Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 21.12.2013 klo 09:56

Koirien varusteet 7

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 45

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 17:33  
+
0
Tillillä oli tänään Pomppa kaksi kertaa vapaana rymytessä päällä. Jalkalenkit lisään. Pysyy kyllänytkin eikä nouse, mutta vähänturhan ilmava on välillä takaa. Hihnalenkeillä pysyis varmasti tiiviimmin päällä. Kaulukseen lisään kans jonkun nappi systeemin, kun vapaana loikkiessa ja hankeen sukellellessa kaulus kääntyy aina alas.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Rise

Rise
Viestimäärä: 18

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 22:36  
+
0
Verrattain paljasrintainen puucee sai talviulkoiluja varten eilen lämpöpaidan, joka vaikuttaa tosi hyvältä, ja mummokoira pari uutta whippetkoppaa tuhoutuneiden tilalle. Hirveesti pitäis kyllä tavaroita laittaa myyntiin. Mä olen vaan hirvee hamsteri...

Tässä paita:




ja kopat:


Ketjun aiempaan keskusteluun liittyen: tokopennulle tarjoaisin metallia leikittäväksi jo ihan pienenä.

Noin muuten kysyn, että mistä ne edellisessä (?) ketjussa esitellyt bedlareilla olleet numeropannat olikaan peräisin?
"Knowing is not enough: we must apply. Willing is not enough: we must do."
slkn 2/04, lpkn 7/06, bcn 5/11

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Tiistaina, 14.01.2014 klo 11:12  
+
0
^Ne on Designdogin. Ja aktiivisessa käytössä edelleen.

Takutukseen hakisin apua liukkaasta vuoresta/vuoresta joka ei sähköistä (esim flanelli on huomattavasti parempi kuin fleece ja silkki parempi kuin keinokuidut jne) tai jos tilanne on ihan mahdoton niin kokeilisin hoitoaineen käyttömistä hiukan isommalla kädellä... turkin laatu vaikuttaa myös takuttamiseen eli jos turkki tuntuu takkuuntuvan ihan kaikesta niin ruokinnan miettimisestäkin voi olla apua. Toki vaatteiden kanssa se materiaali + oikea istuvuus on kaiken a ja o.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 12:03  
+
0
Montekin sai takin. Se kun on nykyään mukana mulla agilityn vapaavuoroilla ja omalla ajalla "reenaa" Vilman ohessa. Kylmässä autossa odotteluun lähinnä ja me kun tehään isommat lämppäilyt monasti omilla mestoilla ja siitä ajellaan suoraan hallille niin ettei siinä välillä jäähtyisi kovin.

Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 15:25  
+
0
Utunkin takki sai tänään tulikasteen ja siitä hajosi heti solki voi pers. Mutta hyvä takki muuten vaikka onkin diy!

Rise to reset the world.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 15:27  
+
0
^On kyllä hienon näköinen diy-loimi :) Valitettavaa, ettei hajonneesta soljesta voi oikein reklamoida tekijälle.
Mukana menossa snu Napo

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 15:44  
+
0
^ Niimpä! Noh urhoollisesti vaan solkiostoksille.
Rise to reset the world.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 16:42  
+
0
^Onpas hyvän näköinen itsetehty takki Utulla ! Mä en sais ikinä mitään noin hienoa aikaiseksi.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 18:28  
+
0
Ahhahaha, mä en tajunnu ensin yhtään, mitä toi "diy-takki" meinas. :nauru: Nyt vasta leikkas... Mut on hieno palttoo!
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 18:40  
+
0
Kiitos bebet! Mun äiti on mallimestari niin en mä sitä onneksi ihan ilman valvontaa tehnyt :nauru:
Rise to reset the world.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 19:16  
+
0

Koeajettiin tämmöiset kengän korvikkeet (pawzit). Estävät hyvin lumipaakkujen tarttumista, eivät takuttaneet eivätkä olleet liukkaat. Ja vaikka noi ei lämmitäkään suoranaisesti niin koira tarkeni pidempään kuin ilman noita (veikkaisin syyksi juuri sitä että tassuun ei pääse tarttumaan lunta).


Koko varustus näytti tältä. Luulen että kyseessä on muurahaiskarhu.


Nyt kovemmilla pakkasilla on sitten jo suosiolla puettu kengät. Ne on ihan paras keksintö, vaikka ovatkin rasittavat pukea (ja vaikka mun pitäiskin hommata niihin päälliset ettei tarranauha voisi aueta).
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 19:29  
+
0
^ Miten noi pawzit pysyy menossa mukana? Mä en ole vieläkään saanut tehtyä tai ostettua koirille mitään tossuja, vaikka ne on jatkuvasti mielessä..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 20:09  
+
0
Oon ihan ulalla koirien vaatteista. Onkohan PerusPomppa liian ohut talvikäyttöä ajatellen, kun tarkoituksena on pitää sitä koiralla autossa odottelun aikana? :mietiskel:
spn -13
broholminkoira, uros -16

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 22:51  
+
0
^ Riippuu missä pakkasissa ja kuinka kauan. Mun mielestä normi-Pomppa riittää yksinään koiran liikkuessa jonneki -15-20 asteeseen, ja esim. siellä autossa jonneki kymmeneen pakkasasteeseen. Mutta mie oon Tigrulta oppinu, että mieluummin liian aikaisin ja liikaa vaatetta kuin liian vähän.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 08:18  
+
0
Minäkin autoon kyllä toppaisin kunnolla, jos haluaa oikeasti saada hyödyn irti. Asia tietysti erikseen, jos on joku arktinen karvakoira tai jos odotteluaika on esim. 15min. Mitä pienempi ja mitä lyhyempi turkki niin sen paremmin toppaisin. Mullahan on tolle rotikalle ihan naurettavan paksu ulkoloimi, pääasiassa juuri autossa odottelua varten. Päällikerros on fleeceä ja sitten vuori on jotain melkein tavallisen peiton paksusta toppakangasta. Pahimmilla pakkasilla (n. -15 ylöspäin, vähän riippuen lenkin laadusta, sijainnista ja suunnitellusta kestosta) käytän sitä myös lenkillä eikä tuolla siinä kuuma ole tullut edes liikkeessä.

Näillä keleillä staffi on topattu fleecehaalarilla + loimella, autoon en ota sitä odottamaan kuin enintään sen 15min yhtään millään vaatetuksella. Aikaisemmin talvella kun oli se viikko pakkasta (-10c) niin koiran tartti olla 2h autossa, tosin niin että välissä autolla ajettiin ja silloin tuolla oli päällä fleecehaalari + fleeceloimi + ohuesti topattu pakkasloimi. Se on tosin kovin kylmä arka ja halusin mieluummin liikatopata sen kuin kokoajan miettiä, että paleleeko se siellä autossa..

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 09:25  
+
0
Minäkin vasta nyt heräsin siihen tosiasiaan, että tuollainen "arktinen" rotukin voi tarvita takkia.
Lapinkoiralle en laita kuin verkko-botin treeneissä odotteluille ja jäähdyttelyille, jatkan sen pitoa vielä illan sisälläkin reenien jälkeen. Moona on vähempikarvainen ja muutenkin palelevainen, tärisi jo -10 asteessa pienen autossa odottelun jälkeen. Kaiken päälle aloitti nyt karvanlähdon sopivasti ennen näitä pakkasia. Moonalla on ollut myös taipumus jumittaa selästä herkästi, eli ihan senkin vuoksi tuli nyt kunnon toppis hankittua. Silläkin pidän bottia kyllä rankemman aktiviteetin jälkeen ja on ollut kyllä huikea ero aikaan ennen tuota verkkoloimea.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 10:48  
+
0
^Tuli mieleeni, että eihän sillä mitään kilpirauhasen vajaatoimintaa tms. ole? Kun kai lapinkoirat nyt pääsääntöisesti -10 asteessa ilman vaatetusta pärjäävät...

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 11:15  
+
0
En ole miettinyt kyllä tuolta kantilta asiaa. Pitäisköhän tässä huolestua :mietiskel:.
Tuolla ei kyllä kovin kummoinen tuo turkki tänä talvena ole, pohjavillakin on osittain jo lähtenyt.
Kyllähän se liikkeessä ollessaan tarkenee vallan mainiosti, mutta kylmässä autossa paikallaanolo on tietty vähän eri asia.
Kyllähän tuo "karaistuisi" varmaan jos häkkikoiraksi laittaisi, ja onhan se ulkokoirana elänytkin edellisessä elämässään. En tiedä miten muut porokoirat tarkenee, mutta tuo ei tunnu olevan kovin pakkasenkestävää sorttia. Liekö traumat saanut siellä pohjosessa lautakopissa asuessaan :nauru:.
Hyvänä esimerkkinä; kun nuo ovat välillä työpäivät ulkotarhassa (jossa lämmitetty ja eristetty koppi), niin Vilma (Lapinkoira, se pörröisempi) saattaa päivystää koko päivän pihalla pöydällä, kun taas Moona ei juuri nenäänsä kopista ulos pistä.

//muoksista. sen verran vielä piti sanoa että en minä tuota poroa tavan lenkeille tai automatkalle pue, takkihankita tuli ajankohtaiseksi nyt kun Moonakin pääsee mukaan treeneihin. Kun lämppään koirat ja ajan hallille, saattaa olla puolikin tuntia väliä ennenkuin on Moonan vuoro tulla halliin. Toki teen pienet lämpät ennen suoristusta, mutta luulen, että koiran lihaskunnon takia takin niskaan heittäminen tuolle väliajalle ei ole mitenkään päin turhaa ?
Agilityssä kun on paljon hyppyjä ja revittelyä, niin koiran pitää olla lämmin. Jos haluaa jatkossakin harrastella.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





(Viestiä on muokattu torstaina, 16.01.2014 klo 11:24)

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 15:17  
+
0
Kiitos kaikille vastauksista :hymy:

Ihan kaameilla pakkasilla me ei mennä treenaamaan, mutta kyllä sen takin mielellään autoon laittaa tottisvuoroiksi pikkupakkasillakin. Taidan mennä hiplaamaan noita takkeja ihan liikkeeseen tänään niin saa vähän perspektiiviä.
spn -13
broholminkoira, uros -16

liebling

liebling
Viestimäärä: 162

VS: KOIRIEN VARUSTEET 7 - Torstaina, 16.01.2014 klo 15:36  
+
0
Suosituksia ohuesta ja kevyestä jälkiliinasta? Hakusessa luoksetulo-vammaiselle teinille (6kg) liina, joka olisi mahdollisimman huomaamaton ja kevyt. Pituus mielellään vähintään 15m.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 45
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 20:45)