Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 03.04.2012 klo 21:59

Kysy mitä vain mistä vain! 10

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 52

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 12:00  
+
0
^Ei se niin päivän päälle oo. Jos joudutte joka tapauksessa lähtemään eläinlääkärille, niin varmaan koiran tietoja kysellessän ehdottaa itsekin, että laitetaanko rokotukset samalla.

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 12:32  
+
0
Tietääkö kukaan hyviä ripsihuolto mestoja? :(

Omalla on suht tiukka aikataulu ja mulla tulee kohta poru.

/ Niin ja siis pk-seudulla, mieluiten Vantaa/Kerava.
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.04.2012 klo 12:32)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 12:53  
+
0
^^ Itseasiassa taitaa olla niin, että kennelliitto ei hyväksy ennen 12 viikkoja annettuja rokotteita eli jos sitä ennen annetaan niin sitten tarvii ottaa uusiksi vielä yli 12vk + sitten tehoste sen neljän viikon päästä.

Tälläiseen väitteeseen olen ainakin törmännyt.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 14:12  
+
0
^ Kyllä hyväksyy, Ilon rokotusten takia soittelin Kennelliittoa myöten noista ja niille on ihan sama milloin ne rokotukset on annettu kunhan ne on kyseisen valmisteen rokotusohjelman mukaisesti annettu ja ovat voimassa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 14:50  
+
0
Osaisko joku heittää arvion koiran rokotuskäynnin hinnasta..? Eli 1-vuotisrokotukset kyseessä.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu torstaina, 12.04.2012 klo 15:11)

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 14:51  
+
0
^^^Hyväksyy, mun koiralla on rokotukset annettu 8 vko ja 12 vko ja noi on kelvannut.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.04.2012 klo 14:51)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 14:52  
+
0
Yhtiövastike-asiaan, myö maksetaan tällä hetkellä himpun yli 300 euroa kuussa, syksyllä vaihdettiin uudet takaovet joka nosti vastikkeen. Ennen ovien vaihtoa oli tuo sama 274,- kuin Petuunialla. Rivarissa asutaan, 79,5 neliön 3h+keittiö. Meillä on öljylämmitys joka sisältyy vastikkeeseen ja toki siinä vesi ja autopaikka mukana, en tarkkoja summia niistä muista. Mitä tuttavapiiristä on kuulunut niin on ihan keskimääräinen summa, Espoossa kun vielä asuttiin niin monet kuuluivat maksavan jopa yli 400 euroa kuussa pelkkää vastiketta. Vastikkeen määrään vaikuttaa niin monet asiat. Yhtiökokouksessa nuo käyvään läpi, ja kyllä ne pöytäkirjat pitäisi isännöitsijältä saaha vaikkei kokoukseen olisi päässyt, tai jos kysyy joltain kokouksessa olleelta naapurilta tai hallituksen puheenjohtajalta. Se, ettei papereita automaattisesti lähetetä jokaiselle joka ei ole kokoukseen päässyt, voi hyvinkin johtua siitä että monissa sopimuksissa taloyhtiö maksaa erikseen isännöitsijän tulostamista tiedotteista - säästöä siis sekin, kun ei kaikkia kiinnosta mistä maksamansa vastike koostuu.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu torstaina, 12.04.2012 klo 14:54)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 15:12  
+
0
Onko olemassa langattomasti tulostavia tulostimia, joiden ei tarvi olla nettipiuhan tai -tikun päässä kiinni? Siis että tulostimeen ei mene muuta kuin virtajohto. (Mä en tiedä näistä mitään, ja koti-insinööri ei näytä olevan online, ja tieto täytyy saada asap :nauru:)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Stu

Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 15:58  
+
0
^ainakin jonkinnäkösiä bluetooth-tulostimia näyttäis olevan, tosin tarviihan nekin ilmeisesti jonkinmoisen sovittimen tms
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 16:08  
+
0
Onko 3 koiraa liikaa....? :shifty:

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 17:06  
+
0
^ Ei ole,jos on tilaa ja aikaa ja jaksamista kolmelle niin mikäs ettei?
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 17:08  
+
0

Asiallinen kirjoitti:

Onko 3 koiraa liikaa....? :shifty:



Riippuu ihmisestä mulle ei olis ees viisi laumista liikaa ja varmaa muutaman vuoden sisällä kertyykin jos ei ny viittä ni ainakin 4 :-D
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 17:17  
+
0
Nokun haaveissa olisi pentu, mutta avon koira olisi tulossa meille ilmeisesti myös, mutta vasta myöhemmin, ehkä vuoden päästä, ehkä kahden vuoden päästä, ei tietoa milloin.. (koira asuu tällähetkellä hänen äitinsä luona)

Ja olisin sumplinut kaikki jo valmiiksi, ulkoilutukset, treenit, yms. Eikai 3 ole liikaa. Eikös se ole ihan sopiva :nauru:
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.04.2012 klo 17:18)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 17:25  
+
0

Asiallinen kirjoitti:

Onko 3 koiraa liikaa....? :shifty:



Kröhöm... Onks 4 koiraa liikaa...? :D Juu, sanon saman kuin edellisetkin, riippuu ihmisestä. Koiramäärä on suhteutettava omaan jaksamiseen, joillekkin se yksi on jo liikaa ja joillakin menee helposti iso lauma (isoksi laumaksi lasken yli 5 koiraa). Tietenkin silläkin on väliä että millä aikavälillä koirat tulee ja mitä rotua ja sukupuolta ovat. Ja ovatko ihan vaan kotikoiria vai harrastus/ työkoiria.
Mä mietin nyt neljättä hankkiessani niin rahallista kuin myös henkistä jaksamista, miten arki sujuu neljän kanssa, esim. ulkoilut, ruokinnat, automatkat... Lisäksi mietin myös jo olemassa olevia koiria, miten ne selviävät suuremmassa "laumassa", onko mahdollista että joku niistä ei sovellu siihen yms. On paljon mietittävää, ja mun mielestä kannattaa miettiä ja olla rehellinen itselleen omasta jaksamisestaan.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 17:42  
+
0

raggetti kirjoitti:

Kröhöm... Onks 4 koiraa liikaa...? :D Juu, sanon saman kuin edellisetkin, riippuu ihmisestä. Koiramäärä on suhteutettava omaan jaksamiseen, joillekkin se yksi on jo liikaa ja joillakin menee helposti iso lauma (isoksi laumaksi lasken yli 5 koiraa). Tietenkin silläkin on väliä että millä aikavälillä koirat tulee ja mitä rotua ja sukupuolta ovat. Ja ovatko ihan vaan kotikoiria vai harrastus/ työkoiria.
Mä mietin nyt neljättä hankkiessani niin rahallista kuin myös henkistä jaksamista, miten arki sujuu neljän kanssa, esim. ulkoilut, ruokinnat, automatkat... Lisäksi mietin myös jo olemassa olevia koiria, miten ne selviävät suuremmassa "laumassa", onko mahdollista että joku niistä ei sovellu siihen yms. On paljon mietittävää, ja mun mielestä kannattaa miettiä ja olla rehellinen itselleen omasta jaksamisestaan.



Mielestäni minä jaksaisin.
Olen jo suunnitellut kaikki lenkitykset, ruokinnat, ym. Töihin otan T:n jo nyt mukaan, joten pentu kulkisi näppärästi mukana. (pentu olisi jo tiedossa, on jo yli puolvuotias.) Sitten kun avon koira muuttaisi meille kokonaan, tytöt varmaan jäisi kotiin ja tämä uros kulkisi mukanani töihin.

Ja avoahan en missään vaiheessa pakottaisi edes auttamaan, lähden mielelläni yksin lenkeille, kun koirat käyttäytyykin paremmin niin. Toki se on kivaa kun on juttu seuraa, mutta on se vaan kiva saada koulutettua molempia samanaikaisesti, ja jotenkin se puuhailu niiden kahden kanssa on niin hauskaa. Toki jos avo tulisi mukaan lenkeille, saataisiin kaikki koirat kerralla pihalle.

Minä olisin jo ihan valmis, tiedä sitten miten puhua mies ympäri. :eitietoo:
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.04.2012 klo 17:42)

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 17:51  
+
0

Mirle kirjoitti:

Osaisko joku heittää arvion koiran rokotuskäynnin hinnasta..? Eli 1-vuotisrokotukset kyseessä.


Riippuu aikapaljon ellistä. Veikkaan että ne on siinä 60-70 e paikkeilla (meillä viimeks Simon 4v rokotus Univet -ketjun eläinlääkäriasemalla maksoi 76e)
Kunnan-/kaupungineläinlääkärillä on edullisempaa ja tiedän useita ketkä käyvät siellä pelkillä rokotuksilla halvemman maksun takia

Asiallinen kirjoitti:

Onko 3 koiraa liikaa....? :shifty:


Ei :cool:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 19:15  
+
0
Onko kukaan koskaan muuttanut vieraalle paikkakunnalle tuntematta sieltä ketään? Ensin kuulosti hyvältä idealta, mutta nyt aloin vähän jänistämään. Kyllä mä tiedän muuttavani jos työpaikka varmistuu, mutta nyt kaipais tsemppaavia kokemuksia :shifty:
A house is not a home when I'm alone here....
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.04.2012 klo 19:15)

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 19:19  
+
0
Minä olen muuttanut aivan vieraalle paikkakunnalle yli 600km:n päähän tuntematta ketään. Mutta olin alakouluikäinen, joten koulussa tutustui äkkiä uusiin kavereihin.
Aikuisena tietysti ystävien hankkiminen on hankalampaa, mutta kyllä sosiaalinen ihminen seuraa löytää! Aikansa ottaa varmasti, että sopeutuu, mutta kyllä mä voisin nyt aikuisiälläkin muuttaa vieraalle paikkakunnalle.

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 19:23  
+
0
Mulla tulis matkaa jotain parisataa kilometriä (Helsingistä Kotkaan). Ahdistaa vaan kun perhe jää tänne. Se on oikeastaan ainut Helsingissä pitävä asia. Yksin oon asunut jo 4 vuotta, mutta nään sisaruksia ja äitiä muutaman kerran viikossa :nauru: onneks tuolla töissä olis yksi samanikäinen tyttö, joten ainakin sen kanssa vois yrittää kaveerata.
A house is not a home when I'm alone here....

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 12.04.2012 klo 19:24  
+
0
Kiitti griffon! :peukku: Tiesin vähän, että millasta laskua odottaa. Ja 64 euroa tuo taisi olla. Yksityinen ell-asema, Treella. Meijän vakipaikka.

Cadalle: Mä muutin vieraalle paikkakunnalle, mutta mä tunsin tuon mun nykyisen avon. Muita tuttuja mulla ei täällä silloin ollutkaan. Töiden ja koirailun kautta oon löytäny kavereita ja muita hyviä tyyppejä. Rohkeasti vaan! :peukku:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011


  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 06:30)