Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 27.04.2012 klo 23:28

Purkautumisosasto 16

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 08:26  
+
0
^Kyllähän noita käy, ja liikennemerkkiviidakko vieraalla paikkakunnalla on välillä jalankulkijallekin liikaa, mutta kun tuolla on tasan kaks liikennemerkkiä - kävelytiemerkki ja pyöräilijät eri reitille ohjaava merkki. Imho siinä ei ole paljoa sekaannuksen vaaraa... :nauru:

Mut joo, mä oikeesti pelkään, että musta tulee vanhana sellanen kävelykepillä nuorisoa takaa-ajava mummo mitä edes omat lapset ei käy katsomassa. Sitä päivää odotellessa... :cool:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 08:27  
+
0
Auto :pyssyt:
Ensin vetonivel tuusana, sit käsijarru, sit käyntihäiriöt ja sammuilu, valoviiksen kosketushäiriö ja nyt uusimpana, ilmastointi ei toimi..! :mad:
Huollettu ja tarkastettu in mai ääs!
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 08:48  
+
0
Heräsin jälleen yöllä sihen että oksetti ja vatsa sekaisin. Valvoin hetken, olo alkoi helpottaa ja nukahdin uudelleen. Heräsin puoli tuntia sitten huomatakseni, että edelleen olo on sama! :ttou: Ja mun pitäisi vielä tänään istua pari tuntia junassa. Jos sieltä nyt vatsataudin on pakko tulla, niin odottaisi sitten edes iltaan. Meidän piti tuossa eilen käydä mummon luona mutta hän ei ollut kotona, joten sovittiin että käydään tänään ennen kun lähden. Sanoin isälle äsken, että en lähde käymään siellä kun on niin hitsin huono olo niin "no kyllä sun pitää lähteä". Kiva, mikäs sen mukavampaa kun kyläily näissä tunnelmissa.
Shetlanninlammaskoira (05/05)



Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 08:49  
+
0

naukunen kirjoitti:

Meillä on koira aina ollut nätimmin yksin juurikin sillä tekniikalla että aamuisin käydään vaan just sen verran ulkona että saa tehtyä tarpeensa, sitten saa ruoan nokan eteen ja pääsee takaisin petiin. Jos mä menisin sen kanssa jonkun 30 minuutin reippaan lenkin niin aivan varmasti jäisi kotiin napottamaan ovea että mihis sä ny ku vastahan me alettiin.



Kuinka nopeasti Mökö sitten oikeen käy tarpeillaan? Alissan kans pitää käydä vähintään 30 minuutin lenkki, et se saa tarpeensa tehtyä. :nauru: Tosi raivostuttavaa välillä, ku ois kiire ja näkee selvästi, et koiralla on kakkahätä, mut se ei vaan tee mitään. Mut meiän aamulenkit ei kyl oo kauheeta reippailua, me mennään rauhallista tahtia ja Allu saa haistella mielin määrin.

Mulla on vappustressi. :suru: Ärsyttää tälläset juhlapäivät, ku tuntuu, et on "pakko" tehdä jotain tai muuten on ihan säälittävä. Mä voisin mennä koulukaverin luo viettämään vappua, mut ongelma on mun sisko, jolla ei oo ketään kenen kanssa viettää vappua, säälittää jättää se yksin.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 08:57  
+
0
^Tarpeiden teon nopeudesta/hitaudesta tuli mieleen sellainen, että tuo Minni on välillä tosi ärsyttävä siinä suhteessa, ettei tee MITÄÄN lenkillä ei pissin pissiä kakkaamisesta puhumattakaan. Sitten tullaan sisälle ja hetken päästä alkaa vikinä. Pakko mennä takaisin pihalle ja neiti menee 5-10 minuutin pikapikapika lisälenkin aikana tekemään molemmat. Pissille melkein heti ovesta päästyään ja kakalle muutaman sata metriä käveltyään. Tuo ei koskaan harrasta minkäänlaista merkkailua vaan silloinkin, kun pissaa lenkillä se on yksi kerta ja loppu menee ilman kyykkimisiä.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 09:04  
+
0

jannie kirjoitti:

^Kyllähän noita käy, ja liikennemerkkiviidakko vieraalla paikkakunnalla on välillä jalankulkijallekin liikaa, mutta kun tuolla on tasan kaks liikennemerkkiä - kävelytiemerkki ja pyöräilijät eri reitille ohjaava merkki. Imho siinä ei ole paljoa sekaannuksen vaaraa... :nauru:



^Ei kyllä oo tosiaan sekaannuksen vaaraa, jos liikennemerkkejä on kaksi ja molemmat vielä vihjailevat, ettei pyöräilijät ole ko. tielle tervetulleita :nauru: Täytyyhän siinä olla asenteessa jonkin sortin ongelmaa, jos niitä ei vaan millään pysty noudattamaan.

Kun nyt avauduttiin pyöräilijöistä, niin avaudun sitten vähän jalankulkijoista. Voi että ne kävelijät ottaa päähän, jotka kävelevät pyöräilijöille tarkoitetulla kaistalla, jos kävelytie ja pyörätie ovat rinnakkain. On se vaan niin kivaa puikkelehtia ihmisten välistä, kun eivät kuule (tai eivät halua kuulla) kellon rimputtelua, vaan löntystävät tyytyväisenä pyöräilijöille tarkoitetulla kaistalla. Usch!

Mut ei anneta näiden pilata aurinkoista vappuaattoa ! Tänään syödään munkkeja ja juosaan simaa! Tosin korkkasin munkit ja siman jo eilen ja nyt turvottaa... :nolo:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 09:16  
+
0
Mä taidan fillaroida aina kävelyteillä :viheltel:
Tai noh, mun onneksi kaikki kadut taitaa olla täälläpäin yhdistettyjä fillarointi ja kävelykatuja, en ainakaan vielä ole huomannut että olisi kylttiä vain kävelijöille. Tai sitten on erikseen kaistale missä voi fillaroida. Mut mä en luota autoilijoihin, että ne ei aja mun päältä, jos menen autotielle...

Katotaas nyt sitten. Tänään avokin isän pitäis lähteä kotiin, lento on illalla. Mä varmaan hirtän itteni, jos se ei jostain syystä pääse lähtemään kotiin. Mulle kyllä olis riittänyt huomattavasti lyhyempi vierailiaika, mitä tää 10 päivää. Mä haluan mun kodin itselleni - löhötä omalla sohvalla, eikä kukaan höpöttele muuta / häiritse leffan katselua ja voi pukeutua miten tykkää. Palata kotiin, ettei täällä olis joku jo.
Mä olen melko erakkoluonteinen vissiinkin. Ihan mukava oli viime vuonna saada oma sisko ja siskon pari lasta kylään, mut oli se viikko kyllä raskas. Mut niillä oli sentään omat huoneet missä olla.

Hieman täällä pienessä kämpässä alkaa vituttamaan kaikki ylimääräinen :twisted:. Varsinkin jos ne vielä yrjöää. :roll:

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 10:27  
+
0
Tutuli, meillä on semmoinen pusikko tuossa kohtalaisen lähellä jonne päästän koiran joka aamu irti, sanon kohteliaasti "hoida hommat" ja viittaan kädellä sinne pusikkoon niin sinnehän ne joutuvat kohtalaisen nopeasti :nauru:

Meiltä tippui muutenkin viimeinen iltapissa pois sen jälkeen kun tuo teki toiset juoksunsa, sitä on ihan mahdoton saada enää yhdeksän jälkeen ulos kun se on jo ihan menossa nukkumaan joten aamulla onkin sitten sopivasti pissahätä :twisted:
Rise to reset the world.

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 10:30  
+
0
Jos on kiire niin meillä tehoo kans "mene kakille" :nauru:
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 10:32  
+
0
Kiitos kaikille tsempeistä ja kommenteista!

Onhan tämä kamalaa, kun kokoajan joutuu pelkämään että mitä jos...? Ei 56-vuotiaan vielä pitäisi kuolla. :suru:

Just lähden tästä teholle isää katsomaan.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 10:52  
+
0
Hirmusti tsemppiä Joh :paijata:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 10:55  
+
0
^^Voimia! :suru:

Destroyer kirjoitti:

Jos on kiire niin meillä tehoo kans "mene kakille" :nauru:



Meil ei kyl tehoo tääkään, monesti oon hokenu lenkillä: "Kakille, kakille" ja sillon tuntuu, et siinä kestää vielä kauemmin. :nauru: Paras on kyl se, et Alissa läähättää levottomana ovella, lähetään lenkille ja se kakkaa joskus 20 minuutin päästä, se siitä hädästä. :roll: Ilmeisesti toi on niin fiksu, et se tietää lenkin kestävän kauemmin, jos panttaa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu maanantaina, 30.04.2012 klo 10:56)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 11:02  
+
0
Ja siis toi on meilläkin tasan niiden aamujen ohjelma kun herätys on seitsemältä, silloin koiralla riittää unta vielä sopivasti. Jos mä menen vasta kymmeneen tai myöhempään niin koira saa pidemmän lenkin. Mä vaan en varsinaisesti ole aamuihmisiä ja tuo koirakin saa nukuttua sen mun koulussaoloaikani kun otetaan ihan aamulla kevyesti.
Rise to reset the world.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 11:08  
+
0
Joh:ille paljon voimia! :suru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 13:27  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Kuinka nopeasti Mökö sitten oikeen käy tarpeillaan? Alissan kans pitää käydä vähintään 30 minuutin lenkki, et se saa tarpeensa tehtyä. :nauru: Tosi raivostuttavaa välillä, ku ois kiire ja näkee selvästi, et koiralla on kakkahätä, mut se ei vaan tee mitään. Mut meiän aamulenkit ei kyl oo kauheeta reippailua, me mennään rauhallista tahtia ja Allu saa haistella mielin määrin.


Meillä myös Ronjan kanssa aamu-ulkoiluun käytetään aamuisin maksimissaan vartti. Pissat tuo tekee toki aina, mutta jos kakkaa ei tule, niin saa odottaa mun töiden jälkeen. Ronja pidättää helposti sen 12 tuntia, mikä tuntuu välillä jopa ongelmalta. Eilen oltiin koko päivä ulkona, tultiin kotiin illalla ja pissaalla käytiin vielä joskus 22 aikaan. Aamulla ei ollut sitten mitään kiirettää pissata, vaan haisteli vain ympäristöä.

Mä muuten ehdottaisin, että kokeilisit välillä sellaista reippaampaa etenemistä. Joku järki mun päässäni sanoo, että aktiivisempi liikkuminen nopeuttaa myös sen hädän tulemista.

Muoks. // Mä en Ronjaa koskaa yritä sanallisesti auttaa kakkaamisen kanssa, koska sillä tuo paikan löytäminen on muutenkin niin taidelaji, että mun aiheuttama ääntely kiinnittäisi huomion vaan pois siitä hommasta.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu maanantaina, 30.04.2012 klo 13:28)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 14:31  
+
0
Meillä on sama homma, ei uskalla sanoa mitään kun koira etsii kakkapaikkaa ettei huomio herpaannu, koska se on sellainen operaatio muutenkin aina. Sitä arvokasta lastia ei sitten ihan mihin tahansa voikaan laskea.. Ja jos muutetaan aamukävelyn reittiä, niin lastia ei välttämättä sitten tule, kun se tuttu paikka ei olekaan siinä :roll: Eli tiukasti ja visusti samoja reittejä kuljetaan, että kaveri vois tyhjentää suolensa :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 14:50  
+
0
^Voih, minäkun luulin olevani ainoa jolla tuommonen kermaperse:nauru: Sen oon oppinu tässä päälle 3v aikana, ettei pidä vahingossakaan etes huokaista jos koira on kakkapaikkaa etsimässä. Sitten tosissaan alottaa taas alusta ja joutuu jopa lenkin kiertämään uudelleen.

Se on tosi mukavaa silloin kun on kiire eikä viiti koiraa hätäänkään jättää kotiin. Pitää vaan huulta purra ja käyttäytyä normaalisti.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 14:58  
+
0
^ ja ^^
Meillä ei kyllä ole sentään tuollaista ongelmaa. Jos kakkaaminen häiriintyy, me jatketaan matkaa hetki ja sitten etsitään uusi paikka. Kun se hätä on iskenyt, niin kyllä se sieltä tulee kohta. Eikä meidän tarvi kulkea samoja reittejä. Ehkä se johtuu juuri tästä mun mentaliteetista, että sitten odotetaan puoli päivää, jos ei nyt ole tarpeeksi hätä.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 16:17  
+
0
Minä en tietääkseni pyöräile kävelyteillä mut kyllä muakin vituttais jos joku kärttyisä tai ystävällinen(ihan sama) akka tulis huomauttelemaan mun tekemisistä. Eiköhän se olep oliisin asia huomautella. muita en kuuntele.

muoks. niinjoo jae johille paljon voimia! toivottavasti isäs tulee hyvään kuntoon vielä! :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu maanantaina, 30.04.2012 klo 16:19)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 30.04.2012 klo 17:39  
+
0
^Tuo on kyllä vähän väärä asenne jos aikoo ihmisten ilmoilla liikkua. Se, että poliisi ei ehdi kytätä jokaisen tienkäyttäjän tekemisiä, ei tarkoita ettei sääntöjä tarvitsisi noudattaa. Niitä samoja teitä käyttää jokunen muukin.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 22:00)