Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 23.01.2012 klo 22:16

Purkautumisosasto 13

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:19  
+
0

innna kirjoitti:


Toivottavasti todellakin pysyt sitten oman asuntosi seinien sisäpuolella. Koska muuallahan minkä tahansa nurkan takaa saattaa pölähtää sun preesenssiisi joku ällöittävä tyttö- tai poikapari pussailemaan. Ja silloin voit tasantarkkaan syyttää ainoastaan itseäsi siitä, että joudut tällaista iljettävyyttä todistamaan. Koska et voi muita ihmisiä komennella ja esittää vaatimuksia tyyliin "minun lähelle ei tarvi tulla kuolailemaan".


En todellakaan pysy, koska tässä kylässä ne homot ei ole nurkissa pussailleet viimeisen 5 vuoden aikana. Jos joku pussailee, vaihdan suuntaa ja saan kylmiäväreitä.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:21  
+
0
Mä en aio homosteluihin ottaa kantaa, mutta tulin purkautumaan jostain ihan muusta:

Oppari :pyssyt: opettaja, jonka jutuista ei ota selvää :pyssyt: koko metropolion ammattikorkeakoulu :pyssyt:

Pakko valmistua joulukuussa, jotta pääse tosta laitoksesta eroon.
A house is not a home when I'm alone here....

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:23  
+
0
Ikävä kavereita. Joulukuussa viimeksi nähnyt parhaimpia kavereita ja saanut jutella kunnolla. :suru:
Olenhan minä yhden kaverin kanssa käynyt lenkillä ja ollaan höpötelty kaikkea siinä lenkkeillessä, mutta se että saa istua rauhassa ja jutella kaikesta.. Ja ne vanhat ihanat kaverit..
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:36  
+
0

weebl kirjoitti:

Jos sulla ei ole mitään homoja vastaan, niin miksi ihmeessä kuolisit häpeään?


Koska kyllähän siinä nyt jotain häikkää on oltava kun ihminen on alkujaan tarkoitettu elämään vastakkaisen sukupuolen kanssa. Niin kauan homot on ok kun ei osu omaan lähipiiriin.
Vaikka ehkäpä siihenkin ajan kanssa tottuisi, mutta olisi se alkuun (ja pitkään) järkyttävää.
Anteeksi, mutta en voi mielipiteelleni mitään. En tietenkään sano että kaikkien täytyy ajatella näin, musta se on hienoa että on ihmisiä jotka on suvaitsevampia!
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:39  
+
0

TeeKoo kirjoitti:

Eikös tuokin ole aika omaan napaan tuijottamista että laittaa toiset katselemaan/ ettiin muuta katseltavaa koska juuri nyt tekee mieli kutee yleisellä paikalla...?


Eli kaikkinainen hellyyden osoittaminen rakastaan kohtaan julkisella paikalla tulisi kieltää, koska se on itsekästä ja saa kanssaihmiset tuntemaan itsensä vaivaantuneeksi?? :eek:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:42  
+
0

TeeKoo kirjoitti:

Ja eiköhän nämä "syrjityt" voi vähän katsoa peiliinkin. Mistähän johtuu että maahanmuuttajista ei pidetä, tai romaaneista, uskovaisista ym..?
Onko todellakin niin että heissä ei ole mitään vikaa ja meissä muissa vaan on. Aika itsekästä ajattelua että heidät on vaan hyväksyttävä vaikka he tekisivät mitä varkauksia, raiskauksia, elää loisena ym..


Varmasti on myös "syrjityissä" ryhmissä vikaa. Ongelma on kuitenkin se, että jos yksi uskovainen/romani/maahanmuuttaja/tms. tekee jotakin mikä ei ole yleisesti hyväksyttävää/on laitonta/tms., niin monet ihmiset leimaavat kaikki kyseisen ryhmän edustajat samaan kastiin ja se ei ole oikein. Minusta ei tarvitse hyväksyä esim. romania joka on todistetusti varastanut tai maahanmuuttajaa joka on syyllistynyt raiskaukseen tai sitä naapurin Pekkaa joka hakkaa vaimoaan kännissä, mutta yhden yksilön tekojen perusteella ei saa tuomita koko ryhmää. Suomessakin on kuitenkin varmasti tuhansia romaneita jotka eivät ole ikinä varastaneet tai maahanmuuttajia jotka käyvät töissä ja maksavat verot, mutta ainahan esille nousee vain ne "pahat ihmiset" koska "tavallisissa ihmisissä" ei vaan ole uutisarvoa ollenkaan.

Mitä julkisella paikalla kuteviin pareihin tulee, niin minä vihaan niitä oli kyseessä sitten hetero- tai homopari. Tottakai saa pitää kädestä ja suukotella, mutta sellainen yletön kuteminen jossain baarin nurkassa on kyllä todella vastenmielistä. Mutta ei sitä voi kieltää, joten pitää vain sopeutua ja katsoa muualle. Ja toisaalta näitä "kohuja" tarvitaan, ei esim. homoudesta ikinä tulisi (tai olisi tullut) "normaalia" jos jatkettaisiin samaa linjaa kuin kymmeniä vuosia sitten, että kaikki tapahtuu salassa suljettujen ovien takana. Joskus asiat vaan pitää lyödä vähän agressiivisemmin ihmisten kasvoille että asia saadaan ihmisten huulille ja jotain muutosta voi tapahtua.

Minusta homouden hyväksyminen ei muutenkaan tarkoita sitä että pitää hymyillen ajatella että "siellä se Pekka vetää Jania per*eeseen". En minä ainakaan halua ajatella valtaosaa ihmisistä harrastamassa seksiä oli kyse sitten homoista, heteroista, vanhuksista tai pikkusiskosta. He saavat sitä tehdä, tottakai, mutta minä en halua ajatella asiaa. Ei se tee minusta kenestäkään suvaitsematonta. Jollain tapaa siis ymmärrän ajatuksen "Antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan ei minun takapihalla".

Minulla on ongelma monien uskontoryhmien jäsenien kanssa ja esim. Uus-Natsien (nyt kun en parempaakaan esimerkkiä keksi) koska kuulumalla siihen ryhmään, he edustavat valmiiksi jo jotain arvoja joiden tiedän eroavan omistani. Jos taas ihminen on homo tai maahanmuuttaja en voi mitenkään tietää millainen ihminen on tai millaisia arvoja hänellä on. Tästä syystä on mielestäni hyvin eri asia olla "suvaitsematta" esim. uskovaisia kuin homoja. Kyllä, tiedän että kaikki uskontojen jäsenet eivät edusta kaikkia uskontonsa arvoja enkä minä nyt suoraan kaikkia uskovaisia potki tieltäni jos yrittävät tutustua. Tämä on se mihin kaikkien pitäisi pyrkiä, ennakkoluuloja saa olla, ei niitä voi välttääkään, mutta jokaiselle yksilölle pitää antaa mahdollisuus todistaa ne luulot vääriksi eikä suoraan päättää että en halua edes tutustua kun olet jehova/homo/maahanmuuttaja.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:50  
+
0
Taraaa: :paijata: Ymmärrän sua enemmän kun hyvin. Ite muutin toiselle paikkakunnalle vuosi sitten ja nään nykyään kavereitani todella harvoin. Aikalailla samanlaiset ajatukset siis kun sulla.

Omaa purkautumista: En ymmärrä ihmisiä, joiden on pakko hinata esim. 80km/h alueella 60km/h.. Ja siis tie on hyvässä kunnossa, eikä muutenkaan ole mitään haittatekijöitä. Jokaisella ajomatkalla töihin ja töistä kotiin pamahtaa tällanen kuski eteen. :pyssyt: Enkä nyt siis tosiaan tarkota, että pitäis ajaa mitään ylinopeutta tai muuten kaahata, mutta edes sitä sallittua nopeutta jos ajais, niin sujuis liikenne aikalailla paremmin esim. tossa neljän jälkeen iltapäivällä. :roll:

Tuli mieleen, että pitäiskö tälle suvaitsevaisuuskeskustelulle avata oma aihe tms. Kun eihän nää kaikki viestit oo ees purkautumista.. Ei oo tarkotus sohasta mitenkään,:shifty: kunhan nyt vaan heitin idean. :hymy: Kun asiasta tuntuu riittävän keskusteluakin aikalailla.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.01.2012 klo 10:55)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:56  
+
0

Innova kirjoitti:

Minusta homouden hyväksyminen ei muutenkaan tarkoita sitä että pitää hymyillen ajatella että "siellä se Pekka vetää Jania per*eeseen". En minä ainakaan halua ajatella valtaosaa ihmisistä harrastamassa seksiä oli kyse sitten homoista, heteroista, vanhuksista tai pikkusiskosta. He saavat sitä tehdä, tottakai, mutta minä en halua ajatella asiaa. Ei se tee minusta kenestäkään suvaitsematonta. Jollain tapaa siis ymmärrän ajatuksen "Antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan ei minun takapihalla".


Tälle kompsit. :peukku:
Pakkoko niistä toisilleen hellyyttä osoittavista ihmisistä on miettiä miten ne hommansa makkarissa hoitaa.
Henkilökohtaisesti en edes kiinnitä pussaileviin pareihin mitään huomiota. Enkä nyt puhu mistään baarin nurkassa tai muuallakaan kutemisesta vaan ihan rehellisestä pussailusta.
Ja kyllä, pussailen mieheni kanssa julkisillakin paikoilla, jos sellainen fiilis tulee. Paheksukaa vaan vapaasti. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 10:56  
+
0
En usko että käsitykset muodostuu jos yksi raiskaa tai loisii.. Ja onhan se nyt ihan yleinen tieto että esim.. joissakin maissa nainen on täysin eri arvossa kun mitä mies. Onko oikein että he jatkavat käytöstään myös suomessa jossa tavat on aivan toiset!? Onko oikein että vero rahoja (mielestäni) tuhlataan heidän elämän rahottamiseen kun oman maan kansalaisillakin siihen rahaan olisi varmasti tarvetta. Enkä kyllä hyväksy niitä ihan suomalaisiakaan loisia. Tahtoisin nähdä sen mitä tapahtuisi kun suomeen tulisi sota ja menisimme kolkutteleen näitten suomeen tulleiden oville että nyt tultiinkin tänne. Annettaisiinko meille samat lähtökohdat kun heille? Onko oikein että he voi uskontonsa turvin vaatia vaikka mitä?
Ja tuohon hellyyden osotuksiin.. Mielestäni kuteminen ja hellyyden osotus on kaksi aika eri asiaa. Kyllä minäkin mieheni kanssa kuljen käsikädessä ja joskus jos ihan villiksi heittäännyn, niin saatan pusun antaa. Mutta oma olemiseni ei saa tehdä muiden oloa tukalaksi. Meitä on täälä kuitenkin niin paljon enemmän kun vain minä itse.

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:14  
+
0

TeeKoo kirjoitti:

En usko että käsitykset muodostuu jos yksi raiskaa tai loisii.. Ja onhan se nyt ihan yleinen tieto että esim.. joissakin maissa nainen on täysin eri arvossa kun mitä mies. Onko oikein että he jatkavat käytöstään myös suomessa jossa tavat on aivan toiset!? Onko oikein että vero rahoja (mielestäni) tuhlataan heidän elämän rahottamiseen kun oman maan kansalaisillakin siihen rahaan olisi varmasti tarvetta. Enkä kyllä hyväksy niitä ihan suomalaisiakaan loisia.


Maassa maan tavalla ja Suomen lakien mukaisesti, tottakai. En minä rikollista toimintaa hyväksy yhtään keneltäkään. Enkä ole missään vaiheessa mitään muuta väittänytkään. Siihen että onko verorahojen käyttäminen maahanmuuttajien elättämiseen oikein, en oikein osaa sanoa mitään. Ei se kuitenkaan ole niin yksiselitteistä että maahanmuuttajiin käytetty raha on automaattisesti meiltä pois. Oletan kuitenkin että jokainen työkykyinen tai ikänsä puolesta oppivelvollinen menee joko töihin tai kouluun ja tekee kaikkensa sopeutuakseen ja tähtää siihen että pystyy elättämään itse itsensä. Loisia en hyväksy minäkään, en myöskään suomalaisia.

Ja niin, vaikka 50 prosenttia jostain ryhmästä loisisi tai raiskaisi, niin silti pitäisi pyrkiä siihen, että sille toiselle puolelle antaa taas sen mahdollisuuden todistaa että eivät kaikki ole samanlaisia. Vaikeaahan se on, olisi varmasti minullekin jos iskettäisiin faktaa pöytään siitä että joka toinen vastaan kävelevä romani suunnittelee lompakkoni ryöstämistä, mutta kyllähän siihen silti pitäisi pyrkiä ja muistaa, että kaikki ei kuulu siihen samaan rikolliseen ryhmään. Nyt kun ei kuitenkaan ole mitään faktaa siitä että kuinka suuri osa maahanmuuttajista tai romaneista rikkoo elämänsä aikana Suomessa lakia vaan kaikki perustuu keltaisen lehdistön lööppien luomaan oletukseen ja omiin kokemuksiin. Ja edelleen haluan nostaa esille sen, että niistä kunnollisista ihmisistä ei yleensä puhuta, koska niissä ei ole mitään puhuttavaa. Ei ole kovin mielenkiintoinen keskustelunaloitus tai lööppi: "Romani huolehti pyörällä kaatuneen lapsen kotiin."

TeeKoo kirjoitti:

Tahtoisin nähdä sen mitä tapahtuisi kun suomeen tulisi sota ja menisimme kolkutteleen näitten suomeen tulleiden oville että nyt tultiinkin tänne. Annettaisiinko meille samat lähtökohdat kun heille? Onko oikein että he voi uskontonsa turvin vaatia vaikka mitä?


Otetaan nyt kuitenkin huomioon että valtaosa näistä maahanmuuttajista jotka niin suunnattomasti aiheuttavat närää tulevat maista joissa tilanne on todella paljon huonompi kuin Suomessa, pakolaiset on sitten tietysti vielä asia erikseen. Joten ei heillä olisi mahdollisuutta tarjota samoja lähtökohtoa meille, kun meillä on heille vaikka haluaisivatkin. Ja mielestäni on turha spekuloida että mitä he tekisivät, kun kukaan ei vaan voi sitä tietää. Mitä tarkoitat viimeisellä kysymykselläsi?
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.01.2012 klo 11:23)

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:22  
+
0

Destroyer kirjoitti:


Koska kyllähän siinä nyt jotain häikkää on oltava kun ihminen on alkujaan tarkoitettu elämään vastakkaisen sukupuolen kanssa. Niin kauan homot on ok kun ei osu omaan lähipiiriin


On tarkoitettu? Kuka on tarkoittanut? Perustatko ajatuksesi siihen, että keskenään samanlaiset sukusolut eivät pysty lisääntymään? Mikäli asiaa lähdetään evolutiiviselta pohjalta miettimään, sun logiikkasi kompastuu nenilleen jo alkumetreillä. Homoseksuaalisuudella ei välttämättä ole sen suurempaa hyötyä evoluution kannalta, mutta se on pysynyt mukana elämän syntymisen alusta saakka. Sillä ei välttämättä ole tarkoitusta, mutta se ei ole mitenkään haitallinenkaan, koska se on sitkutellut mukana tähänkin asti. Miksi se pitäisi nähdä pahana asiana? Vaikeutat vain omaa elämääsi oksettumalla noista asioista.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:23  
+
0
Anteeksi, että sotken tähän väliin, mutta... hakutoiminnolla löytyi mm. rasismia ja sukupuolineutraalia aviolakia käsittelevät ketjut, olisikohan vaikka niiden nostaminen aiheellista, kun tämä keskustelu alkaa olla jotain muuta kuin henkilökohtaisia purkautumisia. Tai sitten kokonaan uusi suvaitsevaisuus-aihe.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:24  
+
0
Mä vihaan vaaleja. Jostain homoudesta on tullut maailman suurin asia. Enkä mä tiedä kumpaa mä äänestän, kumpikin on yhtä hyvä tai huono ehdokas mun silmissäni. Enkä halua myöskään jättää äänestämättä.

Ja pitäisi kohta mennä töihin. Plääh.

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:28  
+
0
Kadaver, En sitä lähtenyt ajattelemaan noin suuremmin, lähinnä sitä kun puhutaan Aatamista ja Eevasta. Ehkä se oli vähän väärin sanottu, mutta en nyt jaksa alkaa vääntää rautalangasta mitä tarkoitan. Enkä ole missään vaiheessa sanonut että homoja ei saa olla ja näen ne pahana, mutta niinkuin Innova sanoi Antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan ei minun takapihalla. Enkä koe vaikeuttaneeni elämääni mitenkään mielipiteideni vuoksi.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:31  
+
0

ransa kirjoitti:

Anteeksi, että sotken tähän väliin, mutta... hakutoiminnolla löytyi mm. rasismia ja sukupuolineutraalia aviolakia käsittelevät ketjut, olisikohan vaikka niiden nostaminen aiheellista, kun tämä keskustelu alkaa olla jotain muuta kuin henkilökohtaisia purkautumisia. Tai sitten kokonaan uusi suvaitsevaisuus-aihe.



Samaa mieltä. :kumarrus:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:36  
+
0
^^
Aatamia ja Eeva tai Raamattua ei kannata vetää tähän keskusteluun ollenkaan, se menee yleensä ihan naurettavaksi vääntämiseksi... Ja minä (ihan tarkennuksena) en todellakaan tarkoittanut sitten ymmärtäväni "Antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan ei minun takapihalla" -kommentillani mielipidettä siitä, että homoja saa olla kunhan ei omassa lähipiirissä tai oman naaman edessä. Ymmärrän vain ja ainoastaan jollain tasolla sen, että ihmiset eivät halua ajatella homoseksiä tai välttämättä edes nähdä suutelevaa homoparia.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.01.2012 klo 11:37)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:49  
+
0
^Omaa elämäänsä saa toki vaikeuttaa ihan niin paljon kuin tahtoo omien mielipiteidensä takia, ongelma on nimenomaan siinä ettei vaikeuta toisten.

Mun mielestä asiasta kuin asiasta saa itsekseen (tai saman henkisessä porukassa) olla ihan mitä mieltä tahansa ja tuoda asian esiin juuri niin kuin itseään huvittaa. Kunhan julkisella tasolla kommentointi ja toisten ihmisten kohtelu pysyy asiallisena eikä esimerkiksi ihonväri/sukupuoli/uskonto vaikuta vaikkapa työhaastattelussa siihen että työhön muutoin sopivin ei yksittäisen ominasuuden takia saa paikkaa. Poikkeuksena ehkä pitäisin sitä, että työhön haetaan tiettyä aatetta vahvasti kannattavaan työhön esim. seurakunnalle, siinä tapauksessa mielestäni on ihan OK suosia vaikkapa sitä oman uskonnon edustajaa.

***

Sitten omaan purkautumiseen, kirjoittelinkin jo kukkujoihin eilen kun avon serkku tulee meille tänään yöksi ja siitä tulee pirun vaivaantunutta ja sellasta "mitäs tässä ny si.." tyyppistä. Avo ei siis ole serkkunsa kanssa mitenkään aktiviisesti yhteyksissä, joten eivät todellakaan ole läheisiä saatika että eivät edes kunnolla toisiaan tunne. Sitten kun mun avo on melko ujo/hiljainen luonteeltaan niin se ei ainakaan helpota. Eilen avo laitto viestin sitten vielä, että serkku ei tulekaan pelkästään pe-la yöksi vaan jää vielä la-su yöksi. Inhottavaa on mielestäni myös se, että serkku tahtoo lähtee kuulema lauantai-iltana kaupungille pyörimään, vaikka heidän yhteinen mummonsa haudataan huomenna. Meillä oli siis alunperin tarkoituksena mennä avon vanhemmille istumaan iltaa ihan rauhakseltaan, koska luulen avonkin mielen olevan kuitenkin melko matalalla hautajaisten jäljiltä. Vein koiratkin eilen illalla äitille, että eivät ole hösäämässä.

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 11:54  
+
0
Tämä keskusteluhan käy joiltain osin kiinnostavaksi :poppari:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 12:16  
+
0

ransa kirjoitti:

Anteeksi, että sotken tähän väliin, mutta... hakutoiminnolla löytyi mm. rasismia ja sukupuolineutraalia aviolakia käsittelevät ketjut, olisikohan vaikka niiden nostaminen aiheellista, kun tämä keskustelu alkaa olla jotain muuta kuin henkilökohtaisia purkautumisia. Tai sitten kokonaan uusi suvaitsevaisuus-aihe.



Samaa mieltä täälläkin. Normaalisti en lue aiheita, jotka ei kiinosta ja nyt vaikea pomppia ja katsella onko joku ihan purkautunut omista jutuista kuin homoudesta.. :roll:
Toiset sanoo joo ja toiset ei, sen verran olen perillä, enkä jaksa lukea enempää.-

Täähän meni vähän niikuin se susi juttukin :nauru:

Mirle: Olenkin miettinyt, pitäiskö vaihtaa maisemaa ja yrittää ettiä uusia kavereita..
Ei niitä nää (vaikka samalla paikkakunnalla asutaan suurimmanosan kanssa), ymmärrän kun on töitä ja omat lapset/oma elämä, mutta jos lupautuu (niinkuin yksi kaveri lupasi joulukuussa tulla käymään.. ei oo näkyny ei..) voisi edes ilmoittaa, ettei tule, eikä niin että soittelen koko päivän ja yritän saada turhaan yhteyden. Sitten parin päivän päästä soi puheli tai tulee viesti.
Tai sitten ovat porukalla menossa viihteelle.. Itsellä ihan ulkopuolinen olo jo :neutral:
Ennen kun itselläni ei ollut lasta ja osalla heillä oli jo, olin heidän kanssaan, että on muutakin kuin se kotiarki, yksi erosi miehestänsä ja yritin olla niin paljon avuksi kuin vain voin..
Itse kökötän kotona tai olen siskon/isän/muiden sukulaisten kanssa.

Tää on vaan taas näitä päiviä kun tuntuu että on ihan yksin tässä pienessä maailmassa :ttou:
Ehkäpä se tästä iloksi taas muuttuu, osaksihan tuntuu kaikki kaatuvan päälle, kun tuon miehen kanssa ei nyt ajatella ihan samanlailla asioista (en tarkoita että kaikessa pitäisi olla samaa mieltä, vaan ihan isompia asioita, jotka luulisi olevan selvillä tässä iässä), pitäisi jutella kunnolla, mutta tiedän että kehittyy riita siitä. Sen takia olisi kiva jutella kaverin kanssa kunnolla ja sais omaa päätä vähän selväksi, olenko minä se joka mutkistaa asiat vaikeiksi.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Perjantaina, 27.01.2012 klo 12:18  
+
0

Destroyer kirjoitti:

Koska kyllähän siinä nyt jotain häikkää on oltava kun ihminen on alkujaan tarkoitettu elämään vastakkaisen sukupuolen kanssa.



Onko se siis peruste homokauhuun/-inhoon/-vastaisuuteen, että heissä on jotain "häikkää"? Onhan kehitysvammaisissakin jotain "häikkää", mutta ei heidän läsnäolostaan kai kukaan pahastu? Entä jos kaksi kehitysvammaista osoittaa toisiaan kohtaan hellyyttä?

Mä periaatteessa olen itsekin siitä samaa mieltä, että eihän homoseksuaalisuus ole ns. luonnollista, koska ymmärtääkseni kaikkien elävien olentojen perimmäinen tarkoitus on lisääntyä. Kahdelta mieheltä tai naiselta ei onnistu lapsen hankkiminen, vaikka kuinka hinkuttelisivat toisiaan vasten. Mutta mulle se on ihan sama. Miksi mun pitäisi sitä kauhistella, että jotkut ihmiset "päättävät" (joo, kukaan ei päätä olevansa homo, vaan homoksi synnytään, jada jada...) elää elämäänsä luonnonvastaisesti. Ei ihmiskunnan selviytyminen ole homojen olemassaolon vuoksi vaarassa. Eikä se nyt varsinaisesti edes mulle kuulu kenen kanssa toiset ihmiset haluavat elää elämäänsä. Niin kauan se on mulle ok, kun kumpikin on hommassa mukana vapaaehtoisesti. Ihan niin kuin heterosuhteessakin.

En mäkään halua nähdä homopariskuntia imuttelemassa toisiaan. En myöskään halua nähdä heteropariskuntia toimittamassa samaa aktia. Mä en halua nähdä edes itseäni imuttelemassa toisten edessä.

Mulla on negatiivisia ennakkoluuloja esimerkiksi romaneita kohtaan. Mielelläni olen kuitenkin kanssakäymisissä sellaisten yksilöiden kanssa, jotka eivät vahvista näitä ennakkoluuloja. Kaupassa työskennellessäni romaniasiakkaat tekivät kyllä parhaansa negatiivisten mielikuvien säilyttämiseksi, mutta en mä millään jaksa uskoa, että kaikki heistä olisivat varkaita tai muulla tavoin epärehellisiä. Eikä olekaan. Mullakin on kaveripiirissä yksi romaniperheen lapsi ja ylläri, hän on täysin normaali, rehellinen ihminen. Mä tuomitsen henkilöt vasta, kun olen ollut heidän kanssa henkilökohtaisesti tekemisissä.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.01.2012 klo 12:20)

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 14:15)