Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 14:09

Reseptiketju vol2

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 22

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 29.08.2013 klo 10:38  
+
0
Apuva, mulla on ongelma.

Miehen vanhemmat+mummo+mun vanhemmat on tulossa sunnuntaina miehen synttärikahveille. En pysty lauantaina tekemään mitään ja sunnuntainakin mulla on käytettävissä n. 4-5h, jona aikana pitäis saada vielä sotkutkin siivottua. Mielellään siis tekisin huomenna jo tarjottavaa.

Suolasena aion tehdä bageleita, joten se puoli on hoidossa. Mutta keksiikö joku jotain "kahvipullaa", joka säilyisi hyvänä sunnuntaihin kun perjantaina on tehty? Täytekakun pyöräytän siinä sunnuntaiaamuna, mutta tahtoisin jotain muutakin laittaa pöytään. Muffinssit ei käy, koska niitä on tehty niin paljon.

Eihän kellään oo mitään hyvää cookies-ohjetta?

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 29.08.2013 klo 10:52  
+
0
Täällä oli muistaakseni vaikka mitä yliherkullisen kuuloisia cookies-reseptejä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 29.08.2013 klo 11:12  
+
0
^^ Jos englanti taipuu, mun mielestä parhaat cookies-ohjeet löytyy täältä.
Tosin nyt syksyllä omppusesonki pakottaa mut ehdottamaan mun henkkoht suosikkipiirakkaa. Toi on vaan niin sairaan hyvää!
schippn 08/2012
schippn 08/2014

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 29.08.2013 klo 11:20  
+
0
Tänks, taidan tehdä sitruuna-valkosuklaacookieita lisäksi. Onko kokemuksia ylipäätään noista cookiesta, että kannattaako ennemmin tehdä samana päivänä vai säilyvätkö OK:na jos tekisin jo huomenna?

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 29.08.2013 klo 11:43  
+
0
Ainakin noi mun linkkaamat säilyy hyvinä pidempäänkin. Sisko teki mulle joululahjaksi noita double chocolate cookieseja viime vuonna. Leipoi muutama päivä ennen joulua ja söin niitä uuteen vuoteen asti, kunnes sitten loppuivat. Kannattaa säilyttää peltirasiassa kansi kiinni. Ihan huoneenlämmössä säilyvät. Ja peltirasian voi vuorata vielä voipaperilla. Muistat vaan jäähdyttää keksit ennen pakkaamista, niin eivät takerru kiinni toisiinsa.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 29.08.2013 klo 13:50  
+
0

suibe kirjoitti:

^^ Jos englanti taipuu, mun mielestä parhaat cookies-ohjeet löytyy täältä.
Toi on vaan niin sairaan hyvää!



:love:

Tuolta lähtee jotain pienellä sovelluksella testattavaksi pian, kenties jo tänään
Ylläpitäjä

bettinak

bettinak
Viestimäärä: 31

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 29.08.2013 klo 19:05  
+
0
Ite oon viime aikoina useaan otteeseen tehnyt tällaisen vähän kevyemmän ja terveellisemmän version lasagnesta. Käytän levyinä kesäkurpitsaa ja lihana nautaa (tai soijarouhetta).

Eli kesäkurpitsasta teet siivuja juustohöylällä, joita laittelet sen kastikkeen päälle.
Jokainen on varmaan joskus lasagnea tehnyt, joten ei tarvii varmaan enempää selittää...
Kannattaa maustaa se nauta aika voimakkaasti. Vähän fetajuustoa ja kermaa sekaan +
punasia linssejä imemään nestettä.

Uunissa 170 asteessa about tunti. Ja hyvää on!

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 29.08.2013 klo 22:26  
+
0
Ööh. Silmiini osui resepti jossa käytetään itsestään kohoavaa jauhoa. Mitä ihmettä moinen on? :mietiskel:
Ylläpitäjä

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 30.08.2013 klo 09:31  
+
0
^ Mua alko ihan kiinnostaa toi, niin googlailemalla löyty tämmöstä:

vauva.fi kirjoitti:

Self-raising flour on ihan aikuisten oikeesti vain vehnäjauhoa + leivinjauhetta. Sekoitussuhde on 2,5 dl jauhoja + 2 tl leivinjauhetta.


Valkotippuri-blogi kirjoitti:

itse kohoavan jauhon voi valmistaa sekoittamalla ~2,4 dl vehnäjauhoa (1 kuppi), 1¼ tl leivinjauhetta ja ripauksen suolaa.



Sitten Kotikokin sivuilla oli tämmönen neljän ainesosan ohje tohon jauhoon.

Jännää! :nauru:
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.08.2013 klo 09:32)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 30.08.2013 klo 10:53  
+
0
Monissa jenkkiohjeissa viitataan vehnäjauhoihin termillä all-purpose flour, koska kaupoissa tosiaan on tarjolla myös jauhoa, jossa on kohottava ainesosa jo mukana, eli siis self-rising flour.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Lauantaina, 07.09.2013 klo 10:28  
+
0
Mä en itse jaksa hirveämmin jenkkiohjeita seurailla nimenomaan sen takia, että siellä on niin paljon kaikenlaista, mitä ei Suomesta löydy ja osa on varsin vaikeasti korvattaviakin. Jenkeilähän on esim. noin miljoona erilaista rasvakoostumusta maidoissa ja sokereissa on paljon erilaisia sekotteita yms.

Mutta palatakseni oikeaan asiaani niin piti ihan tulla hehkuttamaan. Päädyin tekemään innnan linkittämän blogin ohjeella valkosuklaa-sitruunacookieita, Kinuskikissan ohjeella Puffet-jäätelökakkua sekä täytettyjä bageleita.

Cookiet oli ihan ok, ei nyt mitään himoherkkua mutta ihan jees. Mutta tuo Puffet-jäätelökakku :love: Aivan järkyttävän hyvää ja etenkin olin yllättynyt, kuinka loistava rakenteista ja ihanan makuista tuli itse tehdystä jäätelöstä. Aion ehdottomasti tehdä tuolla ohjeella pelkkää jäätelöäkin joskus, ah kaikki ne itsetehdyn jäätelön makumahdollisuudet! Jäätelön sekaan tullut cookietaikina oli ihan to-die-for ja pari kypsääkin keksiä tein, nekin oli hyviä!

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Lauantaina, 07.09.2013 klo 10:38  
+
0

bettinak kirjoitti:

Ite oon viime aikoina useaan otteeseen tehnyt tällaisen vähän kevyemmän ja terveellisemmän version lasagnesta. Käytän levyinä kesäkurpitsaa ja lihana nautaa (tai soijarouhetta).

Eli kesäkurpitsasta teet siivuja juustohöylällä, joita laittelet sen kastikkeen päälle.
Jokainen on varmaan joskus lasagnea tehnyt, joten ei tarvii varmaan enempää selittää...
Kannattaa maustaa se nauta aika voimakkaasti. Vähän fetajuustoa ja kermaa sekaan +
punasia linssejä imemään nestettä.

Uunissa 170 asteessa about tunti. Ja hyvää on!



Kuulostaa aika hyvältä. Voisi vaikka yrittää tehdä tänään jos menen kauppaan.
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 12:22  
+
0
Olettekos käyttäneet kookosjauhoja? Maistuuko ne kookokselta? Ostin kun bongasin kaupassa (ja samalla reissulla mukaan tarttui myös kaurakuitusta jonka käyttö on sekin vähän hämärän peitossa). Suht vähäkalorista ja gluteenitonta pitäis olla, joten jos jollakin olis vinkkejä ihan konkreettisista resepteistä niin olis hyvä :nauru: Jostain luin että kookosjauhoilla ei voi ainakaan suoraan korvata muita jauhoja joten jokin vinkki korvausmääristä auttaisi jo alkuun.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 19:48  
+
0
^Joo ei voikaan. Ne imee enemmän nestettä, jopa tuplat. Maistuu kookokselle ja tulee hyvää karppipuuroa, mutta muuhun en oo käyttäny niin en osaa sanoa :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 20:31  
+
0
^^
Mistä onnistuit löytämään kookosjauhoa? Yritin tänään Citymarketista etsiä, mutta ei löytynyt kun hiutaleita, ja ne taas on sitten vissiin vähän eriasia. Olen tätä reseptiä halunnut kokeilla jo jonkun aikaa, eli kookospannukakkuja. On Kiloklubin resepti, makeutetaan hunajalla joten on aika vähäkalorinenkin.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 20:58  
+
0
^Kookospannukakut on kans hyviä, mä oon tehny niitä karppaajien reseptillä. Kookosjauhoja saa ainakin Ruohonjuuresta ym. terveyskaupoista.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 21:54  
+
0

Innova kirjoitti:

^^
Mistä onnistuit löytämään kookosjauhoa? Yritin tänään Citymarketista etsiä, mutta ei löytynyt kun hiutaleita, ja ne taas on sitten vissiin vähän eriasia. Olen tätä reseptiä halunnut kokeilla jo jonkun aikaa, eli kookospannukakkuja. On Kiloklubin resepti, makeutetaan hunajalla joten on aika vähäkalorinenkin.



Kiitos! Noitahan mä voisin syödä vaikka aamiaiseksi! :peukku:

Mä löysin kookosjauhoja ja kaikkea muutakin gluteenitonta jännittävää meidän lähi K-kaupasta ja se on oikeasti tosi pikkuinen yhden K:n kauppa! Olin niin äimänä että vaikka menin sinne vaan hakemaan jotain pikaista välipalaa ja juotavaa kotimatkalle niin pakkohan mun oli jo kannatuksen vuoksi ostaa sieltä ne jauhot ja sitä kaurakuitusta!
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 10.09.2013 klo 18:38  
+
0
Hyi hele, ostin eilen ensimmäistä kertaa ikinä tofua ja ajattelin kokeilla tehdä siitä ruokaa, mutta on kyllä niin karmivan makuista tavaraa että jää kyllä kasvis-tofu-pata syömättä.

Mutta oli ihan kysymyksin, meillä tulee avon kanssa huomenna 4 vuotta täyteen eikä ole hirveästi rahaa ostella lahjoja joten ajattelin ihan vaan laittaa ruokaa. Haussa olisi hyviä vhh-ruokia ja jälkkäreitä. :hymy: Mielellään sellaisia mihin ei tarvitse ostaa mitään hifistely raaka-aineita.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 10.09.2013 klo 20:15  
+
0
^Miten valmistit tofun? Paistoitko pannulla?
Nimittäin mullakin on käynyt mielessä villi-idea tofun syömisestä. Ajattelin että voisi olla parhaimmillaan kuutioina paistettuina pannulla.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 10.09.2013 klo 20:27  
+
0
Tofu vaatii hyvät mausteet! Usein laitan ihan yön yli marinoitumaan – esim. öljyä, valkosipulia, soijakastiketta, inkivääriä... Myös nestesavu toimii hyvin. Sitte vaikka just paloina paistan pannulla, sillonki kannattaa vielä maistaa ja maustaa tarvittaessa lisää. Tofuhan sopii hyvin vaikka mihin, mutta esim wokissa loistava.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 22
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28188
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 09:45)