Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34

Laihdutus- ja liikuntapulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:19  
+
0
^Sitten sun kannattaisi treenata vatsalihaksia myös pienemmällä toistomäärällä, mutta suuremmalla vastuksella. Mikäli teet istumaannousuja, älä tue jalkoja sohvan alle, koska silloin on vaara että teet liikkeet lonkankoukistajalla etkä vatsalihaksilla. Painoiksi kelpaavat käsipainojen puutteessa myös muu tavara, kunhan sulle tulee 10-15 toiston jälkeen fiilis ettet jaksa enää yhtään. Sitten pikku paussi, ja uudelleen 10-15 toistoa. Tätä kolme tai neljä sarjaa. Voit nostaa painoja sitä mukaa, kun kehityt. :hymy:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:25  
+
0
^ Auttaako ne lyhyet toistot siis mihin?

Mä oon nyt ihan fiiliksissä tästä haasteesta, toivottavasti tulokset edes jossain näkyy sitten kesällä.

muoks. Huomasin itsekkin että jalkoja ei kannata pitää sohvan alla, ei auta mitään :nauru:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:26)

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:28  
+
0

weebl kirjoitti:

^ Auttaako ne lyhyet toistot siis mihin?


Lyhyet toistot suurella vastuksella kasvattavat lihasta. Näin saat sixpackin esiin paremmin. Pitkät toistot tuovat lisää kestävyyttä, mutta eivät ulkonäöllisesti muokkaa lihasta mihinkään suuntaan tai polta lihaksen päällä olevaa rasvaa.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:29  
+
0
Kuormittavat lihasta enemmän -> lihas kasvaa. Isompi lihas 1) näkyy paremmin, 2) polttaa jo itsessään enemmän rasvaa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:32  
+
0
Kadaver ja innna puhuu asiaa! Ehdottomasti vastusta lisää ja vähemmän toistoja!

TeJo - WAU! Näytät tosi hyvältä!:peukku: :aurinko: Onnittelut painonpudotuksesta!

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:37  
+
0
Eli toisinsanoen nuo pitkät sarjat eivät auta ulkonäöllisesti mitään?

No, jospa mä vielä sen litteän vatsan saisin, vaatipa se sitten millaisia toistoja hyvänsä :nauru:

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:43  
+
0

weebl kirjoitti:

Eli toisinsanoen nuo pitkät sarjat eivät auta ulkonäöllisesti mitään?


Täsmälleen. :hymy: Niillä saa aikaan kestävyyttä. Kiinteyttä eli parempaa lihaserottuvuutta saa laihduttamalla ja lihasmassan kasvattamisella. Toisin sanoen - ala syödä PALJON proteiinia ja treenaa samaan aikaan lihaksia suurilla painoilla ja pienillä toistoilla. Kun lihakset on kasvatettu, jatkat proteiinipitoisen ruoan syömistä, mutta vähennät kaloreita ja lisäät aerobista liikuntaa. Näin poltat rasvaa lihaksen päältä.

Kannattaa lukaista tämä läpi.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:45  
+
0
Ja loppukaneettina: Lihakset eivät kasva, mikäli et syö tarpeeksi! Joten kaikki höpöhöpö mehudieetit pannaan ja alat syödä kunnollista sapuskaa oikean määrän joka päivä.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 15:48  
+
0
Mutta mitenkäs paljon sitä lisäpainoa pitäisi olla? Äsken iskin rinnuksille 6 kg ja silläkin saisi tuon 50 toistoa tehtyä. Ei mulla taida mitään sopivaa esinettä olla minkä kanssa tehdä..:mietiskel:

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 16:09  
+
0

weebl kirjoitti:

Mutta mitenkäs paljon sitä lisäpainoa pitäisi olla? Äsken iskin rinnuksille 6 kg ja silläkin saisi tuon 50 toistoa tehtyä. Ei mulla taida mitään sopivaa esinettä olla minkä kanssa tehdä..:mietiskel:


Oliko sulla jalat tuettuna? Missä pidit painoa?
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 16:17  
+
0
^ Ei ole jalat tuettuna, suorana ovat.. Käsipainot laitoin rintakehän päälle.

Mut nytpä alkoi tehoamaan, painot rinnan päälle ja rutistaa yhtä aikaa ylävartalon ja jalat ylös. Huh huh, jaksoin ensin 15, sitten 10 ja sitten ei enää mennyt kymmentäkään :nauru:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 15.04.2012 klo 16:18)

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 16:31  
+
0
Minä laitan lusikkani tähän vatsalihas-hommaan myös. :shifty:
Muistakaahan sitten tehdä kaikkia vatsalihaksia vahvistavia liikkeitä. Suorat, vinot ja poikittaiset. Poikittaiset on ne kaikkein syvimmät. Ne, jotka periaatteessa pitää koko paketin kasassa, ja niiden tehtävänä on vetää vatsaa sisään. :wink: Tsemppiä kaikille kovasti! :hymy:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 16:35  
+
0
Ja sit viel vinkkinä vatsapyörä, sillä kun saa muutaman puhtaan toiston/sarjan tehtyä, nii tietää treenanneensa ;)

Ja vau Tejo Onnea !!!!

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 16:37  
+
0
pidot! lankku, linkkuveitset yms staattiset pidot kannattaa! ja vastapainoksi myös selkälihaksia kannattaa tehdä :)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 18:55  
+
0

weebl kirjoitti:

Mut nytpä alkoi tehoamaan, painot rinnan päälle ja rutistaa yhtä aikaa ylävartalon ja jalat ylös. Huh huh, jaksoin ensin 15, sitten 10 ja sitten ei enää mennyt kymmentäkään :nauru:


Noniin! :peukku: Tolleen rasitat lihaksia enemmän lyhyemmässä ajassa. Nyt kun muistat syödä oikein (=tarpeeksi paljon ja tarpeeksi proteiinia) tuloksia alkaa näkyä.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 19:18  
+
0
Ja jos tekee lankkua niin siinä on tekniikka todella tärkeä. Lapojen tulee olla niin yhdessä kuin mahdollista ja vartalon, no, lankkusuorana. Erittäin harvoin lankkua oikealla tekniikalla tehdään, yleisimpänä virheenä juurikin se, että lapoja ei pidetä yhdessä vaan hartiat työntyvät eteen.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 19:56  
+
0
Lankku, tuo lihaskuntoliikkeiden helvetti! Ei mulla muuta...:nauru:

Mulla ois nyt karppaamista takana kohta 4 viikkoa, sen ekan viikon aikana tippui se 6kiloa (nesteitä)ja sen jälkeen ei olekaan sitten tapahtunut yhtään mitään. En tiedä oikeen tiedä missä mättää. Meen tällä hetkellä tosiaan ihan hulluilla miinuskaloreilla (n. 1000kcal/pv) kun en saa ruokaa vaan tarpeeksi syötyä niin en tajua miksei paino tipu. Ei kai näin nopeesti voi liian vähäset kaloritkaan painonpudotusta keskeyttää säästöliekillä? Voiko liian alhaiset hiilarit johtaa siihen ettei paino putoa? Pidän kuitenkin tiukkaa linjaa ja pyrin alle 20g/pv ja pääasiassa siinä pysynkin, maksimissaankin ollaan menty alle 30g.

Ärsyttävää jos se painon jumiaminen johtuu liian vähistä kaloreista kun mä en oikeen keksi mitä voisin syödä lisää. Oikeestaan ainut helppo tapa lisätä rasvaa ois juustojen syömisen lisääminen. Se mulla etenkin mättää että kun se liha ei oikein uppoa, tällä hetkellä punnaan päivän "pääruoan" lihamäärän että saan ainakin 100g kasaan.

Mulla ei siis vaan ole nälkä/ei tee mieli syödä ja tästä syystä kalorit jää niin isoon vajeeseen, en mitenkään tarkoituksella pyri alhaiseen kalorimäärään. Kolmesti päivässä kuitenkin syön. Tällä hetkellä muutenkin karppiruuat jotenkin tökkii pahasti ja tuntuu että syön päivästä toiseen ihan samaa ruokaa vaikka todellisuudessa syön kyllä monipuolisesti eri kasviksia ja lihojakin menee possua, kanaa ja nautaa. Kanaa tosin eniten ja sekin nyt on sitten tietty vähärasvaista.

Oletan myös että suuri kalorivaje näkyy tällä hetkellä siinä, että palelen lähes kokoajan. Normaalisti nukun yöt alusvaatteisillani/topilla mutta nyt ei mitään toivoakaan nukkua ilman pitkähihasta paitaa kun muuten vaan palelen koko yön peiton alla. Lisäksi epäilen että tässä viikon sisään alkanut jatkuva väsyttäminenkin johtuu vajeesta. Tuntuu etten vaan saa tarpeeksi unta vaikka nukun ihan niin kuin ennenkin!

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 20:20  
+
0
^Mulla painonputoominen loppuu juurikin jos ei kaloreita ja rasvaa saa tarpeeks. Hiilarit mullakin aina alle 25g/pv. Jos ei ruoka maistu, tee herkkuja. Tee vaikka pirtelöä! Ja varmaan tiiätkin, mutta esim kana kannattaa aina paistaa voissa niin ei tartte siitäkään rasvasta sitten murehtia.

Jos silti ei paino lähde putoomaan niin nosta hiilarirajaa. Mitä oon katellu niin joillain eri määrät toimii paremmin. Ei tarvi olla siellä alle 30g että lähtee painoa välttämättä. :)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 15.04.2012 klo 20:22)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 20:53  
+
0
Saisitko keimu mitään pähkinävälipalaa sinne ängettyä päivään, jos sillä saisit edes vähän lisää kaloreita? Ja just herkkuja ym. joka ei tunnu "ruualta". Ja jos sitä rasvaa saisit ruokaa laittaessa lisättyä, niin siitäkin nopsaan jo tulisi lisää kaloreita... Ja voita aina siivu kaiken lämpimän päälle jne.

Minä oon ite vähän "tuurisyöjä", eli saatan helposti syödä monta päivää putkeen ihan sairaan vähillä kaloreilla kun ei vaan ole nälkä ja sitten tommosia pidempiä huonosti syötyjä pätkiä seuraa aina kamala sokeritankkaus. Haluaisin oppia syömään tasaisemmin niin ei tarvitsisi sitten sortua tuollaisiin älyttömiin mielitekoihin. :(
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 15.04.2012 klo 22:26  
+
0
Pähkinöitä syön jonkun verran, mutta niiden kanssa tulee taas sitten hyvin äkkiä hiilarirajat vastaan jos yhtään enempi alkaa syödä. Ruuan teen aina voissa/öljyssä paistaen, kasvisten päälle koitan muistaa heitellä voita. Sekin vaan alkaa välillä tökkiä kun kaikki maistuu voilta :D Kermaa tai tuorejuustoa käytetään kastikkeissa, joita syödään suunnilleen 3-4krt viikossa

Mullahan suurin ongelma on varmasti siinä, että mä oon sellanen syöjä että jos ruoka ei oo mun mieleen niin mä syön sitä just sen verran kuin on "pakko" ja sit taas kun ruoka on mieleistä ni sit ahmin sitä. Ruoan ei siis tarvi olla mitään ns. herkkua mutta helppo esimerkki on vaikka jauhelihakastike+spagetti, joka on mun yks all time favorite niin sitä voin syödä vaikka minkä verran. Sitten taas joku yhdentekevämpi ruoka kuten makaronilaatikko niin sitä syön vaan just sen verran että nälkä lähtee. Ihan oikeitten herkkujen suhteenkin oon valikoiva, en mä syö mitään karkkia/jäätelöä/keksiä elllei se oo just tietynlaista/tiettyä merkkiä. Tällä hetkellä en toki siis mitään noista syö, mutta oli vaan helppo esimerkki.

Varmasti osa kaloreiden vähyydestä tulee just siitä, että tällä hetkellä syömäni ruoka on sellasta "yhdentekevää" ruokaa. Mulla ei oo siihen mitään himoja vaikka onkin OK ruokaa. Sitten kun en vielä oo löytäny mitään karppi-sopivaa herkkua...

Ärsyttävää! Sinällään siis syöminen ei oo mikään ongelma eikä se varsinainen karppaaminen, pärjään ihan hyvin ilman isompia mielihaluja mitään kiellettyä kohtaan vaikkakin leipää ikävöin jonkun verran.

MUOKS. Eldarwen, mistä sä oikeen teet pirtelön kun alhaisilla hh-määrillä kuitenkin oot? Marjoista+vaikka turkkilaisesta jugusta jo kuitenkin tulee aika paljon hiilareita?
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 15.04.2012 klo 22:28)

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 09:15)