Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 14:09

Reseptiketju vol2

Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20 ... 22

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 24.08.2014 klo 17:41  
+
0
Miten olis kaura-banaanimuffinit? Muistaakseni Aduro laitto tuon linkin tänne palstalle alunperin ja mä testasin noita ilman mitään makeutusta. Toimi hyvin, etenki ku banaanit oli vähän tummanpuhuvia ja laitoin ripauksen kanelia mukaan.
Ylläpitäjä

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 31.08.2014 klo 22:24  
+
0
^Joo noi on huippuhyviä ja täyttäviä :) Mä laitan joukkoon kanelia, kardemummaa ja muskottia.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 10.09.2014 klo 20:22  
+
0
Äiti oli tehny kurkkusalaattia ja sitä on nyt sitten iso purkki jääkaapissa. Minkä kanssa sitä vois syödä? Tulee vaan mieleen hodarit, lihapiirakka ja makkaraperunat. Tai jos jollain sattuu olemaan joku killerihyvä resepti mainittuihin, niin olen kuulolla :hymy:

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 10.09.2014 klo 21:24  
+
0
Minä kaipailen raakasuklaareseptejä. Saa olla ihan vaan raakasuklaakonvehteja mutta myös raakasuklaakakkuresepteistä olen kiinnostunut. Onko joku testannut jotain hyvää reseptiä?
Ylläpitäjä

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 14.10.2014 klo 19:08  
+
0
Auttakkee minnuu! Meillä on siis 25. päivä tuparit ja nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa varmaan tietämään mitä vieraille tarjota. Ainut mitä on päättänyt niin minidonitsit (koska miun on tehnyt mieli donitseja jo monta kuukautta) ja amerikkalaiset suklaacookiet. Mutta mitä muuta? Mielellään jotain sormiruokaa, ehkä joku kiva kakku, suolaiset? Iltapäivällä on tulossa kylään sukulaisia ja illemmalla kaverit.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 14.10.2014 klo 21:06  
+
0
^Haluatko pysyä jenkkiteemassa? Miniburgereita pulled porkilla ja coleslawlla? Coleslawlla ja cheddarilla täytetyt kolmioleivät on kans varsin namia (ja kelpasivat myös lihansyöjäkavereille) ja näppärää sormiruokaa. Tai jos askartelis jotain tex mex tyyppistä napsittavaa?

(jos taas teemalla ei ole niin väliä niin meillä vieraat tykkää kovasti savuporotahnatäytteisistä ruissipseistä tai saman tahnan kalaversiosta)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 14.10.2014 klo 21:18  
+
0
Tex Mex -tyylisiin aika käteviä on ne pienet "laatikonpohja"-tacokuoret... http://www.santamariaworld.com/fi/tuotteet/tex-mex/#!/taco-tubs/ Jotku tämmöset. Niihinkin sopii pulled pork. :3
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 14.10.2014 klo 21:27  
+
0

Tigru kirjoitti:

^Haluatko pysyä jenkkiteemassa? Miniburgereita pulled porkilla ja coleslawlla? Coleslawlla ja cheddarilla täytetyt kolmioleivät on kans varsin namia (ja kelpasivat myös lihansyöjäkavereille) ja näppärää sormiruokaa. Tai jos askartelis jotain tex mex tyyppistä napsittavaa?



Hei ihan loistava idea noi kolmioleivät! Coleslaw on niin namia! :hymy: Teemallahan ei sinällään ole väliä, kunhan on vaan jotain maistuvaa ja helppoa.

Kakkuideotia vielä kaipaisin, mietin vähän jos tekisin kaksi kakkua, erilaisia keskenään niin vieraat voisi sitten valita kumpaa ottaa (tai kumpaakin:cool:). Toinen kakku tulee varmaan olemaan lime-valkosuklaa-juustokakku, mutta sille siis kaveria kaipaisin. Täytekakku olisi varma, mutta kun en itse tykkää niin ei huvittaisi tehdä.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 14.10.2014 klo 22:52  
+
0
^No niin! Teet vaan coleslawn ja raastat siihen sekaan hyvää cheddaria... Sitä leipien väliin ja leikkelet kolmioiksi ja valmis :D Voi tehdä vähän aiemmin niin ehtivät jääkaapissa maustua. Toki noistakin voi kehitellä jonku liha tai kalaversion jos siltä tuntuu mutta meiltä hävis viimeksi ne juustoiset ensin joten...

Mä tekaisisin näin syksyllä kakkua joko ompusta, karpaloista tai puolukasta... Niin kuin vaikka karpalo-toffee kakkua:
nam!

tai sitten sitruunatortun tyyppistä mutta puolukoista tekemällä curdin niistä:
klik ja valmistamalla jonkinlaisen pohjan + kuorruttamalla koko komeuden marengilla...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 14.10.2014 klo 23:07  
+
0
Jos se täytekakku ei tunnu omalta ni miksipä sitä olis sit pakko tehdä? Mä liputan kakuista tän Kinuskikissan sektoripiirakan puolesta. Jos haluaa kauden marjoista tehdä ni tekisin ton kakun ja ton vaniljatäytteen ja sit vaan ton raparperimansikka-päällisen korvaisin Tigrun esittämillä karpaloilla tai puolukoilla.

Vastaanpa samalla itselleni muuten tuohon raakasuklaakysymykseen, tein pari kokeiluerää, toisen kookosrasvalla ja toisen kookosöljyllä. Kookosöljypohjaisista tuli todella maukkaita mutta kookosrasvalliset kaipaa vielä hienosäätöä. Nää jatkokierrokselle päässeet raakasuklaanamuset tein siis niin, että sulattelin siis puoli desiä kookosöljyä, siihen sekaan heitin vähän ruokosokeria, ehkä puolisen desiä kaakaojauhetta ja lisäksi paahdettuja täysjyväriisejä (vähän niinkuin Kellogsin honey smack-muroja).
Ylläpitäjä

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 14.10.2014 klo 23:50  
+
0
mmaija, tee brookies-leivoksia! Kuola valuu, ku vaan ajattelenki noita. :kieli: Helppo tehä ja niin hyviä!
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 15.10.2014 klo 11:17  
+
0

Melina kirjoitti:

Jos se täytekakku ei tunnu omalta ni miksipä sitä olis sit pakko tehdä?



Koska oon tehnyt sitä monesi joten surella todennäköisyydellä sellaisen saisin onnistumaankin. Oon nimittäin aika tumpelo leipomaan. :cool:

Kiitti ideoista kaikille! Varmasti näistä päätyy jotain muutakin tarjottavaksi kun nuo Tigrun ehdottamat leivät (joita muuten ajattelin valmistaa viikonloppuna koe erän... Ihan vaan itelleni!). :hymy:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 22.10.2014 klo 19:15  
+
0
Kenelläkään hyväksi koettuja kasvisruokareseptejä? Vietän lihatonta lokakuuta vielä hetken, mutta ajattelin jatkaa pääsääntöisesti kasvisruokavaliolla, kun olo on niin virkeä ja mainio!
Erilaiset sosekeitot on tullut kokeiltua, kasvistortillat, falafel-salaatti, juusto-paprikaveneet ja mitähän vielä. Mutta jos jollakin on hyväksi koettuja reseptejä niin mielelläni ottaisin ideoita! Näissä saa siis olla kananmunaa ja maitotuotteita :peukku:
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 22.10.2014 klo 20:42  
+
0
^Nyt kun on lehtikaaliaika, niin lehtikaalia suikaleiksi revittynä (höyrytetään hetki että vähän pehmenee), sitten pari punajuurta viipaloidaan ja paahdetaan pannulla seesamin-ja auringonkukansiementen kera. Kaalit pannulle punajuurten kanssa ja feta-tms. juusto paloiteltuna pyöräytetään nopeasti sinne joukkoon.
Lisukkeeksi käy vaikka tuorepasta tai riisi, itse tykkään nauttia quinoan kanssa. Nammm.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 22.10.2014 klo 22:21  
+
0
_Kisse_ Mä tein eilen tätä intialaista linssipataa ja oli oikein hyvää. :hymy: Tein kaveriksi partaäijästä tsatzikia mutta pitää vielä kokeilla joskus mintturaidankin kanssa.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.10.2014 klo 22:22)

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.10.2014 klo 07:58  
+
0
Kiitos! Just jotain tällaisia melko nopeita, lämpimiä ruokia olinkin vailla, kun yleensä helposti 'retkahtaa' sinne salaattipuolelle, kun on vaan niin helppoa kyhätä salaatti ja jokin lisuke siihen sitten kylkeen (nytkin jääkaapissa odottaa työpäivän lounaaksi feta-salaatti ja falafelit..)
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.10.2014 klo 15:04  
+
0
Miten olis fetamakaronilaatikko tai fetaperunakiusaus?
Ylläpitäjä

EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.10.2014 klo 16:56  
+
0
Mihinhän voisi pistää 3 sitruunan mehut? Pitääkö vaan tehdä kolme sitruunakakkua tai sit joku superhyperhapan kakku :nauru:

Kuorta ei ole, käytössä siis vain sitruunat ja niiden mehu :enkeli:

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.10.2014 klo 17:55  
+
0
^Leivonnaisten lisäksihän sitruuna toimii ihan kivasti esim. kala- ja kanaruokien kanssa. Itse tosin käytän sitruunaa lähinnä juomaveden kaverina, mutta tuleepa sitä joskus hierottua vaikka omaan naamaan tai leikkuulautaan. :nauru:

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.10.2014 klo 18:28  
+
0
^^Nopea sitruunatorttu (Kinuskikissan ohje)
Vpn 06/13

  Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20 ... 22
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28215
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 15:15)