Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 02.10.2011 klo 18:39

Purkautumisosasto 10

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 53

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 10:23  
+
0
Täälläpäin on kihomatoja liikenteessä:mad: YÖÄÄK!
Tuttava infosi eilen, että heillä niitä on ja kun ollaan oltu aika paljon tekemisissä, paineltiin aamusta heti hakemaan matokuuri meidän poppoolle ihan varulta, vaikka ei oireita olekkaan, niin parempi pelata varman päälle, jäi vielä ylimääräisiä, jotka aion syöttää ipanoille vielä parin viikon päästä, jos kuulen vielä mokomista puhetta lähipiirissä.

Jännä juttu on, että vaikka lapsena jokaisella pikkusiskolla ja vanhemmilla oli näitä pahuksen loisia (madot ja täit), minä en ole koskaan noita saanut, tai madoistahan ei voi sata varma olla jos eivät vaan ole olleet sukukypsiä silloin kun lääkkeet olen syönyt, mutta täit kun yleensä leviävät kulovalkean tavoin. Parempi niin, en olisi kaivannutkaan:nauru:
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 11:25  
+
0

Henniet kirjoitti:

Mutta eikös se yleensä oo parempi tulla irtisanotuksi kuin irtisanoutua? Ainakin jos jotain työttömyysrahoja meinaa. Mä en tiedä semmosista mitään.



Mä otin mielummin karenssin ilman rahoja (porukat auttaa ja avo saa 1500e/kk rahaa kuitenkin), kun työtodistuksen, missä lukee että oon saanut potkut koska olin liian huono työntekijä (ei päässyt tavoitteisiin aina -> paska työntekijä -> potkut tästä syystä), koska katsoin että työllistymismahdollisuudet on aika huonot tällaisen työtodistuksen kanssa...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 11:27  
+
0
^Työnantaja ei saa kirjoittaa tuollaista työtodistusta, joka heikentää irtisanotun työnsaantimahdollisuuksia tulevaisuudessa. Jos sukset on ristissä esimerkiksi, voi työnantaja jättää kaiken positiivisen kirjoittamatta ja laatia pelkistetyn työtodistuksen, josta käy ilmi vain työpaikan nimi ja aikaväli jonka olet työtä paikassa tehnyt.
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 11:31  
+
0
Saatko sä nyt sitten paremman työtodistuksen? :mietiskel: Jos pyydät todistuksen ilman irtisanomisen syytä niin myös saat sellaisen.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 11:55  
+
0
Minultahan keinoteltiin aikoinaan allekirjoitus irtisanomispaperiin, jossa irtisanon itse itseni. Koska olin nuori, enkä tiennyt ettei työtodistukseen saa kirjoittaa negatiivisia asioita työntekijästä (uhkasivat näin tehdä, sekopäinen juttu kaikenkaikkiaan, joten ei siitä enempää), joten päätin kirjoittaa nimeni alle, kun ajattelin kuten Kiivilintu, etten saisi niin negatiivisella työtodistuksella mistään töitä. Ja kun poistuin ovesta, kuulin naureskelua, ettei tyttöparka asioiden oikeaa laitaa tiennyt...
Erimoisten tahojen kautta sitten asiaan saatiin ratkaisu, en olisi saanut nimittäin iritsanomisajan palkkaa, lomarahat meinasivat, etten niitä saa jne.

Elämä opettaa ja nykyään olen sen verran varuillani, oli tuleva pomoni kuka tahansa, sillä ainakin suurten lafkojen pomot ajavat omia etujaan, luonnollisesti.
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 12:14  
+
0
Sen verran vielä tuohon edelliseen viestiin että mikäli kivilintu siis käyttää sitä työtodistusta seuraavaan työpaikkaan hakiessaan niin tuskinpa se niiden nykyisten työnantajien suositus on eri, olipa Kivilintu sitten irtisanonut itsensä tai ei, mikäli siis soittavat edelliseen paikkaan. Eli sen vuoksi en alkaisi itseäni irtisanomaan ja ottamaan pitkää karenssia päälle.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 12:26  
+
0
Kyllä työnantaja yleensä kysyy lähdön syytä, oli se sitten irtisanominen tai -sanoutuminen. Usein asiaa kysytään myös edellisestä työpaikasta.

Voi tietysti olla niin, että uusi mahdollinen työnantaja kokee positiivisena sen, että henkilö on itse "tajunnut lähteä" ja toivoo, että se tapa säilyy uudessakin työpaikassa!:nauru:

Minulla oli eräässä työpaikassa puhelinvastaajakammoinen työkaveri (n. 55 v. mies). Totesi joskus minulle, joskus vastaajaan, että "minähän en koneitten kanssa keskustele". Asiassa oli vain se huono puoli, että tärkeätkin viestit jäivät sen vuoksi toimittamatta. Kerrankin kokouksen alkua oli aikaistettu tunnilla, mutta minulle ei oltu saatettu asiaa tiedoksi, vaikka olin kyseisessä kokouksessa esittelijänä! Tämä tyyppi, joka muuten oli kokouksen sihteeri, oli kyllä soittanut minulle, mutta oli saanut aikaiseksi vain ähkimistä. Kaiken huipuksi kyseinen ääliö oli täysin salannut syyn, miksi esittelijä puuttuu. Oli kuulemma vain ihmetellyt muitten mukana!:ttou::mad:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 12:32  
+
0
Mä en halua mennä töihin, siellä on inhottavaa. Oisin jo purkanu työsuhteen, jos (se ainut) työkaveri ei olis ihan mahtava tyyppi, mutta pääasiassa töissä ollessa olo on ku ois paskaa kiillottamassa...

Karenssi muuten koskee varmaan myös sitten, jos itse purkaa työsuhteen koeajalla? PAMista puhutaan, jos tähän jotain vaihteluita jossain on.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 13:10  
+
0

Dawkes kirjoitti:

^ Sama täällä, naamakkain asiat kyllä hoituu ja itse asiassa millä muulla tahansa tavalla mieluummin kuin puhelimitse. Ja tää liittyy lähinnä soittamiseen, koska vastaaminen luonnistuu useimmiten huomattavasti paremmin, kun en joudu olemaan se aktiivisempi ns. "asian esittäjä".



Täällä samanlainen. Syyskuussa piti mennä lääkäriin vaan enpä ole kyennyt sitä aikaa varaamaan:viheltel:. Enkä varmaan saa tuota hoidettua ennen kuin lääkkeet loppuu..
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 13:14  
+
0

jannie kirjoitti:

Mä en halua mennä töihin, siellä on inhottavaa. Oisin jo purkanu työsuhteen, jos (se ainut) työkaveri ei olis ihan mahtava tyyppi, mutta pääasiassa töissä ollessa olo on ku ois paskaa kiillottamassa...

Karenssi muuten koskee varmaan myös sitten, jos itse purkaa työsuhteen koeajalla? PAMista puhutaan, jos tähän jotain vaihteluita jossain on.



Eipä siinä paljon auta (jos ei ole terveydelliset syyt taustalla tai työnantajan rikkeet) kuin ottaa karenssi vastaan jos purkaa/irtisanoo itsensä koeajalla. Kannattaa soittaa liittoon ja kysäistä että mitä vaaditaan ettei karenssia tule.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 13:31  
+
0
No, työttömyys sitten vissiin odottaa lopun elämää, eipä sille mitään voi. Silti oon tosi tyytyväinen irtisanoutumiseeni, koska itsellä tuli tossa työssä oma etiikka niin pahasti vastaan, että melkein kaikki vapaa-aika meni potiessa huonoa omaatuntoa ja miettiessä, miten huono ja paha ihminen sitä voikaan olla. Kai se vaan on normaalia, että soitat ihmiselle, joka kertoo sairastavansa syöpää ja että elinaikaa ei ole kovin paljon ja pomon mielestä sille ehdottomasti myydään tavaraa sitten vikojen kuukausien iloksi. Ja kun vastaavaa tapahtuu monta kertaa viikossa niin siinä ei ole enää itku kaukana. Oon vissiin liian kiltti myyntityöhön. Ja siihen päälle vielä jatkuva potkujen pelko.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 14:15  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

No, työttömyys sitten vissiin odottaa lopun elämää, eipä sille mitään voi. Silti oon tosi tyytyväinen irtisanoutumiseeni, koska itsellä tuli tossa työssä oma etiikka niin pahasti vastaan, että melkein kaikki vapaa-aika meni potiessa huonoa omaatuntoa ja miettiessä, miten huono ja paha ihminen sitä voikaan olla. Kai se vaan on normaalia, että soitat ihmiselle, joka kertoo sairastavansa syöpää ja että elinaikaa ei ole kovin paljon ja pomon mielestä sille ehdottomasti myydään tavaraa sitten vikojen kuukausien iloksi. Ja kun vastaavaa tapahtuu monta kertaa viikossa niin siinä ei ole enää itku kaukana. Oon vissiin liian kiltti myyntityöhön. Ja siihen päälle vielä jatkuva potkujen pelko.



En minä sitä meinannut. Ja tuskin kukaan muukaan, suotta herneydyit. Etenkin jos sulla on selkeä käsitys ettei puhelinmyyntityö ole sun juttusi. Ja senhän nyt varmasti siellä seuraavassa yrityksessä olisivat ymmärtäneetkin, vaikka olisitkin karenssin välttänyt odottamalla sen päivän pari irtisanomista sieltä toiselta puolelta. Etenkään kun se ei työtodistuksessa näkyisi se syy. Ilmeisesti et kuitenkaan juuri siihen samaan hommaan hakemassakaan. 3 kk karenssi rahatta on kuitenkin pitkä aika, ja pidemmän päälle jotain muuta ainakin olisi harmittanut jos ei olisi asiasta ollut tietoinen aikaisemmin. Ja nykyisellä työllistymistilanteella ja sen mitä olet itse kertonut paikallisista mahdollisuuksista, niin sen pohjalta mä lähdin ohjeistamaan, mitään loppuelämän työttömyyttä en ole sulle povannut.

Ja ei tuota puhelinmyyntityötä voi mun mielestä verrata esim kaupassa tapahtuvaan myyntityöhön, missä se asiakas on kuitenkin se aloitteen tekijä tulemalla siihen kauppaan. Puhelimella taas lähestytään pahaa aavistamattomia ihmisiä ja yritetään huijata ne ostamaan jotain joutavaa. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 14:20  
+
0
Mä olen puhelinkammoinen ja teen sentään töitä puhelimessa hyvin suuren osan ajasta, vieläpä hyvin usein ei-niin-hyvällä tuulella olevien ihmisten kanssa. En vaan tykkää soittaa mihinkään tai kenellekään vähänkin vieraammalle ihmiselle. Asiakkaille nyt tietenkin on pakko soittaa, mutta se on ihan eri asia kuin esimerkiksi soittaa kampaajalle ja varata aika hiusten leikkuuseen.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 16:33  
+
0

eetla kirjoitti:

Eipä siinä paljon auta (jos ei ole terveydelliset syyt taustalla tai työnantajan rikkeet) kuin ottaa karenssi vastaan jos purkaa/irtisanoo itsensä koeajalla. Kannattaa soittaa liittoon ja kysäistä että mitä vaaditaan ettei karenssia tule.



Ei kun sitä mä just mietin, että eroaako TESsissä se koeajalla työsuhteen purkaminen jotenkin vakinaisesta työsuhteesta irtisanoutumisesta karenssin suhteen? Koska, sitä vartenhan se koeaika on, suojaamaan sekä työnantajaa että -tekijää harhalaukauksilta? Enkä mä sano että niin pitäis olla, tuli vaan mieleen?
Tai siis ts. hyödyttääkö se koeaika muussa suhteessa kuin siinä, että irtisanomisaikaa ei ole?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 17:14  
+
0
Mieletön hedari.. Ei oikein koiran ulkoilutuskaan onnistu, tuntuu että kaatuu siihen paikkaan.. Buranaa nassuun.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 17:41  
+
0
Miten koko päivä voi mennä näin pilalle kun näet taas jälleen kerran synnyttäjästäsi jota ei voi edes "äidiksi" kutsua painajaisia? :mad: Olisko siitä yli 3 vuotta nyt kun riitaannuttiin enkä ole sen jälkeen kuin muutaman kerran OMASTA aloitteesta ko henkilöstä kuullut ja sanoin jo siskolle ihan suoraan, että mieluiten tuun nauramaan haudalle kun osallistun mitenkään henkilön elämään enää tai osallistun hautajaisiin. Mutku ei..ensin joka yö toinen toistaan hirveämpiä unia ja sitte kun ne loppuu ne alkaa taas = koko päivän oot todella huonotuulinen!! :pyssyt: On vaikka kuinka mun "äiti" niin kaikkea ei voi antaa vaan anteeksi eikä tarvitse sietää. Näin on terapeuttikin sanonut joten aamen sille!

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 20:22  
+
0

jannie kirjoitti:


Ei kun sitä mä just mietin, että eroaako TESsissä se koeajalla työsuhteen purkaminen jotenkin vakinaisesta työsuhteesta irtisanoutumisesta karenssin suhteen? Koska, sitä vartenhan se koeaika on, suojaamaan sekä työnantajaa että -tekijää harhalaukauksilta? Enkä mä sano että niin pitäis olla, tuli vaan mieleen?
Tai siis ts. hyödyttääkö se koeaika muussa suhteessa kuin siinä, että irtisanomisaikaa ei ole?


Ymmärtääkseni koeaika ei hyödytä muussa kuin irtisanomisajassa.

Ite olin töissä p*ska duunissa kesällä, määräaikasena tosin. 3viikkoa ennen sopimuksen päättymistä ilmoitin vaihtavani työpaikkaa, (luulin että mulla oli 2vkon irtisanomisaika) koska uudessa työssä työsuhde kesti 1kk:n pitempään. Eli toisin sanoen irtisanoin itseni viikkoa ennen määräaikaisen sopimuksen päättymistä ja jouduin tietysti korvaamaan työnantajalle palkastani sen viikon ja nyt kun sen uuden työpaikan 1kk:n kestävä työsoppari päättyi ja marssin työkkäriin, niin ne uhkaili 3kk:n karenssilla, koska olin kuukausi sitten lopettanut itse toisen työn. Jessus.

Jos karenssi pätkähtää, niin mun ois pitäny olla vanhassa duunissa sopparin loppuun ja menettää uusi työ ja näin ollen oisin jääny työttömäksi aikasemmin. Fiksua.
No kerkesin olla nyt 2vkoa työtön ja tänään alotin taas uuden työn. Ei vieläkään unelmaduuni, enkä mä varmaan tuu sitä koskaan saamaan, kun en ikinä saa sitä rauhassa etsiä kaiken maailman karenssien ja irtisanomis aikojen jarrutellessa :mad:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.10.2011 klo 20:24)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 08:06  
+
0
"Tällä hetkellä on kuusi puhelua jonossa. Kiitos kärsivällisyydestäsi!" Terkkariin siis olen soittamassa. Virtsatietulehdus vaivaa ja munuaisiin viittaava selkä-kylkikipu. How nice.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 09:12  
+
0
Miten sä creek oot voinut irtisanoa määräaikaisen työsuhteen?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 11:56  
+
0
^Kyllä minulle on muutamissa paikoissa sanottu, että vaikka periaatteessa määräaikaista työsuhdetta ei voi irtisanoa, niin varsinkin pitkissä määräaikaisuuksissa, jos työntekijä on saamassa vakituisen työn, niin eivät väkisin pidä työntekijää, joka haluaa lähteä muualle.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28206
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 07:00)