Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:48

Koiran valokuvaus

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 41

capsy

capsy
Viestimäärä: 177

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 06.12.2010 klo 19:52  
+
0
Minäki oon alkanut nyt tosissaan suunnittelemaan järkkärin ostoa, tahtoo tahtoo tahtoo! :D

Aikasemmin ketjussa joku suositteli canonin 450D tai tuota 1000D jota onkin nyt ollu paljon myynnissä... Mitä eroa näissä kameroissa on? Ajattelin, että nyt ensin ostaisin jonkun hyvän peruskameran, ja objektiiveja/muuta oheistavaraa sitten kunhan rahatilanne taas antaa periksi. Tarkoitus siis olisi kuvata tuota koiraa, eli liikekuvia ulkoa pitäsi saada, sekä sisällä kuvia hämärämmässä. Näitä ominaisuuksia nykyisessä pokkarissani kaipaan.. Rahaa olisi laittaa n. 700e, millaisen paketin sillä voisi saada? Ja mistä kannattaisi Oulussa lähteä katselemaan?
Slku 2010
PkCollieu 2012
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.12.2010 klo 19:53)

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 06.12.2010 klo 21:27  
+
0
olen nyt päättänyt, että säästän joko Canon 7D:hen tai Nikon 300s:ään.

Mutta nyt rahatilanne ei salli hankintaa, mutta ajattelin yrittää säästää tässä jossain vaiheessa siihenkin rahaa..
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 06.12.2010 klo 21:27  
+
0
olen nyt päättänyt, että säästän joko Canon 7D:hen tai Nikon 300s:ään.

Mutta nyt rahatilanne ei salli hankintaa, mutta ajattelin yrittää säästää tässä jossain vaiheessa siihenkin rahaa..
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Anma

Anma
Viestimäärä: 34

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 07.12.2010 klo 06:24  
+
0
Lukaisehan säännöt. Mainostaminen on Koirat.comin keskustelupalstoilla kielletty. :heristel: -Melina
Svit Harmful Manifig, Aquacrest Again-Oh No & ZZman's Garfield

Kotisivut
(Viestiä on muokattu tiistaina, 07.12.2010 klo 09:09)

capsy

capsy
Viestimäärä: 177

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 07.12.2010 klo 18:07  
+
0
Selvittelyn jälkeen ajattelin sittenkin ostaa Canon 500D:n.. Pitää huomenna käydä hiplailemassa sitä ja katsoa lähteekö matkaan ;) Siinä luulisi paukut riittävän aloittelijalle pitemmäksi aikaa ennenkuin tarvii erikoisempia objektiiveja alkaa ostamaan..?
Slku 2010
PkCollieu 2012

Vermin

Vermin
Viestimäärä: 122

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 07.12.2010 klo 21:35  
+
0
^Jos siinä se sama 18-55 kittiputki tulee mukana, niin ei sen sinänsä pitäis noista muista niin erota. Jos joku muu on lisänä ni tietty eri asia. Mut pärjäähän sillä tietenkin! Sen videokuvausmahdollisuuden kyl siirtäisin oikein mielelläni tosta 500D:stä tohon omaanikin..
Paimensukuinen lapinkoiranarttu 06/10

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 21:23  
+
0
Kävinpäs hakemassa kotiin tollasen Fujin kameran ja pari putkea, kaveri oli laittamassa poistoon ja kysäs että tarttisinko. Jos sitä huomenna kävis kokeilemassa että millasta jälkeä tulee Fujilla, vois vaikka Emmalle heittää keppiä pihalla ja muutaman kuvan napata! :hymy:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 14:05  
+
0
Eilen tuli hommattua Canon EOS 500D+18-55IS ja kovasti on tullut harjoiteltua. Vielä pitäisi ottaa ohjekirja käteen ja käydä ohjeet läpi kameralla kokeillen. Tässä pari harjoittelukuvaa.





Oli vaikeeta kuvata ulkona tuota koiraa, kun se liikkuu niin nopeasti. Ulkona otetut liikekuvat tuli otettua kyllä liian kaukaa, mutta jatketaan harjoituksia :peukku:
shelam 4/10
Blogi

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 14:21  
+
0
Ihan huippu kuvia!! Itse en osaa järkkäriä käyttää, joskus olen kokeillut mutta en osaa säätää kuvaa mitenkään... Itselläni canon ixus digikamera mikä on ehdottomasti paras digikamera mitä tiedän :)

Järkkäri kiinnostaa mutta en viitsi ostaa kun en sitä osaisi käyttää + se maksaa niin paljon. Nyt aleissa oli joku järkkäri muistaakseni 299e (normaali jotain 900e tienoilla), joka ei kuulostaa yhtään hullummalta, mutta en kyllä silti raaski.

Täytyy pyytää joskus joku kaveri jolla järkkäri ottamaan kuvia Rikistä :) Tavallisella digikameralla ei saa eläimistä yhtään niin hyviä kuvia :/

muoks. toki jos jaksaisi muokata kuvia saisi niistä varmasti parempia mutta olen laiska.
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.12.2010 klo 14:23)

ctrl

ctrl
Viestimäärä: 10

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 15:00  
+
0
Vanhoja, mutta täällä julkaisemattomia lempparikuvia:









Runkona Nikon D40 + perusobjektiivi.

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 00:11  
+
0

kiharapaa83 kirjoitti:

olen nyt päättänyt, että säästän joko Canon 7D:hen tai Nikon 300s:ään.

Mutta nyt rahatilanne ei salli hankintaa, mutta ajattelin yrittää säästää tässä jossain vaiheessa siihenkin rahaa..



Osaako joku antaa molemmista plussia tai miinuksia, siis onko jollakulla kokemusta jommasta kummasta tai molemmista?
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 10:24  
+
0
^ voi olla aika hiljaista täällä, mutta oletko lukenut noita valokuvausfoorumeita, esim. tätä?

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 21:49  
+
0
Mä olen yhä sitä mieltä, että jos valinta on niin tiukka ettei sitä pysty enää pelkkien speksien perusteella tekemään, kannattaa vaan mennä sinne kameraliikkeeseen kopeloimaan kumpi tuntuu kädessä omemmalta.

Ja, nyt seuraa valokuvausvinkki:

Yli- vai alivalotus?
Alivalotus. Alivalottuneesta eli tummasta kohdasta pystyy vielä kaivamaan informaatiota esiin esim. kuvankäsittelyohjelmien levels-työkalulla, mutta ylivalottunut eli ts. puhkipalanut kuva ei sisällä enää mitään tietoa - pelkkää valkoista.
Käytännön esimerkki tältä päivältä (jeesus että vihaan talvea):


Kuva alunperin, melkein itkin verta...


Kuva jälkikäteen.
Muuta käsittelyä ei ole tehty, kuin (kummankin kuvan) koko pienennetty, ja (jälkimmäisen kuvan) levelssejä säädetty ja viimeiseksi terävöitetty.

Eikä sillä, että toi yksi alivalottunut kuva olis haitannut, mutta kun noita tuli sarjalaukaisumeiningillä monta muuten hyvää kuvaa peräjälkeen.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 27.01.2011 klo 00:08  
+
0
^ Just tänään tuon ongelman kanssa painin! Tai siis koko talven oikeestaan, mutta tänään sitä taas harmittelin. Mutta jos koitan valostuttaa noita harmaita kuvia, niin ne ei näytä enää luonnollisilta. Sekä lumi, että Peppi näyttää ihan törkeen valkosilta. Sulla on tuossa kuva pysyny luonnollisena.

Mulla on alkanu houkutteleen parempi putki... Ajattelin kauniisti kysellä, josko valokuvausta "oikeasti" harrastava kaveri raskis mulle jotai parempaa putkea lainata testiin. Vaikka sitten tulee itku, kun sillä on niin hyviä, enkä ite raski ostaa... Enkä kyllä loppupeleissä tiiä, uskaltaisinko siltä niitä hienoja etes ottaa lainaan. Vaikka omille ei ookkaan mitään käyny, ni siltä sitten rikkoisin kuitenki.... :roll:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 27.01.2011 klo 00:27  
+
0
^Koita sitä levels-työkalua, "tasot" suomeksi. Siinä pystyy samalla janalla siirtämään sekä kontrastia että kirkkautta, eli kuinka tumman/vaalean kuvasta haluaa, ja kuinka paljon kontrastia. Jos kuvat jää harmaiksi, niin nosta kirkkautta ja kontrastia, jolloin mustan pitäisi pysyä mustana, mutta valkoisen muuttua valkoisemmaksi. Jos käytät Photoshoppia, niin siinä se levelsien (image - adjustments - levels) auto-nappula on ihan pätevä, ja helppoa lisäsäätöä saa myös määrittämällä niillä "pipeteillä" kuvasta mustan lähtökohdan ja valkoisen lähtökohdan - eli kohdat, joidenka haluat näyttävän mustalta ja kohdat joiden valkoiselta.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 27.01.2011 klo 12:39  
+
0
^ Ei mulla oo mitään muuta ku Picasa3 mitä käytän... :nolo:

Muoks. Gimppiä oon kokeillu, mutten osaa käyttää. Photari oli ex-ex-koneella ja sitä osasin käyttää, mutta mistäpä sitä nyt sitten hommaa ku sillon sain kaverin kautta.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.01.2011 klo 12:40)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 27.01.2011 klo 13:07  
+
0
^ PhotoFiltre on helppo ja ilmainen ohjelma, josta saa oikeasti paljon irti kun vaan jaksaa vähän paneutua. Itse en ole vuosiin enää muuta käyttänytkään kun en ole kokenut tarpeelliseksi :)
Varjo 12/2010 ♥

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 27.01.2011 klo 13:42  
+
0
^ Kiitti, pitääpä joku ilta koittaa paneutua tuohon. Katotaan onko se oikeesti helppo :nauru:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 29.01.2011 klo 02:54  
+
0

suskie kirjoitti:

^ voi olla aika hiljaista täällä, mutta oletko lukenut noita valokuvausfoorumeita, esim. tätä?



kiitos vinkistä ja löysin jopa jo toisellekin foorumille kyselemään ja paljon on tullut vastauksia, osa asiallisia ja osa ei.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 11.05.2011 klo 12:05  
+
0
Täällä kuulostaa olevan valokuvauksesta enemmänki tietäviä. :aurinko:
Rahatilanne viimein sallis objektiivin oston ja nyt en osaa päättää...

Mulla on Canon EOS350D, iha pelittävä runko 18-55 kittiputkella. Nyt tarttis laajentaa repertuaaria ja kovasti haluttais kaks uutta putkea:
Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS
Canon 50mm f/1.8 II

Kannattaako nuihin sekaantua? Paljonko tuommosista kannatais maksaa käytettynä? Olisko sittekki joku muu vastaava putki parempi? :mietiskel: Lähinnä tuota zoomia haikailen, mutta tuo 50 f/1.8 on niin kovasti kehuttu, että haluan senki. :roll::nauru:

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545736
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265874
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 09:00)