Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 13.02.2016 klo 17:25

Kysy mitä vain mistä vain! 23

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 10

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 11.05.2016 klo 18:42  
+
0
^^ Kurkistapa tämä: Koiran kuljetus autossa
Manu 6/2008
Morris 3/2013

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 12.05.2016 klo 21:08  
+
0
Tietääkö kukaan mitkä lakanat nämä on ja saako mistään ostettua pelkkiä sarjaan kuuluvia tyynyliinoja?
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Torstaina, 12.05.2016 klo 22:38  
+
0
Kiitos Jaijah ja SiljaSiili! Paljon pohdittavaa ja monta vaihtoehtoa... Vielä ei kannata investoida mihinkään kolariturvalliseen häkkiin - täytyy katsella, että minkä kokoiseksi tuleva nuorimmainen venähtää. Myös jalkatila on poissuljettu - autoni on suunniteltu kahdelle aikuiselle ja kolmelle jalattomalle lapselle, eli takajalkatilaan mahtuu ehkä joku gerbiilin kuljetushäkki. Pienemmän boksin saa ehkä tuettua pitkittäin pelkääjän puolelle taakse penkille, kahden penkin väliin, jos pelkääjän istuimen vetää riittävän taakse.

Luultavasti päädyn siihen kahden muoviboksin malliin aluksi ja selvitän, että kuinka nopeasti menee hermo niiden kanssa säätäessä. :nauru: Mutta tuo ketju on aivan loistava lähde, kun jossain vaiheessa yritän hioa järjestelyä toimivammaksi.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.05.2016 klo 22:39)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 25.05.2016 klo 11:13  
+
0
Onko kellään käytössä Polarin A300 tai M400? En osaa valita näiden kahden väliltä (perimmäinen ongelma siis se, etten tiedä mitä kaikkia ominaisuuksia ihan oikeasti tarvitsen ja kaipaan), ja kaikki kommentit näihin liittyen olisivat tervetulleita!

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Lauantaina, 28.05.2016 klo 13:44  
+
0
^ Mitä sä treenikellolla olet tekemässä? Noissa isoin ero taitaa olla se, ettei A300ssa ole GPSää? Mä sanoisin et jos kuljet vain tiettyä lenkkiä tai teet vain aina samanlaisia treenejä, niin silloin GPS:tönkin laite voi riittää. Sit taas jos vaihtelet lenkin pituutta, lenkkeilet eri paikoissa, matkustelet ym niin GPSää kaipaa hyvinkin nopeasti. Voit sitten jälkikäteen katsoa kartasta, missä on tullut käytyä ja näet myös todellisen lenkin pituuden (etkä pelkästään keskimääräisiin askeliin perustuvaa arviotua matkaa).
Ylläpitäjä

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 30.05.2016 klo 08:52  
+
0
^Totesin itse asiassa saman, että GPS:ää alkanee kaivata aika herkästi, joten kävin viikonloppuna hakemassa kotiin M400:n :aurinko:

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Perjantaina, 03.06.2016 klo 07:57  
+
0
Mitä jengi yleensä tekee pitkillä juna/automatkoilla?

Ihan mielenkiinnosta lähden kysymään, oon itse 6 vuotta rallattanu Pk-seutu-Pohjois-Karjala akselia junalla, kestää suuntaansa n. 4 tuntia :cool: Kaikki variaatiot ja kommellukset on kyllä noilla junamatkoilla ehtiny tapahtumaan.
Nykyään itse otan tuon ajan ihan suosiolla vaan rauhoittumiseen, kuuntelen musaa, kattelen ikkunasta, käyn ravintolavaunussa kahvittelee ja luen. Ennen tuli raahattua läppäri aina mukaan, niin katoin jotain sarjoja/leffoja ja pahimmissa tylsyyden puuskissani oon tehny jopa ristisanaa :nauru:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Perjantaina, 03.06.2016 klo 10:33  
+
0
Neulominen on minusta ihan parasta junamatkoilla. Me matkataan koiran kanssa usein Helsinki Rovaniemi väliä ja jos ollaan päiväjunassa niin matka taittuu neuloen, netissä ja musaa kuunnellen. Nytkin ollaan junassa! Täällä ei vaan voi tällä hetkellä keskittyä mihinkään kun joku painii haukkuvan koiransa kanssa... Harvemmin oon kohdannut suurta häiriötä koirista, mutta tuo on kyllä jo rasittavaa kun iso koira haukkunut yli tunnin ja omistaja karjuu sille ilman mitään tulosta...

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Lauantaina, 04.06.2016 klo 20:28  
+
0
Miksiköhän monesti lenkillä ollessa koira tulee välillä luokse, ja haistaa kättä/jalkaa? Varsinkin meidän husky tekee tätä kun ollaan pyörälenkillä. Se jolkottelee yleensä edellä, ja välillä tulee tosiaan luokse ja nuuhkaisee, ja sitten jatkaa taas tyytyväisenä menoaan.

Haluaako ne varmistaa, että emäntä on vielä siinä, vai mistä on kyse? :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 05.06.2016 klo 05:48  
+
0
En tiedä mut lakulla on kans vähä samanlainen tapa ,se meinaan tulee tökkäsemää mun kättä ja sitten jatkaa matkaa taas :hymy:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Sunnuntaina, 05.06.2016 klo 09:59  
+
0
Meilläkin Moona tekee tuota sekä irti ollessa että hihnassa, ja sen viesti on selvä, se haluaa namin :nauru:
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Razak

Razak
Viestimäärä: 190

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 06.06.2016 klo 02:31  
+
0
Miksi toi koira menee välillä ihan lukkoon portaissa? Kun muutettiin tähän niin jouduttiin treenaamaan rappusia / odotettiin että itse tulee ylös. Ei kävele rappusia ollenkaan jos ei laita valoja, ollaan testattu.
Toisinaan menee kumminkin ihan jumiin, käy useamman kerran hakemassa "vauhtia " ja sit yhtäkkiä menee lukkoon ja pakki päälle. Jumeja en oo löytänyt eikä muutenkaan kipeältä vaikuta.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 07.06.2016 klo 21:10  
+
0
^ Koira ei oo siis aiemmin käyttänyt juurikaan portaita, vasta muuton jälkeen tullut arkikäyttöön? Jospa ei ole vaan vielä tottunut niihin ja ne arveluttaa, vai oletteko jo kauankin asuneet kyseisessä asunnossa? :hymy:
Toisilla koirilla myös voi olla alusta-arkuutta joka yleensä liukkailla pinnoilla ja portaissa näkyy, on vaan niin epävarma alustasta ja omista kyvyistä pärjätä sen päällä. Tiedänpä internetin kautta myös yhden koiran, joka on/oli henkisesti kehitysvammainen, portaat oli aivan käsittämätön asia ja niiden opetteluun kului tuhottoman pitkä aika. Ja sitten koira yhden traumaattisen kokemuksen jälkeen (karkureissu) unohti kaiken oppimansa, ja portaiden opettelu aloitettiin alusta.
Muoks. Meidänkin corgi yleensä odottaa rapussa että valot laitetaan päälle, ennen kuin lähtee kulkemaan portaita alas. Ei jotenkin usko/luota omiin aisteihinsa ja kykyihinsä kaiketi. Tai sitten on näössä vikaa. :nauru:
Toivottavasti probleema selviää!
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 07.06.2016 klo 21:12)

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Tiistaina, 07.06.2016 klo 22:14  
+
0
3½-vuotiaalta narttukoiralta löytyi pieni, kova patti takanisän vierestä. Mitä tuommoset patit voi olla ja kuinka kauan sitä uskaltaa seurata? Treenikaverit jo ehti vähän lohduttaa, että kuulemma harvoin tämän ikäsillä nuo on pahanlaatuisia kasvaimia. Juoksujen pitäisi alkaa parin kuukauden sisällä.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 08.06.2016 klo 10:40  
+
0

_Kisse_ kirjoitti:

Mitä jengi yleensä tekee pitkillä juna/automatkoilla?

Ihan mielenkiinnosta lähden kysymään, oon itse 6 vuotta rallattanu Pk-seutu-Pohjois-Karjala akselia junalla, kestää suuntaansa n. 4 tuntia :cool: Kaikki variaatiot ja kommellukset on kyllä noilla junamatkoilla ehtiny tapahtumaan.
Nykyään itse otan tuon ajan ihan suosiolla vaan rauhoittumiseen, kuuntelen musaa, kattelen ikkunasta, käyn ravintolavaunussa kahvittelee ja luen. Ennen tuli raahattua läppäri aina mukaan, niin katoin jotain sarjoja/leffoja ja pahimmissa tylsyyden puuskissani oon tehny jopa ristisanaa :nauru:



Mä ostan monesti ihan erikseen junaluettavaa, jotain lehtiä yms ja luen ne rauhassa. Kouluaikoina pitkillä matkoilla oli hyvä lukea tentteihin ja tehdä erilaisia (vähän pöytätilaa vaativia) projektitöitä.
Ylläpitäjä

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 08.06.2016 klo 20:51  
+
0

_Kisse_ kirjoitti:

Mitä jengi yleensä tekee pitkillä juna/automatkoilla?

Ihan mielenkiinnosta lähden kysymään, oon itse 6 vuotta rallattanu Pk-seutu-Pohjois-Karjala akselia junalla, kestää suuntaansa n. 4 tuntia :cool: Kaikki variaatiot ja kommellukset on kyllä noilla junamatkoilla ehtiny tapahtumaan.
Nykyään itse otan tuon ajan ihan suosiolla vaan rauhoittumiseen, kuuntelen musaa, kattelen ikkunasta, käyn ravintolavaunussa kahvittelee ja luen. Ennen tuli raahattua läppäri aina mukaan, niin katoin jotain sarjoja/leffoja ja pahimmissa tylsyyden puuskissani oon tehny jopa ristisanaa :nauru:


Minä olen teinistä asti kuljettanut ristikoita mukanani. Varsinkin Apu-Ristikot kulkee mukana myös lääkärien odotushuoneessa. En vaan pysty olemaan ilman niitä. :aurinko:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Keskiviikkona, 08.06.2016 klo 21:14  
+
0

_Kisse_ kirjoitti:

Mitä jengi yleensä tekee pitkillä juna/automatkoilla?

Ihan mielenkiinnosta lähden kysymään, oon itse 6 vuotta rallattanu Pk-seutu-Pohjois-Karjala akselia junalla, kestää suuntaansa n. 4 tuntia :cool: Kaikki variaatiot ja kommellukset on kyllä noilla junamatkoilla ehtiny tapahtumaan.
Nykyään itse otan tuon ajan ihan suosiolla vaan rauhoittumiseen, kuuntelen musaa, kattelen ikkunasta, käyn ravintolavaunussa kahvittelee ja luen. Ennen tuli raahattua läppäri aina mukaan, niin katoin jotain sarjoja/leffoja ja pahimmissa tylsyyden puuskissani oon tehny jopa ristisanaa :nauru:

Neuletöitä! :love: Nytkin kesälomaa - niin automatkoja kuin mökillä oloa - varten pitänyt varustautua monilla työsuunnitelmilla ja pitää huoli että on riittävä määrä lankoja mukana kolmeksi viikoksi. :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 13.06.2016 klo 16:30  
+
0
Tota... Mulle valkeni (kiitos koirahierojan) tänään että Leppo on pienestä ruokamäärän tiputtamisesta huolimatta ylipainoinen. :shifty::nolo::ttou: Parikin kiloa vois kuulemma tiputtaa.

Kysymykseni kuuluu: Kevytnappulat? Kokeilun arvoista vai pelkkää humpuukia?
Lähinnä vertailin Lepon nykyistä nappulaa saman merkin kevytversioon, joka on hinnaltaan sama mutta rasvaa 9% (nykyisessä 17%) ja kilokaloreitakin parikymmentä vähemmän per 100g.
Ruokamäärän pienentäminen toimis varmaan kanssa, mua vaan huolettaa että saako tuo sitten koskaan mahaansa täyteen jos annoskokoa piennetään vielä. :nauru: Tällä hetkellä aamusin 1dl nappulaa tai 100g lihaa + öljy, illalla 1,5dl nappulaa. Eli ihan hirveitä määriä tuo ei syö. Lihan voisin vaihtaa naudan/sika-naudanjauhelihasta seitiin, siitä Leppo tykkää kovasti ja saatavuus on hyvä.
Ja juu, sitä lenkillä namittamista ois myös vähennettävä... :nauru: Pikku hiljaa.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 13.06.2016 klo 16:56  
+
0
^Parinkymmenen kilokalorin vähennys per 100 g tuntuu aika pieneltä, enkä usko, että sillä on juuri mitään käytännön merkitystä. Mitähän 1 dl painaa, joku 50 g? Eli sillä nappulan vaihtamisella tulisi joku 40-50 kcal vähemmän energiaa päivässä. Kalorivajetta pitäisi varmaan saada vähän enemmän.

Öljystä taasen, riippuen paljonko annat, saa ihan tolkuttomasti energiaa. 1 tl on jo about 50 kcal. Jos sitä menee vaikka ruokalusikallinen, se on jo lähemmäs 150 kcal. Ehdotan jättämään öljyn pois painonpudotuksen ajaksi, jos se ei ole jostain syystä ehdottoman tarpeen. Lisäksi annoskokoa voi huoletta pienentää. Koira kyllä sopeutuu pienempään annoskokoon ihan hyvin. Painonpudotuksen jälkeen öljyt tms. voi lisäillä annokseen takaisin, kunhan koiran paino ei taas lähde nousemaan.

Jos Lepon paino pysyy nykyisellään vakiona, se saa edelleenkin liikaa energiaa tarpeeseensa nähden (jos kroppa on liian painava, se kuluttaa myös enemmän energiaa kuin normaalipainoinen kroppa). Eli lopullinen tavoiteruokamäärä painonpudotuksen jälkeenkin lienee pienempi kuin nykyinen saatu kalorimäärä, joten jotain pysyviä vähennyksiä joutunee tekemään joka tapauksessa.
kääpin uros -09
shelam uros -16

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 23 - Maanantaina, 13.06.2016 klo 19:04  
+
0
^Kiitos kattavasta vastauksesta! :hymy:
Tarkemmin katottuna tos kevytnapussa on 35 kilokaloria vähemmän kun nykysessä per 100g, mut joo ei paljoa silti eroa.

Ääk, mitähän mä osaisin sanoa tosta öljystä... Pieni loraus sitä kylmäpuristettua rypsiä menee, varmaan just joku ruokalusikallinen. :nolo: Mut oon tykänny et pysyy ton allergisen koiran iho ja turkki hyvänä, en tiedä alkaisko kutisemaan enemmän näin siitepölyaikaan jos jättäisin öljyn pois. Pitääpä kokeilla onko asialla vaikutusta, on meillä Lepon kutinoihin nyt antiseptinen shampookin parhaillaan käytössä. Ehkä se riittäisi.
MUOKS. Hehee, laskin huvikseni että kun noi Lepon naput on 45g=1dl, ja tuossa yhdessä desissä nappulaa on noin 160kcal. Eli jos annan ruokalusikallisen öljyä niin se vastaa melkein desiä(!!!) tota täysravintoa ylimäärästä. Vaikee oli käsittää ennenkö suhteutti sen tohon ruokanappulaan, huh. /MUOKS.

Kuinkahan paljon sitä ruoka-annosta uskaltaa pienentää näin alkuun, jos jättää öljynkin pois tai vähentää vaikka teelusikalliseen? Namittamisen lenkillä saan lopetettua varmaan sillee pikkuhiljaa (muoks. vois vaikka alottaa siitä että päivässä antaa ton maksimimäärän mitä namipussissa/purkissa suositellaan), talvi teki kyllä liialle namien jakelulle hyvää kun ei hanskoilla saanu ihan niin helposti niitä noukittua. :lallati:
Pitäs varmaan hankkia Lepolle joku ihan minikokonen ruokakippo niin noi sen kohta vieläkin piskuisemmat ruokamäärät näyttäis isommilta. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 13.06.2016 klo 20:25)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28188
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 10:00)