Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 14:09

Reseptiketju vol2

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 22

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 10.09.2013 klo 21:54  
+
0
Yhteishyvän ruokamaailmassa oli ihan järjettömän hyvä ruoka, jota kautta tofu tulee positiivisella tavalla tutuksi. Tofu-kasvisburgerin resepti löytyy täältä. Ite muunnin ohjetta sen verran, et kastikkeeksi tein helpon version tsatsikista eli raastoin kurkkua ja valkosipulia jogurtin joukkoon ja maustoin suolalla ja ripauksella pippuria. Kasvikset paistoin ihan pannulla ja kunnolla kypsiksi. Annos oli niin hywä, et piti melkein ihan liikuttua :love:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.09.2013 klo 21:56)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 11.09.2013 klo 09:47  
+
0

mmaija kirjoitti:

Hyi hele, ostin eilen ensimmäistä kertaa ikinä tofua ja ajattelin kokeilla tehdä siitä ruokaa, mutta on kyllä niin karmivan makuista tavaraa että jää kyllä kasvis-tofu-pata syömättä.

Mutta oli ihan kysymyksin, meillä tulee avon kanssa huomenna 4 vuotta täyteen eikä ole hirveästi rahaa ostella lahjoja joten ajattelin ihan vaan laittaa ruokaa. Haussa olisi hyviä vhh-ruokia ja jälkkäreitä. :hymy: Mielellään sellaisia mihin ei tarvitse ostaa mitään hifistely raaka-aineita.



En tiedä oonko jo myöhässä mutta. Esim pihvi tai sitten lohta ja siihen lisäksi esim joku kasvissekoitus uunissa, joku täyttävämpi salaatti esim Halloum juustolla, Mozzarellalla tms ja lisäksi joku kerma/juustokastike. Jälkkäriksi esim rahkaa oikeen kunnon kermalla.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 11.09.2013 klo 16:31  
+
0
^ Kiitos, loheen päädyin ja tuo on juuri niin simppeli että osaan sen valmistaakin. :nauru:

Todun paistoin tosiaan pieninä paloina pannulla ja tein wokkia, mutta maku oli ihan hirveä ja koostumus jotenkin outo. Kyllä taidan pysyä ihan perus broilerissa. :hymy:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 12.09.2013 klo 14:26  
+
0
Oliko se tofu varmasti kunnollista? Savutofu on ainakin tosi herkkua. Siitä leikkaa vain pihvejä ja marinoi tai vaikka leivittää korppujauhoilla ja paistaa.Ihan parasta. Minun "joulukinkkuni" jo vuosien ajan on ollut juuri leivitetty ja hunajahunnutettu tofu.

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 12.09.2013 klo 16:56  
+
0
Tässä olis ohje Suklaakuorrutteisiin kääretorttuihin
En oo vielä itse kokeillut mutta viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä :hymy:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 12.09.2013 klo 17:26  
+
0

ransa kirjoitti:

Oliko se tofu varmasti kunnollista?



No en mie tiijä, oliskohan ollu Alpron? Koostumus oli silti inhottava ja maku paha. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 13.09.2013 klo 14:28  
+
0
Minä täällä taas hei!

Onko täällä ketään ruuanlaiton "kemiasta" tietävää? Mun oli tarkoitus tehdä Kinuskissan ohjeella näitä muffinsseja, joista on hyviä kokemuksia. Nyt se pirulainen on mennyt muuttamaan tuon kuorrutuksen ohjetta enkä löydä mistään entistä ohjetta.

Nykyinen menee siis näin:
Daim-kuorrutus:
1 ½ pkt (à 54 g) isoja Daim-patukoita
100 g voita
1 ½ dl tomusokeria
1 muna

Mutta vanha menee näin:
1 ½pkt isoja Daim-patukoita (varma muistikuva)
100g (?) voita (kommenteista pääteltyä, kun joku sanoi vähentäneensä voin määrän 75g)
X määrä ruokosokeria
muusta sisällöstä ei ole varmuutta, en kyllä muista että sinne munaa olisi tullut.

Osaisko kukaan lähteä siis arvaamaan mulle, mikä on sopiva määrä tota ruokosokeria? En millään tahtois tehdä tolla uudella ohjeella, koska en usko maun olevan yhtä hyvä kuin ruokosokerilla.

MUOKS. FB pelasti jo.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 13.09.2013 klo 15:09)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Lauantaina, 14.09.2013 klo 18:34  
+
0
Nyt tarvis saada takuuhyvä kakkuohje. Ristiäiset on kahden viikon päästä ja vaikka leivonta-apuja on luvattukin, haluaisin itse tehdä kakun, kun on koristeluideatkin mielessä. Samalla voisin kyllä ottaa vinkkejä, miten onnistuisi parhaiten, kun suunnitelmissa on siis pursottaa tytön nimi kakun päälle. Ajatuksena oli piirtää leivinpaperille nimi kaunolla ja pursottaa sitten siihen päälle tummalla suklaalla (ellei jollain ole parempia ehdotuksia) ja siitä sitten siirtää kakun päälle juuri ennen tarjoilua.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Lauantaina, 14.09.2013 klo 18:51  
+
0
Noi kaikki kaupan tofut on enemmän tai vähemmän kuraa, jos verrataan oikeisiin aasialaisten ravintoloiden tai aasialaisten itsetekemiin tofuihin. Mä otan aina kiinalaisessa tms tofuruokaa, mutta en osta koskaan tofua kaupasta.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 09:54  
+
0
Hyvää kakkuohjetta olisin vailla! Meillä on lauantaina rapujuhlat ja lupasin tehdä jälkiruoan. Kakku voisi mielellään olla liivatteella hyydytettävä (ovat nopeita tehdä ja kakulla on aikaa jähmettyä yön yli) ja aika voimakkaan makuinen. Mietin itse jotain esim. suklaa tai sitruskakkua.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 10:19  
+
0
Mulle kans hyvä kakkuohje. Ristiäiset on viikon päästä ja tarkoitus on tehdä ihan täytekakku.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 11:35  
+
0
Mä oon saanut vääntää minttusuklaajuustokakkuja jo pariinkin tilaisuuteen kun kerran erehdyin tovereilla maistattamaan.

Kauheen tarkkaa ohjetta en osaa kirjottaa kun en käytä koskaan ohjeita, voi olla vähän sekava sellaiselle joka ei oo koskaan juustokakkuja tehnyt. :nauru:

Pohjaan tulee minttu-dominoita tai vastaavia halvempia. Oon tainnut laittaa 1½ pötköö kun paketissa on ollut kaksi. Keksit siis murskataan ja sekaan laitetaan voita. Voin määrää en osaa sanoa, kannattaa kahtoa jostain muusta juustokakkuohjeesta määrä.
Ite kakkukerrokseen oon laittanut 2 purkkia vispikermaa vatkattuna, kaksi pakettia maustamatonta tuorejuustoa, yksi levy sulatettua minttusuklaata ja n. ½ levyä tummaa suklaata. Liivatteet (6kpl) oon sulattanut pieneen määrään kahvia. Kaikki tietty sekasin ja pohjan päälle ja kylmään hyytymään. Lopusta tummasta suklaasta oon pursotellut tekstit leivinpaperille ja laittanut jääkaappiin ja ennen tarjoilua nostanut kirjaimet kakun päälle.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 22.09.2013 klo 11:36)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 11:38  
+
0
Musta maailman paras täytekakku on semmonen, jossa on ihan perus suklaakakkupohja ja se leikataan kahteen osana. Kostutetaan vadelmamehulla ja siihen päälle kerros vadelmahilloa, siihen päälle mansikka-/suklaakermavaahtoa (molemmat toimii), sen jälkeen kerros ohuita banaaniviipaleita ja viimesenä kerros suklaavanukasta. Oon tän ohjeen joskus aiemminki täällä kertonu, mut edelleen mun lemppari :) Veljentytön ristiäisissä oli tolla ohjeella tehty tämmönen kakku, sen jälkeen en oo muuta ohjetta käyttänytkään!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 11:41  
+
0
Ootteko Kinuskikissan sivuihin tutustuneet? Sieltä löytyy paljon kakkuohjeita ja reseptihaun avulla voi tehdä tarkempia hakuja. Olen useampaa hänen ohjettaan kokeillut ja ihania suolaisia ja makeita leivonnaisia olen saanut aikaiseksi (tähän hätään en muista tarkkoja nimiä). Sivuilta löytyy myös ohjeita kakun koristeluun jne. Tutustumisen arvoinen ehdottomasti.
Vpn 06/13

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 12:30  
+
0

maddy kirjoitti:

Mulle kans hyvä kakkuohje. Ristiäiset on viikon päästä ja tarkoitus on tehdä ihan täytekakku.



Jos helpon täytteen haluat niin kermavaahtoa ja sekaan murskattuna joko daimlevyjä tai ranskanpastilleja. Jos hyydyttäminen on ok ja jaksat nähdä vähän vaivaa, niin Kinuskikissan vaniljatäyte on sairraaan herkullista.

Onko sulla mitään suuntaa ees mielessä? Siis että mitä saa tai ei saa olla täytteessä tai millainen kuorrutus sulla on mielessä (sulaa suklaata? kermavaahtoa ja hedelmiä? )
Ylläpitäjä

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 21:14  
+
0

Melina kirjoitti:

Onko sulla mitään suuntaa ees mielessä? Siis että mitä saa tai ei saa olla täytteessä tai millainen kuorrutus sulla on mielessä (sulaa suklaata? kermavaahtoa ja hedelmiä? )

Perusajatus oli se, että voisin tehdä ison suorakaiteenmuotolsen sokerikakkupohjan (siihenkin mietin vielä parasta tapaa: sopivanmalliseen uunivuokaan jos löytyy vai uuninpellillä ja siitä leikkaamalla esim kahtia) ja siihen joku raikas täyte, mutta mikä. Päällistäkin olen miettinyt, kun tarkoitus on kokeilla kuorruttaa vauvan nimi tummasta suklaasta kakun päälle (kuorrutan siis leivinpaperille ja siirrän jähmettyneenä kakun päälle). Lisäksi mulla on kakun päälle olemassa sokerimassasta tjsp tehtyjä koristekukkia. Houkuttaisi kokeilla ainakin kakun päälle jotain sokerimassa- tai muuta vastaavaa (eli mitä?) kuorrutetta ja vain sivuille kermavaahtoa, mutta en ole ikinä tehnyt muuta kuin kermavaahtokuorrutuksen, joten mietin, onko riskaabelia aloittaa ristiäiskakusta? Koristeiden kannalta joku "kuivempi" päällismateriaali kuin kermavaahto voisi olla parempi.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 22.09.2013 klo 21:50)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 21:53  
+
0
Kiitos smiushki! Juurikin jotain tollaista voisi tehdä :) Ja juu, kinuskikissan sivut on tutut, varmaan täytyy niitäkin taas tutkia. Mietin vain jos jollain sattuisi olemaan takataskussa joku yberhyvä suklaa-/sitrusjuustokakun ohje :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 22:08  
+
0

maddy kirjoitti:

Perusajatus oli se, että voisin tehdä ison suorakaiteenmuotolsen sokerikakkupohjan (siihenkin mietin vielä parasta tapaa: sopivanmalliseen uunivuokaan jos löytyy vai uuninpellillä ja siitä leikkaamalla esim kahtia)


Mä aikanaan tein tyttären 1-vuotiskakun kahdesta (vai kolmesta?) kääretorttupohjasta eli uunipellillä pohjat, mitkä leikkasin kahtia. Hyvin toimii :hymy:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 22:46  
+
0
Maddy voithan sä tehdä jonkun pienen koe-erän tässä viikolla vielä jos vaan ehdit? Pyöräytät yhden kääretorttupohjan ja sen jaat pariin-kolmeen eri osaan joihin teet kokeiluversiot niin täytteestä kuin kuorrutteestakin? Se, miten paljon aineksia menee tollasiin kokeiluversioihin ei ole mitenkään niin suuri että kirpaisis vaikka joku koepala pieleen meniskin. Kutsut tarvittaessa jotain läheisiä päiväkahveille jos et itse jaksa syödä kaikkia koekappaleita :)
Ylläpitäjä

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 22.09.2013 klo 22:56  
+
0
^Just kaverin kanssa mallailtiin mulle ristiäisvaatteet ja todettiin, että voisin tän viikon ennen ristiäisiä skarpata syömisten kanssa ja käydä vaunulenkeillä niin housut istuis vielä paremmin. Sopii yhteen kakkujen koeleipomisten kanssa. :nauru:

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 22
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 01:15)