Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:48

Koiran valokuvaus

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 41

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 11.06.2010 klo 12:32  
+
0
Fay hyvä juttu jos auttoi! :hymy: Oottepas te kerenny paljon tänne kirjottelemaan vaikka päivän vaan olin koneelta pois. :nauru:

muoks. Noita objektiiveja mietiskelit, niin multa löytyy tuommonen laajakulmaputki, kaivelen arkistoja jos löytäisin jonkun hyvän kuvan minkä oon sillä ottanu...
Bokseri Oona 25.11.2009
(Viestiä on muokattu perjantaina, 11.06.2010 klo 12:39)

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 11.06.2010 klo 12:55  
+
0
No niin löytyi! Tässä nyt muutama esimerkki mihin tota laajakulmaputkea pystyy näppärästi hyödyntämään. Tuo kirkon kuvaus läheltä olis ollu aivan mahdotonta ilman laajakulmaa, olis muuten pitäny mennä aivan törkeän kauas että saa koko rakennuksen kuvan rajojen sisäpuolelle. Jotkut maisemakuvat näyttää ehdottomasti paremmalta laajakulmalla otettuna, kun saa enemmän mahtuun siihen kuvaan. Noita mitkä tähän linkitin niin oon kyllä rajannu mieleisekseni eli kuva on ollu isompi alkuperäsenä.
Kirkko
Katukuva
Maisema
Ranta


muoks. Ja perhana naamakirja pistää vastaan. Pistin kuvat toiseen paikkaan ja linkitin uusiks.
Bokseri Oona 25.11.2009
(Viestiä on muokattu perjantaina, 11.06.2010 klo 13:01)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 12.06.2010 klo 00:11  
+
0
^ :eek:
Vautsi mitä kuvia! Erityisesti tuo katukuva on mun suokkari, mutta kolme viimestä oli just sitä tyyliä mitä tahtoisin itekki saaha kuvattua.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 12.06.2010 klo 11:08  
+
0
^^Ihan mielettömiä! Sitä vain kateellisena katselee tuollaisia ja tuhisee että "ne on varppina muokattuja" kun itse ei vaan osaa.. :nauru:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 12.06.2010 klo 11:17  
+
0

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 12.06.2010 klo 12:09  
+
0
En muista, kirjotinko tänne jo kamerasta, mutta mulla Canon EOS 400D ja putkena Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6.





dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 12.06.2010 klo 13:41  
+
0
munkin lusikka tähän soppaan :) kiva ketju! hienoja kuvia teillä. laitan/ kirjotan ekaa kertaa että toiv tää menee protokollan mukaan :nolo:
ite harjoittelen kuvaamista NikonD5000 kameralla :heiluti:
paitsi vanhoja photoja on otettu ties millä :eitietoo:
mä poistan nää kiireenvilkkaan jos oon kämmänny jotain, en tiä yhtään tuleeko nää näin nyt oikein... pidetään peukkuja ettei ruudulle lävähdä mitään kuvia anopista viime juhannukselta :ttou:












jaaha ei niitä noin taidettu lisätä :mietiskel:
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.06.2010 klo 21:10)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 12.06.2010 klo 14:33  
+
0
^ kuvan saat liitettyä ku viestin kirjotus tilassa painat sinä neliöö "valokuvaa" ja siihen sitten kopioit sen kuvan suoran osotteen.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 11:14  
+
0
Voi vitsit kuinka suuret korvat nuilla pennuilla on! Ihania.
Bokseri Oona 25.11.2009

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 20:23  
+
0
Täällä ilmoittautuu huvikseen kuvaileva noviisi :heiluti: Kameran hankin viime syksynä neljäntoista vuoden tauon jälkeen ja vempeleen nimi on Canon PowerShot sx100 ja tuota vois kuvailla edistyneemmäksi pokkariksi. Taitaapi muuten olla sama ku Faylla käytössä oleva.

Koiraa tulee paljon kuvattua ja vasta vähän aikaa sit pääsin pikkasen paremmin jyvälle valotuksesta. ISO arvot on ollu yleensä turhan korkea ja joko oon onnistunu saamaan kuvista turhan valoisia tai turhan synkkiä. Rakeisuus on myös ollu ongelma ja ilmeisesti on johtunu just liian korkeesta iso arvosta. Koiraa ku tulee kuvattua niin yleensä käytän kameran TV toimintoa et pysyy paremmin liikkeessä mukana.

Tässä yks tältä päivää jossa siis koira on aseteltu kuvaa


Suurin osa mitä saan napsastua on ihan vapaana juoksentelun yhteydessä räpsittyjä.

bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.06.2010 klo 20:24)

AinoKo

AinoKo
Viestimäärä: 100

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 15.06.2010 klo 18:29  
+
0
Voiko salamavalon käyttö olla vaarallista ihan pienen pennun silmille?
4.10. Eläinten päivänä saapui meille welsh corgi pembroke -uros Kulkurin-Tähden Elonkerjuu, "Letu"
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 22:21)

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 18.06.2010 klo 12:35  
+
0
Jee, huomena tuhlaan lomarahat ja ostaan kunnon kamera :jjei:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 18.06.2010 klo 23:10  
+
0
Ältsin hienoja kuvia!! Varsinkin Andantinon rantakuvat ja turbojaurbon 3. kuva (mulla tuli siitä vähän tämä mieleen :))

Mulla on käytössä EOS 400D kittiputkella ja pitkänä on nokalla Sigman 70-300 f/4-5.6. Joskus oli myös ihanainen Canonin 50mm f/1.8, mutta se varastettiin edellisen rungon mukana, enkä ole saanut aikaiseksi ostettua uutta (tämä muuten varmaan hinta-laatu-suhteeltaan paras linssi ikinä!).







Enää ei tule kuvailtua oikeastaan juur muuta kuin omaa koiraa, vaikka erinäisiä tapahtumia häitä ja laukkakisoja myöten oonkin ikuistanut. Ääreist mukava harrastus!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 18.06.2010 klo 23:29  
+
0

turbojaurbo

turbojaurbo
Viestimäärä: 26

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 19.06.2010 klo 11:52  
+
0
""" jannie Ältsin hienoja kuvia!! Varsinkin Andantinon rantakuvat ja turbojaurbon 3. kuva (mulla tuli siitä vähän tämä mieleen :)) """

^ hehehhe :nauru: juu, hihi :peukku:
* poikkesin vahvistamaan sääntöä :))) *
(Viestiä on muokattu lauantaina, 19.06.2010 klo 11:54)

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 19.06.2010 klo 17:28  
+
0
jannien kuvat, vau! tosi kauniita:love:

Ja turbojaurbon upeet dogit:peukku:

yali

yali
Viestimäärä: 16

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 10.07.2010 klo 02:16  
+
0
Mulla canon 400D, putkea en juuri tähän hätään muista. Muutama kuvanäyte:

















Pääasiassa onnistuneimmat kuvat ovat paikoillaan olevista koirista, mutta mahtuu joukkoon muutamia helmiäkin. 99% kuvista on yhä pelkkää roskaa, satunnaisesti tulee sitten niitä hyviäkin. Eläköön digiaika! :nauru: Lisäksi oman mielenterveyden tähden koen parhaaksi nykyään kuvata vain aurinkoisella kelillä, jolloin onnistumisprosentti kasvaa huomattavasti. :lallati: Melko harvoin kuvailen, mutta näitä teidän muiden upeita kuvia selaillessa alkoi jo tehdä mieli kameran varteen..

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 13.07.2010 klo 23:56  
+
0
En ihan jokaista viestiä jaksanut iltaväsymyksissäni lukea, mutta vastaavanlaista "ongelmaa" kuin mulla on, en ketjusta löytänyt.

Eli siis, onko olemassa jotain helpotusta mustan koiran kuvaamiseen ? Jos käyttää automaattitarkennusta, niin ärsyttävän useasti kamera tarkentaa johonkin ihan muualle kuin koiran lärviin. Manuaalitarkennus on taas niin hidas, etten jaksaisi sitä käyttää.
Mulla on käytössä järkkäri, mutta mä oon ihan keltanokka kameran toimintojen kanssa. Tarkentaako esim. valovoimaisempi objektiivi paremmin mustan koiran nassun?

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 10:32  
+
0
Vems,
lainaa esim. kirjastosta kirja, joka käsittelee valokuvauksen perusteita (aukkoa, suljinaikaa, ISO/ASA-arvoa jne). Sen jälkeen lue läpi kameran käyttöohje.

Mustan koiran kuvaamiseen on ihan ykkösenä täyskennoinen järkkäri, jonka dynamiikka riittää paitsi pitämään vaalean pään puhkipalamattomana, myös avaamaan tummaa päätä niin paljon että se on muutakin kuin pikselimössöä. Jos kamerasi ottaa raw-kuvia (ja sulla on koneella ohjelma joka niitä käsittelee, esim. Lightroom), voit hdr-tyyppisesti valottaa kuvaa auki.
Näin siis teoriassa, mulla ei ole omakohtaista kokemusta kun en omista raw-kuvien käsittelyyn sopivaa ohjelmaa, saati täyskennosta järkkäriä... rahaa, anyone? :)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.07.2010 klo 15:39  
+
0
jannie,
tosiaan, vaikka en nyt oikeastaan (vielä) ymmärrä kauheasti kameran toimintojen päälle, yritän - aina silloin kun jaksan :nauru: - kuvata "mahdollisimman manuaalisesti". Aukko-,suljinaika-,ISO-jutut ovat siis ainakin jotenkin hallinnassa, eli siis oikeastaan vain nuo perusasiat. Pitäisi perehtyä huomattavasti enemmän, että saisi kamerasta kaiken irti.

Täyskenno... voi kun olisikin rahaa! Täytyy nyt ainakin toistaiseksi siis kärvistellä tän nykyisen kameran kanssa. Taisi olla virhe ottaa musta koira. :nauru:

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 02:30)