Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:03

Agilitypulina

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 50

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 03.06.2010 klo 20:40  
+
0
Rez, ihan tosi? :D siis ihan ryhmiäkö siellä vedät? vautsi. Nyt sitten viimeistään kannattaa tonne tulla kun pääsee Rezin livenä näkemään. Jos sinne tässä jossain välissä eksyy tommonen valkonen pumpulipallo ja yleissäheltävä tyttö niin ainakin tunnistat. :-----)
no you don't know what it's like
welcome to my life

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 09:40  
+
0
^ Aloitin vasta tänä kesänä, mutta kyllä, ihan ryhmiä vedän. En mää mikään erikoinen nähtävyys ole ja joskus natsitan vähän liikaa. :heiluti:

Mua muuten sapettaa jos ohjeet ignoorataan sen takia, ettei ohjaajalla (vielä) ole tuloksia agikisoista. Kyllä sen varmaan silti näkee kuka tietää mitä tekee. Gr.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 13:17  
+
0
^ voi kyllä sää vaan olet semmonen nähtävyys että sun vuoksi pitäs kaikkien tonne liittyä. Mahtavaa jos päästään sut edes vilaukselta näkemään. :----) vedätkö sä enemmän alottelija vai ns. "ammattilais"painotteisia ryhmiä? Vai miten tuolla nuo ryhmät sitten ylipäätään on jaettu?

Vautsi jos Rezistä tulis meidän ohjaaja. :'--3 huippua.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 14:04  
+
0

Agitem kirjoitti:

^ voi kyllä sää vaan olet semmonen nähtävyys että sun vuoksi pitäs kaikkien tonne liittyä. Mahtavaa jos päästään sut edes vilaukselta näkemään. :----)



Öömh. Onks multa nyt mennyt jotain ohi, tai miten tää on perusteltavissa?

Ryhmä koostuu tällä hetkellä aikalailla alkeissa olevista koirakoista (koulutan yhdessä kaverin kanssa). Tietty kun kukaan ei tunne, ei ole tuloksia jne. niin porukka jakautui näin. Alkeiskoirien hallinnan kanssa on muuten agilitykentällä vähän vaikea auttaa, kun se on niin kokonaisvaltainen juttu.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.06.2010 klo 14:11)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 18:10  
+
0
Noo, eihän kaikki vaadi perustelua :------) sanotaanko että järkeviä ihmisiä on aina mukava tavata.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 09:56  
+
0
Onko teillä agilityharrastajilla kokemuksia Arthroflexistä? Onko auttanut jumiutumisiin kovassa treenissä olevalla koiralla?

Entä BOT-loimet? Ovatko hyväksi havaittuja jumi estossa/hoidossa?
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 11:08  
+
0
Juulia tuolla aijemmin kyseli pk-seudun agilikoista. itse olen katsellut nyt sillä silmällä Hau Open-tapahtumaa, josko sitä uskaltaisi lähteä kokeilemaan möllirataa Nemon kanssa.

Kertokaa miten oikein muistatte milloin mikäkin este pitää suorittaa ja miltä puolelta? Joskus näkee ihan kamalia koukeroita radalla, tuntuu etten itse muistaisi millään siinä vauhdissa mihin pitää mennä -.-

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 12:48  
+
0
^no rataantutustuminenhan siinä on ekaksi, jonka varmaan tiesitkin ja suurimpaan osaan esteistä kyllä jätetään ne numerot niihin esteisiin suoritusten ajaksikin.

Mä tein möllikisoissa niin, että rataan tutustumisen jälkeen katsoin vielä pari suoritusta ennen meidän vuoroa jotta muistui vielä rata mieleen... koska olin aika häntä päässä vasta vuorossa...

Nyt tuli SM-kisa työlistat ja pääsin kun pääsinkin radalle työskentelemään. Kivaa nyt pääsee työn ohessa katsomaan itse kisojakin.:wink:

(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.06.2010 klo 12:48)

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 13:41  
+
0
ajattelin just tuota et miten ihmeessä mä muistan koko radan ku ei niitä numeroita kerkee tujottelee mut hoksasin kans et seuraan mua ennen olevat niin painuu mieleen paremmin :) Eli ilmomaan mahd myöhään niin ei ole ensimmäisten joukossa ... Meillä olis keskiviikkona eka mölli tiedossa, onko hyviä vinkkejä jännittämiseen?
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Roseee

Roseee
Viestimäärä: 46

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 13:56  
+
0
Jännittämiseen varmaan tehoaa se, että hengität syvään, teet parhaasi ja katsot mihin se riittää. Ei maailma siitä mihinkään kaadu vaikkei aina ihan onnistuisikaan. :hymy: Jotkuthan kuuntelee musiikkia ja muuta, mutta jokainen tekee miten itse katsoo parhaaksi. Kun kisaamiseen tulee rutiinia niin eihän tuo tunnu kohta enää missään!

Meillä viikonlopulta takana neljä ihan ok:ta starttia, mut rimanpudotukset kyrsii ja pahasti. Tuloksina siis 10, 10.52, 10 ja 5. Mukaan mahtui myös yksi keppivirhe ja uusimisesta yliaikaa (10.52)...

Mä päätin että en jatkossa vedätä Rapea niin voimakkaasti vaan ohjaan takaa tai rinnalta ja annan hakea hypyt rauhassa hoputtamatta. Viimeinen startti eilen oli kyllä muuten aivan mahtava, riman pudotus oli suurilta osin pelkästään mun syy, kun otin käsiin liian voimakkaasti enkä antanut tarpeeksi tilaa koiralle hakea oikeeta ponnauskohtaa.

Mut vielä on aikaa tahkota niitä nollia... :hymy:

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 19:05  
+
0
Noista agilityn möllikisoista, tartteeko olla kisalisenssiä vai riittääkö että on paperit ja rokotustodistus mukana? Onko joku ohjaajan ikärajoite? Entä onko joku "taitorajoite" sen mukaan että pitäis esim. jossain seurassa olla ennenkuin voi osallistua?

Tyhmiä kyselen . :viheltel:
no you don't know what it's like
welcome to my life

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 20:30  
+
0
^mitä mä olen ymmärtänyt että ihan pelkällä rokotustodistuksella pääsee mölleilemään. Ja vaikka ilman mitään harjoitusta :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 22:35  
+
0
^^ Vaikka ennen aiempaa agikokemusta voit mennä mölleihin jos niikseen haluat. Ainoo mitä tarviit periaatteessa mukaan on rokotustodistus. Mitään muuta et taidakaan mölleihin tarvita. :-D

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 00:56  
+
0

Suzuna kirjoitti:

Onko teillä agilityharrastajilla kokemuksia Arthroflexistä? Onko auttanut jumiutumisiin kovassa treenissä olevalla koiralla?


Mitä jumeja tarkoitat? Arthroflex sisältää glucosamiinia ja kondroiittisulfaattia ja sen ensisijainen käyttötarkoitus on koiran nivelten hoito ja nivelongelmien ennaltaehkäisy. Mä näkisin ihan hyvänä syöttää varsinkin paljon treenaavalle ja kilpailevalle koiralle ko. valmisteita ihan ennaltaehköisemään nivelrikkoa, sillä agilityssä nivelet joutuvat kovalle rasitukselle.
Jos tarkoitat lihajumeja, niin siihenhän on sitten eri konstit alkaen hyvästä lämmittelystä ja treenin jälkeen palauttavasta osiosta. Lisäksi hieronta ja venyttely kuuluvat varmaan jokaisen kilpailevan koiran arkeen.

Nemes kirjoitti:

Juulia tuolla aijemmin kyseli pk-seudun agilikoista. itse olen katsellut nyt sillä silmällä Hau Open-tapahtumaa, josko sitä uskaltaisi lähteä kokeilemaan möllirataa Nemon kanssa.

Juu, huomasin HAU:n sivuilta nuo kisat ja merkkaisin ne kalenteriin. Kyllä mä mahdollisuuksien mukaan haluaisin osallistua vaikka pariin kisaa. Nyt kun liityin HSKH:on, niin pääsen treenaamaan enemmän, joten kynnys lähteä kisoihin matalenee, kuin että kävisin vaan kerran viikossa. Pitäisi vaan saada jostain joskus joku ihminen katsomaan ja opastamaan, joka tekee "free lancerinä" agilityohjausta. Mistähän tuollaisia ihmisiä löytäisi?

Lunatic kirjoitti:

Nyt tuli SM-kisa työlistat ja pääsin kun pääsinkin radalle työskentelemään. Kivaa nyt pääsee työn ohessa katsomaan itse kisojakin.


Oi, sä oot onnentyttö! Mä pääsin huolto ja järjestys tiimiin, mikä sekin on ok sillä siinä pääsee liikkumaan alueella joten sivussa pystyy vähän katsomaan kisojakin. Pelkäsin niin paljon että joudun parkkikselle, mutta onneksi tuuri on kerrankin mun puolella!

norruska kirjoitti:

^^ Vaikka ennen aiempaa agikokemusta voit mennä mölleihin jos niikseen haluat. Ainoo mitä tarviit periaatteessa mukaan on rokotustodistus. Mitään muuta et taidakaan mölleihin tarvita. :-


Hitto, munhan täytyy käydä hakee eläinlääkäriasemaltamme merkinnät tyttöjen rokotuksista niiden kortteihin, ennen lauantaita kun viimeksi mulla ei ollu niitä mukana. Hyvä kun tuli täällä puheeksi!
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 08:06  
+
0

juulia kirjoitti:

[quote=Suzuna]Onko teillä agilityharrastajilla kokemuksia Arthroflexistä? Onko auttanut jumiutumisiin kovassa treenissä olevalla koiralla?


Mitä jumeja tarkoitat? Arthroflex sisältää glucosamiinia ja kondroiittisulfaattia ja sen ensisijainen käyttötarkoitus on koiran nivelten hoito ja nivelongelmien ennaltaehkäisy. Mä näkisin ihan hyvänä syöttää varsinkin paljon treenaavalle ja kilpailevalle koiralle ko. valmisteita ihan ennaltaehköisemään nivelrikkoa, sillä agilityssä nivelet joutuvat kovalle rasitukselle.
Jos tarkoitat lihajumeja, niin siihenhän on sitten eri konstit alkaen hyvästä lämmittelystä ja treenin jälkeen palauttavasta osiosta. Lisäksi hieronta ja venyttely kuuluvat varmaan jokaisen kilpailevan koiran arkeen.[/quote]

Siis koirassa on kankeutta, mikä lähtee venyttelyllä ja hieronnalla jotka ovat meillä päivittäistä rutiinia. Se siis viittaisi lihasperäisyyteen, ei nivel/selkä ongelmiin. Kuitenkin mietin sitäkin vaihtoehtoa kun koira tosiaan on sen verran kovalla rasituksella. Mitään ongelmia meillä ei ole ollut tuon ajoittaisen jäykkyyden (mitä jumiutumisella tuossa edellä tarkoitin) lisäksi.
Eli varsinaisesti noista niveltuotteista ei ole etua kuin ennaltaehkäisevästi terveellä koiralla? Ei lisä voitelevaa vaikutusta terveellä :hymy: Voisihan tuota kokeilla, jos siitä ei kerta haittaakaan ole. Ja tietysti jos se auttaa niin sitten pitää tutkia mitä sieltä nivelistä löytyy.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 09:16  
+
0

juulia kirjoitti:

Oi, sä oot onnentyttö! Mä pääsin huolto ja järjestys tiimiin, mikä sekin on ok sillä siinä pääsee liikkumaan alueella joten sivussa pystyy vähän katsomaan kisojakin. Pelkäsin niin paljon että joudun parkkikselle, mutta onneksi tuuri on kerrankin mun puolella!



No joo kieltämättä osui kerrankin mullakin onni mukaan. :aurinko:
Olitkos säkin eilen siellä infotilaisuudessa?

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 13:38  
+
0
Huomenna olisin ajatellut meneväni ensimmäisiin möllikisoihin kokeilemaan tuon koiran kanssa että mites siellä menis.. Valkut sano sunnuntaina että turhaan sinne lähet aikaa kuluttaa ja mieltäs pahoittaan.. -.- se siittä kisa innosta, toisaalta tekis niin mieli mennä ja sitte muistaa heti perään mitä ne sano..
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 13:52  
+
0
^no ompa reilua toimintaa :eek: Sanot pashat noille puheille ja pääasiahan se on ett sulla ja koiralla on kivaa :jjei:
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 14:00  
+
0
^Niinpä :/ Tiedänhän minä sen että tuo koira ei ole lähellekään kisa valmis, en edes voitosta haaveile vuosiin. Vaan se että saisin laskettua tätä omaa kisajännitystä, näkisin miten tuo koira käyttäytyy kisoissa kun on hälinää jne. Mää nimittäin saatan pelkissä treeneissäki ressata jos on outoja ihmisiä ympärillä :( Hylkyhän näistäkin kisoista 99% varmuudella tulis mutta ei se ole mulle tärkeintä.. :)

Aattelin että käyn huomen aamulla treenaamassa ja sen treenin perusteella teen päätöksen :)
kiva vaan jos valkut sitten alkaa valittaan että miksi menin... -.-
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 14:03  
+
0
^ei mullakaan mitään toivoa selviytyä koko radasta mut meen huomenna silti kokeilemaan ku koirani rakastaa agilityä ihan hirveesti tykkään myös itse joten siksi ene että meillä olis kivaa en siksi ett voisin pärjätä... :)
Mene jos sinusta tuntuu siltä vaikka kuka sanois mitä... Tai minä menisin ainakin..
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 03:15)