Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34

Laihdutus- ja liikuntapulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 51

ilemmym

ilemmym
Viestimäärä: 34

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 13:20  
+
0
Mäkin oon alkanut nyt lenkkeilemään tän kesän alusta lähtien (juosten siis), satunnaisesti kylläkin. Nyt syksyä kohti ollut hieman tiiviimpää (nyt viikko ollut kylläkin hiljaiseloa) mutta tänään, tällähetkellä nyt pitäisi lähteä käymään kaverin kanssa lenkkeilemässä :D toivottavasti en hyydy heti ja pilaa toisen lenkkiä.
Hui hui, kun nuo mun keuhkot tuppaa vähän reistailemaan.. on nyt tehty tuota astmatutkimusta ja huomannut että lääkkeiden kanssa kyllä kaikki sujuu paljon helpommin - niin arki ja juoksukin.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 18.08.2011 klo 15:25  
+
0
Tosta on kyllä ollut juttua, että light limut aiheuttaa näläntunnetta. Onko joku huomannut itsellä sellaista? Mä juon aina sillon tällön, yleensä kun avo sattuu ostamaan, mutta en oo kyllä huomannut mitään näläntunteen lisääntymistä, napostelu himoja tai muutakaan. Ja nyt kun tää syöminen on muutenkin rajotettu kaikella tapaa niin niin kauan kun päätän, etten syö mitään "pahaa" ja ylimääräistä niin en sitten syö, teki mieli vaikka kuinka paljon, itsekuri täytyy olla eikä saa lipsua. Mulle ei muutenkaan limut oo koskaan ollut mikään mieliteko, lähinnä ihmettelen, et miks sellasia pitää litkiä kun vettä juomalla jano lähtee parhaiten.:nauru:

Lisäys vielä. Tänään piti tehdä kauppareissu, hakea vähän grillattavaa. No, me tehtiin se kauppareissu meille erikoiseen tapaan, kävellen! Autonavaimet jäi kotiin. Reilu 6km yhteensä matkoista. Tää on tätä hyötyliikunnan iloa!
Shetlanninlammaskoira Viivi<3
(Viestiä on muokattu torstaina, 18.08.2011 klo 15:28)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 18.08.2011 klo 19:56  
+
0
Canicross on rakkaus <3 ja raikkaat, viileämmät "syyssäät"! Kehtaa juostakin.

miikkis

miikkis
Viestimäärä: 24

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 18.08.2011 klo 20:50  
+
0
Kuntopyörän minä kyllä hankin jahka on sen verran isompi kämppä, että sopii johonkin nurkkaan siivosti! En raaski jättää koiraa työpäivän päätteeksi erikseen yksin (eli siis käyn äkkiä kotona ja lähden taas) vielä siksi tunniksi tai pariksi, jotka treenaillessa kuluu, joten tänään mentiin vanhempien luo; koira peuhasi isän kanssa ja meikätyttö polki 40 min kuntopyörää :nauru: Usein käyn illalla lenkillä, kun on tullut lenkkeiltyä ja leikittyä koiran kanssa sen verran, että alkaa toista taas väsyttää. Muuten salit sun muut hoituu vapaapäivinä, tai ennen iltavuoroa - tuo on sen verran aamu-uninen, ettei huomaa aamusella juurikaan mitään :wink: Lyhyempinä päivinä on näppärä ottaa treenikamat mukaan ja pyyhältää samantien salille töistä, niin ei tarvitse vain pikaisesti käydä kotona ja jättää koiraa taas yksin.

Miten te muut ajoitatte treenailun työn / koulun / muun arjen ohessa?

ilemmym

ilemmym
Viestimäärä: 34

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 18.08.2011 klo 22:05  
+
0
Mä yritän nyt olla niin reipas että käyn ennen koulunalkua aamulla salilla ja lenkillä.. hui.. saapa nähdä jääkö vain haaveeksi :D
Koulumatkaan menee jo tunti.. jos koulu alkaa 8, bussi lähtee 5 yli 7, ittensä laittamiseen + muuhun pitäisi varata tunti, salille ja lenkille tunti/puoli.. eli pitäisi herätä kello 5 aamulla :D Viimeistään. Se tarkoittaa siis sitä että pään on oltava tyynyssä klockan 9. Viimeistään.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Perjantaina, 19.08.2011 klo 10:46  
+
0

miikkis kirjoitti:

Miten te muut ajoitatte treenailun työn / koulun / muun arjen ohessa?



Meillä on työpaikalla sali, joten siellä tulee käytyä 3krt viikossa työpäivänpäätteeksi. Työmatka menee pyöräillen aina sään salliessa, 22km päivä. Sen päälle sitten koirien kanssa lenkille vähintään sen tunnin verran kävellen tai hieman lyhyemin juosten.

Kyllä kokisin saavani tarpeeksi liikuntaa :nauru:

Me ollaan kanssa löydetty tuo canicrossi, on aivan mahtava laji! Askel luistaa niin rivakkaan kun on vetoapua :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Perjantaina, 19.08.2011 klo 23:15  
+
0
Pitää tulla hehkuttamaan. Oon edennyt heinäkuussa aloitetussa juoksuohjelmassa viidennen viikon alkuun. Nyt takana jo kaksi 15min lenkkiä ja tämäniltaisen lenkin mittasin Gmap-pedometerillä ja matkaksi tuli 2,1km. Ihan jees, vaikka ohjelma ilmeisesti olettaa juoksuvauhdiksi 10km/h eikä tuota minun 8,5km/h. Lisäksi vaaka näytti keskiviikkona jo 2kg vähemmän kuin kesä-heinäkuussa ja vyötärö on kaventunut 6-7cm. :aurinko: Kahden viikon päästä pitäisikin sitten jo juosta 5km!

Nää ei taida olla kummoisiakaan lukuja enemmän juokseneille, mutta mulle nää lenkit on kyllä ihan huikeita juttuja jo. Ja pistää muuten miettimään, että aika kovaa saa pinkoa, kun jotkut vetää cooperin testistä 3000m. :eek:

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Perjantaina, 19.08.2011 klo 23:39  
+
0
^Hyvähyvä! :peukku:
Mä sain itseni raahattua uimaan ja vesijuoksemaan, ja oli kyllä virkistävää! Ennen kaikkea oli ihanaa huomata kuinka tehokasta se oli. Sekä polvenrämä että kylkiluu ärtyivät treenistä, mutta nytpä tiedän ainakin etteivät ne siitä kuitenkaan hajoa. Jospa lihasten kehittyminen pikkuhiljaa helpottaisi kipua.
Mua vähän hävettää etten ole saanut aikaiseksi mennä tohon läheiseen hyvinvointikeskukseen aiemmin. Oikein kiva paikka, ja 7 €:n kertamaksulla pääsee sekä salille että uimaan. Ja mahdollisesti solariumiinkin :nauru:

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Lauantaina, 20.08.2011 klo 10:11  
+
0
maddy mistä tuon sun käyttämän juoksuohjelman löytää? Ite oon ihan rapakuntoinen ja ois mielenkiintoa aloittaa joku aloittelijalle sopiva juoksuohjelma :)
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Lauantaina, 20.08.2011 klo 19:09  
+
0

aavehamsteri kirjoitti:

maddy mistä tuon sun käyttämän juoksuohjelman löytää? Ite oon ihan rapakuntoinen ja ois mielenkiintoa aloittaa joku aloittelijalle sopiva juoksuohjelma :)

Ohjelma löytyy Porin kaupungin vapaa-aikaviraston sivuilta jos vähän penkoo mutta laitoin myös linkin edelliselle sivulle vaiko sitä edeltävälle... Nyt en pysty uusiksi laittamaan kun oon kännykällä netissä enkä osaa tehdä niin monimutkaisia juttuja... :nolo:

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Lauantaina, 20.08.2011 klo 19:36  
+
0
Mistähän sais motivaatiota aloittaa kaiken alusta?
Kummallista miten sitä tulee aina just sillon kipeeks, kun on hyvä juoksukausi päällä. Arg.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 00:49  
+
0
Maddy, löytyi :) Tää menee kokeiluun !
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 10:20  
+
0
Kenelläkään kokemuksia CLA:sta? Onko ollut hyötyä?
Meinasin että kokeilen, tietty ruokavalion ja liikunnan lisäksi. Jos auttaisi saamaan vielä sitkeimmät läskit liikkeelle :hymy:
Muualta luin keskusteluja ja joillekkin on tepsinyt, mutta jotkut eivät huomanneet mitään eroa. Voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu, vaikka yleensä pidän noita laihdutusvalmisteita humpuukina, mutta cla on vissiinkin aika paljon tutkittu..

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 11:32  
+
0

maddy kirjoitti:

Lisäksi vaaka näytti keskiviikkona jo 2kg vähemmän kuin kesä-heinäkuussa ja vyötärö on kaventunut 6-7cm.

Tää on ihan älytöntä tää tahti. :eek: Mä vedän safkaa naamariin pahemmin miettimättä ja eilenkin napostelin karkkia, kakkua ja suolaisia siskon grillijuhlissa ja tänä aamuna vaaka näytti -2,7kg lähtöpainosta ja vyötärö oli kaventunut 9cm. Keskiviikon lukemista muutosta oli siis -0,7kg ja -2-3cm. Ei mun ollut edes tarkoitus mennä vaa'alle näin nopsaan edellisen punnitsemisen jälkeen, mutta tulipahan käytyä ja nyt on taas hyvä mieli. (Samalla tuli korkattua uusi kymmenluku, joka on ollut monta vuotta sellainen liki mahdoton tehtävä vaikka kertaalleen taisin sihen kiloklubilla joskus päästä, mutta sitten paloi hermot kalorinlaskentaan.)

Tuosta syömisestä sen verran, että toki siis pyrin pitämään hyvän ruokailurytmin ja aika paljon on ollut päivän toisena ateriana ruokaisa salaatti, mutta esimerkiksi tälläkin viikolla ti, ke & to söin itsetehtyä pizzaa (+salaattia) lämpimänä ateriana ja esimerkiksi loppuviikon aamiaisena on ollut kaurapuuro reilulla voisilmällä ja kananmuna. Ja ruokaisena salaattina torstaina oli kana-halloumisalaatti, keskiviikkona savulohi-leipäjuustosalaatti. Perjantain salaatti oli tonnikala-cashewpähkinäsalaatti ja kaikissa läträän myös eri kylmäpuristettuja öljyjä sekaan. Yhtään ei ole nälkä päässyt vaivaamaan tai jos vaivaa, kiiruhdan heti syömään jotain. :wink:

Lisäys: Se siis mua tässä eniten hämmentää, että vaikka perusteiltaan pyrin syömään hyvin, mitä nyt eilinen meni vähän mässäilyksi, niin tällä viikolla on just ollut tuota pizzaa ruokana, yhtenä päivänä jälkkäriksi pannacottaa, toisena suklaata (tummaa tietty :wink:), kolmantena jotain kermarahkahässäkkää marjakiisselin kanssa jne eli en vaan ole edes mitenkään yrittänyt skarpata ruokailujen suhteen vaikka perusjutut tuleekin luonnostaan eli kasvikset, täysjyväviljat, ruokailurytmi jne.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.08.2011 klo 11:48)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 17:14  
+
0
^Sulla näyttää menevän siis nyt aika kivasti ja helposti :hymy: Ootko sä siis tehny muutakun noudattanu tota juoksuohjelmaa?

Mä koitan tota juoksuohjelmaa kans, oli sen verta iisin näköinen, että ehkä tällainen raakkikin pystyy tolla ohjelmalla saavuttamaan jotain :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 18:41  
+
0
Jep, niin tuntuis menevän. Mullahan on lähinnä projektina terveellisten ruokailutottumusten opettelu ja laihtuminen on vain toivottu sivutuotos - ei itsetarkoitus. Satuin vaan innostumaan tuosta juoksuohjelmastakin tähän saumaan ja varmasti se vaikuttaa. Muuta en ole tehnyt kuin syönyt pääpiirteittäin fiksusti ja noudattanut ohjelmaa. Yhden kerran kävelin ohjelmassa lukeneen "vähintään puolen tunnin kävelylenkki" sijaan 2,5h, kun sattui olemaan nätti lauantaipäivä ja kävelin Hatanpään soutustadionilta porukoille Länsi-Tampereelle. Muuten olen noudattanut ohjelmaa kävelyineen päivineen hyvinkin orjallisesti revittelemättä enempää kuin ohjelma sanoo.

Täsmennys: Ei tuohon matkaan menisi välttämättä niin pitkääkään aikaa, mutta kiertelin ensin Pyhäjärven rantaa pitkin ja sitten Nässyn, kun tarvi vähän väliä heittää koiria veteen vilvoittelemaan. :wink:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.08.2011 klo 18:42)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 20:33  
+
0

miikkis kirjoitti:

Miten te muut ajoitatte treenailun työn / koulun / muun arjen ohessa?


Mä oon niin rajottunu ihminen, että en millään tahtoisi jättää koira työpäivän jälkeen yksin omien kuntoilujen (tai muidenkaan menojen) takia. Yleensä mun kunto-ohjelma sisältääkin koiran kanssa lenkkeilyn lisäksi erilaisia kotijumppia (Missä olisinkaan ilman näitä??). Jos ollaan koiran kanssa oltu puistoilemassa/treenaamassa/muuten tehty jotain erityisen väsyttävää, sallin itselleni pyörälenkin niin, että koira odottaa kotona. Todennäköisesti se odottaisi muinakin päivinä ihan tyytyväisenä, mutta oma stressitasoni todennäköisesti nousisi sietämättömiin lukemiin tietäessäni, että se olisi odottanut jo sen reilun 9 tuntia kun olen ollut töissä... Vainoharhaa ilmassa, kyllä :nauru:

Sinänsä harmittaa, että tuota ipanaa ei voi pitää vapaana. Mieluusti ottaisin sen juoksemaan mukaan pyörälenkeille, mutta vapaana olossa on liikaa riskejä ja kiinni ollessaan kiskoo hullun lailla, joten oman kuntoilun pointti jää vähän varjoon. Vapaapäivinä sitten on toki aikaa tehdä itsekin enemmän.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 22:00  
+
0
Hyppiminen vaikuttas muuten tehokkaalta, mutta tuntuu että maha alkaa roikkumaan vaan entistä enemmän..
Taisi olla virhe aloittaa vatsalihasliikkeiden tekeminen niin pian raskauden jälkeen, taitaa jäädä ikuinen pömppö :suru: Keinoja saada vatsa kiinteäksi? Lihaksia kyllä olisi, mutta ylimääräinen "löllö" harmittaa..

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 22:18  
+
0
maddy: Mun taas pitäis tässä kyllä kilojakin karistaa, mutta en halua alkaa mihinkään jättirevittelyyn vaan kanssa opetella syömään paremmin (suht hyvin onnistunut jo) ja lisätä liikuntaa ja toivoa, että jotain myös tippuisi ohessa. Pääasia olis kuitenkin se, että tulis terve ja hyvä olo :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 22:18  
+
0
^^ "Löllö" (eli läskiä tarkoittanet) lähtee vain rasvaapolttavalla liikunnalla ja tietenkin ruokavaliolla. Lihaskuntoliikkeet auttaa tosiaan lihaksia, muttei saa fädää katoamaan. Kuitenkin niitä lihaksuntoliikkeitä kannattaa rasvaapolttavan liikunnan ohella tehdä.

Mua kiinnostaisi hirveästi aloittaa salilla käynti. Nyt on vaan hirveä ahdistus, että en uskalla mennä sinne tällaisena supernössönä alottelijana. Sitäpaitsi, mulle pitäisi tehdä joku ohjelma, koska mulla ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä salilla pitäisi tehdä ja miten. Joku kaveri ois myös kiva, joka tulisi mun kanssa aina mukaan, yksin on niiiin pelottavaa mennä salille. Jumpissa oon tähän mennessä käynyt, ja niihinkin oli alussa tosi pelottavaa mennä yksin :D
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.08.2011 klo 22:22)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 22:00)