Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34

Laihdutus- ja liikuntapulina 2

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 01.08.2011 klo 16:46  
+
0
Tääkin on pudottanu lähes 2 kg viikossa kun palasin takas töihin lomilta:nauru: Vielä toiset samanlaiset niin oisin painon suhteen tyytyväinen, ainut on vaan että pitäs vielä mahakin saada timmiksi, eikä tuo joka vloppuinen kaljan juonti eikä kebabin syönti auta yhtään asiaa:nauru: On vaan niin hyväää!
Lisäksi yritän nyt kovasti pitää vain kerran viikkoon "karkkipäivän" niinkuin lapsena aina oli lauantaisin ja mussuttaa telkkaria kahtoessa jotain terveellisempää. Ärsyttää tämä jatkuva väsymys niin jospa sitä sais paremmalla ruualla ihmeitä aikaseksi.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 02.08.2011 klo 21:57  
+
0
Eilen sain raahattua itteni salille piiiiitkästä aikaa ja ladattua sen kortin, ja hitto että kannatti! Oon käyny ny eilen ja tänään, ja voi juku tää olo on jo iha makee. Tietty sitä on vähän reenannu täällä kotosallakin tän salitauon aikana, mutta onha se aivan erikivaa siellä salilla touhuta, ku pystyy tekemäänki enempi juttuja.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 10:07  
+
0
Kenelläkään kokemuksia juoksumatoista? Millaisia vempeleitä ovat?
Tuliskohan tuommosella juostua :nauru:

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 10:20  
+
0
^Ihan mukavia laitteita, mutta eivät niin ihmeellisiä että kotiin hankkisin. Salilla tulee joskus lämmittelynä juostua. :hymy:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 11:12  
+
0
Let's get the party started! Riisenileirillä tulleet neljä kiloa (:eek:) on jo sulaneet taivaan tuuliin, ja sen lisäksi on saanut huikeat 2,5 kg tiputettua. :aurinko: enää olisi se seitsemän kiloa, niin tavoitepaino olisi taas melkoisen lähellä!

Liikuntaa ei ole oikein pystynyt lisäämään, kävellyt olen ja joogannut ja tehnyt pilatesta sen mitä tuon selän kanssa pystyy, mutta ruokavalion pienillä korjaustoimenpiteillä, ja alkoholipitoisten juomien rajoittamisella pääsee näköjään aika pitkälle.

Salilla tekisi mieli taas alkaa käydä, mutta pitää ottaa yhteyttä johonkin saliohjaajaan siitä, mitä kaikkea saan tehdä ja mitä en. Vitsit, kun olisi rahaa niin hommaisin jostain personal trainerin (malliin Jillian :love:) mutta opiskelijabudjetilla se ei oikein onnistu.. :nauru:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

miikkis

miikkis
Viestimäärä: 24

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 11:27  
+
0
^^^ Aika samoilla linjoilla kuin Kadaver; eivät niin kummoisia, että kotiin hankkisin, mutta tykkään juurikin salilla ollessa lämmittelynä tai tosi huonolla kelillä käydä lenkin sijaan juoksumatolla tunnin hölköttelemässä. Riippunee matosta, mutta löytyy tosi hyviä ja monipuolisia säätömahdollisuuksia. Osassa saa jopa mäkiefektiä mukaan, ja nopeutta tietty säädettyä vaikka kuinka tarkasti. Kotiin kelpuuttaisin kyllä crosstrainerin tai kuntopyörän koska vain, juoksumatto ei olisi meikäläisellä niin hyödyksi, sillä tykkään käydä lenkillä ulkosalla, sateessakin. Mutta mikä jottei, jos löytyy hyvä hinta-laatusuhde, niin hanki ihmeessä - eivät ne kauheasti tilaakaan vie :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 03.08.2011 klo 11:30)

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 21:40  
+
0
Olen nyt vähän taas innostunut hölkkäämisestä- varsinkin jos ottaa koiran mukaan, lisää motivaatiota. Kuitenkin, vaikka ilmat ovat jo viilenneet hieman, on ulkona silti laumoittain(parvittain?) pikku öttiäisiä tietyissä kohdissa lenkkipolkua. Niin ärsyttävää! Olen joutunut kakomaan niitä suusta, tuhistamaan ulos nenästä ja hieromaan ulos silmistä. Mitähän nuo itikoita pienemmät ällötykset voisi olla ja milloin ne kuolevat? :mad:

Yritän myös samalla laihdutella tässä ylimääräisiä kiloja pois(viisi kiloa pois, niin olisin tyytyväinen), mutta hieman liikaa himoittaa kaikki mässy telkun ääressä. :poppari:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 21:52  
+
0
^ Kyllä ne viimestään sitten häipyy ku pakkaset tulee... hahah lohduttavaa, eikö :nauru:

Mun sinänsä ei tarvis laihduttaa, mutta kiinteytyä kylläkin. Kovasti yritetään! Tänään ja eilen kävin reilun tunnin salilla, sitten vielä hölkkäilemässä koiran kans. Innostus on kyllä ihan huipussaan nyt. Loppuukohan tää yhtä nopeaa ku alkoki... Toivottavasti ei.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 23:00  
+
0

Frosty kirjoitti:

Olen nyt vähän taas innostunut hölkkäämisestä- varsinkin jos ottaa koiran mukaan, lisää motivaatiota. Kuitenkin, vaikka ilmat ovat jo viilenneet hieman, on ulkona silti laumoittain(parvittain?) pikku öttiäisiä tietyissä kohdissa lenkkipolkua. Niin ärsyttävää! Olen joutunut kakomaan niitä suusta, tuhistamaan ulos nenästä ja hieromaan ulos silmistä. Mitähän nuo itikoita pienemmät ällötykset voisi olla ja milloin ne kuolevat? :mad:



Ne on NIIIIN ärsyttäviä! :mad: Vitsin pikkuötökät, niit on tosiaan lenkin jälkeen nenässä ja suussa ja korvissa, ja viimeset löytyy iltaisin ennen nukkumaanmenoa kun harjaa hiukset. Tai jos menee suihkuun niin niitä valuu lattialle hiusten seasta, kamalaa. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 07.08.2011 klo 20:50  
+
0
Kattelin kuvia läpi, mitä oli koirapuistoreissulla tullu otettua. Kamera kävi lastenkin kädessä, joten kuvia on minustakin. Kyllä nyt (eli huomenna, aina huomenna) alkaa taas kunnon kuntokuuri. Ei tsiisus niitä kuvia :roll:
Mistä sitä jaksamista vaan sais?

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 08.08.2011 klo 10:04  
+
0
Inqq: Eipä oikeestaan! :nauru: Nyt oonkin vältellyt niitä polkuja, missä näitä öttiäisiä on eniten.

^ Sama täällä! Vielä peiliin katsoessa näyttää ihan siedettävältä ja kuvakulmaa voi muuttaa mielensä mukaan(mahaa vetää sisään, poseta puoliksi sivuttain), mutta sitten kun näkee itsestä otettuja yllätyskuvia niin voi herran jumala! :eek: Pitäisi varmaan tulostaa sellainen joku ihan kauhea kuva jääkaapin oveen, niin tulisi ehkä käytyä siellä harvemmin.

Kysymykseen siis: mitä vähähiilihydraattisia/rasvaisia ruokia on olemassa? Minulla nimittäin tuo ruokavalio eniten pettää tässä laihdutuksessa.. :heristel:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 08.08.2011 klo 10:25  
+
0
^Mun parasta laihis sapuskaa oli kaalikeitto/pata! Ja kanakasvisvokki :) kun tekee itse saa vähärasvaista ja maukasta. Ja saa hyvällä omatunnolla syödä niin paljon kuin jaksaa!

Tänään on salipäivä! Herranjestas mulla on paino noussut 5kiloa! No osa on tullut kyllä varmasti lihaksena, ja loput sitten tuosta kesän oluen juomisesta :nauru: Toisaalta nyt olen sopivassa painossa, mutta kuitenkin tuo löllöisyys häiritsee. Mut nyt en aijo stressata, kesä, kaljaa ja grilli kuumana!
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Cora

Cora
Viestimäärä: 200

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 08.08.2011 klo 10:28  
+
0
^^Niinpä. Kyllä pitäis enemmän kattella niitä kuvia, jotka vastaa todellisuutta kuin peiliä ruusun punaisten lasien läpi. Harmittaa vaan, ettei tuon koiran kanssa voi vedellä vielä kovin pitkiä lenkkejä. Lasten tarha ja koulukin alkaa vasta ensi viikolla, joten en voi yksinäänkään lähteä pitkille lenkeille ja jättää niitä keskenään kotiin. Jos tällä viikolla alottelisi jotain kotijumppaa ja ruokavaliomuutoksia ja ensi viikolla sitten kunnon treenit kehiin.

Frosty kirjoitti:


Kysymykseen siis: mitä vähähiilihydraattisia/rasvaisia ruokia on olemassa? Minulla nimittäin tuo ruokavalio eniten pettää tässä laihdutuksessa.. :heristel:



Mä olen joutunu miettimään ruokahommia paljonkin, koska mulla todettiin alkuvuodesta peruna-allergia. Mun äidillä on karppaajien keittökirjoja, joista on ollu iso hyöty, kun on pitänyt keksiä ruokia ilman perunaa. Aina ei jaksa riisiä/pastaakaan syödä, se kun turvottaa ainakin minua ihan järkyttävästi. Kannattaa käydä läpi niitä kirjoja, sieltä löytyi ihan kivojakin ruokia (en ole itse mikään kasvisruokafani). Niissä on ainakin vähän hiilareita, vähän rasvaa, mutta paljon proteiineja. Reseptejä oli ihan nopeista aterioista, liha-, kana-, kala- ja kasvisvaihtoehtoihin.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 08.08.2011 klo 10:28)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 08.08.2011 klo 10:29  
+
0
Taas on niin huono sää että ei tuonne voi edes ulkoilemaan lähteä :neutral: Vettä tulee vaakasuoraan ja jäätävä tuuli. Paino jumittaa päivästä toiseen samoissa lukemissa, välillä jopa nousee.

ps. Juoksumatto vois olla tällaisia päiviä varten erittäin hyvä keksintö.. Mutta ehkä mä mieluumin säästän koiraan :shhh:

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 08.08.2011 klo 10:37  
+
0
Thänks, päätin tehdä kaalikeittoa, koska kaikki kaaliruoat ovat herkullisia! :hymy:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 08.08.2011 klo 10:45  
+
0
^Ei kannata ihan ensimmäiseksi välttämättä lähteä hakemaan yksittäisiä ruokia vaan korjaamaan suuria linjoja. Siis kasvisten määrää reippaasti ylös, piilosokerit pois (maustetuissa jogurteissa, mehuissa, limsoissa, monissa muroissa ja mysleissä jne), nopeat hiilarit muutenkin pois (eli sokeri, valkoiset jauhot, pastat jne) ja ruokailut säännöllisiksi. Ruokavalioon siis kasviksia, kalaa ja vähärasvaista lihaa, kylmäpuristettuja öljyjä (muista että rasvaa tarvitaan!), pähkinöitä/siemeniä, täysjyvätuotteita. Perunan, riisit ja pastan pystyy kokonaan tai halutessaan vain osittain korvaamaan kasviksilla. Mm. kukkakaalimuusi (tai sitten kukkakaali-perunamuusi), uunijuurekset, wokatut kasvikset, keitetyt porkkanat, höyrytetyt kukka- ja parsakaalit, gratiinit sun muut ovat hyviä lisukkeita lihan ja kalan kanssa. Mä itse syön tuollaisen lämpimän kasvislisukkeen lisäksi usein myös salaattia eli lautasella on lihaa/kalaa/kanaa, kasvislisuke ja salaatti. Ja jos teen vaikkapa spaghettia ja jauhelihakastiketta, laitan kastikkeeseen reilusti sipulia, tomaattia, porkkanaraastetta jne.

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 08.08.2011 klo 10:55  
+
0
^Minulle on helpompaa lähteä korjaamaan aluksi pieniä juttuja kuin lähteä kerta heitolla korjaamaan koko syömistyyliä. Sitä jaksaisi, itseni tuntien, sen viikon.. Tietty tiedän, miten pitäisi syödä, mutta en välttämättä mitä ruokia. :hymy:

Nyt kauppaan!
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 12:55  
+
0
Löytyihän tämä ketju. Oli vaan pudonnut toiselle sivulle.

Mä en ole suoranaisesti laihduttanut, mutta toivon kumminkin, että terveellisempään suuntaan muokattu ruokavalio saisi painon laskuun itsestään. Kuureille en ryhdy, vaan logiikka on se, että normaalipainon pitää löytyä sellaisella ruokavaliolla, jolla voin elää lopunikää (vaikka sitten niin, että jos joskus paino lähtee vähän nousemaan (tai vaatteet kiristämään jos ei puntarilla tule rampattua), skarppaan sitten hiukan herkkujen/alkoholin jne suhteen). Nyt innostuin lisäksi muutama viikko sitten aloittamaan juoksuohjelman (löytyy Porin kaupungin vapaa-aikaviraston sivuilta :wink:), jota olen joskus aiemmin yrittänyt aloittaa sairastuen flunssaan ekan viikon jälkeen ja jättäen sitten leikin sikseen. Nyt on tuotakin 2,5vko takana ja hyvältä tuntuu ja juoksulenkkejä oikein odottaa.

Mies sanoi jo viime viikolla, että multa on sivuläskit pienentyneet. Koska tunnen mieheni ilmaisutavan, otin sen vain ja ainoastaan kohteliaisuutena. :nauru: Mutta naureskelin kumminkin töissä työkaverille miehen sanavalintaa ja työkaveri vaan totesi, että on pitänyt sanoa ihan samaa, kun hänkin on huomannut asian. Nyt sitten kävin vaa'alla ja kesäkuussa otetusta painosta on pudonnut 1,3kg. Ei mikään huisi lasku, mutta onpahan saavutettu ainakin täysin kituuttamatta ja todennäköisesti pieni osa läskistä on edes muuttunut lihakseksi ja sehän ei painossa ainakaan laskevasti näy. Ja herkkujakin on tullut välissä syötyä, kun en kerran dieetillä ole. Mutta koska olin odottanut vähän isompaa pudotusta, on hyvä, että tuli kesäkuussa mitattua myös vyötärönympärys, koska se olikin sitten jo kutistunut mukavasti reilu 4cm. :aurinko:

muoks. Ja todennäköisesti paino on pudonnut viimeisen n. kolmen viikon aikana, koska silloin mä taas oikeasti aloin syömään ns. hyvähiilihydraattisesti ja skarppaamaan ruokailurytmin suhteen. Ei vaan ole tullut käytyä vaa'alla ja kaivettua mittanauhaa esiin sitten kesäkuun, joten siksi vertailuluvut olivat sieltä asti.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 10.08.2011 klo 13:00)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 14:03  
+
0

Frosty kirjoitti:

Inqq:
Kysymykseen siis: mitä vähähiilihydraattisia/rasvaisia ruokia on olemassa? Minulla nimittäin tuo ruokavalio eniten pettää tässä laihdutuksessa.. :heristel:



Näin kesällä kun on ollut kuuma, niin itsellä ei ainakaan edes tee mieli syödä mitään kovin raskasta. Meillä harrastetaan työpäivän jälkeen "iltaruoaksi" salaatteja, joihin paistetaan sitten sekaan kanasuikaleita/kalaa/halloumia (juu ei niin kovin kevyt vaihtoehto :nauru: mutta kaksi ihmistä kun syö kahteen kertaan yhdestä paketista, niin kerta-annos ei ole kovin iso) ja usein myös erilaisia pähkinöitä tai siemensekoituksia. Toinen hyvä ja kevyt iltaruoka on munakas (tai no minun versioni on ehkä ennemmin kokkeli :hymy: ), johon sitten täytteeksi suikaloituja kinkkusiivuja, paprikaa, sipulia, kirsikkatomaatteja... Tosin kananmunaa kun ei suositella syötäväksi järjettömiä määriä viikossa, niin munakasta en vitsii kovin montaa kertaa viikossa tehdä, kun yhdestä munakkaasta tulee jo se kaksi munaa per syöjä.

Muoks. Niin ja siis raskaalla tarkoitan esim. pastaruokia ja muita runsashiilihydraattisia, jotka itseäni kovasti tuppaavat turvottamaan..
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 10.08.2011 klo 14:06)

miikkis

miikkis
Viestimäärä: 24

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 15:55  
+
0

Frosty kirjoitti:

Kysymykseen siis: mitä vähähiilihydraattisia/rasvaisia ruokia on olemassa? Minulla nimittäin tuo ruokavalio eniten pettää tässä laihdutuksessa.. :heristel:



Kannattaa käydä vilkaisemassa täällä reseptejä sun muuta, saa ainakin vähän osviittaa siihen, mitä syödä ja laittaa ruoaksi niin, ettei tarvitse samaa kanaa ja kananmunia syödä päivittäin :hymy:

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545702
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 12:45)