Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 03.04.2012 klo 21:59

Kysy mitä vain mistä vain! 10

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 52

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 17:51  
+
0

Joh kirjoitti:

Mulla on iPhone, ja tykkään siitä muuten, mutta siinä on vain pirun huono akku. Lähes päivittäin joutuu lataamaan, varsinkin jos on soitellut tavallista enemmän/pelannut/käyttänyt nettiä. Mutta sitten taas toisaalta, en tiedä miten muissa älypuhelimissa on akun kanssa, tyhjeneekö yhtä nopeaa?



Mulla Samsungin S kakkonen, ja mun käytössä tossa kestää akku 2-3 pvää. Käyn netissä sillä joka päivä, soittelu ym. mulla on sit aika vähäistä, viestittelen enempi. Sittenki, ku toi alkaa valittaa tyhjää akkua ni se pysyy päällä vielä ainaskin päivän.

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 17:56  
+
0
Mites niitä kuvia nyt liitetään tänne? :eitietoo:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 18:08  
+
0

Tiuhtis kirjoitti:

Mihin mä voisin käyttää pahan juuston? Mulle yleensä maistuu juusto kun juusto, mutta yks pääsiäiseks ostetuista juustoista on niin voimakasta ja jotenki tunkkasta, että ei yök voi semmosenaan syödä. Kyseessä siis Juustoportin Viinitarhurin juusto, jos sattuu jollekulle jotain sanomaan.. Menisköhän jossain ruoassa, vai voimistuuko se maku vaan jos lämmittää?



Tuo mulle! Mun lempijuusto (enkä kyllä ymmärrä miksi sitä tunkkaiseksi ja liian voimakkaaksi kuvailet?) :mietiskel: Ootko testannu punkun kanssa jo? Jos ei muuta niin käytä vaikka lämpöleivissä jonkun muun juuston kanssa sekaisin :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 18:24  
+
0
Kuinka voi tukea työuupumuksesta kärsivää? Toivoisin jotain vinkkejä, miten auttaa löytämään elämänilo?

Jos joku voisi etes jotain sanoa. Yksärinä vaikka ,jos ymmärrettävästi ei julkisesti halua huudella omista kokemuksista.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 19:51  
+
0

Liinuska kirjoitti:

Mites niitä kuvia nyt liitetään tänne? :eitietoo:



Ne kuvat täytyy olla ensin netissä. Jos sulla ei ole omaa kuva-albumia netissä tai omaa kotisivutilaa ja kyse on koirakuvista, niin laita niitä vaikka tuonne Koirat.comin omaan kuvagalleriaan

Sitten kun se kuva on netissä, vie hiiri siihen kuvan päälle, klikkaa hiiren oikeaa painiketta ja valitse "kopioi kuvan osoite". Sen jälkeen voit liittää sen kuvan osoitteen ikkunaan, joka avautuu tuossa viestinkirjoitusikkunassa tuosta kuva-painikkeesta. Vaihtoehtoisesti voit myös kirjoittaa sen koodinpätkän käsin (ilman välejä) eli [img ] www.koirat.com/kuva.jpg [/ img]
Ylläpitäjä

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Tiistaina, 10.04.2012 klo 22:49  
+
0

Aduro kirjoitti:

Tuo mulle! Mun lempijuusto (enkä kyllä ymmärrä miksi sitä tunkkaiseksi ja liian voimakkaaksi kuvailet?) :mietiskel:



Jos laitan postiin :nauru: Emmä tajuu miten toi maistuu jotenki niin kauheen vahvalta, ku yleensä tosiaan tykkään kaikista juustoista ja mielellään just saa olla makua... Hö. Ehkä kokeilen viel viikonloppuna punkun kanssa tai sit just lämpimiin leipiin pikkusen jonku toisen juuston kanssa.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 18:52  
+
0
Taloyhtiöasiaa...

Tuli taas vuodeksi eteenpäin yhtiövastike laskut ja eikös ne jälleen ole nousseet! :pyssyt:
Olen tässä asunut kaksi vuotta ja yhtiövastike sinä aikana noussut 193 eurosta 274 euroon, ihan hulvatonta. Ja siis mitään remppaa tms. ei taloyhtiössä ole tehty.
Kohta ei ole enää varaa asua tässä.

Mutta pääasiallinen kysymys olikin se että voiko taloyhtiö tuosta noin vain ilmoituksella periä ylimääräisiä yhtiövastikkeita??
Siis mulle tulee lasku, jossa joka kuukaudelle summa vuodeksi eteenpäin.
Samassa paperissa jossa oli yhtiökokouksen päätökset vastikkeiden ym suuruudesta oli kirjoitettu näin "päätettiin valtuuttaa hallitus perimään tarvittaessa 1-2 ylimääräistä hoitovastiketta."
Mitään selitystä ei ole mihin rahat menevät!
Viime vuonna oli sama juttu. Peritään tarvittaessa ylimääräinen yhtiövastike. No mihin kettuun se raha menee?? :eek:
Ymmärrän että tuli laskuja siitä kun taloyhtiöön vaihdettiin uusi lämmitysjärjestelmä ja ne tonnit maksoinkin mukisematta.
Mut onks toi nyt ihan ookoo et vuoden päästä mulle tulee lasku, maksas nyt lähes 600 euroo tosta nyt vaan, kun ei nää rahat riittänytkään mitä oot maksanu jo... :mietiskel:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 19:19  
+
0
^Jos ne kerää jotain rempparahastoa etukäteen? Tai sitten ne aiemmin kerätyt rahat ei riittäneet lämmitysjärjestelmän uusimisen maksuun? Mut oli miten oli, niin aika kummallista ettei ole tarkemmin kerrotu MIKS sitä vastiketta pitää maksaa enempi. Pyydä isännöistijältä kunnon selvitys mihin ne rahat on menossa.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 19:23  
+
0
^^ Meillä oli just tässä keväällä taloyhtiön kokous, ja siellä käytiin tarkkaan läpi edellisen vuoden menot ja tulot ja tän tulevan vuoden budjetti jne. Korotuksia tuli vastikkeisiin, ja tarkka erittely oli esillä siitä että mitkä kulut (esim. lämmityskulut, jätemaksut yms) nousevat ja arvio siitä että minkä verran. Keskusteltiin myös siitä, että kerätäänkö tarpeen vaatiessa ylimääräisiä vastikkeita tulevia remppoja varten jne. Ja tämmönen kokous mihin osakkaat osallistuvat on käsittääkseni pidettävä ainakin kerran vuodessa, onko tämmösestä kokouksesta minkä verran aikaa?

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 21:14  
+
0
^
Yhtiökokous on juuri ollut, siellä siis nää korotukset ym. päätetty..
Ite en päässyt paikalle töiden takia.
Miksei sitten vois lähettää jonkinlaista selvistystä niille jotka ei paikalla ole olleet että mihin ne rahat käytetään. Ja jos kerätään johonkin remppaan, niin mitä on ajateltu rempata, vai onko se ihan odottamattomiin kuluihin varautumista vai mitä... Eikä kyllä kuulosta että kerättäisiin etukäteen mihinkään remppoihin, kun sanottiin että tarvittaessa peritään ylimääräisiä yhtiövastikkeita.
Vit*u ku olis varaa maksaa omaa taloa ni tietäs mihin ne rahat menee!

Mimmosia yhtiövastikkeita muilla rivi-/kerrostalo asujilla on?

Mitä oon katsonut netistä saman kaupungin myytäviä rivarikämppiä niin missään ei oo näin isoa vastiketta kun meillä on.
Tuntuu tommonen lähes 300 euroa aika huimalta lainan maksamisen päälle :ttou:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 21:21  
+
0

petuunia kirjoitti:

Mimmosia yhtiövastikkeita muilla rivi-/kerrostalo asujilla on?:


Meillä 70-luvun rivari, 4h+k+s (neliöitä 115m2) ja vastike vajaa 300,- kuussa. Tuo sisältää varsinaisen vastikkeen (älä kysy paljonko), 2 hengen vesimaksut (onkohan se 10,- vai 15,- /henk) ja lainan lyhennyksen ikkunaremontista. Tänä vuonna varmaan nousee kun suunnitteilla on sekä kattoremontti että ulko-ovien uusiminen.
Joinain vuosina kun ei ole ollut kauheesti menoja, on saatu vastikkeeton joulukuu. Mut toisaalta taas, jos on ollut yllättäviä menoja on saatettu jossain kuussa maksaa tuplavastike.

Kysy ihmeessä isännöitsijältä, mihin se ylimääräinen vastike on tarkoitus käyttää.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 21:24  
+
0
^^Juu ei ois itellä ikinä varaa maksaa nuin isoa yhtiövastiketta:eek: Tai no halua. Ja jos joutuskin maksamaan niin mun oisi sama siinä tilanteessa ostaa okt. Sillon kun muutin tähän yhtiövastike oli vajaa 80e ja nyt n. 3v oon asunu ja nykyisin on 116e. Rivitalo siis kyseessä ja pikkukaupunki.

Kannattaa soitella isännöitsiälle, että mikä se juttu oikein on. Minä en ole kerennyt itsekkään käymään yhdessäkään kokouksessa, mutta selvitys kaikista päätöksistä on postilaatikkoon sitten myöhemmin tullut.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.04.2012 klo 21:24)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 21:48  
+
0
Mua ihmetytti kun kaverit meinas ostaa aso-kämpän joka maksoi jotain 18 000e, siihen ois ollut sitten vastike yli 800e/kk plus vesi,netti ja sähkö. Nyt he sitten muuttivat aivan samanlaiseen kämppään samaan yhtiöön vuokralle, vuokra hitusen yli 800e/kk.

Mä en vaan ymmärrä noita asokämppiä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.04.2012 klo 22:45)

SeSSSi

SeSSSi
Viestimäärä: 94

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 21:49  
+
0
^^^ Jokaisesta yhtiökokouksesta laaditaan pöytäkirja, niin kannattaa se pyytää nähtäväksi. Tosin siinä voi mennä aikaa että se saadaan valmiiks, esimerkiksi miut valittiin pöytäkirjan tarkastajaksi ja vielä en oo ainakaan pöytäkirjaa käsiini saanut.. Mutta isännöitsijältä se kyllä pitäis löytyä. Meillä on vastike rivarikolmiossa 212e+vesimaksut 17,5e/hlö+autopaikka 5e. Tosin nyt nousee vastike muutamalla kympillä.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Keskiviikkona, 11.04.2012 klo 22:10  
+
0
^^ Minäkään en ymmärrä.

Mulla on vastike 181e, sis kahden hengen vesi 20e. Nousenee nyt toukokuun jälkeen, koska viime vuonna jouduttiin maksaan kahdesti ylimääränen vastike kun isännöitsijä ei ollu tajunnu laskea, että meillä on tontin vuokra maksettavana... :roll: Kyseessä siis 75neliön 3h rakennusv.2010.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 08:40  
+
0
Meillä 3h+k+s+khh 85m2 rivarista maksetaan yhtiövastiketta n.240e, joka sisältää viime kesänä tehdyn kattorempan ja vesilaskun. Sen olis voinut maksaa omalta osaltaan kokonaan poiskin, mutta ei ehditty käydä pankissa kyselemässä lainaa.
Ja me saadaan kyllä aina yhtiökokouksen jälkeen tarkka selonteko siitä mihin rahaa on mennyt ja mihin sitä on kaavailtu meneväksi.
Meillä on vissiin joku 10v suunnitelmakin, missä on parvekkeiden maalaukset, ovien uusimiset ym. lueteltu mitä minäkin vuonna on suunniteltu tehtäväksi.
Aika erikoiselta kuulostaa, ettei kerrota miksi tarvitaan ylimääräisiä vastikkeita.. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 10:43  
+
0
Mulla tosiaan on 3h+k, 79 neliöö, ja se 274 euroo vastiketta joka sisältää 1 henkilön veden 16 €
Jos haluaisin autopaikan se olis taas 10€ lisää ja saunavuorosta 10€, kun omaa saunaa tässä ei ole..
Kattoremppa on tehty 2008, josta olen oman osani maksanut pois kun tähän muutin. Ulko-ovet kans vaihdettu muutama vuosi sitten, senkin olen maksanut.
Lämmönjakojärjestelmä uusittiin viime kesänä, siitä tuli suoriksi 1000€ lasku.
Ymmärtäisin jos ylimääräiset vastikeet menis tuollaisiin asioihin, mutkun mitään ei ole suunnitteilla.

Hoitovastikkeet menee neliöiden mukaan ja mulla on iso kämppä yksin asuttavaksi, mut haluan että koirilla on tilaa olla myös sisällä. Siksi mä näin ison asunnon ostin.
Nyt tuntuu vahvasti siltä että olis pitänyt tyytyä kaksioon. Ajattelin kai ostaessani että tässä pystyy sitten asumaan pidemmän aikaa jos joskus vaikka siunaantuu parisuhde taikka perhettä..
Oon katsonu netistä ja täällä ois myynnissä yks ihan unelmakämppä, 2010 rempattu koko asunto, ihana keittiö ja jumalaton piha rivariksi... Hinta on 20 000 kalliimpi kun tää kämppä, mut siinä on yli 100€ pienempi vastike, joten pystyisin lyhentämään lainaa enemmän.
Houkuttais käydä pankissa kyselemässä oisko lainaa mahdollista saada lisää...
Toisaalta en mä haluais mihinkään muuttaa kun rakastan mun kotia.
Oon ite rempannu tätä ja laittanu mieleiseksi, tuntuis kauheelta antaa se nyt jollekki muulle asuttavaksi... Mutku raha ei perkele kasva puissa.

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 11:22  
+
0
Onko täällä palstalla mitään ostetaan/myydään/vaihdeta osiota?:mietiskel:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 11:34  
+
0
Ei oo.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

pannda

pannda
Viestimäärä: 152

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 11:50  
+
0
Onko pennun ensimmäisen 12-viikkois rokotteen ajankohta miten tarkka? Huomasin tuolla pennulla tänään että toinen silmä rähmii ja jos tuo jatkuu vielä niin tänään tai huomenna mennään eläinlääkärissä pyörähtämään. Penska tulee ens tiistaina 12vkoa joten eikö oo ihan ok antaa samalla kertaa jo rokotuskin jos tuota silmää on lähdettävä joka tapauksessa näyttämään?

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28245
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 14:15)