Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 03.04.2012 klo 21:59

Kysy mitä vain mistä vain! 10

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 52

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 08:57  
+
0

Joh kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia hampaiden valkaisemisesta kotona? Ja mitä tuotteita kannattais käyttää? Netistä voi tilata jos jonkinmoista, mutta ois kiva kuulla jos jollain ois hyviä kokemuksia jostain tietystä merkistä/menetelmästä. :hymy:

Ei mulla kyllä mitenkään keltaiset hampaat sinänsä edes ole, mutta ainahan ne vois olla valkoisemmat. :viheltel:




Näitä mulle toi veli Jenkeistä. Ja toimii tosiaan! :eek:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 10:04  
+
0
^ Kiitti vinkistä, jospa uskaltais tilata. :hymy: Vihloiko sulla ne?

Toinen kysymys : onko mac-tietokoneet maineensa arvoisia? Eli kannattaako hankkia? :nauru: Ja millä tavalla ne eroaa esim. näistä "normikoneista" joissa on joku windows käyttöjärjestelmänä? Onko käyttö vaikea opetella? :shifty:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 10:32  
+
0
^Heh, noh, riippuu mistä tykkää ;). Itelläni on kotona PC ja töissä MAC. Kyl mä mieluummin ehkä MACillä teen töitä, mut silti kotona haluan mieluummin käyttää PC:tä, kun siitä voi "palikoita vaihtaa" ja saa vielä helpommin apua ongelmiin, kun kaveripiirissä ei vielä ole niin paljoa macistejä. En siis osaa vastata sen kummemmin, molempi parempi? ;D
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.04.2012 klo 10:34)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 11:19  
+
0
Niin siis ihan kannettavaa tarkoitan, onko se siis MAC? Ja onko PC semmonen "toosa", siis pöytäkone? :shifty:

Ehkä lähinnä hain sitä, että onko nuo Applen koneet parempia kuin muut? Ainaki mitä oon kuullu applen käyttäjiltä, ei ne enää muita huoli. Ja tuntuu muutenkin, että Applen jengillä on joku oma kultti. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 11:27  
+
0
Mun tietokonejumala-poikaystävä on sitä mieltä, että MACeis on tonni liikaa hintaa. Että ei ne sen ihmeellisempiä oo ku "tavalliset" läppäritkään, niissä vaan maksaa se logo. Sit taas mun vielä superhypertietokonejumala-veli sanoo, että ne on monesti vähä laadukkaamman olosia. Ota noista nyt sit selvää :nauru: Mä voisin kyllä Macbookin ottaa, mutta en tosiaankaan läppäristä maksaisi semmosia summia ku saan yhtä hyvän puolet halvemmalla. Ja ku ne on vielä niin pirun pieniäki! Mulla on nyt 17" läppäri ja 15" tuntuu vähä pieneltä tän jälkeen, saati sitte 13". Sit taas jos isomman haluaa niin hinta kohoo taas semmosiin summiin että ei kiitos.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.04.2012 klo 11:33)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 11:30  
+
0
^ Se riippuu niin siitä mitä arvostaa. Toiset tykkää siitä käyttökokemuksesta, minkä Macillä. PC viittaa yleensä kaikkiin Windows-koneisiin. :)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 11:31  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Mun tietokonejumala-poikaystävä on sitä mieltä, että MACeis on tonni liikaa hintaa. Että ei ne sen ihmeellisempiä oo ku "tavalliset" läppäritkään, niissä vaan maksaa se logo. Sit taas mun vielä superhypertietokone-jumala sanoo, että ne on monesti vähä laadukkaamman olosia. Ota noista nyt sit selvää :nauru: Mä voisin kyllä Macbookin ottaa, mutta en tosiaankaan läppäristä maksaisi semmosia summia ku saan yhtä hyvän puolet halvemmalla. Ja ku ne on vielä niin pirun pieniäki! Mulla on nyt 17" läppäri ja 15" tuntuu vähä pieneltä tän jälkeen, saati sitte 13". Sit taas jos isomman haluaa niin hinta kohoo taas semmosiin summiin että ei kiitos.



Meillon MacBook ja MacBookPro enkä kyllä vaihtasi pois. Ei minkäänlaista vikaa toisinkuin edellinen PC, joka tuntui vetävän tilttiin itsentä jatkuvalla syötöllä, millon meni kovalevy, millon kaatu muuten vaan.. Eli mulle omput on ainaki ihmeellisiä, ne toimii aina! :aurinko:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 11:54  
+
0
Mulla on iPhone ja en ole oikein tyytyväinen. Seuraavaksi otan taas Nokialaisen tai jonkun muun. Saa vaihettua ees akun jos niikseen haluaa.
Juu, ja MACejä/PC:tä saa kumpaakin pömpelein pöytäkoneeksi ja läppäreiksi :)
Itseasiassa seuraava läppäri taitaa olla PC, mut käyttikseksi laitan Linuxin ;D. Ja tosiaan, saahan omenasta maksaa rutosti enemmän pelkästään sen "cooliuden" takia.
Ihan yhtälailla ne kestää tai ei kestä.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 12:11  
+
0
^ Minkä Linuxin distron ajattelit pistää? :)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 12:12  
+
0
Mä sanoisin, et jos on aina tottunut käyttämään Windows käyttistä, niin Macin käyttö voi olla välillä ihan pirun ärsyttävää. Ei sillä, että sen käytön oppimiseen menis aikaa, mut tottumus on tottumus. :shifty:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 12:22  
+
0
Kiitos kaikille.

Mulla on iPhone, ja tykkään siitä muuten, mutta siinä on vain pirun huono akku. Lähes päivittäin joutuu lataamaan, varsinkin jos on soitellut tavallista enemmän/pelannut/käyttänyt nettiä. Mutta sitten taas toisaalta, en tiedä miten muissa älypuhelimissa on akun kanssa, tyhjeneekö yhtä nopeaa?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 12:30  
+
0
innna: en mä vielä niin pitkällä ole :D Pitänee tutkia hieman. Mut ainakin vanha läppäri alkoi toimimaan 100-kertaa paremmin Mintillä ja jouhevammin, mitä siinä ollut virtasyöppö visva.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.04.2012 klo 12:33)

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 13:04  
+
0
^^Joh, mulla on Nokia N9 ja mun normikäytöllä (aika vähän puhetta ja tekstareita per päivä, kuuntelen musiikkia ja jonkin verran käytän nettiä ja sovelluksia) pitää latailla parin - kolmen päivän välein. Tietty oon laittanu ton menemään virransäästötilaan silloin, kun akun varausta on 50% jäljellä, eli se voi pidentää käyttöaikaa. Ja varsinkin, jos on vähemmällä käytöllä. Mulla on puhelin yötä päivää päällä, eikä muistaakseni oo mennyt kuin kerran pimeeks asti, eli lataan aina ennen kuin akku on ihan typötyhjä.

/muoks. väksy
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.04.2012 klo 13:05)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 13:21  
+
0
Mulla on kans iPhone ja pitää tosiaan oikeastaan joka yö laittaa lataukseen. Eka se ärsytti, mutta nykyään mä en näe sitä enää ongelmana. Puhelin on kuitenkin mun vieressä yöllä, joten kaipa sen voi siinä samalla joka yö ladata. :hymy:

Jos mä lähen johonkin jossa sitä en voi ladata, tuskin ees ottasin tota puhelinta mukaan vaan jonkun vanhemman millä ei niinkään oo mitään väliä muutenkaan.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.04.2012 klo 13:22)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 13:25  
+
0
Se MACien käyttöjärjestelmä on yllättävän yksinkertainen. PC:hen tottuneelle käyttäjälle saattaa kestää hetki hahmottaa se, mutta sen jälkeen MAC toimii kyllä hyvinkin sujuvasti. Toki mihinkään näihin "MACeihin ei voi tulla viruksia" legendoihin ei kannata uskoa, mutta kyllä omien kokemusteni mukaan MACit on monellakin tapaa laadukkaampia kuin PCt ja imo siinä hinnassa on muutakin kuin omenankuvalisää. Ainoat ongelmat voi tulla siinä, jos tarvii voida käyttää jotain erikoista ohjelmistoa, koska niistä ei kaikki toimi MACeissa. Mutta ns. kotikäyttöön MACiin saa ihan kaikki ohjelmat (officet, videoiden katselut ja musiikit ym) kuin mitä PChenkin.
Ylläpitäjä

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 14:46  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

innna: en mä vielä niin pitkällä ole :D Pitänee tutkia hieman. Mut ainakin vanha läppäri alkoi toimimaan 100-kertaa paremmin Mintillä ja jouhevammin, mitä siinä ollut virtasyöppö visva.



Mulla on ollu aina Kubuntu, mutta tuo Mint kyllä hirveesti houkuttelis. Mutta jotenki tuntuu raskaalta vaihtaa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 14:54  
+
0
Hyvä furminaattori olisi hakusessa. Ehdotuksia?

Ja onko tämä minkäänmoinen?
http://www.zooplus.fi/shop/koirat/trimmaus/furminator/furminator_pitka/261014#more :mietiskel:

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 15:01  
+
0
^Kannattaa nettihuutokaupoista katsella myös, voi saada puoleen hintaan vastaaviin kaupassa myytäviin verrattuna!
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 15:14  
+
0

innna kirjoitti:

Mulla on ollu aina Kubuntu, mutta tuo Mint kyllä hirveesti houkuttelis. Mutta jotenki tuntuu raskaalta vaihtaa.


Meillä on muistaakseni ollut aikoinaan Kubuntu ja olisikohan ollut myös Mint jossain vaiheessa. Nyt on pitkään ollut Suse ja kyllä mä olen ehkä eniten tosta tykännyt. Mä en tosin hoida asennuspuolta ja meen sen mukaan, mitä veli päättää tunkea mun koneeseen.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 15:51  
+
0
Mihin mä voisin käyttää pahan juuston? Mulle yleensä maistuu juusto kun juusto, mutta yks pääsiäiseks ostetuista juustoista on niin voimakasta ja jotenki tunkkasta, että ei yök voi semmosenaan syödä. Kyseessä siis Juustoportin Viinitarhurin juusto, jos sattuu jollekulle jotain sanomaan.. Menisköhän jossain ruoassa, vai voimistuuko se maku vaan jos lämmittää?

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 20:15)