Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 13.02.2016 klo 17:25

Kysy mitä vain mistä vain! 23

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 10

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 10.03.2016 klo 12:13  
+
0

eetla kirjoitti:

[quote=Beauceron]Olen todennäköisesti pääsemässä opiskelemaan, näin ainakin alustavasti haastattelun perusteella todettiin että mun sisäänpääsy on melko varmaa.

Opinnot alkavat kuitenkin vasta syksyllä, joten pitäisikö mun nyt näin työttömänä kuitenkin ilmoittautua sitä edeltäväksi ajaksi työttömäksi työnhakijaksi, että saisin ennen opiskelun aloittamista työttömyyskorvausta? Käytännössähän en ainakaan mitään pitkäaikaista työpaikkaa kuitenkaan vastaanottaisi kun ne opinnot ovat kuitenkin kesän jälkeen alkamassa.

Tilannehan on se että olin aiemmin sairauslomalla viimevuoden loppuun asti, joten siksi en ole vielä tuolloin ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi (sain siltä ajalta vastaavasti sairauspäivärahaa).



Milläs sää elät jos et käyt työkkärissä että saat päivärahaa?[/quote]

Tällä hetkellä perintö on riittänyt (sairauspäivärahahan loppui vasta joulukuussa), mutta jatkoa varten pitäisi varmaan sitten ilmottautua tuonne työkkäriin että jotain korvausta ennen opintojen aloittamista jo saisi.
Haaveissa kl u

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 10.03.2016 klo 14:22  
+
0

Beauceron kirjoitti:


Tällä hetkellä perintö on riittänyt (sairauspäivärahahan loppui vasta joulukuussa), mutta jatkoa varten pitäisi varmaan sitten ilmottautua tuonne työkkäriin että jotain korvausta ennen opintojen aloittamista jo saisi.


Kannattaa mennä jo het huomenna tai soittaa tänään ja ilmottautua sinne työkkäriin. Niin saat asian vireille eikä tartte kaikkia perintörahoja elämiseen käyttää. Saat ainakin jotain sieltä. :hymy:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 10.03.2016 klo 21:05  
+
0
Näin tietämättä hirveästi nartuista niin onko valeraskaus yleisin syy siihen et tulee tisseistä maitoa? Corgilla tulee kaikista nisistä vaaleankeltaisia puristamalla. Juoksuja ei oo ollu, mutta lauman toisella nartulla oli just juoksut jotka loppu viikko sit.
Tuota on siis ell käytetty 2vko sit ja valeraskauden piikkiin laitettu. Muita oireita ei siis ole. Mietityttää vaan!
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 13.03.2016 klo 20:05  
+
0
Mistä johtuu että koira imee jotain (esim. lelu) kuin emon nisää ja samalla polkee etutassuilla? Ja onko siitä jotain haittaa? Essi tekee tuota paljon. Menee omaan petiin, imee pedin reunaa ja polkee etujaloilla. Nukahtaa sitten siihen. Jossain välissä teki tuota joka päivä, monta kertaa päivässä. Sitten väheni niin, että muutama kerta viikossa riitti. Nyt taas tekee enemmän. Jotkut sanoo, että johtuu liian aikaisesta vierottamisesta, mutta Essin hain 8-viikkoisena, tosin Essin emä oli lähtenyt omaan kotiin aikaisemmin. Essi on tehnyt tuota alusta asti, nyt sillä on ikää 1v5kk.

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 14.03.2016 klo 21:29  
+
0
Voiko työsopimukseen muuttaa työn päättymisajankohtaa jälkeenpäin, työntekijän pyynnöstä siis ja kun sopimusta ei ole vielä allekirjoitettu? Esim. Jos on suullisesti sovittu työ päättymään 29.7.2016 ja se on kirjattu jo soppariin, mutta sitä ei ole vielä allekirjoitettu ja työntekijä haluaisi muuttaa työn päättymään jo 01.07.2016? Vai onko työntekijällä mitään valtaa tuohon, varsinkaan näin jälkeenpäin?
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

senja_

senja_
Viestimäärä: 2

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 16.03.2016 klo 22:15  
+
0
Helppiä!

Olisi kysymys, että mitenkä paljon tummaa suklaata on vaarallista koiralle?

Olin tuossa tarjoilemassa ystävättärelle jäätelöä ja annoin jäätelön päällä olevan kahvipavun ajatuksissani koiralle, olen niin tottunut antamaan ruuista maistiaisia koiralleni. Itse jäätelöä syödessä tajusin, että ne pavut olivatkin tummaa suklaata. Kyseessä on se pirkan kahvijäätelöpaketti. Tuoteseloste sanoi että on 97% suklaata!!

Koira painaa n. 25kg ja tuo suklaa mitä söi oli siis kahvipavun kokoinen. Taisin vähän ylireagoida kun tajutessani asian tuli hirveä hätä ja yritin oksetuttaa koiraa puolella teelusikallisella suolaa. Ei oksentanut, taisi tykätä suolasta nuoli vain huuliaan homman päätteeksi. Nyt siis pelottaa myös tuo suola kun se ei sitä pois oksentanut!

Ylireagoinko nyt tässä vai onko oikeasti hätä?! Koira on mulle niin hirveän rakas, että ihan tässä menee omakin maha sekaisin kun huolestuttaa kamalasti. Pitääkö nyt yö valvoa ja katsoa koiraa vai uskaltaako tässä mennä nukkumaan?

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 16.03.2016 klo 22:41  
+
0
Se on suklaan teobromiini, mikä on myrkyllistä koiralle. Jos __tummaa_ suklaata menee koiralle 4g/kg, on myrkytys mahdollinen. Kun koira painaa 25 kg, olisi silkkaa tummaa suklaata pitänyt saada n. 100g, jotta myrkyllinen annos teobromiinia olisi tullut.
Eli vaikuttaa siltä, että koiran saama annos ei aiheuta myrkytysoireita.
Nyt saattaa kylä juoda reippaammin, kun on saanut vähän suolaa...

senja_

senja_
Viestimäärä: 2

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 16.03.2016 klo 23:20  
+
0
Voi kiitos paljon vastauksesta! Ihan tuli nyt mielenrauha ja kivi tippui sydämmeltä! Uskaltaa tässä yöpuullekin lähteä. Taitaa pitää jättää varuilta toinen kuppi vettä jos jano yllättää koirulille. :roll:

Pitäisi vähän aina keskittyä kun antaa koiralle noita ihmisten herkkuja. Ihan hävettää, en yhtään ajatellut siinä, että voisi olla suklaata kun oli tehty kahvipavun näköiseksi.:ttou: Ja näköjään pienellä googlatuksella selvisi, että kahvipavutkin on samaa myrkyllistä ainetta. En ole edes tuollaista tiennyt. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää! Kiitos kuitenkin vielä kerran! :heiluti:

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 17.03.2016 klo 09:51  
+
0

Hanma kirjoitti:

Voiko työsopimukseen muuttaa työn päättymisajankohtaa jälkeenpäin, työntekijän pyynnöstä siis ja kun sopimusta ei ole vielä allekirjoitettu? Esim. Jos on suullisesti sovittu työ päättymään 29.7.2016 ja se on kirjattu jo soppariin, mutta sitä ei ole vielä allekirjoitettu ja työntekijä haluaisi muuttaa työn päättymään jo 01.07.2016? Vai onko työntekijällä mitään valtaa tuohon, varsinkaan näin jälkeenpäin?



Yhteinen sopimushan se on. Jos työnantajallekin se sopii niin miksi ei voisi muuttaa?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 22.03.2016 klo 16:05  
+
0
Vieläkö Tampereen seudulla järvien jäät on turvallisia käydä kävelyllä?

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 22.03.2016 klo 20:52  
+
0
Äh, yritin tilata Amazonista paria juttua, mut se vaan herjaa, et siihen osotteeseen ei voida toimittaa/osotteessa on joku ongelma. Eikös tuolta Amazonista pitäs pystyä tilaamaan Suomeen ilman ongelmia? Osaako joku neuvoa, mitä näihin kohtiin pitää kirjottaa:

Address line 1
Address line 2
City
State/province/region
ZIP
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 22.03.2016 klo 21:00  
+
0
^ Address line 2 voi käyttää tarkentavana osoitetietona, niin ainakin oon käsittänyt. Yleensä jätän itse täyttämättä. City nyt on kaupunki, State/Province/Region on mulla Pirkanmaa ja ZIP on postinumero.
Rise to reset the world.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 22.03.2016 klo 23:00  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Äh, yritin tilata Amazonista paria juttua, mut se vaan herjaa, et siihen osotteeseen ei voida toimittaa/osotteessa on joku ongelma. Eikös tuolta Amazonista pitäs pystyä tilaamaan Suomeen ilman ongelmia? Osaako joku neuvoa, mitä näihin kohtiin pitää kirjottaa:

Address line 1
Address line 2
City
State/province/region
ZIP



Osa Amazonin alla myyvistä firmoista ei toimita ulkomaille tai toimittavat vain tiettyihin maihin. Samaten Amazon itse ei osaa omassa myynnissään olevista tuotteista toimita ulkomaille.

Se, toimitetaanko kyseistä tuotetta ulkomaille vai ei, lukee kyllä siinä hinta/kappalemäärä-valinnan yhteydessä. Onko sulla tunnukset Amazoniin? Jos ei niin voit vaikka laittaa privaa, mä voin katsoa sulle toimitetaanko sun haluamia tuotteita Suomeen.

Muoks: tarkistin vielä ja kirjasin itseni ulos tuolta. Se näkyy tosiaan vain kirjautuneille, että mihin maihin sitä tuotetta toimitetaan.
Ylläpitäjä
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.03.2016 klo 23:03)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 23.03.2016 klo 12:11  
+
0
naukunen, okei, eli ihan oikein olin sit noi kohat täyttäny...

Melina, menin uudestaan tonne ja näköjään oon nyt kirjautuneena, vaiks eilen jätin homman kesken. :nauru: Pystyin valitsemaan Suomen siinä kohassa (ship to -alasvetovalikko), missä valittiin myös kappalemäärä, eli toimituksen pitäs onnistua? Toivottavasti saisin ton tilauksen onnistumaan, muuten poikaystävä jää ilman synttärilahjaa. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 23.03.2016 klo 12:17  
+
0
Onko kukaan ollut kausityöntekijänä hautausmaalla tehden ihan normityöviikkoa eli 38h/vko? Mikä se palkka on noin? ei siis työharjoittelijana tai nuorena henkilönä, vaan ihan aikuisiällä sen 3-6kk ja nimenomaan nimikkeellä kausityöntekijä. Kaikki muut paikkakunnat suurinpiirtein ilmoittaa sen vaatimustasoluokituksen (eli palkka olisi 1300-1700noin), mutta ei tää meidän paikkakunta tietenkään. Ja panikoin nyt sitä, että ettei vaan olisi sitä 6e tunnissa. Kutsuivat haastatteluun ensi viikolla, niin tai näin jos pääsen otan toki työn vastaan, mutta ois kiva tietää edes suurinpiirtein ennakkoon se kausityöntekijän palkka noin ja kerryttääkö ihan normaalisti lomat ja muut korvaukset, mä en viiti haastatteluissa palkkoja kysellä ikinä :nauru:
- nimimerkki vaihtunut -

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 23.03.2016 klo 12:59  
+
0
^Mä olen ollut kaksi kesää täällä pääkaupunkiseudulla hautausmaalla töissä ihan kokoaikaisena ja kuukausipalkalla, kesät 2006 ja 2007 muistaakseni. Meillä tuli tosin silloin palkka joka toisen viikon perjantai eli kahden viikon välein eikä kerran kuussa, mutta kokonaisuudessaan palkka oli muistaakseni jotain n. 1500 e/kk luokkaa :)
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 23.03.2016 klo 13:01  
+
0

Tutuli kirjoitti:

naukunen, okei, eli ihan oikein olin sit noi kohat täyttäny...

Melina, menin uudestaan tonne ja näköjään oon nyt kirjautuneena, vaiks eilen jätin homman kesken. :nauru: Pystyin valitsemaan Suomen siinä kohassa (ship to -alasvetovalikko), missä valittiin myös kappalemäärä, eli toimituksen pitäs onnistua? Toivottavasti saisin ton tilauksen onnistumaan, muuten poikaystävä jää ilman synttärilahjaa. :nauru:



Joo jos se tarjoaa sulle toimitusta Suomeen ni kyl sen pitäis sit onnistua ongelmitta :) Vieläkö se herjaa jotain ja jos kyllä niin mitä?
Ylläpitäjä

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 23.03.2016 klo 14:03  
+
0
Kiitos NiiNu vastauksesta! :) Minkälaista hommaa se käytännössä oli ja ootko tykännyt? Onko hommat muutes verrattavissa samaan kuin kaupungin puistopuolella hommat eli puskien hoidot, nurmikon leikkuut yms.? Omaan makuun kuulostaa just mulle sopivan itsenäiselle ja rankalle, kivaa vastapainoa ois sille kun nyt parin vuoden tehnyt pääsääntöisesti asiakaspalveluhommaa niin olisi välistä kiva vaan olla tavallaan omassa seurassa :D
- nimimerkki vaihtunut -

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 23.03.2016 klo 14:15  
+
0
Tollanen hautausmaatyö ois just mun unelmakesätyö. :nauru: Sais olla ulkona, tehä fyysistä hommaa ja sais just olla omassa rauhassa. Siivoustyökin on musta ihan kivaa, mut ei kiinnostais taas jynssätä koko kesää vessoja ym. Saa nähä, saanko jostain kesätyötä. Luultavasti taas siivousta, ku mulla on siitä niin paljon kokemusta. :roll: Paria ulkoaluetyöntekijän hommaa hain kans.

Melina, nyt ei herjannu enää mitään, sain tilauksen tehtyä ilman ongelmia! :hymy: Vaihdoin tosin Amazon UK:hon, koska tajusin, että USA:n toimituksissa menee niin kauan. UK:n Amazonissa ei ollu sitä tuotetta, minkä oisin halunnu, mut löysin vastaavan yhtä kivan. Jee, ei tartte enää stressata lahjaa! :jjei:

Muoks. Sitä piti viel kysyä, et miten voin kirjautua tuolta ulos? En läydä mistään semmosta nappia. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.03.2016 klo 14:17)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 23.03.2016 klo 14:15  
+
0
^^Kaksi kesää olin siis kesätyöntekijänä vajaa 10 vuotta sitten. Molempina kesinä olin korttelinhoitajana eli mulla oli kaksi hautakorttelia mun vastuulla. Keväällä istutettiin hoitohaudoille kukat ja läpi kesän sitten huolehdin niitten mun korttelien siisteydestä: viikottaista nurmikonleikkuuta, pari kertaa kuukaudessa siimurilla niiden paikkojen siistimistä mihin ei leikkurin kanssa kunnolla päässyt, kukkien kastelua ja nyppimistä, haravointia, kitkemistä... En ole koskaan ollut kaupungilla töissä, joten siihen en valitettavasti osaa verrata. Olin todella isolla hautausmaalla, joten siellä oli erikseen pieni tiimi, joka huolehti koko hautausmaan alueella yleisistä aluista ja esim. puskaistutuksista ja hautakivien huollosta.

Mä tykkäsin kyllä tosi paljon :) Tottakai sellaisina päivinä kun koko päivän satoi vettä kaatamalla ei fiilikset olleet niin katossa :nauru: Mutta noin niin kuin yleisesti viihdyin kyllä hyvin kun tykkään ulkohommissa puuhastella.

muoks. väksy lisää kun Tutuli ehti väliin
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.03.2016 klo 14:16)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28188
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 10:00)