Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:48

Koiran valokuvaus

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 41

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.07.2010 klo 17:29  
+
0
vems,
ota kuule vielä valkoinen (tai parhaassa tapauksessa mustavalkoinen) koira siihen rinnalle ni avot ;)



Ei mikään helppo nakki, käytännössä varmaan mahdotonta mun kameralla.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.07.2010 klo 17:30)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.07.2010 klo 17:41  
+
0
^Tuon ongelman huomasin ite kuukaus sitte. Omalla koiralla on naama musta ja oon vasta vähän aikaa sitte saanu jotenki tuolla omalla kameralla sen naaman esiin. Sit ku oliki valkonen koira vieressä niin ei ollu taas ollenkaan helppoa ottaa kuvaa. Joko toisella näytti naama mustalta läiskältä tai toinen oikein hehku niissä kuvissa eli valottui epämääräseksi.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.07.2010 klo 17:49  
+
0
Ja mä kun haaveilin, että seuraava koira voisi olla väriltään vaalea, kun näyttäisivät yhdessä mustan koiran kanssa hauskalta. Muttamutta, ei ne vaaleet koirat oo sittenkää yhtään kivoja :nauru:

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.07.2010 klo 17:55  
+
0
Hmm. Tuohon ongelmaan saattaisi auttaa salamankäyttö, ihan ulkonakin oltaessa. :mietiskel: mä en oo kuvannu mustia koiria paljoa, mutta Oonankin naamavärkki tulee välillä turhan synkän näköseksi, vaikka sillä toi pelastava valkonen viiru onkin. Pistänpä tähän esimerkkikuvan jossa oon ite käyttäny salamaa ulkona oltaessa, oltiin siis koiran kanssa talon varjossa minkä takia varjot oli aivan liian tummia ja taas ne kohdat, mihin aurinko paistoi niin oli ylivalottuneita.
Bokseri Oona 25.11.2009

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.07.2010 klo 18:05  
+
0
Pistetäänpä tähän perään vielä nopiaan kuva samasta kohdasta ja missä en oo käyttäny salamaa.
Bokseri Oona 25.11.2009

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.07.2010 klo 18:11  
+
0
Noh, niin, täytesalama on kanssa kyllä, en muistanu sellasen olemassaoloakaan :D Mä en ite käytä juur koskaan, koska tekee helposti kuvista kauheen "kovan" näkösiä, ainakin jos kameran omalla salamalla kuvaa. Toki joku irtonainen orja, jonka voi suunnata mistä haluaa, antaakin sitten jo parempaa jälkeä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.07.2010 klo 18:12  
+
0
Hyvä ehdotus. Mulla kun toi järkkäri on vielä aikas uusi hankinta, niin en ole salamaan vielä kerennyt (lue: ei ole ollut varaa) investoida. Jossain vaiheessa se on kyllä pakko ostaa, ajatellen muutakin kuin koiran kuvaamista.

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 15.07.2010 klo 18:16  
+
0
^^Joo, itekään en kyllä käytä sitä muutakun sillon kun on aivan pakko. :nauru: Harvoin onnistun saamaan salamalla semmosen pehmeän ja luonnollisen näkösen kuvan. Mulla kyllä löytyis kaapista semmonen erillinen salama, jota pystyis orjana käyttämään mutta kun yritin sitä siihen hommaan käyttää, niin eihän siitä mitään tullu. :shifty: ohjekirja, missä lienet...

//väkänen lisää.
Bokseri Oona 25.11.2009
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.07.2010 klo 18:17)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 23.08.2010 klo 12:03  
+
0
Mitä aloittelevan kuvaajan kannattaa ottaa huomioon digijärjestelmäkameraa ostaessa? Ja olisiko jotain suosituksia ensimmäiseksi kameraksi, olisiko esim. Canon EOS 1000D ihan hyvä valinta? Täällä on kyllä ihan mielettömän hienoja kuvia koirista ja harmittaakin, kun itsellä on vain ihan peruskamera käytössä ja se on niin hidas, ettei ole tosikaan.
shelam 4/10
Blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 23.08.2010 klo 12:41  
+
0
Melkein on turvallisinta valita Canon tai Nikon, ne on ne suurimmat merkit joten putkivalikoima on laajin ja jälleenmyytävyys myös parempi kuin esim. Sonyn järkkäreillä.

Ja kumpi sitten? Se selviää vaan kun hiplailet, että kumpi sopii paremmin omaan käteen.

Entä malli...? "Aloittelijalle" riittää hyvin esim. toi 1000D (oliko se se, missä on myös videokuvamahdollisuus?), ns. kymppisarjalaiset on sitten jo vähän "parempia" mutta ei mikään sellaistakaan - tietenkään - estä ostamasta :wink:

Sitten kun sulla on se kamera, niin opettele käyttämään sitä. Ei ne hyvät kuvat tule niillä automaattiasetuksilla sen helpommin kuin pokkarillakaan, jos vaikka kädessä olisikin kuinka järjestelmäkamera tahansa :kieli: Myös joku valokuvauksen perusopas esim. kirjastosta on hyvä lukaista, jotta pääset jyvälle perusteista jne. Tylsää, joo'o, mutta maksaa vaivan :hymy: Jollet siis jo oo teoriatasolla tutustunut :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 24.08.2010 klo 10:06  
+
0
Kiitos vastauksesta jannie! Täytyy vielä vähän miettiä, että mitä tuon kameran kanssa tekisi, mutta kovasti kyllä houkuttelee.. Mulla on kyllä tosiaan sellanen paha tapa, että tulee ostettua kaikenlaisia laitteita, mutta ei tule koskaan opeteltua käyttämään niitä kunnolla..
shelam 4/10
Blogi

metaphnora

metaphnora
Viestimäärä: 276

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 07.09.2010 klo 10:37  
+
0
Canonin EOS 30D:llä (+ 18-55mm kittilinssi) olen kuvaillut viimeisen kolmen vuoden ajan. Hyvä kamera ja ihan ok objektiivikin, näin parempaa odotellessa. Olen kuvaillut omaa koiraani sekä sukulaisten turreja, haaveena olisi myös päästä kuvaamaan esim. koiranäyttelyitä + muita kisoja tulevaisuudessa. Kuvailen mielelläni aina posetuksista liikekuviin asti, mitä monipuolisemmin pääsen kuvaamaan, sen parempi.
http://metaphnora-dogs.blogspot.com

Siperianhuskyt Luna & Naos
Kotikissat Aura & Nova

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 11:22  
+
0
Hmmh, minun tekisi ihan hirveästi mieli ostaa kunnollinen järkkäri.

Ongelma on siinä, että ostin joku puolitoista vuotta sitten Canon Powershot SX1 IS kameran, jolla kuitenkin pitäisi saada ihan kohtuuhyviä kuvia otettua..? En hallitse noita asetuksia vielä yhtään hyvin, joten se voi selittää miksi kuvat on yleensä yhtä epätarkkaa ylivalottunutta pikselimäistä mössöä. Voisiko täältä joku jolla sattuu kyseinen kamera olemaan näyttämään hieman parhaita kuvia, että mihin tuo kamera pystyy? Ylhäällä oli joku laittanut kuvia mitä on otettu SX100:lla, eikös se ole aika samantyyppinen kamera kuin tämä?

Että saisinko kuitenkaan loppujen lopuksi parempia kuvia sillä kunnon järjestelmäkameralla kun ei tämänkään käyttö vielä luonnistu :mietiskel:

Tykkään tästä kamerasta kyllä kun tässsä on HD videokamera mukana, mutta silti tuntuu että olisi pitänyt ostaa hyvä järjestelmäkamera tai hyvä videokamera, ei tämmöistä väliin putoajaa jossa tuntuu olevan vain järkkärin koko ja pokkarin laatu.

Siksi olisi kiva nähdä tällä koirista otettuja kuvia että voin todeta vian olevan vain ja ainoastaan kameran toisella puolella :nauru:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 12:03  
+
0
Esim. täällä on esimerkkikuvia.

Kyllä mun mielestä sun kannattaa nyt sillä opetella. Toki, mä olenkin tottunut ottamaan kaiken hyödyn ensin irti niistä mitä on, ja sitten vasta siirtynyt "parempaan" jos on ollut tarvetta. Enkä mä siltikään osaa kuvata erityisen hyvin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 12:53  
+
0
^ Kiitos! Google löysi myös tämä blogientryn, missä joku on ottanut kyseisellä kameralla kuvia koirista jotka hyppäävät veteen. Ainakin on liikettä. Tosi hienoja kuvia!

Kyllä minä taidan tätä vielä opetella käyttämään kun kerran potentiaalia parantamiseen on. Pitäisi vaan joskus ottaa tuo kamera mukaan uloskin, sisällä otan enemmän kuvia ja siellä valaistus on mitä on.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 18:31  
+
0
Mun mielestä järkkärin ja pokkarin suurimpia ja merkittävimpiä eroja on se, että järkkärillä kuvaaminen on paljon nopeampaa. Pokkari tarkentaa sekuntteja kohteeseen, järkkärillä saa samassa ajassa kymmenen kuvaa. Itse olen harkinnut pokkarin ostoa, koska järkkäri on iso ja hankala kuljettaa mukana, mutta olen aina luopunut ajatuksesta, koska nopeasti liikkuvan kohteen kuvaaminen on pokkarilla vaikeaa, melkein mahdotonta. Ainakin, jos on yhtään hämärää.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 13.09.2010 klo 19:16  
+
0
Kunnon kamerassa on kyllä se etu, että sillä voi vaivatta ottaa leikkivästä koirasta kuvia joissa jokainen karvakin on tarkka:




Tai halutessaan jopa näin:

Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 14.09.2010 klo 00:15  
+
0
Täälläkin ilmoittautuu yksi kuvaamisesta tykkäävä ja haaveilen järkkärin ostamisesta ja mietin millainen kamera pitäisi olla, että agilityhallissa koiran kuvaaminen onnistuu, mutta myöskin leikkikuvat, koirat monissa tilanteissa sekä myöskin ylipäätänsä luontokuvat sekä myöskin purjehduskuvia ym. talvikuvia jne.
Millainen kamera olisi hyvä? Tykkäisin kuvata koiria eri harrastuksissa, kunhan kamera vain sopisi tähän vähän paremmin.

Meillä on kaksi pokkaria toinen on mun ostama joskus varmaan 5 vuotta sitten ehkä tai voi olla vähän vajaakin.. en nyt muista koska se on ostettu, mutta toisen mies sai töistä viime vuonna ja mies antoi sen mulle, koska mä olen se meidän talouden kuvaaja.

Mun ostama kamera, josta tykkään paljon, mutta tuntuu, että se tarttisi jonkin päivityksen on Canon PowerShot A700 6.0 Mega Pixels ja miehen lahjaksi saama kamera on Olympus µ1060 10.0 megapixel.

Olympuksella tulee ihan ok kuvia, joita on aika paljon meidän kotisivuilla. Canonissa on sellaisia ominaisuuksia joita voisin hyödyntää, mutta kamera alkaa olemaan vähän vanhahtava..

Mutta kertokaas saisiko tohon Canoniin jonkun ohjelmistopäivityksen? Onko mahdollista? Sille ei ole tehty mitään ostamisen jälkeen, siis muutakuin käytetty kuvaamiseen.
Ja Canonissa saisi otettua monta kuvaa ihan peräkkäin, jos vaan toimisi vähän paremmin.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.09.2010 klo 00:17)

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 27.09.2010 klo 19:00  
+
0
Osaako kukaan antaa vastauksia kysymyksiini?

Mietin myös, jos jossain vaiheessa olisi hankkinut oman videokameran saisi kuvattua oikeasti kaiken. Onko ehdotuksia mikä olisi hyvä, kun tarkoitus kuvata koiran kanssa treenaamiset ja kisaamiset talteen, jotta voi sitten tutkia mitä teki väärin.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 27.09.2010 klo 19:01)

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 28.09.2010 klo 08:29  
+
0

kiharapaa83 kirjoitti:

..mietin millainen kamera pitäisi olla, että agilityhallissa koiran kuvaaminen onnistuu, mutta myöskin leikkikuvat, koirat monissa tilanteissa sekä myöskin ylipäätänsä luontokuvat sekä myöskin purjehduskuvia ym. talvikuvia jne.
Millainen kamera olisi hyvä? Tykkäisin kuvata koiria eri harrastuksissa, kunhan kamera vain sopisi tähän vähän paremmin.



Sanoisin että helpointa sinun olisi ostaa laadukas valovoimainen zoomputki. Tällöin onnistuu agilitykuvat vähän kauempaa, ja saat vähemmällä valolla onnistuneempia kuvia. Aukon arvo mahdollisimman pieni ja polttoväli vaikka 18-200 mm. Tuollaisella polttovälillä onnistuu kuvat myös veneestä ja veneessä..

Rungosta ei muuta kommenttia kuin että osta Canon (mutta ei halvinta) :wink:

Kun on jonkin verran lueskellut valokuvausfoorumeita ja itse kuvaillut ja haaveillut lisäputkista yms. kaikenmaailman varusteista, niin voisin sanoa, että kannattaa panostaa hieman enemmän rahaa siihen ensimmäiseen runkoon ja odjektiiviin, kuin että ostaa halvan paketin, innostuu tosissaan kuvaamisesta ja puolen vuoden päästä joutuu ostamaan uuden paketin, koska vanha ei enää riitä :)

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 04:00)