Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34

Laihdutus- ja liikuntapulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 22:42  
+
0
^ Haha, mä en taas saa mentyä jumpille :D salilla käyn iha, lähinnä yksikseeni, no probleeemos, mutta jumpille, eiiii. Vaikka haluaisin. Pitäs vain saada mentyä niin sillähän siitä 'kammosta' pääsee ku kerran-pari käy.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 23:03  
+
0
neruda: Siis onhan mullakin tässä tavallaan painonpudotustavoite, mutta pyrin vaan siihen ilman mitään erityistä laihdutuskuuria, koska sellainen ei vaan sovi mulle. Sitä paitsi haluan päästä ilman kituuttamista sopivaan painoon, jotta saavutettu paino myös pysyy. Mun lähtöpaino oli melkein 20kg siitä painosta, johon haaveilisin pääseväni, mutta tämänhetkisestä painosta 10-15 kiloa pois olisi jo ihan jees sekin. Motivaation tähän ruokavalioon ja kunnonkohotukseen sain kumminkin ihan muusta kuin painonpudotussyystä, kun hain juuri sitä terveyttä ja hyvää oloa, mistä itsekin puhuit. Sulla tosin taisi olla ulkoisiakin kannusteita...

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 22.08.2011 klo 15:19  
+
0

weebl kirjoitti:

Hyppiminen vaikuttas muuten tehokkaalta, mutta tuntuu että maha alkaa roikkumaan vaan entistä enemmän..
Taisi olla virhe aloittaa vatsalihasliikkeiden tekeminen niin pian raskauden jälkeen, taitaa jäädä ikuinen pömppö :suru: Keinoja saada vatsa kiinteäksi? Lihaksia kyllä olisi, mutta ylimääräinen "löllö" harmittaa..



Eikun treenaat vaan niitä vatsoja, tokikaan en tiedä kuinka kauan raskaudestasi on kulunut.
Niinhän se on, aerobisella/ruokavaliolla se rasva palaa, mutta, sitä " pömppöä " vastaan pystyy taistelemaan vatsalihasliikkeillä, hyvät lihakset saa parempaan " ryhtiin " vatsankin alueen, jolloin se pömppökään ei roiku samalla tavoin :wink:

Ainakin näin itselle hoen kun koetan naama irveessä vatsapyörällä vääntää :nauru:
Ihan älyttömiä tässä ei nyt uskalla enää laihduttaa, koen olevani tarpeeksi hoikka jo.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 22.08.2011 klo 15:22  
+
0
Nyt vasta olisi saanut aloittaa vatsalihasten tekemisen, mutta tein niitä jo monta kuukautta sitten, mikä taisi olla moka :neutral:
Noh, jospa sitä yrittäs nyt vähän korjata tilannetta..

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 22.08.2011 klo 23:28  
+
0
maddy: Mulla on tuo sama lähemmäs 20kg minkä haluaisin pois, viis ulkoisista kannustimista :nauru: Mutta kuulostaa ihan samalta kuin miltä mustakin tuntuu, en halua kituuttaa millään kaalisoppadieetillä ja saada niitä ihroja hetikohta takaisin, vaan just nimenomaan terve ja hyvä olo ja siinä samalla painon putoaminen olis hyvä juttu. Oon vaan niin rapakunnossa, että ihan hävettää. Kai sitä täältä kuitenkin noustaan :peukku: Mun ensimmäinen onnistuminen oli se, että en käynyt ostamassa jotain nopeaa valmisateriaa tai hesemättöä kun oli niin haipakka päivä töissä etten ehtiny lounastamaan ja oli kotiin tullessa ihan raivoisa nälkä. Pikaisesti hain kaupasta vihanneksia ja lohifileitä, ja samassa ajassa nuokin valmistui kuin mitä joku pakastepizza olis valmistunu. Pieni juttu, mutta tuli niin hyvä mieli kun hoksasin, että en sortunut siihen vanhaan tapaan tosi huonon päivän jälkeen :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 07:09  
+
0
^Mulla on samanmoinen tilanne (siis ylipainoa 20kg, mutten halua mitään kaalikeittodieetti, vaan hyvän kunnon ja olon) ja nyt kun irtisanouduin fyysisesti raskaasta työstäni, pelkään että painoa tulee kahta kauheammin lisää. Toisaalta nyt kun päätoiminen työni on pääsykokeisiin valmistautuminen, on paremmin aikaa/jaksamista liikkua sekä keskittyä ruuanlaittoonkin. Täälläkin on monesti sorruttu pikamättöön, kun ei muuta "ehdi" laittamaan.

Elämässä edessä iso muutos, kun muutamme täältä korvesta Helsinkiin, joten ajattelin, että jospa elämäntavatkin voisi pistää samaan syssyyn remonttiin. Haluaisin ihan hillittömästi käydä ryhmäliikuntatunneilla, mutta näyttävät olevan hinnoissaan Helsingissä. Toivottavasti jäisi rahaa sen verran käyttöön, että voisi käydä edes kerran viikossa jumppailemassa.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 10:18  
+
0
Kokemuksia Reebokin Easytone-lenkkareista? Mullahan ei siis ole kunnon kävelykenkiä lenkeille ja noista olen kuullut että olis hyvä kävellä. Siihen en ota mitään kantaa että onko se totta että nuo polttaa kaloreita tavislenkkareita enemmän, sillä ei sinällään ole mulle merkitystä.

Mutta! Tietenkin tuon polvivamman jälkeen olisi kiva, että olisi sellaiset lenkkarit jotka auttais pitämään jalkojen lihaksia paremmin kunnossa.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 10:35  
+
0
Tuossa morsiandieetti ohjelmassa oli eräs morsian suurinpiirtein samoissa mitoissa kun minä (jopa pyöreämpi), mutta nään itseni ainakin kaksi kertaa isompana.. :neutral:


Leaderin CLA:ta tuli tilattua, saa nähdä sitten onko siitä lisähyötyä painonpudotuksessa.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 11:41  
+
0

Rorys kirjoitti:

Kokemuksia Reebokin Easytone-lenkkareista? Mullahan ei siis ole kunnon kävelykenkiä lenkeille ja noista olen kuullut että olis hyvä kävellä. Siihen en ota mitään kantaa että onko se totta että nuo polttaa kaloreita tavislenkkareita enemmän, sillä ei sinällään ole mulle merkitystä.

Mutta! Tietenkin tuon polvivamman jälkeen olisi kiva, että olisi sellaiset lenkkarit jotka auttais pitämään jalkojen lihaksia paremmin kunnossa.



Mä oon ymmärtänyt, että mitä "avojalkaisempi" fiilis kävelyssä, sitä paremmin jalan lihakset, etenkin ne pienet lihakset, voi. En nyt ehkä ihan mitään barefoot-kenkiä ala ehdottelemaan, mutta mitenkä noi Niken Freet? Himoitsen oikeesti itelleni tollasia custom-väreissä, mutta rahatilanne nyt ei ihan anna periksi... Poikaystävä hehkuttaa noita ihan täysillä eikä oikeestaan ees käytä muita kenkiä ja aina jos joutuu pistämään (sateella tai märkään metsään) niin valivalittaa vaan miten ärsyttävän tuntoset on.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 11:52  
+
0
Mä oon myös kuullut, että lenkkeilyssä olisi parempi, mitä tavallaan vähemmän jalkaa tukevat kengät on; jalan lihakset kehittyy kun joutuvat töihin, eikä kenkä "hoida kaikkea lihasten puolesta". Luonnollisesti eri asia on esim. aerobic ja muut lajit (esim. salibandy ja koripallo), jossa jalkaan ja nilkkaan kohdistuu äkkinäistä sivuttaista liikettä, kun tulee nopeita suunnanvaihtoja, pysähdyksiä ja muita, jolloin on hyvä, että kenkä tukee nilkkaa. Ei tule nyrjähdyksiä ja muita.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 12:01  
+
0
^ Oon ymmärtänyt että sitä nuo Easytonet tekee kun niissä on ne tasapainopallot? Pakottavat kiinnittämään huomiota askellukseen ja tasapainoon.

Mulla on juoksuun hyvät kengät, samoin ryhmäliikuntatunneille ja metsälenkeille. Nyt olisi haussa kengät ihan asfalttitielenkkeilyyn.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 12:06  
+
0
Noita Free-kenkiä mä oon ainaki itelleni ihan just kävelykengiksi katsellut. Mutta kyllä niillä palluroilla siellä EasyTonejen pohjissa varmaan jotain vaikutusta on, mihin suuntaan, en tiedä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 12:15  
+
0
^ Juuri niitä vaikutuksia mietin kun tässä netistä oon lukenut ihmisten kokemuksia. Toiset tykkää, toiset ovat suunnilleen rikkoneet jalkansa...

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 16:07  
+
0
^ Mä jättäisin ne väliin, mutta tokihan sitä voi kokeilla. Sit on vaan ikävämpi jos ne onkin jaloissa ihan kamalat ja tuli jo ostettua. Kuulemma voi olla aika erikoinen fiilis, itekin joskus testasin ja en tykännyt. Mitään kiinteyttävää vaikutusta niillä ei kyllä ole. :/

Mä tarttisin varmaan uudet juoksukengät ja sit syksyn lenkeille koiran kanssa vedenpitävät kengät, joilla vois ehkä maastossa juostakin. Adidaksella oli kivat tarjouksessa mutta kun ei oo rahaa. :/ Ja oikeestaan mulle sopii yleensä vaan niken kengät, koska mulla on pitkä mutta kapea jalka johon ei ihan joka kenkä olekaan tehty.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 16:35  
+
0
^ Mä nyt ostin ne. Ne on ihanan tuntuiset jalassa ja vielä lisäksi oikein sievät :love: Ja niinku edellä totesin, en oletakaan että olisi jotain kiinteyttäviä vaikutuksia. Kiva, että joutuu nyt vähän miettimään sitä miten kävelee kun mulla on taipumuksena vähän silleen lässähtää kun pitkää matkaa kävelee.

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 18:39  
+
0
Mä lässähdän ehkä metrin jälkeen. :nauru: Kerrohan sit kokemuksia. Pitäs ottaa itteensä niskasta kiinni ja lähtee kunnon lenkille, mutta kun varvas on tulehtunut niin ei noi kengät oo mikään ykkösvalinta mihinkään. Salillekaan ei pääse. :pyssyt:

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 23.08.2011 klo 18:59  
+
0
Kengistä.. Mulle urheilukaupan myyjä sanoi, että kun aloittaa lenkkeilyn kannattaa ottaa tukevammat kengät ja sitten kun on kokeneempi, niin sitten sitä tukea ei enää tarvitse/kannata olla (ainakaan niin paljoa). Eli jalkojen pitäisi ensin tottua siihen hommaan.

muoks, siis juoksukengistä puhun, keskustelu taisi ainakin alkaa kävelykengistä :nolo:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa
(Viestiä on muokattu tiistaina, 23.08.2011 klo 19:01)

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 13:59  
+
0

weebl kirjoitti:

Hyppiminen vaikuttas muuten tehokkaalta, mutta tuntuu että maha alkaa roikkumaan vaan entistä enemmän..
Taisi olla virhe aloittaa vatsalihasliikkeiden tekeminen niin pian raskauden jälkeen, taitaa jäädä ikuinen pömppö :suru: Keinoja saada vatsa kiinteäksi? Lihaksia kyllä olisi, mutta ylimääräinen "löllö" harmittaa..



Kauan sitten pitäisi raskauden jälkeen odottaa, että voisi aloittaa vatsalihasten harjoittamisen?

Millaisia kenkiä ihmiset täällä suosittelevat juoksemiseen? Entä normaaleille kävelylenkeille? Lähinnä siis merkeistä ja malleista haen suosituksia. :hymy:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 15:33  
+
0

Ame kirjoitti:


Kauan sitten pitäisi raskauden jälkeen odottaa, että voisi aloittaa vatsalihasten harjoittamisen?



Syviä vatsalihaksia voi muistaakseni harjoittaa jo melkeinpä heti, mutta muuten taisi olla puoli vuotta raja. Varmaan aika yksilöllistä sekin. Raskauden jälkeen kyllä tuntee vatsalihasten välissä raon (jännittää vatsaa niin sormet uppoaa vatsalihasten väliin :nauru:) Eli sitten voi treenata kunnolla kun tuo rako on umpeutunut, mutta jos liian aikaiseen aloittaa, niin ei välttämättä koskaan kunnolla palaudu vaan maha jää pömpöttämään..

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 17:09  
+
0
^ Okei. Onpahan hyvä tekosyy puolustella tätä omaa laiskuuttaan, kun ei oo jaksanut vielä tehdä mitään. Mä niin inhoan kaikkea tuollaista treeniä. :nauru: Vaikka pakkohan se olisi jaksaa, kun näin raskauden jälkeen oon ihan rapakunnossa...
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.08.2011 klo 17:20)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 18:30)