Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 23.02.2012 klo 16:21

Purkautumisosasto 14

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 18:38  
+
0
Naapurissa taas jotain kakaroita kylässä. Hittooko siellä täytyy pomppia niin että koko talo tärisee???? Ärsyttävää.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 18:56  
+
0
^ Tuli tuosta sun purkautumisesta mieleen että samaiset mukulat tuli eilen oven taakse, keiden kanssa viime viikonloppuinen episodi kävi. Koputtivat oveen, koputtivat uudestaan. Mies ei viitsinyt mennä aukaisemaan kun on oksennustaudissa, ei päässyt sohvalta ylös. Itse oli juuri menossa suihkuun ja meni aikaa että saan vaatteet päälle. Ajattelin että kait ne sieltä lähtee kun huomaavat että että kukaan ei tule aukaisemaan. Mutta mitä vielä koputtavat vielä lukuisia kertoja ja sen jälkeen joku niistä avaa etuoven ja tulee eteiseen! Huutelee että onko ketään kotona. Luojalle kiitos että väliovi oli kiinni. Mitä ihmettä kakaroitten päässä liikkuu että tunkevat sisälle ilman lupaa!? Ilmeisesi kotona ei ole opetettu että toisten kotiin ei kävellä vaikka ovi olisi auki. Puen vaatteet päälle ja menen ovelle pitämään puhutelun että tuolla tavalla ei voi tulla toisten kotiin ilman lupaa, varsinkin kun vastassa on kotia vahtivia koiria joska voivat puolustaa sitä hyvinkin agressiivisesti. Muksut ovat aika hiljaa kun kuunteleva saarnaani. Mitä jos väliovi olisi ollut auki ja koirat olisivat rynnineet päälle ja Lexa puolustanut kotiaan käymällä kiinni? Olisiko se ollut mun vika kun koira(t) olisivat purreet puolustaessaan kotiaan? Ovessa vielä selkeät kyltit myös niille, ketkä ei tiedä että meillä koiria. Oveen tulossa nyt tehokkaampi kyltti, "Varo vihaista koiraa". Jospa se tehoaisi näille ilman lupaa oven aukojille, oli sitten kyse aikuisista tai lapsista. Kun nään muksujen vanhempia, käyn kyllä kertomassa mitä kävi ja sanon mitä olisi voinut käydä pahimmillaan lasten tyhmän käytöksen vuoksi. Mun mielestä ei olla velvollisia pitämään ovea lukossa kotona ollessa tai vaikka en oltaisikaan kotona, vaan sen vuoksi että naapurin typerät pennut saattaa kävellä sisälle.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 18:58)

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:11  
+
0
^No ohhoh! Onneks ei ehtinyt tuleen ihan sisäsisälle asti. Ja jos olisivat tulleet niin ei todellakaan olisi ollut sun vika jos jotain olisi käynyt (vaikka joku täällä varmaan osaa repiä tostakin virhearviointi-syytöksiä).

Varmasti kiltti, mutta vähänkin kotiaan puolustava koira toimisi tuollaisessa tilanteessa jotenkin kun kotiin tunkeudutaan noin vaan, oli agrekoira tai ei.

Toi mua lapsissa juuri ärsyttää että eivät osaa ottaa toisia huomioon ja menevät ihan oman pään mukaan. En ymmärrä miksei tolla naapurissakaan voida komentaa noita mukuloita? Täällä asuu muitakin ihmisiä.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:19  
+
0

Destroyer kirjoitti:

Ja jos olisivat tulleet niin ei todellakaan olisi ollut sun vika jos jotain olisi käynyt (vaikka joku täällä varmaan osaa repiä tostakin virhearviointi-syytöksiä).


Mä kerroin tuon vähän sitä silmällä pitäen että jos täällä olisi jollain faktatietoa asiasta, miten juttu menisi jos jotain kävisi tuollaisessa tilanteessa. Suomen lait tietäen en yhtään ihmettele että syy päätyisi minun niskoille. Mutta kaiken järjen mukaan se ei voi olla niin, oli kyse sitten lapsista tai aikuisista tuollaisessa tilenteessa. Itseasiassa asiaa voisi tiedustella poliisilta koska tällä viikolla on nyt käynyt kaksi kertaa että ovi aukaistu ilman lupaa ja vaarana on ollut että koirat voisivat tehdä jotain. Eka tapaushan oli se kun joku salkkutyyppi avasi oven tuossa tortai-iltapäivällä mutta laittoi sen myös yhtä nopeasti kiinni kun oven raossa oli kolme mustaa päätä haukkuen ja muristen ja pikkumiehet säesti taustalla. Ei tullut sisälle ei. :nauru:

Ja ei meidän koirien tarvitse olla edes välttämättä agressiivia tuollaisessa tilanteessa kun jotain voi käydä. Ne rynnii porukalla päälle katsomaan tulokasta ja siinäkin lapsi ja aikuinenkin voi kaatua pahasti ja lyödä päänsä sementtiportaisiin -> kallo halki.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 19:22)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:28  
+
0
^Menis lain mukaan teidän syyksi. Siinä lakikirjassa, missä näitä käsitellään on muistaakseni keissi jossa doggi nappas lapsen kaveria. Tarina menee jotenkin niin, että lapset leikkivät pihalla ja vanhemmat ovat siinä myös. Lapsia on kielletty menemästä sisään, mutta lapset menevät joka tapauksessa sillä seurauksella, että doggi puree lapsen kaveria. Vanhempien katsottiin laiminlyöneen vahtimisvelvollisuuttaan muistaakseni koska ovet eivät olleet lukossa eikä koira näin ollen tarpeeksi valvonnassa. Teillä tilannetta pahentaa vielä se, että Lexa tiedetään aggressiiviseksi.

Muistelen, että joku aika vastaava keissi on myös jostain sisään kävelleestä imurikauppiaasta, joka sai pureman kun tuli avoimesta ovesta sisään.

Suomessa kaikki puremat menee lähes poikkeuksetta koiran omistajan piikkiin. Mitkään varoituskyltitkään eivät poista vastuuta. Naurettavaahan se on, että tuollaisessakin tilanteessa, että joku tulee luvatta ihmisen kotiin niin koira ei saa reagoida.

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:30  
+
0
Toi on sinänsä vähän outoa, koska ei mun mielestä kenenkään sais tulla ilmoittamatta noin vaan toisen kotiin.

//kirotusvire
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 19:31)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:32  
+
0
^ Noin se vaan lain mukaan menee kuten keimu kirjoitti. Koiranomistajan pitää olla oikeasti todella tarkkana. Noita esimerkkejä on tosi paljon.

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:35  
+
0
Entäs jos ovet lukossa eikä ketään kotona ja sitten joku murtautuu toisen kotio ja siellä onkin koira vastassa joka käy päälle?

// No joo sehän tossa keimun viestissä oikeestaan jo tulikin. Hyvä Suomi, niin sitä pitää.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 19:36)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:38  
+
0
On kyllä uskomatonta! Mulla jäänyt päähän myös tämä että jos pihalla on selvät varoitukset koirasta jotka näkyy myös pimeällä ja silti joku dorka kävelee portista sisälle ja koira puolustaa pihaansa puremalla tunkeilijaa, vastuussa ei ole koiranomistaja koska on varoittanut pihalla olevasta koirasta. Mutta vastuu siirtyisi siinä vaiheessa omistajalle jos mitään varoituksia koirasta ei ole. Vai oliko se niin että portin pitää olla lukossa ja jos kiipeää aidan yli, niin siinä vaiheessa tunkeilija voi syyttää vaan itseään? Suomen laki on kyllä usein aika perseestä.

Meidänkin varmaan alettava pitää Lexalla koppaa aina kotona ollessa että jos vaikka joku kauppias tai vaikka naapurin lapset tunkevat ovesta sisälle kun olen vaikkapa suihkussa etten pääse avaamaan heti ovea. :ttou:

Suomessa ei näistä vartioviettisistä koirista ole sitten mitään hyötyä, vaikka lukuisat rodut jalostettu suojelemaan omaa kotiaan. Moni haluaa turvaa itselleen esim. maalle tai levottomalle alueelle. Mutta ai niin, koira ei saa puolustaa omistajaansa käymällä kiinni. :ttou:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 19:45)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:43  
+
0
Muistelen että Vanis joskus selvitteli tätä asiaa?
Käsittääkseni niiden varoituskylttien tulisi ainakin olla ymmärrettävissä kaikilla kielillä.

En sitten tiedä jos olisi vaikka tilanne että koira puolustaa omistajaansa raiskaajalta tai ryöstäjältä. Katsottaisiinko koiran aiheuttamat vammat läpi sormien vai joutuisiko omistaja tuossakin tapauksessa korvaamaan jotakin.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:50  
+
0
Tuosta toisten kotiin luvatta tunkeutujista tulikin mieleen kun munkin pihaan tuli äijänkäppyrä Vartiotorni-lehtiensä kanssa. Mulla on aidattu piha 90 cm korkuisella vihreällä puutarha-aidalla joka on myös ajotien kohdalle vedetty. Siirrän sen aina pois kun lähden autolla. Mulla on sitten liiterin vieressä pienempi portti josta kuljen kun lähden lenkille tms.

Olin siis sisällä koirieni kanssa ja portit luonollisestikkin kiinni. Huomaan kuitenkin(ulko-oveni vieressä on lasi-ikkuna joka on semmonen samea,josta ei tarkasti näe ulos)että oven takana on joku. Menen aukaisenmaan oven ja laitan välioven kiinni ettei koirat tule ulos. Siellä on mies lehtineen ja sanoi kaatuneensa kun oli tullut ajotien edessä olleen aidan yli.:heristel:

Ihanko oli pakko tulla? Onneks ei kuitenkaan loukkaantunut. Hassua oli vielä,että mulla itellä oli naama ihan hirveessä kunnossa kun olin kaatunut just pari päivää sitten kaupan parkkipaikalla. Kumpikin silmä oli ihan mustana ja naama turvoksissa. Pääsinkin äijästä nopeasti eroon kun selitin etten jaksa nyt kuunnella kun huimaa, Ja sanoin vielä,että ei kannata tänne jatkossakaan tulla kun täällä on KOIRIA. Kannatta poistua pikkuportin kautta niin ei tarvitse ylitse könytä.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 19:52  
+
0
Lukittu portti on tosiaan käytännössä käsiittääkseni ainut "vapaudut vastuusta", mutta siinäkin on käsittääkseni vielä joku sääntö, että etuovelle on oltava vapaa pääsy esimerkiksi pelastushenkilökuntaa varten. Eli käytännössä (vartioiva) koira ois kaiketi rajattava niin, että pihalla on kuitenkin polku jonne se ei pääse.

Kyltit eivät lain mukaan vapauta vastuusta ja ainoat hyväksyttävät varoituskyltit on tosiaan tyyliset "varo vihaista koiraa" ja lisäksi kyltissä olisi vissiin oltava puhelinnumero, jotta koiran omistajaan voidaan olla yhteydessä. Varmasti kyltit siis lieventävät vastuuta, mutta eivät poista sitä.

Erikoista tää lainsäädäntö toki on.

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 20:26  
+
0
[hallitsematon purkautuminen alkaa]

Ärsyttää ja harmittaa kun kolmen työttömyyskuukauden aikana on jaksanut tarpoa koiran kansa pitkin maita ja mantuja kolme tuntia päivässä. Töiden alettua olin niin valmis menemään jo työpäivän päätteeksi nukkumaan ja koiran kanssa lenkkeily ja treenailu jäänyt vähemmälle. Nyt kun olen tottunut tähän rytmiin ja lenkkeilyyn töiden jälkeen, tulen kipeäksi. Voisipa koiralle jotenkin selittää että tämä on vain väliaikaista. :neutral: Avokaan ei suostu tekemään korttelilenkkejä pidempiä ulkoiluja Hukan kanssa.
Ja extravuodatus: miten voi noutokapulan pitäminen olla niiin ylivoimaisen hankalaa kun koira kantelee metiköissä halkoja ongelmitta. Hoh. Eikä me muutenkaan päästä eteen päin tämän tottistelun kanssa.

[/hallitsematon purkautuminen päättyy]
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 20:37  
+
0
Rahat loppu. Onneksi on pojalle sentään ruokaa, itse varmaan kituutan muutaman päivän nälissäni :neutral:

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 21:54  
+
0

monna83 kirjoitti:

Suomessa ei näistä vartioviettisistä koirista ole sitten mitään hyötyä, vaikka lukuisat rodut jalostettu suojelemaan omaa kotiaan. Moni haluaa turvaa itselleen esim. maalle tai levottomalle alueelle. Mutta ai niin, koira ei saa puolustaa omistajaansa käymällä kiinni. :ttou:



No jaa, jos koira minut pelastaisi esim. varmalta kuolemalta puolustamalla, ihan mielelläni maksaisin niitä korvauksia.. Musta on i-ha-naa olla täällä tollainen muriseva koviskoira joka vahtii. Toisinaan, etenkin kun täällä on tapahtunut väkivaltaa viimeaikoina, olen miettinyt, että marssin läheiseen hylättyjen koirien kotiin ja haen sieltä isoimman saksanpaimenkoiran mitä löytyy..

neruda kirjoitti:

Mua naurattaa ihan suunnattomasti noi englantilaistarinat, lisää lisää :poppari: Mitkä asiat siellä on paremmin kuin täällä? Niitäkin varmasti on, mutta ruoka ei ainakaan kuulu (omien kokemusten perusteella) siihen joukkoon :nauru:



Huom. mä asun alueella, joka on Englannin vanhimpia :hymy: Ja ollut aina ja iankaikkisesti pyhiinvaeltajien mekka sekä maanviljelöiden laidunmaata. Eli jos hakee sitä täydellisen stereotyyppistä vintage-Englantia, niin täältä löytyy. :nauru:

Siitä terveydenhoidosta vielä.. Menin gynekologille, joka kysyi, haluanko vilkaista ja samalla ottaa näytteen itse. Kun hölmistyneenä kysyin, että enkö tullut tänne sitä varten, että lääkäri minut tutkii, hän sanoi, että monet brittinaiset eivät anna edes gynekologin katsoa. Gynekologin vastaanotolle tullaan, että saa peilin ja ne tarvikkeet, ja gyne antaa ohjeita verhon takana. :ttou: Ja me hullut suomalaiset sen kun vilautetaan tussua niin että läsähtää ! Briteille seksi on muutenkin joku supertabu, siis omia seksikokemuksia ei jaeta edes ystävien kesken. Se on superhäpeällinen aihe. Suomalainen kaverini kertoi, että hänen brittikaverinsa (nainen, yliopistossa) ei tiennyt, että naisella on virtsarakko ja emätin, tai siis kaksi reikää (ja vieläpä se persereikä siihen päälle). Hän oli yrittänyt tunkea tamponia juuri siihen väärään. Vielä jokin aikaa sitten monet uskoivat, että ehkäisyksi riittää, kun alapään huuhtelee hyvin seksin jälkeen. Ja jotkut väittävät, että suomalaisten seksivalistus ei ole riittävää ?

Mun kylpyhuoneen kylmähana on taas rikki. Viimeksi kun putkimies kävi sen korjaamassa, kysyin, mitä tarkalleen ottaen teet sille. Hän sanoi laittavansa siihen "tällä kertaa vahvempaa mönjää". Epäilen, tuleeko koskaan hetkeä, että putket oikeasti korjattaisi, sen sijaan, että ne kuukauden välein täytetään taas mönjällä, kun lakkaavat toimimasta. Vaikka ehkä ei pitäisi inistä. Eräällä kaverillani jäätyivät putket kokonaan, mikä sekään ei ole harvinaista. Voin kertoa, että -2 asteen pakkasella ei ole kivaa mennä lämmittämättömään kylpyhuoneeseen. Voin myös kertoa, että ilman suihkua tottuu elämään, ja vain sillä perusteella, että kun monella muullakaan ei täällä ole. Vain se kylpyamme. Suihku on tosi eksoottisen tuntuinen juttu aina Suomeen mennessä.

Mikä täällä on hyvää.. Yliopistotason koulutus on todella laadukasta, ja sietääkin olla, kun siitä saa maksaa riistohintoja vuosittain. Toisaalta tämäkin on alakohtaista - esim. politiikassa britit ovat erittäin antikommunistisia ja suorastaan pelkäävät kuollakseen koko vasemmistolaista ideologiaa. Toisaalta taas täällä kirjallisuuden ja muiden taiteiden arvo ymmärretään ! :aurinko: Ehkä suurin syy sille, miksi halusin juuri tänne. On vain mahtavaa mennä niille luennoille, kun tietää, että niitä pidetään arvokkaina myös muiden silmissä. Toisin kuin Suomessa olet monesti joku tylsä kirjatoukka tms. joka ei keksinyt mitään muuta opiskeltavaa ja kirjallisuudella voit heittää vesilintua. Höpö höpö ! Monissa teoreettisissa asioissa englantilaiset ovat huomattavasti pidemmällä kuin suomalaiset, miten saatan ainakin kirjallisuuden opiskeluja Suomessa ja Englannissa vertailla. Ja kulttuuri.. olisin voinut muuttaa Englantiin pelkästään fantastisen teatterin perässä. Huh huh ! Miksi Suomessa ei käytetä määrärahoja tällaiseen ?

Sinänsä täällä myös on niitä kehittyneitä juttuja, esim. kaupoissa on itsepalvelukassat, mitkä nopeuttavat huomattavasti ruuhkoissa. Ja jopa kahviloissa ! Valitset kosketusnäytöltä leivän, levitteen, täytteet, juoman, lisukkeet jne. Sitten maksat, kone tulostaa vuorolipun ja menet pöytään odottamaan kunnes tilauksesi on valmis, ja vuoronumerosi näkyy isolta näytöltä. Ravintolat voi varata ruokalistaa myöten etukäteen netissä, eikä tarvitse kuin marssia sisään, ja ruokia sen kun lapataan pöytään ilman turhia odotteluja. Mutta jos ei ole niin kiireinen, että tarvitsisi turvautua näihin tekniikan ihmeisiin, kaupoissa ja kahviloissa on aina joku ihminen, jolta saa tosi hyvää palvelua. Aina joku haluaa auttaa sinua. Eli tällaisia pieniä tekniikan hifistelyjuttuja löytyy, mutta tosiasia on, että ne elämän peruspilarit, kuten talonrakennus, on perseellään. :D

Jos päätät haluta kitaran muotoisen My Little Pony -käsilaukun, mitä hyvänsä, se taatusti löytyy. Kaikesta on tsiljoona miljoona vaihtoehtoa, mitä tulee tavaraan. Sisustuskaupat ovat niin uskomattoman paljon innovatiivisempia kuin Suomessa. Mutta toisaalta ylenpalttiseen kulutukseen ei kannusteta. Ekologisuus on tärkeää, kierrätys on aika isossa osassa katukuvassa (vaikka monet eivät sitä noudata....), ja kansalaisia kannustetaan käyttämään julkisia. Bussit ovatkin polkuhintaisia. Ja on erikseen busseja niille, jotka allekirjoittavat vain jonkun lapun että en mene autolla töihin vaan sitoudun käyttämään teidän julkisianne, ja sitten saavat käyttää omaa kaupunkibussia. Täällä on myös tosi paljon viheralueita ja puistoja, ja on turha yrittää rakentaa niihin yhtään mitään. Englantilainen ei halua. Englantilainen tahtoo säilyttää viheralueensa vaikka sen uutuskerrostalon hinnalla. Tämä minusta Suomesta puuttuu täysin. Täällä onkin ihan uskomattomia vihreitä metsämaastoja, jotka on kaikki reititetty ja kartat löytyy netistä. Lontooseenkin pääsisin metsäreittiä pitkin ! Vaan mahtaisi olla turhan pitkä matka.. Ennemmin suuntaan noihin lähikyliin. Luonnonsuojelualueita on myös runsaasti. Mä tarvin paljon tilaa, joten pidän hirmuisesti ! Ja tässä ekologisuudessa näkyy jonkinlainen vastuullinen ajattelu, mikä Suomesta oikeastaan puuttuu. Suomessa pähkäillään kuntoliitoksia samalla kun täällä oikeasti mietitään, mitä tehdä ilmastonmuutokselle (ja sittenkään kukaan ei tule kertomaan, että aloittakaa eristyksistä..).

Mä tykkään myös siitä, että kauppojen tuorevalikoima on ihan käsittämätön, mitä tulee hedelmiin ja vihanneksiin. Teen 80 % mun shoppailuista sillä osastolla, kuola valuen. Mut englantilainen saattaa jopa miettiä, onko liika kasvisten syöminen epäterveellistä. :mietiskel: Kaiken kaikkiaan mä tykkään siitä, että englantilaiset on 'ei se ole niin justiinsa' -tyyppiä. Ei se ole niin justiinsa vaikka tulit kymmenen minuuttia myöhässä. Ei se ole niin justiinsa vaikka rahasi eivät riitä maksamaan edes puolta tästä taksimatkasta. Ei se ole niin justiinsa, vaikka koira tulee tähän(kin) liikkeeseen sisään. Mutta: Ei se ole niin justiinsa, vaikka täällä on hometta. Ei se ole niin justiinsa, että täällä on hiiriä. Ei se ole niin justiinsa, vaikka yskin verta, tässä mitään lääkäriä tarvita. :roll: Koiralle täällä on kyllä kiva olla, koska bakteerit ei ole niin justiinsa. Ja kaikki rrrrrrakastavat koiria ! Paitsi tietenkin muslimit, jotka välttelevät koiria.

Ja tietysti se, että voi vetäytyä halvan punaviinin ja hyvän romaanin kanssa tulikuumaan vaahtokylpyyn. Ja silloin tekee läksyjä. :cool: Emt, toisaalta voi fiilistellä 'ah kuinka ihanan vanhanaikaista' ja toisaalta taas kauhistella 'voi hyvä luoja kuinka vanhanaikaista'. Mutta on se kyllä viehättävää, kun kaupungilta löytyy esim. etikka- ja oliiviöljyliike, joka ei kaadu koskaan, koska ihmiset ostavat. Samoin muita erikoisliikkeitä, mitkä Suomessa ovat jo ajat sitten kadonneet katukuvasta. Ja kaksikerrosbussin yläkerrasta näkee kauas :wink: Britit on todella suvaitsevaisia, ei haittaa vaikka olisit kotoisin mistä hyvänsä, koska täällä niitä maahanmuuttajia piisaa. Ja niin sen pitäisikin olla, koska kaikille on tilaa. En ymmärrä suomalaisten asennetta maahanmuuttajiin mitenkään sen jälkeen kun olen saanut olla näin miellyttävässä ympäristössä.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 22:00)

rutturock

rutturock
Viestimäärä: 100

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 21:54  
+
0
Monna: oisko sitten mahdottoman hankalaa vaan pitää ulko-ovea lukossa ainakin silloin, kun ette itse juurikaan edestakaisin kulje?
lk saksanseisoja 2010

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 22:11  
+
0

rutturock kirjoitti:

Monna: oisko sitten mahdottoman hankalaa vaan pitää ulko-ovea lukossa ainakin silloin, kun ette itse juurikaan edestakaisin kulje?


Ei tietenkään ja niin tehdäänkin tästä lähtien kerta muksut ja muut hiipparit näyttävät olevan sen verran idioottia porukkaa että sisälle tunkevat luvatta. Mutta ärsyttäähän se toki että omassa kotona pitää istua lukkojen takana ettei vaan kukaan tule sisälle ja joudu koiran hyökkäyksen kohteeksi. :ttou:

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 22:22  
+
0

Destroyer kirjoitti:

Toi mua lapsissa juuri ärsyttää että eivät osaa ottaa toisia huomioon ja menevät ihan oman pään mukaan.



Ihanko totta, ne on lapsia. Sinäkin olet ollut lapsi, etkä ole oppinut mitä saa tehdä ja mitä ei ennen kun ne on sinulle opetettu. Mun on hirveen vaikea käsittää miten joku voi tuntea noin suurta inhoa pientä kehittyvää ihmistä kohtaan. Jos lapset käyttäytyy huonosti, hauku niitä niiden vanhempia. Vastuu lapsen käyttäytymisestä kuitenkin on vanhemmilla, vähän niinkun koiran käytös koiran omistajalla.
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 22:30  
+
0
Täällä ei näköjään saa purkautua, sanoa mielipidettään ja ärsytystään mistään asiasta ilman että joku vetää hernepellon nenään :roll:

Varmaan parempi olla ihan hiljaa.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 22:35  
+
0
^Tottakai saa. Sitähän minäkin tein. Ja ilmaisin vain ihmetykseni tuota lapsivihaa kohtaan. En mä mitään herneitä ole nenään vetänyt, ihan tyhjä nenä on. :hymy:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 21:00)