Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 02.10.2011 klo 18:39

Purkautumisosasto 10

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 53

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 12:15  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Silti oon tosi tyytyväinen irtisanoutumiseeni, koska itsellä tuli tossa työssä oma etiikka niin pahasti vastaan, että melkein kaikki vapaa-aika meni potiessa huonoa omaatuntoa ja miettiessä, miten huono ja paha ihminen sitä voikaan olla. Oon vissiin liian kiltti myyntityöhön.



Näillä taustatiedoilla arvioituna irtisanoutuminen vaikuttaa hyvältä päätökseltä. Näitä perusteita kannattaa pitää reilusti esillä myös uutta paikkaa hakiessa. Siis jos ei hae puhelinmyyntityötä tai verkostomarkkinointihommia.:nauru: Monessa muussa myyntityössä tuota asennetta jo osataankin arvostaa.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 12:30  
+
0
Siis joo en tosissaan oo samanlaista työtä hakemassakaan enää ja oon muutamasta vastaavantyyppisestä paikasta kieltäytynytkin jo :nauru: Kiitos mutta ei kiitos. Mikä tahansa liikkeessä tapahtuva myyntityö kelpaa, koska asiakas on kuitenkin tullut liikkeeseen omasta tahdostaan eikä myyjä ole tunkeutunut asiakkaan kotiin tuotteittensa kanssa. Ja aion tosissaan noi asiat sanoakin, jos joku työhaastattelussa kysyy, että miksi lopetin noin lyhyen työssäoloajan jälkeen. Luovutin jo tältä paikkakunnalta töiden hakemisen ja päädyttiin avokin kanssa tulokseen, että haen töitä pk-seudulta ja katsotaan sitten, että mitä käy.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 14:42  
+
0
Koira oli taas päätelly, että ilmotus postiin tulleesta paketista oli sille ja repi (ja söi) sen niin ettei sillä kyllä varmaan enää saa pakettia postista. Ja työn jälkeen on tietysti mukava käydä vääntämässä kakat makkarin lattialle.
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 14:50  
+
0
^Meillä kävi tuossa taannoin niin, että toinen lapsista oli täppässyt postin paketti ilmoituslapun ja repinyt tuhannen silpuksi.
Mies sai silti paketin postista niin, että osasi kertoa mistä paketti on peräisin, milloin saapunut ja kenelle, tässä tapauksessa miehelle. Pystyivät hakemaan tiedot koneelta näiden perusteella, joskin kesti normaalia kauemmin, mutta onnistui niinkin.
Toinen mahdollisuus on tietysti odottaa muistutus lappua paketin saapumisesta.
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 17:49  
+
0
Pikkuhiljaa alkaa huumorintaju loppumaan.
Kesästä asti oon ravannut useillä eri lääkäreillä, suurimmaksi osaksi yksityisillä tuon mun polven takia tuloksetta. Hoidettu kipulääkkeillä, sanottu että se menee ohi. No, onneksi kuukausi sitten ortopedi totesi että kyseessä on virheasento, leikattava. Samalla mainitsin että kun kumpaakin jalkaa ja kättä särkee välillä, mutta hän ei siihen oikein sanonut mitään muuta kuin että toinenkin polvi on virheasennossa. Nyt on sentään lähete saatu eteenpäin ja leikkausajankohta selvinnee tässä joskus.

Viikko sitten kävin taas lääkärissä (yksityisellä, koska julkiselle en saanut aikaa tarpeeksi nopeasti) kun käsiä särki ihan hirveästi. Tulos: selkä jumissa, käy hierojalla. Kävin kaksi kertaa ja olen lisäksi venytellyt ja pitänyt huolta ryhdistä. Kivut vaan jatkuvat, sekä käsissä että jaloissa.

Alkaa jo pelottaa että on joku reuma tai jotakin, ei tää ihan normaalia ole. Huomenna yths:lle, täytyy tiukkana vaatia jotain verikokeita. Alkaa vaikuttamaan jo psyykeen ihan hirveästi :suru: Koko ajan kurja olo henkisesti ja fyysisesti, mutta kukaan ei tunnu ottavan asiaa hoitaakseen.

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 18:01  
+
0
Toi on tosi paskamaista, käskee ottamaan reumakokeet. Tutullani oli myös vastaavanlaisia kipuja, häntä tutkittiin eikä ensin meinannut syytä selvitä ja lopuksi todettiin reuma. Onhan jollain konstilla syy selvitettävä. Voimia taisteluun.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 18:31  
+
0
^ just reumaa tässä pelkäänkin ja aion vaatia että ne huomenna otetaan. Oon kuitenkin vasta parikymppinen, joten sen mahdollisuus taitaa olla pieni. Todennäköisestihän syy on jännitysniska/selän lukot ja jumit, koska joudun istumaan koneella paljon typerässä asennossa eikä aina edes ihmiset tiedä että niillä on selkä jumissa kun oireet ovat muualla. Lisäksi noita oireita saattavat kuulemma lisätä ahdistus (jota todella on ollut tässä tuon leikkaus-tiedon jälkeen) ja stressi (opinnot eivät just nyt oikein etene).

Sais nyt edes varmuudella tietää että se ois noi selän jumit, sit jaksaisin taas.

Maanantaina menen kalevalaiselle jäsenkorjaajalle (joo, en ois ikinä uskonut) ja porukat koittaa saada mulle osteopaatilta aikaa ensi viikolle heidän kotipaikkakunnaltaan.
Onpahan selvitetty sitten.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 19:22  
+
0
^ Täällä kakskymppinen niveltulehdusdiagnoosin saanut.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 20:04  
+
0

eetla kirjoitti:

Miten sä creek oot voinut irtisanoa määräaikaisen työsuhteen?


Helposti. Kyllä määräaikasesta työsuhteesta pääsee irti, mutta silloin joutuu korvaamaan työnantajalle 2vk:n palkan, (vaikka määräaikasuutta olisi jäljellä esim. 2kk) tai jos sopimusta on jäljellä vähemmän kuin 2vkoa, niin ne jäljelle olevat päivät. Ainakin mun sopparissa, onhan niitä tietty muitakin olemassa.
Eikö se aika hullua ois ettei näin pystyis tekemään ja olisit pakolla naimisissa työn kanssa jopa kuukausia, vaikka olisi mahdollisuus saada parempi paikka?

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 20:16  
+
0
^^^Voimia, mikään ei ole ahdistavampaa, kuin tietää itse ettei kaikki ole kunnossa, eikä tunnu saavan apua tai ettei oteta tosissaan.

Itsellä ei noin ahdistavaa tilannetta ole ollut, mutta keväällä pyörryin ja kaaduin todella pahasti, särjin siinä rytäkässä yhden hampaani ja käteni (jota en ensin tajunnut hammas säryn takia).
Painelin ystäväni kanssa hammaspolille ja vastaanottovirkailija ei meinannut uskoa että etuhampaani on hajennut ikeneen saakka kahtia suun sisäpuolelta. Lopulta kun sanoin, että näkisinkö todella kaiken tämän vaivan järjestää lapset hoitoon ja raahautua tänne mahdollisesti useaksi tunniksi särkyjeni kanssa, pääsin odottamaan ja sitten odoteltiin ja hammaslääkäri oli pahoillaan ja korjasi hampaan todella nopeasti ja hyvin.

Tämän jälkeen alkoi sitten käsi särkemään, oli pahasti olkapään ja hartian seudulta turvoksissa enkä voinut nukkua, tavan burana ei tehonnut.
Kävin lääkärissä ja veikkasi venähdystä ja sain astetta vahvemmat särkylääkkeet.

Kipu ei kadonnut ja käsi oli täysin toimimaton viikonkin jälkeen ja kun turvotus laski, huomasin solisluun olevan aivan väärässä paikassa ja vasen käsi roikkui selvästi alempana voimattomana.
Lääkäri ei noteerannut mitenkään, koska tunsi ranteessani pulssin ja määräsi todella vahvoja lihasrelaksantteja, joita olisi pitänyt ottaa kahdesti päivässä (mahdotonta minulle, sillä mies ei mitenkään voinut jäädä kotiin), joten söin vain yötä vasten ja päivällä popsin särkylääkkeitä.

Vaiva paheni, kivut jatkuivat ja uutena oireena tuli sormien kylmettyminen ja puutuminen, käsi oli edelleen lähes liikkumaton.
Kävin vielä kerran omalla lääkärilläni, joka sanoi, että odotellaan pari kuuta ja jos ei helpota pääset kuminauhajumppaan ja määräsi etten saa rasittaa kättä ollenkaan (kahden pienen lapsen kanssa hiukan haasteellista)

Eräänä päivänä sitten pienen turhautumisen vallassa yritin riuhtoa paitaa päälle (yhdellä kädellä uskomattoman hankalaa) ja vetäisin kettuuntuneena paitaa kipeällä kädellä, josta kuului todella kova poksahdus ja rusahdus, jonka jälkeen meni jalat alta kivun takia. Tunsin kuinka veri alkoi kiertaa normaalisti käteen ja puutuminen katosi.

Suhteiden kautta pääsin lopulta selventämään olkapääni kuntoa röntgeniin ja jäljellä oli enään pehmytkudos vaurioita, jotka paranivat itsekseen, mutta edelleen solisluu törröttää epämääräisen näköisesti ja ääriliikkeissä rutisee ja poksuu enkä voi vieläkään maata vasemmalla kyljellä muutamaa minuuttia kauempaa tai särky alkaa ja käsi puutuu. Vasemmalta puolelta myös jumiutuu niska hartia seudun lihakset hyvin herkästi.

Jos koskaan tapahtuu mitään saman tyylistä itselle tai lapsille, katson välittömästi oikeudekseni vaatia röntgenit tms. hoidon kannalta tärkeät toimenpiteet.
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.10.2011 klo 20:16)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 20:27  
+
0
Mä oon ymmärtänyt, että ilman postin saapumisilmoitustakin paketin voi saada kun ojentaa vaan henkkarit postissa. Ainakin mä oon saanut.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 20:38  
+
0
Oon lihonut 3 kg lyhyessä ajassa. Alkaa usko loppua painon kanssa taistelemiseen. Itseluottamus on nolla :suru:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 20:45  
+
0
Kiitos kaikille tsempeistä.
Miten sulla innna oireilee?

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 21:07  
+
0
Pieni valituksen aihe, mutta tämä asunto on niiiiiin kylmä! Patterit muka täysillä ja ovat vaan lämpimähköt.. Tuulenvire käy ja mikään ikkuna/ovi auki :pyssyt:
Kiva kun itellä pitää olla hirmu vaatteet niin arvatkee tekiskö mieli laittaa pojalle toppapuku ettei palellu.. :mad:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 21:12  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Mä oon ymmärtänyt, että ilman postin saapumisilmoitustakin paketin voi saada kun ojentaa vaan henkkarit postissa. Ainakin mä oon saanut.



Mä en oo kyllä saanut. :mietiskel: Just viime viikolla unohtu se lappu kotiin ja sitten piti lähteä hakemaan sitä kotoa... Ja kerran vain kirjoitin sen koodin ylös, ja olinkin laittanut yhden numeron väärin niin ei sitä pakettia löytynyt ja piti taas lähteä kotiin tarkistamaan sitä koodia.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 21:24  
+
0

Rorys kirjoitti:

Kiitos kaikille tsempeistä.
Miten sulla innna oireilee?



Ei mitenkään kun syön mahdollisimman vähän tulehdusta edistäviä ruoka-aineita. Olin aiemmin aika rajulla reumalääkityksellä, mutta nyt en oo viiteen kuukauteen syönyt ollenkaan lääkkeitä ja oirehdinta rajoittuu alkoholinjuontia seuraaviin aamuihin, viljan (erityisesti gluteenia sisältävää) syömistä seuraaviin aamuihin ja sokerinmussutusputkien jälkeen. Ja syön omega-3-lisää että pysyy 3/6-suhde jotenkin edes balanssissa. Aamuisin oirehtii aina pahiten, mutta esim. tänään (oon syöny monta päivää putkeen karkkia ja lauantaina söin omenahyvettä) on ollut koko päivän oikean käden kämmenkin kipeä kun tulehduksesta kärsivä keskisormen rystysnivel säteilee kipua.
Pahimmillaan oireet olivat talvena ennen kuin sain diagnoosin ja sitä seuraavana syksynä, jolloin söin kortisonia tablettimuodossa kymmenen päivän kuurin kun aamulla hampaiden pesu oli lähes mahdotonta kun oikeaa kättä ei saanut tarpeeksi "suppuun".
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 21:27  
+
0
Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa ellei irtisanomisehtoa ole erikseen soppariin kirjattu. Se on ihan siis syystä määräaikainen sopimus.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 21:33  
+
0
^Niinku totesin: määräaikasia työsopimuksia on erilaisia.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 21:51  
+
0

creek kirjoitti:

^Niinku totesin: määräaikasia työsopimuksia on erilaisia.

Juu toki, mutta ellei määräaikaiseen sopimukseen ole kirjattu että irtisanomisaika on niin ja niin paljon niin sitä ei voi irtisanoa vaan se päättyy sinä päivänä kun se paperiin on kirjattu.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PURKAUTUMISOSASTO 10 - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 21:51  
+
0

eetla kirjoitti:

Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa ellei irtisanomisehtoa ole erikseen soppariin kirjattu. Se on ihan siis syystä määräaikainen sopimus.

Mm. kaupanalalla on esimerkiksi soppariin kirjattu tuo kahden viikon palkan korvaamisvaade, jos jättää noudattamatta irtisanomisaikaa. Teksti taitaa olla kirjattu jotakuinkin muotoon: "Mikäli työntekijä ei noudata irtisanomisaikaa (ja muistaakseni teksti oli niin, että on sovellettavissa määräaikaiseen työsuhteeseen ja sen loppuun asti tekemiseen), on hän velvollinen korvaamaan työnantajalle irtisanomisajan palkkan, kuitenkin enintään kahden viikon palkkaa vastaavan summan." Tämä oli siis vapaamuotoisesti ulkomuistista heitetty, ei löydy tällaisena sanasta sanaan tesistä.

Mä itse asiassa epäilen, että vaikka määräaikainen sopimus on määräaikainen ja periaatteessa siinä ei ole irtisanomisaikaa, tuo kahden viikon pykälä kaupan alan tesiin tulee jostain laista eli työntekijä olisi velvollinen korvaamaan työnantajalle määräaikaisesta työsopimuksesta jäljelläolevan ajan palkan, mikäli ei työskentele sopimuksen loppuun asti (ihan kuten työnantaja työntekijälle*, mikäli ei halua että työntekijä jatkaa sopimuksen loppuun), mutta kuitenkin laissa määriteltäisiin, että työntekijä ei joudu maksamaan kuin maksimissaan kahden viikon palkan. Tämä on mutu-tuntumaa enkä jaksa lähteä selaamaan finlexiä löytääkseni tuon kohdan (jos joku haluaa etsiä, niin löytyy varmaan työsopimuslaista). Työntekijöiden eduksi on kuitenkin kirjattu jos jonkinmoista tekstiä, kuten jos työnantaja maksaa virheellisesti liikaa palkkaa työntekijälle, sitä ei saa periä palkasta pois kuin kolmanneksen nettopalkasta. Sinänsä ihan järkeenkäypä säädös, jos työnantaja on viimeiset viisi vuotta erheellisesti maksanut jotain työntekijälle kuulumatonta palkanerää, joka nyt halutaan periä pois, niin työntantaja ei voi ilmoittaa, että seuraavaan kolmeen kuukauteen et saa palkkaa ollenkaan, kun olet sen saanut jo viiden viimevuoden aikana vähitellen, vaan sitten perintä jaotellaan riittävän pieniin eriin. Toisaalta, sama pykälä koskee tilannetta, jossa työntekijälle ilmoitetaan tilipäivänä tai jopa ennen tilipäivää, että tilillesi tulee virheen takia liikaa rahaa. Tämäkin raha pitää periä pienissä erissä pois, ellei työntekijä vapaaehtoisesti summaa palauta.

*Täsmennys: Työnantaja siis on velvollinen korvaamaan palkan koko määräaikaisen työsopimuksen keston ajalta, jos ilmoittaa koeajan jo päätyttyä määräaikaiselle työntekijälle, ettei tämän palveluksia enää tarvita loppusopimuskaudella. Yhteisestä sopimuksesta määräaikainen voidaan toki päättää aiemminkin. Työntekijän ei toki yleensä työnantajan ehdotukseen määräaikaisen purkamisesta kannata suostua, koska työnantaja on muutoin velvollinen korvaamaan irtisanomisajan palkan. Työnantaja sen sijaan useimmiten suostuu, koska ei ole järkeä pakottaa vastahakoista työntekijää jäämään töihin, kun työmotivaatio ei silloin ole kyllä korkealla.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.10.2011 klo 21:56)

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 04:00)