Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34

Laihdutus- ja liikuntapulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 11.08.2011 klo 21:28  
+
0
Kai munki nyt sit pitää tän jotain jauhaa kun kerran laihdutusprojekti on alkanut. ;) Tarvis saad pois joku noin 15 kg. Tää homma alko ihan ruokavalion muutoksella mikä tarkottaa meidän kohdal karppausta (kirjotan sit automaattisesti meistä kun tää on mun ja avon yhteinen projekti. Yhdessä ollaan lihottu joten yhdessä laihdutaankin!) Tää alkoi kaks ja puol viikkoa sitten ja vierotusoireet on ollut kaameat sen ajan.:nauru: Lähinnä kaipaan jotain makeaa aina välillä ja melkein suututtaakin kun en sitä saa, kai se karkki on ollut mulle vähän heikko kohta. Meillä on aika tiukka linja, kaikki pahat jätettiin pois kertaheitolla ja siinä pysytään, muuten ei tulis mitään.

Sitten siihen urheiluun, sekin on alotettu. Ihan lenkeillä aloteltiin. Mulla se vaan jäi vähän lyhyeen kun hetken päästä tuli kai jonkun näköstä rasitusvammaa polveen, pysähdyin heti aloilleni, ettei mee vaan pahemmaks. No sen lepäilyn jälkeen just kun aattelin uudestaan alottaa, rauhallisemmin, loukkasin ennestään loukkaamani nilkan uudestaan, lisää liikkumattomuutta:mad: Oikein ihmettelen itseäni, joka ei oikein koskaan ole tykännyt urheilusta, on yhtäkkiä kokoajan kaipaamassa kunnon rääkkiä. Varsinkin nyt kun ilmatkin viileni, olis kivempi lähteä polulle. Nyt ajattelin uimista alottaa kun nää jalat nyt on vähän heikossa kunnossa.

No, mutta kaksi ja puoli viikkoa -2,3 kiloa:cool: On sekin alku. Varmaan lähtenyt ihan sillä ruokavalion muutoksella.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 14.08.2011 klo 10:41  
+
0
Eikös neruda jossain vaiheessa käynyt kahvakuulailemassa? Muistanko mää ihan väärin? Onko täällä muita jotka kahvakuulailee?
Laji on ruvennut kiinnostamaan mua ihan älyttömästi. Huomenna olis jonkun kurssin infotilaisuus ja harkitsen erittäin vakavasti menemistä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 14.08.2011 klo 10:57  
+
0
^Minä olen yhdesti kokeillut! Sekin oli jokin meidän kouluryhmälle tarkoitettu info-tunti. Aika helppoja olivat ne liikkeet, mutta joutui kyllä keskittymään siihen että tekisi ne oikein. Ohjaaja sitten aina sanoi, että tämän pitäisi tuntua siellä ja siellä. Välillä vähän hirvitti, kun piti vaihtaa kuulaa kädestä toiseen vauhdissa ja kyllähän se pari kertaa tipahti joiltakin. :nauru: Ihan hauska ja helppo laji!
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 14.08.2011 klo 11:12  
+
0
^ Kiinnostais juuri siksi, että vaikuttaa teknisesti helpolta lajilta ja sitä vois tehdä kotonakin. Ehkäpä minä meen huomenna sinne infoon sitten. Tokmannilla on myynnissä semmonen säädettävä kahvakuula, johon saa 4-14 kg painoa, eli vois olla hyvä mulle alkuun ja sitte ku nelitoistasella heiluu helposti niin mun synttäritkin alkaa varmaan olla käsillä...
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

joumei

joumei
Viestimäärä: 103

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 14.08.2011 klo 21:53  
+
0
Mun tarttis kyllä ainakin laihduttaa. Oon 165 senttiä pitkä ja ylipainoa on aivan liikaa. Tosin kyllä luonnostaan paksut luut. Joskus 13-14-vuotiaana olin vuoden karkki/herkkulakossa mutta sitten aloin lihoa. Ja oon penskasta asti ollut tukeva, mikä ei oo järin mukavaa.

Nyt mulla on kuitenkin ollut salikortti ja onhan sielläkin tullu käytyä, joskaan ei kauheen säännöllisesti. Ruokavalioon en ole jaksanut vielä panostaa, jotenkin stressaa asua vielä hetki kotona kunnes tulis se oma kämppä. Tämä nyt on aika turha sepustus mutta mutta.

Mites muuten, juon aika paljon light-limsoja. Niissähän ei kaloreita ole, mutta kannattaisiko silti jättää kokonaan pois? Onko niistä painon kannalta haittaa paljonkin?

Tässä vielä siis suunnitteluasteella ruokavalion muutos, mutta joku onkin sanonut että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty... :jjei:
PitaPata Dog tickers PitaPata Dog tickers
polski owczarek nizinny narttu s. 28/4/11 *** saksanpaimenkoira narttu s. 5/10/12
koirien blogi

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 00:07  
+
0

joumei kirjoitti:

Mites muuten, juon aika paljon light-limsoja. Niissähän ei kaloreita ole, mutta kannattaisiko silti jättää kokonaan pois? Onko niistä painon kannalta haittaa paljonkin?

Kannattaa. Kaloreita ei ole, mutta tekevät pahaa hampaille (kohtalaisen happamia juomia), sisältävät fosforihappoa ja tutkimusten mukaan keinotekoiset makeutusaineet heikentävät kylläisyydentunnetta eli tulee sitten haettua niitä kaloreita muualta.

Tsemppiä projektille. Mä sain kauheasti intoa tästä blogista kun siihen reilu vuosi takaperin törmäsin. Se on nyt jo lakkautettu ja kirjoittaja jatkaa samaa ja monia muitakin aiheita sivuten myöskin hyvässä blogissaan täällä. Ruoka kannattaa ottaa projektiin mukaan hyvissä ajoin, koska mm. Patrik Borg kertoo kirjassaan, että jonkun tutkimuksen mukaan liikunnan laihduttava vaikutus (testiryhmässä?) oli keskimäärin 4kg ja vastaavasti esimerkiksi kasvisten lisäämisen 10kg.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 07:41  
+
0
Vitsit, oon tässä koittanu kuntoilla viimeset kolme viikkoa ihan kunnolla ja eilen kolmas ihminen sanoi: "Vitsi oot laihtunu paljon!" Kyllä tulee hyvä fiilis kun tulokset näkyy ja kannustaapa tuo taas tänään lähtemään piiitkälle lenkille ! :jjei:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 07:56  
+
0
Joumei, lisäksi light-limut nostavat insuliinitasoja ihan samallalailla kuin normaalikin. Minä ottaisin limsan ruokavalioon vain satunnaiseksi herkuksi.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 10:22  
+
0

innna kirjoitti:

Eikös neruda jossain vaiheessa käynyt kahvakuulailemassa? Muistanko mää ihan väärin? Onko täällä muita jotka kahvakuulailee?
Laji on ruvennut kiinnostamaan mua ihan älyttömästi. Huomenna olis jonkun kurssin infotilaisuus ja harkitsen erittäin vakavasti menemistä.



Täällä yksi kahvakuulailusta innostunut! :heiluti: Itse en ollenkaan ole innostunut perus aerobicistä ja steppilautatunneista, joten on ollut niin mukavaa, kun omalta lähisaliltani löytyy noita kahvakuulatunteja. Toinen ryhmäliikuntatunti johon olen tykästynyt, on crossing: en ole koskaan ollut myöskään perus lenkkeilyn ystävä, en pidä juoksemisesta, joten crossingtunneilla on ollut kiva treenata peruskestävyyttä.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 10:28  
+
0
^Liekö tuossa osittain syy, miksi ne lisäävät ruokahaluakin, koska insuliinitason heilahteluhan aiheuttaa näläntunnetta? Vai oisko joku muu mekanismi lisäksi? :mietiskel:

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 13:03  
+
0
^ Varmasti on ainakin osasyynä. Insuliinijutut vaikuttaa vissiin melko moneen juttuun, en oo sen kummemmin perillä noista insuliiniista ja sen heilahteluista/arvoista johtuvista hommista. Pitäis löytää enemmän aikaa lukea artikkeleja ja tutkimuksia.
Yks juttu miksi minusta light-juomien litkimisessä ei myös ole järkeä, on se, että ne pitävät makeanhimoa yllä. Makea-addiktio ei katoa jos sitä yrittää helpottaa tuollaisilla substituuttituotteilla.

NiiNu: onko crossing sama asia kuin crossfit? Vai cross-training?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu maanantaina, 15.08.2011 klo 13:04)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 15:39  
+
0

innna kirjoitti:


NiiNu: onko crossing sama asia kuin crossfit? Vai cross-training?



Crosstraining. Meidän salilla järjestetään crosstraining tunteja samalla lailla kuin on spinningtunteja.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 16:15  
+
0
Täällä laihdutus ottanut takapakkia. Motivaatio on hukassa, ei innosta mikään :suru:
Todella ahdistava olo koko ajan kun painoa vaan kertyy pikkuhiljaa..
Pakko ois keksiä jotain äkkiä ettei kaikki menetetyt kilot tule takaisin

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 19:35  
+
0
Apua. Mies osti järkkärin ja kuvaili harjoitukseksi kaikenlaista. Katottiin niitä kuvia, ja yhdessä oli musta kuva takaapäin. Oli kyllä aikamoinen sokki huomata, miltä mun pylly näyttää niin kuin ulkopuolisen silmistä. Se on niin täydellisen levähtänyt kuin olla voi. Se kuva on syöpynyt mun verkkokalvoille ikuisesti. Jotain on oikeesti pakko tehdä.

Ennen oon saattanut pitää jonkun tosi timmin naisen kuvaa jääkaapin ovessa tsemppaamassa, mutta parempi ois varmaan laittaa kuva itsestä. :neutral:

joumei

joumei
Viestimäärä: 103

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 20:21  
+
0
Kiitti maddy! Toi blogi on ainakin tosi kiva ja oon sitä nyt lueskellu.

Ittelläni tää alottamisen vaikeus ja henkinen tsemppaamisen opettelu. Tosin tänään vedin pizzan. Mutta en ole vielä aloittanutkaan... :p
PitaPata Dog tickers PitaPata Dog tickers
polski owczarek nizinny narttu s. 28/4/11 *** saksanpaimenkoira narttu s. 5/10/12
koirien blogi

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 20:40  
+
0
Noniiin, kahvakuulainfossa käyty ja kyllä mää nyt ainakin keskiviikkona menen kokeilemaan (saa kokeilla ennen kurssimaksun maksamista) ekan kerran ja toivottavasti kuulakärpänen puraisee. :nauru:
Lisäksi: enää neljä päivää vähähiilarista ja sitten syklisen dieetin tankkauspäivä... Kaverin häiden modossa. Jeah!!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 20:47  
+
0
Yhä enemmän ja enemmän haluan sen juoksumaton. Pakko saada aerobista liikuntaa ja se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta sisätiloihin.
Paljon mieluumin toki juoksisin ulkona raittiissa ilmassa jos vaan voisi :neutral:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 22:09  
+
0
joumei Vassokuu vaan! Kiva jos saat innostusta. :hymy: Ja ei kannata tehdä hommasta niin tiukkaa "Tänään aloitan ja ei saa repsahtaa." vaan pieniä fiksuja valintoja kautta linjan ja satunnaiset luistamiset linjasta eivät haittaa. Jo ihan karkin vaihtaminen tummaan suklaaseen, napostelun porkkana-/kurkkutikkuihin, viinirypäleisiin tai muuhun kasvikseen/hedelmään, joka aterialle kasvisten sisällyttäminen (salaattina tai ruuan seassa) jne. Hissuksiin... Jos ylipainoa on pitkän ajan kuluessa kertynyt, onko sen nyt niin väliä tippuuko se puolessa vuodessa vai puolessatoista, jos vaan samalla oppii sellaiset elämäntavat, että se myös pysyy poissa isommitta ponnisteluitta.

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 11:57  
+
0
Täällä on päästy hyvin lenkkeilyn makuun, joskin tavoite 150km taitaa jäädä saavuttamatta (kasassa 62). Mukaan olen laskenut myös intervallitreenit, joita ollaan tehty avon kanssa, vaikka ne onkin puolittain kävelyä. Nyt on joka toinen päivä tullut tehtyä 30min lenkki, suunnilleen 4km olen ehtinyt. Kokeilin tehdä myös muutaman 5km lenkin, mutta tuntuu paremmalta juosta ajan mukaan, eikä niinkään matkan..

Kohta alkaa koulu ja jumppatunnit vakiintuu ja käsikin rupeaa olemaan kunnossa, niin pääsee taas joogaan ja bodypumppiin, jei! Ja salirutiinikin pitäisi taas saada kohdilleen.. On tullut aikalailla laiskoteltua kesä, kun tuon käden kanssa ei oikein mitään normaalia ole pystynyt tekemään (murtui heinäkuun alussa). Ja niin, polkeakin vielä ehtii ennen kuin talvi tulee!
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 12:06  
+
0
Mulla paino vaihtelee nyt 59-60 kg välillä ja tähän olen nyt ihan tyytyväinen (174cm pitkä ja 70kg lähettiin) Vielä kun sais pysymään tässä. Liikunta ei ole mikään ongelma, mutta joku kiva vähäkalorinen välipala täytyis keksiä. Luonnonjogurttia olen nyt joka päivä syönyt puskista kerättyjen marjojen kanssa, mutta löytyiskö mitään vielä vähäkalorisempaa? Viili?
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28225
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545758
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265915
(Tilastot päivitetty viimeksi 12.05.2024 klo 23:15)