä ja bikinikelit lähenee (vaikkei bikinikuntoa olekaan) niin ois kiva kun ois siistit noi haarusalueetkin. :shifty:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 13.04.2015 klo 11:49  
+
0
Mistähän muusta kuin homeesta voi johtua jatkuva väsymys, kuumeilu/lämmön nousut, nivelsäryt, nenäverenvuoto, kuiva ja käheä kurkku ja muutenkin flunssan oireet. Mulla on näitä oireita ihan jatkuvasti koulun asuntolassa ja sitten kun menen kotiin niin siellä ei mitään. Kuitenkin hometestien mukaan täällä asuntolassakaan ei pitäisi olla mitään, silti vähän epäilyttää kun normaalisti oon niitä ihmisiä jotka päänsärkyä lukuunottamatta ei oo koskaan kipeänä. Mun molemmat koiratkin oireilee aina enemmän tai vähemmän täällä koululla, on mm. kutinoita ja silmien rähmimistä ja ärtymistä ja niilläkin oireet lakkaa jos ollaan vaikka viikkokin kotona :eek:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 13.04.2015 klo 12:26  
+
0
^Missä niistä asuntoloista asut? Ainakin Sepäntalo (asuukohan siellä enää kenneleitä ollenkaan?) oli ihan homeessa. Muistaakseni jotain luokkahuonettakin epäiltiin (siis oppilaat epäili) että voisi olla homeessa, mutten enää muista mitä.

Koirat kutisi sillon meidänkin aikana (esim. projekteilla kutinat loppui kun pääsi töihin yms), en tiiä sitten että oliko homeella jotain tekemistä asian kanssa. Vähän stressinkin piikkiin sitä pistettiin.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 13.04.2015 klo 15:45  
+
0
Mä ostin alkuvuodesta epilaattorin ja sitten kun ne sata kertaa sheivatut tyngät oli alkuun uskaltautunut riipimään tuli karvojenpoistosta kyllä sata kertaa mukavampaa. Sokerointiakin yritin mutta kyllästyin kahden kerran jälkeen kun mössöstä tuli aina jotain ihan muuta kuin piti, se kyllä paikkaisi tuota epilaattoria kun on varsinkin säärissä vähän turhan epätarkka ja samat alueet saa nyppiä sata kertaa.
Rise to reset the world.

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 13.04.2015 klo 22:17  
+
0
Siis mä taas en ikinä sokeroi sääriä, kun en vaan saa niitä hentosia karvoja tarttumaan siihen mömmöön millään :nauru:. Musta kainalot ja intiimialueet menee aika helposti, joitain yksittäisiä meinaa välillä jonnekin väliin jäädä mut sit nyppään ne pinseteillä. Ei siis oo antaa mitään vinkkejä kyllä, hö.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 14.04.2015 klo 06:32  
+
0
Mulla sokeroitiin kerran kulmakarvat (kaveri on kosmetologi) ja mulla ainakin ärtyi iho siitä niin pahasti, etten toiste voi tehdä sitä. Sokeroitu alue punotti ja se tuntui siltä, kun ois lähteny kerros siitä iholtakin pois. Koitettiin myös bikinialueelle, mutta sattu niiiin paljon ettei sitä toimitusta kyllä pystyny loppuun suorittamaan. Mä ja sokerointi ei selkeästikkään sovita yhteen. :nauru:
skcu Pongo

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 14.04.2015 klo 09:18  
+
0
Teettekö ite sen tahnan? Mun iho tuppaa ärtymään tuosta ajelusta niin pitäs tonne bikinialueelle testata. Mihinkään ihan herkimpiin "läänityksiin" en taia hirvetä sitä alkaa ekana läträämään. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 14.04.2015 klo 17:45  
+
0
chelle, Peltolassa asun. Ja sepäntaloonkin siirrettiin juuri viimeisen vuoden kenneleitä.. alkaa vaan pikkuhiljaa ärsyttämään tämä kokoaikainen sairastelu. Koirilla menee varmasti ainakin osittain nuo kutinat stressin piikkiin, ainakin Rajulle tuntuu olevan muutenkin vähän liikaa tämä 8n koiran talous. Mutta noiden silmäoireiden uskoisin ainakin tulevan muusta kuin stressistä, joka toisella on rakkuloita silmissä ja koko ajan silmät rähmii ja on ärtyneet :neutral:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 16.04.2015 klo 18:45  
+
0
Minä oon käyny nyt pari vuotta kauneushoitolassa sokerilla poistattaan biksualueem. Onhan se hintavaa, mutta kyllä kaiken sen arvosta! Kerran kuussa käyn. Just oon miettiny, et pitäiskö otattaa kainalotki testiksi. Kyllähän se eka kerta oli aika kamala, mutta nyt on iho tottunu ja karvat kun on paljon hentosempia niin lähtevät tietty helpommin.

On ollu aikomus alkaa sokeroimaan ite sääret, mut meidän lähimmässä Lifessä ei oo ollu sitä vahaa ku oon käyny kysyyn muutaman kerran.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28217
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 08.05.2024 klo 08:30)