Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 23.01.2012 klo 22:16

Purkautumisosasto 13

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 19:12  
+
0
Siis nyt ihan oikesti!!
Mainitsin aiemmin tästä tv.lupa hommasta ja laitoin asiasta silloin aikoinaan selvityksen että meillä on taloudessamme tv sekä nintendo wii pelikonsoli, mutta ei digibox:ia.
Nyt sitten pienen hiljaiselon jälkeen tuli kirje, että he ovat päättäneet että minulla onkin digiboksi! On se jännä.
"Tarkastaja on 26.10 tehdyssään tarkastuksessa selvittänyt että teillä on yllämainitus ajan ollut televisio käytössänne," aika on 26.10-26.10 2011?? Siis mitä kuttua?? Ne päätti että mie olen käyttäny yhen päivän telkkaria????
Miten minusta tuntuu erittäin vahvasti että yleltä on tosissaan rahat lopussa ja pakko jostakin saaha rahaa... voi kiesus! Mie en jätä asiaa tähän ja soitan sinne huomenna ja haukun ne pystyyn, sitten laitan tulen katkuisen kirjeen sinne!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 19:18  
+
0
No huh huh, että viittivätkin nähdä vaivaa. Pidä vaan puoles :peukku:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 19:35  
+
0
Noi teevee luvat :pyssyt::pyssyt::pyssyt:
Joskus aikanaan äiti muutti kerrostalossa kerrosta ylemmäksi. Osoite muuttui tasan yhellä numerolla (esim 1 a 13 muuttui 1 a 17). Äiti unohti tehä sinne osotteen muutoksen. Lasku tuli kyllä uuteen asuntoon ja sen äiti makso, mutta sitten tulikin tarkastaja ja väitti että lasku on maksamatta. Selvishän se että maksettu oli, mutta äiti sai siitä jonkun sakko maksun silti :mietiskel:
Meno jotenkin ihan yli mun ymmärryksen..

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:06  
+
0
Saan kuinka paljon tahansa paskaa niskaani tästä mielipiteestä niin sanon sen silti: Sillycowssa asuu pieni rasisti.

En minä lähe kellekään huutelemaan/kivittämään/haukkumaan ja osaan käyttäytyä asiallisesti esim.tummaihoisen läsnäollessa. Ei mulle tulis mieleenkään mennä sylkemään päin naamaa ja huutamaan MENE SINÄ TAKASIN SINNE AFRIKKAAN!! Muutama muu ihmisryhmä myös. Perustan käsitykseni kokemuksiini enkä siihen miten kaikki pitää hyväksyä. Oon ihan omassa rauhassani ja elämässäni umpimielinen. Olen aikuinen joten osaan käyttäytyä. Oon Amen puolella tässä asiassa. :peukku: Kovaan ääneen huudetaan miten pitää itteään sivistää ja oottepa tyhmiä kun ette hyväksy tuotakaan! Siinähän se pahin umpimielisyys tulee jos ei edes halua ajatella, että se ei tee ihmisestä sen huonompaa vaikka se on asioista eri mieltä. Ihan sama millanen hulabaloo tästä tulee tai on tulematta. :paapatus:

Olen pahoillani, että mun piti suuni avata ja lusikkani työntää soppaan. Asiat riitelee, ei ihmiset kuten jo todettu. Mulla on tarve saada ääneni kuulumaan vaikken ala pätemään. Siihen ei ole tarvetta.

Lisäys: Oon pidemmän aikaa jo miettinyt, ettei tää taidakaan olla ihan mun tyyppinen foorumi joten siirryn muille apajille :heiluti: Kiitos kaikille, olitte mitä mieltä tahansa!
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 20:08)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:26  
+
0

sillycow kirjoitti:

Saan kuinka paljon tahansa paskaa niskaani tästä mielipiteestä niin sanon sen silti: Sillycowssa asuu pieni rasisti.

En minä lähe kellekään huutelemaan/kivittämään/haukkumaan ja osaan käyttäytyä asiallisesti esim.tummaihoisen läsnäollessa. Ei mulle tulis mieleenkään mennä sylkemään päin naamaa ja huutamaan MENE SINÄ TAKASIN SINNE AFRIKKAAN!! Muutama muu ihmisryhmä myös. Perustan käsitykseni kokemuksiini enkä siihen miten kaikki pitää hyväksyä. Oon ihan omassa rauhassani ja elämässäni umpimielinen. Olen aikuinen joten osaan käyttäytyä. Oon Amen puolella tässä asiassa. :peukku: Kovaan ääneen huudetaan miten pitää itteään sivistää ja oottepa tyhmiä kun ette hyväksy tuotakaan! Siinähän se pahin umpimielisyys tulee jos ei edes halua ajatella, että se ei tee ihmisestä sen huonompaa vaikka se on asioista eri mieltä. Ihan sama millanen hulabaloo tästä tulee tai on tulematta. :paapatus:

Olen pahoillani, että mun piti suuni avata ja lusikkani työntää soppaan. Asiat riitelee, ei ihmiset kuten jo todettu. Mulla on tarve saada ääneni kuulumaan vaikken ala pätemään.



Pakko myöntää että mussakin asuu pieni rasisti, joissain asioissa. :peukku: Saa kivittää ihan vapaasti :hymy:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:32  
+
0
Minä kuvittelin ennen nolevani hyvinkin suvaitsevainen ja liberaali ihminen, joka osaa suhtautua tasavertaisesti kaikkiin ihmisryhmiin. Sittemmin olen tajunnut olevani väärässä. En minä mikään suvaitsevainen ole. Minun on hyvin vaikea ymmärtää tyhmiä ihmisiä, ja pidän oikeutenani kieltäytyä heidän seurastaan vapaa-aikanani. Ennen tyhmät pyrittiin pitämään piilossa, koska tyhmä perheenjäsen oli suuri häpeä. Nykyään tyhmeliinit saavat olla tyhmiä ihan julkisesti, ja se vasta rasittaakin kanssaeläjiä. Eivätkö tyhmät ihmiset voi puhua vaikka vain omissa kodeissaan? Onko niiden pakko puhua julkisesti, kirjoitella julkisesti, ja jopa pyrkiä edustustehtäviin? Mitä vikaa on älykkyyden mukaan jaottelussa??

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:32  
+
0
^^^Sori, mut mä repesin. :nauru:

^Ja Vaniksen kommentille kanssa.

Muoks.

Ja ihan vaan selvennykseksi vielä, minä pidän henkilökohtaisesti todella, todella harvasta ihmisestä. Ne syyt pitämättömyyksiin on vaan ihan jossain muualla kuin ihmisen kansallisuudessa tai seksuaalisessa suuntautumisessa. Ja katson oikeudekseni valita seuraani sellaisia ihmisiä joista pidän ja joiden seurassa viihdyn jatkossakin..
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 20:37)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:32  
+
0

gonna kirjoitti:

No huh huh, että viittivätkin nähdä vaivaa. Pidä vaan puoles :peukku:


Sanoppa, mietin ihan samaa. Ei vain voi ymmärtää että millä ihmeen oikeudella he päättävät periä multa yhteensä 160€ tv-lupamaksua, kun heillä ei ole MITÄÄN todisteita että kyseisenä päivänä olen televisiota käyttänyt kyseisessä tarkoituksesta. murrinmurrin...
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:37  
+
0
Vaniksen kommenttiin viitaten, alkaahan niitä rasisteja täältä löytymään, ku oikeen rehelliseksi heittäydytään.:nauru::wink:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:38  
+
0
^ ^Tsemppiä sulle taistelussasi :hymy:
Muoks. Väksy
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 20:39)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:39  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Ja ihan vaan selvennykseksi vielä, minä pidän henkilökohtaisesti todella, todella harvasta ihmisestä. Ne syyt pitämättömyyksiin on vaan ihan jossain muualla kuin ihmisen kansallisuudessa tai seksuaalisessa suuntautumisessa. Ja katson oikeudekseni valita seuraani sellaisia ihmisiä joista pidän ja joiden seurassa viihdyn jatkossakin..


Sama täällä. Mä olen joskus todennutkin, että lähtökohtaisesti mä olen hyvinkin suvaitsematon, kun en pidä oikein kenestäkään.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:42  
+
0
Eikä siinä, ennakkoluuloja on ihan jokaikisellä ihmisellä, en usko että kukaan tässä maailmassa on niistä vapaa. Tärkeintä olisi mun mielestäni vaan tunnistaa että tosiasiassa kyseessä on ennakkoluulo, ja pyrkiä arvioimaan ihmisiä sen mukaan mitä he tekevät ja sanovat. Ja se ei ole helppoa, sen voin kertoa.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:45  
+
0
Pöh. Musta on kyllä kurjaa, että ihmisillä on ennakkoluuloja tiettyjä ihmisryhmiä vastaan. Jannie sanoi jo tämän aikaisemmin, mutta haluan sanoa sen vielä omin sanoin. Kaikista homoista ei tarvitse tykätä. Eikä kaikista romaneista, afrikkalaisista, vietnamilaisista, ateisteista, äärikristityistä, muslimeista, kokoomuslaisista, vihreistä, punatukkaisista, mustatukkaisista, itäsuomalaisista tai ruotsalaisista. Mutta ole kiltti, älä tuomitse ihmistä vain sen perusteella mihin ihmisryhmään hän kuuluu, vaan anna hänelle mahdollisuus näyttää kuka hän on. Musta on äärettömän surullista ajatella sitä, kuinka paljon hienoja tuttavuuksia jäätekemättä noiden ennakkoluulojen takia.

Ja se on hyvä, että tiedostaa ennakoluulonsa, kuten täällä useampi tunnustikin. Sitä en kuitenkaan yhtään arvosta, jos ei yritä työstää ennakkoluulojaan mitenkään ja yritä päästä niistä eroon.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:46  
+
0
gonna Kiitos, sitä tarvitaan..

Mieki nyt laitan lusikkani tähän soppaan ku muutkin.. :ylpea:
Mie olen homofoobikko jollain tasolla. Mulle on ihan sama kuka on tässä maailmassa homo. Mutta minun lähelle ei tarvi tulla kuolailemaan saman sukupuolen ihmisen kanssa- oli homo tai ei -eikä mulle tarvi tulla tuputtamaan homoutta että "kuinka jokaisessa meissä asuu pieni homo".
Minussa asuu homoa tasan sen verran että olen Homo sapiens.

Toisekseen vihaan yli kaiken mustalaisia. Suurinosa heidän "kannastaan" elää loisina valtionrahoilla tekemättä töitä ja varastamalla ihmisiltä tavaraa jopa omasta kotipihastaan. Tummaihoisia ihmisiä kohtaan minulla ei ole mitään vihatuntemuksia.

Olen puhunut.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 20:58  
+
0
Mitäs homofoobikot sitten ajattelee jos oma lapsi kertookin olevansa homo/lesbo/bi?
Entä jos hyvä ystävä tulee kaapista ulos?

Kun oma veljeni aikoinaan mulle asiasta kertoi, olin tietty ensin yllättynyt, mutta se on myös tehnyt meistä hyvin läheiset. Ja ajattelen niin että tuskin oltaisiin niin hyvissä väleissä ja niin paljon tekemisissä jollei hän olisi homppeli. Onhan se sitäpaitsi kiva käydä veljen kanssa shoppailemassa ja puhua miehistä :nauru: :wink:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 21:12  
+
0

weebl kirjoitti:

Mitäs homofoobikot sitten ajattelee jos oma lapsi kertookin olevansa homo/lesbo/bi?
Entä jos hyvä ystävä tulee kaapista ulos?


Omalta kohdaltani en koe olevan täysin homofoobikko, sillä kyllä pystyn puhumaan jne. homojen kanssa yhtälailla kuin heteroidenkin. Minulla on muutama hyvä ystävä jotka ovat homoja ja minun puolesta saavat ollakkin. Tietävät kyllä täysin että minun nokan edessä ei kuolailla ja homoutta ei tuputeta.
Jos oma lapsi kertoo olevansa homo, niin sitten on. Siihen toki täytyy totuttautua ja asiaa sulatella, mutta en koe että häntä syrjäyttäisin tai kohtelisin huonosti homouden vuoksi.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 21:12  
+
0

weebl kirjoitti:

Mitäs homofoobikot sitten ajattelee jos oma lapsi kertookin olevansa homo/lesbo/bi?
Entä jos hyvä ystävä tulee kaapista ulos?


Voisinpa melkein väittää että niitäkin löytyy ketkä hylkää kun saa tietää seksuaalisesta suuntautumisesta. Mun setä on homo ja kun se siitä kertoi sisaruksilleen niin ne hylkäs sen alkuun. Nykyään ovat jo tehneet sovun mutta silti edelleen jotkut heittää ala-arvoista läppää varsinkin pienessä humalassa, mutta sentään yrittävät tulla toimeen. Asiasta ehkä koomisimman tekee sen että kaikki ovat siitä homoudesta tienneet jo pitkään ennen kaapista ulostuloa, mutta silti se oli olevinaan kova paikka.
Itselläni ei ole ongelmia homoja hyväksyä eikä se muuta mielipidettäni ihmisestä jos kuulen hänen olevan homo/lesbo, ei se ihminen siitä miksikään muutu kestä hän tykkää. (toki pedofiilit, yms. ovat asia erikseen).
Ja mitä tulee ääriuskovaisiin, tummaihoisiin, mustalaisiin, yms. en luokittele heitäkään kyseisten ominaisuuksien takia vaan sen pitä he olvat miehiään/naisiaan.
Onhan se toki niinkin että muutama yksilö pilaa monen maineen. Esim. mustalaisia pidetään lähinnä varkaina, mutta esimerkiksi hevosten kouluttamisessa ne on guruja. Tai yhtälailla ainakin ennen ajateltiin että tummaihoset tulee tänne ja raiskaa kaikki naiset, mutta yhtälailla suomalaiset raiskaa. Yleistämistä jos jotakin minä vihaan!
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.01.2012 klo 21:13)

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 21:12  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Ja ihan vaan selvennykseksi vielä, minä pidän henkilökohtaisesti todella, todella harvasta ihmisestä. Ne syyt pitämättömyyksiin on vaan ihan jossain muualla kuin ihmisen kansallisuudessa tai seksuaalisessa suuntautumisessa. Ja katson oikeudekseni valita seuraani sellaisia ihmisiä joista pidän ja joiden seurassa viihdyn jatkossakin..


jannie kirjoitti:

Sama täällä. Mä olen joskus todennutkin, että lähtökohtaisesti mä olen hyvinkin suvaitsematon, kun en pidä oikein kenestäkään.



I'm not prejudiced, I hate everybody equally? Niin mäkin teen. Pidän lähinnä ihmisistä jotka on osoittanu olevansa "mun tyyppiä". Ja se ei sitte oo kiinni mistään kansalaisuudesta, ihonväristä tmsyms.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 21:16  
+
0

TeJo kirjoitti:


Esim. mustalaisia pidetään lähinnä varkaina, mutta esimerkiksi hevosten kouluttamisessa ne on guruja.


Tämäkin kursivoitu lause on sitä yleistämistä :wink:
Sillä näinhän ei kaikkien kohdalla ole. Toki on niitäkin jotka osaavat hevosiaan kouluttaa siinä missä muutkin, mutta onhan sitä tultu ostettua yksi jos toinenkin hevonen mustalaisilta, jota oli pieksetty, erityisesti lyömällä päähän. Se ei paranna yhtään mielipidettäni mustalaisista.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: PURKAUTUMISOSASTO 13 - Torstaina, 26.01.2012 klo 21:21  
+
0
^ Lähinnä tarkoitin kommentillani että heitä on moneen junaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 20:00)