Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 19.08.2010 klo 20:48

Kehuja koiralle

Siirry sivulle: 1 2 3 4 5

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KEHUJA KOIRALLE - Perjantaina, 24.09.2010 klo 21:39  
+
0
Pitääpäs ihan tänneki kehasta meidänki tytskyä. Tara kävelee kuin unelma vilkkailla teillä.
Äidin luona lähdin käymään männistö-neulamäki, kesti n.2tuntia ja 4 ruuhka-aikaan, autotiet vieressä. Tara käveli vieressä nätisti ja koiriinkaan ei kiinnittänyt huomiota.
Muutenkin sen kanssa kahdestaan lähtee kävelemään ihan minne vaan ja milloin vaan :aurinko:
(ainostaan kyllä sukeltelee joka ainoaan "hiekkalaatikkoon"/mutalällyyn, mutta kaipa se tietää että minusta se on hauskan näköistä :viheltel: :nauru:)
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: KEHUJA KOIRALLE - Lauantaina, 25.09.2010 klo 19:21  
+
0
Täytyy kyllä vähän kehua Simbaa.
Itellä on ollu kaikinpuolin kurja päivä, mutta toinen se jaksaa olla niin ilosena ja tyytyväisenä.
Lenkillä Simba käveli kun unelma. Mitä ny vähän jahtas lehtiä, mikä on vaan hauskaa. Ei siis kiskonu tai jumittanu. Jumittamisen kans mul menee aina hermot, joten oon niin onnellinen ku se kulki ku unelma.
Sitten Simba pääs taas yllättää. Ollaan harjoteltu tokos toka vierelle tuloa. Joo Simba tulee vierelle ja yleensä istuu, mutta ei siihen ihan viereen. Niin eikös tänään ku ollaan tehty tota vierelle, se on tehnyt sen täydellisesti. Istunut heti toho mun viereen, kattonu muo silmiin.
Muutenkin Simba on ollut enkeli tänään. Oon istunut koneella ja tehny koulutehtäviä, niin se on tullu tohon viereen nukkuu. Ja välillä käynyt puskemassa, että leikittäiskö vähän.
On se niin ihana koira!:aurinko:
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KEHUJA KOIRALLE - Lauantaina, 25.09.2010 klo 20:49  
+
0
Nyt kyllä täytyy kehua Wilmaa.. Siitä on tullut ihan mahtava harrastuskoira, tietenkin sillä on niitä vaikeitakin hetkiä, mutta pääasiassa intoa on.
Nykyään on kauhea veto hallille päin autolta ja pihalla olleet esteet on olleet todella kiinnostavia.
Eilen teki todella mahtavaa työtä epiksissä, irtosi ja teki kaiken miten ohjattiin. Emäntä möhli, mutta ei siltikään saatu yhtään virhepistettä jeee..
Metsälenkeillä pääasiassa tottelee aika hyvin.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KEHUJA KOIRALLE - Sunnuntaina, 26.09.2010 klo 14:23  
+
0
Mitää, Mindi rakas et rähissyt tänään yhdellekään, vaikka ohitettiin ainakin KOLME koiraa! Toki kauempaa ja välimatkalla, mutta kävelit vierellä aina välillä katsekontaktia pitäen! Olet ihana :love:

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: KEHUJA KOIRALLE - Perjantaina, 15.10.2010 klo 21:00  
+
0
Hitsi kun teki hienot sylkkärit ja poispäinkäännökset toi nuorimmainen tänään agitreeneissä.
Miten voikaan olla nokkela tyttö!

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KEHUJA KOIRALLE - Lauantaina, 16.10.2010 klo 21:52  
+
0
Tara ihana et ole syönyt nyt tassuja *koputtaa puuta* ja lenkillä menit hyivn! Pieni murina toiselle koiralle, mutta lopetit käskystä ja otit katsekontaktin pyytäessä! ja kaupan pihalla odotit nätisti kun kävin ostamassa tupakka-askin! Kiitos! olet ihana päivän piristäjä sekä koko päivän sählääjä, joka tietää päivittäistä naurua! :kumarrus:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: KEHUJA KOIRALLE - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 22:23  
+
0
Nyt on aihetta pörhistellä :jjei:

Olimme lenkillä, emmekä normaalisti hihnassa moikkaile koiria. Vastaan tuli berni omistajineen, mikä on täälläpäin melko harvinainen näky ja siinä sitten pysähdyttiin ja jäätiin jutusteleen. Koitin pitää tätä 8kk penskaa ruodussa ja vasta luvan saatuaan meni moikkaamaan ja villiintyi siinä tietenkin niin..

Mutta mutta, sain sen käytöstä vähän oikaisemalla ja käskyttämällä pysymään vieressäni asennossa ja kontaktissa, ja vieläpä niin että toinen koira riehui 20 cm penskani kuonon päässä, ja tämä vaan tapittaa minua, että annatko namin kun olen niin kiltisti tässä näin.

Mamma oli ihan hirveen ylpee!!! Ja toinen koirahan oli kohta 3v eikä sitten hihnatapoja sitten minkäänlaisia. Mamma so proud!! go Mischa go! Eihän se nyt tietty 100% ruodussa ollut, mutta kuitenkin!

Just tällaisissä tilanteissa saa sitä käytännön palautetta, että tämä meidän iänikuinen "käyttäydy hyvin toisten koirien seurassa" -treeniprojekti vihdoin tuottaa jotain tulosta. wohoo!
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KEHUJA KOIRALLE - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 23:17  
+
0
^Hyvä Mischa! :aurinko:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KEHUJA KOIRALLE - Perjantaina, 19.11.2010 klo 13:02  
+
0
Voi että, nyt on pakko kehaista Mistyä, sain päähäni eilen ruveta opettamaan sille uusia temppuja ja aattelin alottaa kierimisestä. Eilen ja tänään vasta treenattu sitä ja Misty oppii hurjan nopeesti ja on ihanan innoissaan harjottelutuokioista! :jjei: Tuli niin hyvä mieli. :) Äskenkin se katseli mua vielä kun lopetettiin, että eikö vielä harjoteltas. :hymy: Meillä vähän temppujen opettelu jäi muun elämän mullistusten takia, ehdin aikanaan opettaa vaan takatassuilla kävelyn ja etsimisen. Nyt vaan haalimaan paljon pikkunameja jotka sopii neitosen ruokavalioon. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Paukkis

Paukkis
Viestimäärä: 58

VS: KEHUJA KOIRALLE - Maanantaina, 27.12.2010 klo 13:38  
+
0
Paukkupakkasten ja talvi-iltojen iloksi ollaan huvin vuoksi sakemannin kanssa opeteltu temppuja.
Naksutin kaivettiin kaapista pölyttymästä ja nyt tuo koiruus osaa vilkuttaa tyylikkäästi, ryömiminen on työn alla ja muitakin hauskoja juttuja kehitellään.
Kyllä sen huomaa, miten oma positiivisuus ja mieliala vaikuttaa! Uutta puhtia taas hommaan, jotenkin nämä uudet temput saivat meikäläiseen innostumaan entistä enempi ja jollain tapaa itsevarmuus lisääntyi harppauksin.
"Otin mukaan uuden minäni" lenkille ja kas kummaa, kun en itse jännitä. Minulla onkin hyvin hihnassa käyttäytyvä koira! Kyllä sen olen tiedostanut, että oma jännitykseni on suurin tekijä ajoittaisessa remmirähinässä (etenkin kun tunnen paikkakunnan koirat ja jos näkee jonkin tietyn rähjän tulevan vastaan yms)
Tästä on hyvä jatkaa, uudella innolla minä sekä koira kohti uutta vuotta! Mahtavaa!!!!

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KEHUJA KOIRALLE - Maanantaina, 27.12.2010 klo 16:13  
+
0
molemmat koirat on ollu tänään aivan mahtavia :aurinko: käytiin ensin tytön kanssa paikallisessa eläinkaupassa, ja tuo käyttäytyi niin mallikkaasti. Tuon kanssa on oikeastaan aina kiva käydä jossain kaksistaan, kun kävelee niin hienosti sivulla ja ottaa kaikki tuntemattomatkin vastaan iloisella hännänheilautuksella mutta ei kuitenkaan hösellä.
Eläinkaupasta tarttui sitten mukaan pari uutta lelua :viheltel: ne on nyt testissä ja hauskaa näyttää olevan :nauru:
Sitten käytiin vanhemman pojun kanssa potkukelkkailemassa, ja poika ei juurikaan yrittänyt paimentaa kelkka, ei repinyt melkein yhtään talutinta ja veti oikein antaumuksella. Totteli jopa hidasta-käskyä ja hölkkäili hienosti sivulla kun tultiin asutetulle alueelle :peukku: Pari kertaa oltiin ojassa mutta se oli ohjauksesta kiinni :nolo:
Kaiken kaikkiaan, on minulla tänään kaksi niin ihanaa turrea! :love:
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KEHUJA KOIRALLE - Maanantaina, 27.12.2010 klo 17:07  
+
0
voi Veikkaa <3 se osaa olla niin ihana ja niin raivostuttava. Päivällä kun oltiin ulkona otin ihan normaaleja paikka- ja sivulle- harjoitteluja niin ensin tää kakara vaan hyppi ja riekku eikä ottanut mua tosissaan, mutta sitten kun sanoin oikein kyllästyneellä äänellä että "Veikka, ihan oikeesti" niin johan muuttu ääni kellossa ;)
ja Veikka on myös siitä ihana että se ei tarvitse aina mitään nameja että se tottelee vaan sille riittää se että saa mut hyvälle mielelle :)
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: KEHUJA KOIRALLE - Maanantaina, 27.12.2010 klo 21:46  
+
0
Pitää kai tuota omaakin hurttaa kehua :) Oikein nätisti istui ja odotteli bussipysäkillä bussia mun kanssa. Sitten bussiin noustessa vähän veti, mutta kun päästiin istumaan, niin se oikein kiltisti vaan istui ja tapitti mun jalkojen välissä. Vähän siinä inisi, mutta muuten oli oikein maltillisesti paikoillaan ja hiljeni kun käski. Ja tämä oli siis vasta toinen kerta bussissa, eikä varmasti ole sellaisessa aiemin ollut :)) Ja jouduttiin vahtamaan paikkaakin pariin otteeseen ja oli silti kuin unelma. Ja nyt kun olen melko pitkään (1-2kk) taluttanut sitä flexillä, niin ei silti hihnakäyttäytyminen ole huonontunut laisinkaan, kun tänään oli käytössä normaali nylonhihna :3

Hyvä Vertti! Oot ihana, pomminvarma koira joka ei pelkää mitään! :jjei: Onneksi tiedän että Vertti ei ole myöskään paukkuarka. Voi minkä koiran olen venäjältä saanut <3

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KEHUJA KOIRALLE - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 19:42  
+
0
Olin tänään tupakalla ja pissatin koirat samalla ja kuulin, että iso auto tulee mutten tajunnut ennnekuin se oli pihassa, että roska-auto tulee ja just meille. Koirat on toiselle puolella pihaa ja tapittavat innostuneesti autoa. No, ovi auki ja avolle huutamaan, että koirat on ulkona ja mitä mie teen. Kun avo kiirehti ovelle ja muutaman kerran kutsui koiria niin molemmat tuli juosten sisään ja kiersivät vielä kaukaa roskakuskin. :jjei: Olin aika onnessani, varsinkin kun pienenä tuo saku ei vielä oikein käsittänyt, että joka tilanteessa kun kutsuu tulemaan luokse täytyy tulla ja juoksikin sitten pellolle räksyttämään missä oli ihmisiä. Onneks avo sai sen suht nopeesti kuitenkin haettua sieltä :ttou: Näköjään joka päiväinen ahkera treenaus ja herkkujen ottaminen kuvioihin tuottaa viimein tulosta! :kumarrus:

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: KEHUJA KOIRALLE - Torstaina, 20.01.2011 klo 11:57  
+
0
Penska oppinut rallytokon ekan liikkeen (käsimerkin seuraaminen) parissa päivässä. Naksutin on ihmejuttu. Olin varautunut ettei opita viikossa :D
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KEHUJA KOIRALLE - Maanantaina, 24.01.2011 klo 22:50  
+
0
Halla. Se on vauhdikas, iloinen, kova touhuamaan, murkkuikäinen ja mun hand-full... Mutta voi että se on just hirmuisen hyvä koira mulle. Eilen mä olin riemuissani agilityssä kun pikkuinen osasikin yhtäkkiä 6 esteen sarjan ja irtoaa esteelle hyvin. Tyyppi on kuitenkin ollut vaan muutaman hassun kerran alkeissa kesällä (opeteltu yksittäisiä esteitä) ja tää oli kolmas lyhyt kerta kesän jälkeen. Ja se toimi käsittämättömän hyvin. Mä en pysy sen vauhdissa eli mun pitää alkaa opettaa sille vaikeampia ohjauskuvioita koska suoraa en pysty sen kaa oikein yksin treenaan :D Tänään se loisti lenkillä. Meitä seurasi irtokoira jonka omistajaa ei näkynyt. Nappasin koiran kiinni Hallan remmin toiseen päähän (lyhyt remmi ja siitäkin meni pitkä pätkä ko koiran kaulan ympäri kun sillä ei ollut pantaakaan). Tyty suhtautua yllättävään käänteeseen rennosti ja käveli kuin unelma kotiin.

Muitakin pitää hehkuttaa: tulla tupsahdettiin ventovieraan uroskoiran kanssa ovesta sisään (ja ko koira käyttäytyi kuin maailman omistaja, merkkaili, uhosi jne). Mutta kun kerran sanoo omalle sakille että antakaa olla niin nehän antaa. Uroskin. Vaikka meillä on kaksi narttua jotka molemmat ovat tekemässä juoksua lähiaikoina. Ihania tällaiset herätykset kun huomaa että nehän oikeasti osaa ja kuuntelee ja niiden kanssa on helppoa kun niihin voi luottaa. Ja ihanaa että ne luottavat siihen että kun minä sanon että jokin on ok niin se sitten on ok.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: KEHUJA KOIRALLE - Maanantaina, 24.01.2011 klo 23:50  
+
0
Meillä on ollut kolmisen kuukautta treenitaukoa eikä tuo nuorempi höseltäjä ole sinä aikana oikeastaan ollut edes hihnassa vaan kulkenut ihan omia aikojaan vailla mitään kuria. Nyt ollaan käyty pari kertaa treeneissä ja se on toiminut niiiiin loistavasti niin viime viikon agitreeneissä kuin tämänpäiväisissä BH-treeneissä :love: Tänään jopa yhden toisen koiran omistaja kävi ihailemassa kuinka hienosti se tottelee. Kyllä me se BH-koe vielä saadaan suoritettua. Tänään oli ainakin häiriötä paikallamakuussa kun toinen ryhmä treenasi samaan aikaan vieressä, pari koiraa kävi toistensa kimppuun kesken kaiken ja samaan aikaan vielä mun koiran verivihollinen nro 1 saapui portista. Kyllä sen pää pyöri mutta EI lähtenyt mihinkään!

Vähän ikävämpi juttu oli että treenien jälkeen koirien ollessa keskenään vapaana mun koira kävi yhden mäyräkoiran päälle (joka tosin pullisteli sille koko ajan mutta silti), MUTTA se lopetti heti kun karjaisin sille :aurinko: Normaalisti se ei ole juuri korviaan lotkauttanut mun käskyille silloin jos samaan aikaan on tapahtunut jotain mielenkiintoisempaa.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: KEHUJA KOIRALLE - Perjantaina, 28.01.2011 klo 09:44  
+
0
Neiti ylitti itsensä ihan täysin, ihan totaalisesti. Siinä kun aiemmin Rallytoko -harkoissa (pienessä SISÄtilassa 5 koiraa) sen keskittymiskyky ollut täysi nolla, niin eilen se toimi kuin enkeli, jaksoi keskittyä, teki (suht helppoja mutta silti) liikkeitä ja kaiken lisäksi suoritti yhden tehtävän aivan yli odotusten. Nimittäin piti etutassut nostaa väärinpäin käännetyn laatikon päälle ja pyöriä takajaloilla laatikon ympäri. Ja mitä tää tekee... se oppii tämän aivan oudon uuden liikkeen about viidessä minuutissa ekstrahäiriön alla. Mamma so proud...!!! :DDD Mun pikkanen. <3
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KEHUJA KOIRALLE - Perjantaina, 28.01.2011 klo 10:25  
+
0
Mulla on kolme upeaa koiraa!

Niin paljon mun koirien käytöstavoista olen saanut kuulla ja niin hurjasti (varsinkin sukulaisilla) on ennakkoluuloja,että nuo on ovat vallan hulvattomia,
että nyt olen alkanut olemaan koiristani todella ylpeä!!

Eilen oltiin kaverin ja hänen kahden koiransa kanssa lenkillä ja lähtiessä minun poikani odottivat todella kärsivällisesti, että kavereille laittettiin hihnat ja matka sais alkaa.
Lenkillä mun ei tarvinnut kertaakaan kieltää niitä, eikä edes ohjata mitenkään, pojat käyttäyty kuin unelma.Se ehkä vielä korostui, koska kaverin koirat steppasivat välillä missä sattui.

Nemosta on tullut kunnon mammanpoika ja on ihanaa kun se hakee huomiota ja osaa kohdentaa sen huomion hakemisen rauhallisesti muhun, eikä toimi niin kuin ennen kun juoksi ympäriinsä ja sähläsi sähläämistään, jotta olis saanu kaikkien huomion.

Oli mukavaa kuulla, että kaverin vanhemmat oli ikkunastaan nähneet mut vetämässä tokotreenejä koirien kanssa ja kehuneet, miten hienosti koirat toimii!
IHanaa ettei mun koirat todellakaan ole niitä koiria pahimmasta päästä! :love:

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: KEHUJA KOIRALLE - Perjantaina, 28.01.2011 klo 19:58  
+
0
Ajoin tänään tallilla hevoslaumaa tarhan toiseen päähän valokuvanottoa varten. H tietysti hurjana paimenena tahtoi auttaa (eh, mikä paimen?). Mutta se lopetti ajamisen käskystä! Ja oli pitkästä aikaa mukana kun ratsastin, eikä haukkunut tölttäävää issikkaa lainkaan, jolkotteli rennosti perässä tai leikki toisen koiran kanssa. Ja haukahti irtipäässyttä heppaa tallinpihassa - ei esim. ajanut sitä mihinkään vaan ilmotti, että joku on nyt väärässä paikassa. Fiksu tyttö. <3
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28208
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 07:45)