Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 09:59

Tuotetestailua ja -kokemuksia

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 7

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 13:38  
+
0
Onko joku kokeillut uutta "kasvisliivatetta" Vegegeliä? Sillä pitäis pystyä hyydyttämään juustokakutkin, ainakin valmistajan mukaan. Kinuskikissan blogista kuitenkin lueskelin, ettei olisi toiminut kovin hyvin juustokakussa. Täytyy vissiin itse testata, ellei jollain teistä olisi kokemuksia? :)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 17:34  
+
0

vems kirjoitti:

^ Musta noi on ihan kivat! Oonko mää iha miss mauton ja sokee? :nauru:



:D Ehkä noi kuvat vääristää (näyttää hienommilta). Koska esim. eilen tapasin tyypin, jonka kanssa teen parityötä, ja sen tarvi vilkaista mua vaan kerran ja se oli samantien "Herrajumala ! Mitä sun silmille on tapahtunut !" Siis noi on niin punertavat ja jos on yhtään väsynyt ja oma silmä punertaa, näyttää aivan kuin olisi hirveä silmätulehdus :nauru:

Tutuli kirjoitti:

Vitsit, ois kyllä itekin kiva kokeilla värillisiä piilareita, mutta niitä ei mun tietojen mukaan tehä toorisina (hajataittoa silmissä).



Onko sulla paha hajataitto ? Mulla oli jonkinsorttinen, ja silloin kun hankin ekat piilarit vuosia sitten, multa suurin piirtein kysyttiin optikolla, että haittaako jos piilareissa ei ole hajataittoa. Kysyin, että mitä se tarkoittaa, ja mulle vastattiin että no sulla se on niin pieni, ettei pitäis haitata.. :mietiskel: Aha. Myöhemmin kun mulla on ollut myös useat silmälasit niin kävin optikon sijaan silmälääkärillä ja silmälääkäri sanoi että typerät optikot tiedä mitään, sulla koskaan mitään hajataittoa ole ollutkaan, tarvitset vähän vahvennusta toiseen silmään. Ja sitten se näytti mulle niillä koelinsseillä ja kysyi että eikö olekin hän oikeassa. Kieltämättä joo. Mulla siis on idioottimainen näkö, -1 ja -2.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 17:49  
+
0
Mullakin tekis mieli kokeilla erivärisiä silmiä ;D Tosin tuskin osaisin laittaa niitä ees paikallensa...

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 22:45  
+
0
Ostin kokeilupaketit näitä Graynä ja Greenä :D. Ei kyllä näytä et paljoa sävyjä muuttais, mut mun pitää harjotella ees laittamaan noi päähän... joskus sit villimmät ;)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 23:45  
+
0

Notte kirjoitti:

Onko sulla paha hajataitto ? Mulla oli jonkinsorttinen, ja silloin kun hankin ekat piilarit vuosia sitten, multa suurin piirtein kysyttiin optikolla, että haittaako jos piilareissa ei ole hajataittoa. Kysyin, että mitä se tarkoittaa, ja mulle vastattiin että no sulla se on niin pieni, ettei pitäis haitata.. Aha. Myöhemmin kun mulla on ollut myös useat silmälasit niin kävin optikon sijaan silmälääkärillä ja silmälääkäri sanoi että typerät optikot tiedä mitään, sulla koskaan mitään hajataittoa ole ollutkaan, tarvitset vähän vahvennusta toiseen silmään. Ja sitten se näytti mulle niillä koelinsseillä ja kysyi että eikö olekin hän oikeassa. Kieltämättä joo. Mulla siis on idioottimainen näkö, -1 ja -2.



Mulla on käsittääkseni aika paljon hajataittoa, oikeessa -2,25 ja vasemmassa -1,25. "Normaalit" miinukset sitte -3,25 ja -4. Piilareilla on vissiin vähän hankalampi korjata hajataittoa kuin silmälaseilla ja jos hajataittoa on vaan vähän, pärjää ilman sen korjausta. Aina parempi, jos ei tartte toorisia linssejä, koska ne on niin paljon kalliimpia kuin tavalliset. Hajataitto voi myös hävitä silmistä, jos sitä ei ollu paljon, mullakin oli kerran vähentyny hajataitto toisesta silmästä ja kun sitä ihmettelin optikolle, niin hän vaan nauro, et ei ne silmätkään muuttumattomina pysy. Aina, kun käyn optikolla, niin se koittaa kikkailla, jos sais näön vielä tarkemmaks, mut aika vaikeeta se on. Hajataitteiset silmät kun näkee aina hiukan epätarkasti. Kaipa tooriset linssit sit pitää tehä jotenkin tarkemmin, ja siks niistä ei saa värillisiä.

Onko joku muu täällä maistanu niitä uusia Turkinpippuri Volcano -karkkeja? Siis niitä, joita ne Angry Birdsit mainostaa? Mulle ne oli ainakin pienonen pettymys. Mainosten perusteella ootin niiden olevan supertulisia, mut kyllä ne jää pahasti tavallisten turkinpippureiden varjoon. Eikä niistä valu yhtään niin ihanasti sitä salmiakkilitkua sisältä kuin mainoksessa. Vähän nauratti, kun olin leffassa ja just koemaistin ekoja karkkeja ja samanen mainos alkaa pyöriä salissa. Miten niin mainoksen uhri? :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 16.11.2011 klo 23:46)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Torstaina, 17.11.2011 klo 00:19  
+
0
^ Mainokset on just parhaita ! Kuka muistaa nämä klassikot

Mörökölli minut vieköön

Piimä
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Torstaina, 17.11.2011 klo 00:58  
+
0
Mäkin käytin vuosia värillisiä piilareita, ja tuli kokeiltua kyllä ihan kaikkea, mm. liloja, lähes neonvihreitä, "sudensilmiä".. Vaaleille silmille en tosiaan suosittele opaakkeja, eli peittäviä linssejä. Nuo Hazel-linssit ovat kyllä upean väriset, mutta auttamattomasti luonnottoman näköiset. Oma väri näkyy pupillinreiästä ja valoisalla kuultaa läpikin. Itse väri on sellainen luonnoton kelmu iiriksen päällä. Lisäksi opaakit linssit oat usein paksut värikerroksen takia, ja liikkuvat typerästi silmän pinnalla. Silmät näyttävät muljahtelevan tämän tästäkin. Ties kuinka monta kertaa olen itsekin erehtynyt ostamaan nuo samat :nauru:
Ennen kuin ostatte kalliimman satsin, käykää ihmeessä optikolla sovittamassa kyseistä merkkiä :paapatus: Kaikki merkit eivät sovi kaikille, ja pahimmillaan vääränlaiset linssit hankaavat silmiä ja jopa vahingoittavat niitä jos väkisin yrittää pitää.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Torstaina, 17.11.2011 klo 02:53  
+
0
^ Tosi kuin vesi, parhaat linssit olen minäkin saanut optikolta. Mutta kieltämättä kiusaus on suuri, kun optikolta 3kk:n värillisestä satsista sain pulittaa 80€, kun taas netistä sama saattaa irrota kolmellakympillä.. :viheltel: Mä en kyllä enää vaihda mun luottopiilareita, niitä hennosti sävyttäviä vihreitä, enää ikinä. En :ylpea:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Perjantaina, 18.11.2011 klo 23:48  
+
0
Ah, saimpas illan hyvät naurut Noten linkkaamille mainoksille :nauru: Oivoi. Kyllä ne ennen osas (ainakin näin jälkikäteen ajateltuna).

Tässä vielä yksi:

Tupla
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Lauantaina, 19.11.2011 klo 03:58  
+
0
^ Ehkä pervoin suomalainen mainos koskaan. :nauru:

Tykkään myös tästä
Saab
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Lauantaina, 19.11.2011 klo 15:28  
+
0
Tässä nyt sit FreshLook One Day Color vihreä oikeassa silmämunaksessa. Vasemmassa oma siniharmaa mikälie. Suurentaakin silmän kokoa tuo piilari.

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Lauantaina, 19.11.2011 klo 16:09  
+
0
Tutuli
Mulle oli ainakin noi uudet turkkarit pettymys.
Kirjotit, että sulla on hajataittoa. Miten tää havaittiin? Kävitkö silmälääkärillä vai optikolla?
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Maanantaina, 21.11.2011 klo 10:44  
+
0
^Mulla on ollu silmälasit 8-vuotiaasta saakka ja varmaan tota hajataittoakin on ollu aina, ni en muista, millon ja miten se on ekaa kertaa havaittu. Hajataiton voi kyllä ihan optikkokin havaita, muistaakseni ainakin sellasella kojeella, missä pitää kattella kaikennäkösiä valopisteitä. Tosi selvästi selitetty. :nauru: Mut siis hajataitto on yks taittovirheistä ja siinä valo heijastuu verkkokalvolle eri kohtiin ja silmä näkee siks epätarkasti. Hajataitteisuus on tosi yleistä, mut usein se on niin lievää, et sitä ei tartte korjata. Hajataitteisuuden oireita voi olla päänsärky, kun silmä koittaa mukautua näkemään hyvin ja se, et näkee "kahtena" ja hiukan epätarkkana, esim. mustassa tekstissä valkosella pohjalla on varjoja. Aina, kun oon optikolla näöntarkastuksessa, niin se kyselee, et näkyykö niissä kirjaimissa/numeroissa varjoja, koska se on merkki siitä hajataitosta.

Miks kyselet, epäiletkö, et ittelläs ois hajataittoa? :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Maanantaina, 21.11.2011 klo 10:54  
+
0
On tullut käytettyä nyt jonkin aikaa Nivean Clean deeper kuorivaa puhdistusgeeliä ja uskoisin että tuo tökötti tepsiii. Käytön jälkeen iho on ihanan pehmeä ja sileä, myös näppylät alkaa katoamaan pikkuhiljaa :hymy:
Tuota ennen käytin Garnierin pure active -kuorintamömmöä, eikä se mulla tehonnut yhtään näin hyvin, mitään eroa ei oikeastaan huomannut.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Maanantaina, 21.11.2011 klo 12:30  
+
0

Notte kirjoitti:

^ Tosi kuin vesi, parhaat linssit olen minäkin saanut optikolta. Mutta kieltämättä kiusaus on suuri, kun optikolta 3kk:n värillisestä satsista sain pulittaa 80€, kun taas netistä sama saattaa irrota kolmellakympillä.. :viheltel: Mä en kyllä enää vaihda mun luottopiilareita, niitä hennosti sävyttäviä vihreitä, enää ikinä. En :ylpea:


Eiku ei niitä kannata sieltä optikolta ostaa! Käy vaan varmistamassa että merkki/merkit sopii, ja sitten tilaa netistä :nauru:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Maanantaina, 21.11.2011 klo 16:40  
+
0
Mulle sanoi myös vuosia sit optikko ettei hajataitolle saa piilareita, kun niitä kyselin. Asia on voinut jo muuttua tähän päivään mennessä, mutta silloin en saanut kun oisin halunnut. Rillitkin oli pirun kalliit kun piti fiksata hajataiton mukaan. Miinusnäö multa oli kadonnut (lievä miinus kummassakin silmässä) mutta hajataittoa tullut lisää.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Maanantaina, 21.11.2011 klo 17:59  
+
0
^Nykyään kuulemma saa ihan kaikkea piilareina, jopa monitehoja. :hymy:

Mulla on varmaan näkö huonontunu taas, pitäs tarkastuttaa. Varmaan lähestyy jo -7. :roll: Lasejahan mä en oo käyttäny moneen vuoteen. Piilareita käytän ihan joka päivä.

Optikolle en viitti mennä testailemaan piilareita kun ne alkaa valittamaan mulle siitä että käytän jokapäivä, viimeks sain kauheet saarnat. :nauru: Tilaan aina vaan netistä paljon kerrallaan. Muttakun haluun värilliset niin paljon!

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Maanantaina, 21.11.2011 klo 20:29  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Miks kyselet, epäiletkö, et ittelläs ois hajataittoa? :hymy:



Kiitti vastauksesta.
Epäilen vahvasti että mulla on hajataittoa. Ja muutenkin huono näkö. Kävin optikolla ja mulle tehtiin näöntarkastus, jonka mukaan mulla on ihan normaali näkö. Hajataittoepäilykseen se totes vaan, että jaa.
Mulla on siis tosi huono kaukonäkö ja kaikenlaiset "hajataittotestit" mitä netissä on, niin niissä mulla on aina hajataittoa ja esim. miehellä ei.
Oonkin pohtinut, että meniskö sitä sit silmälääkärille, että sais ne lasit. Ärsyttää nähdä huonosti.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Maanantaina, 21.11.2011 klo 21:26  
+
0
Ei voi mitään, oli pakko tilata noi "Greyt" täältä. Saa nähdä miltä näyttää!

Joissain piilareissa kommenteissa luki että sitä väriä näkee vähän, mutta siihen tottuu. Näkyykö oikeasti ja tottuuko siihen varmasti jos näin on? :nauru:

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: TUOTETESTAILUA JA -KOKEMUKSIA - Maanantaina, 21.11.2011 klo 21:30  
+
0
Mä oon ihan rakastunu pariin Doven suihkusaippuaan :love: Nektariini+joku ja sitte Granaattiomena+joku. Ihana tuoksu ja iho jää hyväntuntuseks.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011


  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 11:15)