Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 16.04.2010 klo 14:05

PK-lajt

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 106

vilske

vilske
Viestimäärä: 62

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 23.11.2010 klo 20:17  
+
0
^ Tyyppihän lentää! Melkoinen tilanne on ollut ensimmäisessä kokeessa. Onneksi koira ei ole turhan pehmeä kun kerran on jatkanut ja hyppykin menee edelleen noin hienosti.

Tolle mun koiralle tuo este on tuplasti sen säkäkorkeus, joten tekniikalla on todella merkitystä. Sitten kun hyppynouto alkaa sujua niin ei ole kyllä tarkoitus hyppyyttää sitä yhtään enempään kuin tarpeellista. Tänään kokeiltiin n. 60 senttisellä ja hyvin hyppäsi lelun perässä ja toi sen hypyn kautta vielä takaisin, jee.

Olet kyllä onnistunut kouluttamaan mahtavan tottiksen ja vielä ensimmäiselle koiralle :peukku:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PK-LAJT - Torstaina, 13.01.2011 klo 22:37  
+
0
Iik ääk! Toukokuussa järjestettäis mölli BH-koe ja mua patistettiin osallistumaan siihen. :eek: Eihän tuo koira vielä valmis ole. Se on vasta viime aikoina jaksanu pitää kontaktia kunnolla ku aikasemmin se reagoi pienimpäänki häiriöön. Tuo häiriöherkkyys sekä se et, se on suunnannu kaiken intonsa muiden luo pyrkimiseen, on vaikuttanu siihen, et me on hirveen vähä saatu harjoteltua esim. paikalla makaamista häiriössä. Voidaanhan me toki tahkota hommia ja kattoa missä vaiheessa me kesällä ollaan. Ite en pistäis toiveita kovin korkealle :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.01.2011 klo 22:38)

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 08.02.2011 klo 13:01  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Iik ääk! Toukokuussa järjestettäis mölli BH-koe ja mua patistettiin osallistumaan siihen. :eek: Eihän tuo koira vielä valmis ole. Se on vasta viime aikoina jaksanu pitää kontaktia kunnolla ku aikasemmin se reagoi pienimpäänki häiriöön. Tuo häiriöherkkyys sekä se et, se on suunnannu kaiken intonsa muiden luo pyrkimiseen, on vaikuttanu siihen, et me on hirveen vähä saatu harjoteltua esim. paikalla makaamista häiriössä. Voidaanhan me toki tahkota hommia ja kattoa missä vaiheessa me kesällä ollaan. Ite en pistäis toiveita kovin korkealle :nauru:


Jos koira pysyy takuuvarmasti paikallamakuussa, ts. ei AINAKAAN mene missään tilanteessa häiritsemään suorittavaa koirakkoa. Ja seuratessakin vapaanakin niin, ettei lähde paikallamakaavan koiran luo, niin menkää ihmeessä kokeilemaan! Itse saa mokata, mutta toisen suoritusta ei lähteä ehdoin tahdoin pilaamaan. :wink: Jos kyseessä on möllikoe, niin ilmeisesti saa palkata välillä, jos tahtoo? Siinähän olisi hyvä tilaisuus testata osaamista, mutta palkkaamisen ja asiaan puuttumisen voi vielä hyvin tehdä. :cool: Me suoritettiin ton vanhemman kanssa BH, kun koira oli 1v10kk, junnun kanssa EHKÄ tavoitteena tämän vuoden aikana. Saa nähdä, miten edistyy.
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PK-LAJT - Torstaina, 10.02.2011 klo 13:49  
+
0
^Paikallamakuussa jos tuo karkaa niin se karkaa mun luo. Käskyn alta se ei karkaa muiden luo, mut jos hetkeksi edes loppuu tekeminen niin koira alkaa keksimään omiaan. Mut tulin siihen lopputulokseen, et mä en pidä tuon kans mitään kiirettä. Pitää ite saada ensin paljo enemmän varmuutta puhumattakaan koirasta. Tältä kesältä jätetään osallistumiset välistä ja katotaan asiaa sit vasta seuraavana. Jos kesällä iskee tarve päästä jotain kokeilee niin aattelin suunnata vaikka AD-kokeeseen.

Tänään aloin opettaa hurtalle ilmaisua jäljellä. Canis -lehdestä löyty yks idea jota aattelin kokeilla. Nyt siis tehdään jonku aikaa vaan sitä, et laitan kipon lattialle, jonka sisällä on herkkua. Kansi raollaan ja oma käsi päällä. Kun koira menee ite maahan niin avaan rasian ja koira saa herkun. Jo tokalla kerralla koira meni sen kummemmin epäröimättä maahan. :peukku:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 16.02.2011 klo 21:08  
+
0
Moona pari päivää vaille 11kk







Maahanmeno

ja luoksetulo
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 16.02.2011 klo 21:10)

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: PK-LAJT - Torstaina, 17.02.2011 klo 08:33  
+
0
Onpa upean näköistä! :peukku:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 18:19  
+
0
^^Kivan näköistä :peukku:

Mä päätin mielessäni, et ens kesänä keskitytään pääpainoisesti maastoon eli otetaan reipaasti enemmän jälkeä ja kokeillaan saada edes jotenki alulle esine-etsintä. BH:n koekaavio otetaan rungoksi ja katotaan sen kautta missä pitää parantaa. Normaalisti ku meidän tekeminen on yhdenlaista sähläämistä :roll: :nauru:
Lenkillä viimeksi piilotin maastoon koiralle lelun niin, et koira näki jatkuvasti missä kuljin. Kolme kertaa otin, ku kahdella ekalla kerralla koira hienosti etsi, poimi jopa suuhun, mut tiputti nopeasti esineen ja lähti tutkimaan jälleen jälkiä. Luna on selkeästi keskittyy siihen etsimiseen ja käyttää hienosti nenää eli siitä koiralle kiitosta. Kolmannella kerralla toi mulle, mut tiputti jalkoihin, mikä mulle sillä kertaa kelpas.

Palauttaminen on meillä aina ollu yksi haastava ongelma. Noudosta ei kannata edes puhua. Palauttamista oon nyt alkanu opettaa tuolle niin, et aluksi se sai palkkaa esineen lähestymisestä, seuraavaksi poimimisesta, sit siitä et koira otti muutaman askelen mun suuntaan. Muita ideoita miten tuota kannattaa koiralle kalloon upottaa?
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 19:02  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Palauttaminen on meillä aina ollu yksi haastava ongelma. Noudosta ei kannata edes puhua. Palauttamista oon nyt alkanu opettaa tuolle niin, et aluksi se sai palkkaa esineen lähestymisestä, seuraavaksi poimimisesta, sit siitä et koira otti muutaman askelen mun suuntaan. Muita ideoita miten tuota kannattaa koiralle kalloon upottaa?


Mie oon kummallekin opettanu ensin luoksetulon loppuasennon, sitten liittäny esine/kapula suussa istumisen siihen samaan. Pennun kanssa ruokakupilla nostatin yhtenä iltana leluja olkkarin lattialta, enkä palkannut kuin niistä, mitkä antoi käteen niin siitä oppi. Seuraavaksi sen piti tulla sitten istumaan esine suussa (ruokakupilla siis, seuraava ruokailu) ja kun mielestäni oli hyvä, vapautin syömään. Olen muutenkin paljon kaikki tuommoisia "temppuja" opettanut ruokakupilla.

Itse noudonhan tuo osasi jo 3-kuisena, muttei luovutusta. Nyt odottaa vieressä ja saa kontaktista lähteä noutamaan kapulaa, mutta vielä toistaiseksi tulee niin vauhdilla takaisin, että hyppää minua kohti, kuten palkan kanssakin. Luoksetulot tekee ok, jos pidän ulkona matkan lyhyenä. :viheltel:
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 19:02  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Palauttaminen on meillä aina ollu yksi haastava ongelma. Noudosta ei kannata edes puhua. Palauttamista oon nyt alkanu opettaa tuolle niin, et aluksi se sai palkkaa esineen lähestymisestä, seuraavaksi poimimisesta, sit siitä et koira otti muutaman askelen mun suuntaan. Muita ideoita miten tuota kannattaa koiralle kalloon upottaa?


Mie oon kummallekin opettanu ensin luoksetulon loppuasennon, sitten liittäny esine/kapula suussa istumisen siihen samaan. Pennun kanssa ruokakupilla nostatin yhtenä iltana leluja olkkarin lattialta, enkä palkannut kuin niistä, mitkä antoi käteen niin siitä oppi. Seuraavaksi sen piti tulla sitten istumaan esine suussa (ruokakupilla siis, seuraava ruokailu) ja kun mielestäni oli hyvä, vapautin syömään. Olen muutenkin paljon kaikki tuommoisia "temppuja" opettanut ruokakupilla.

Itse noudonhan tuo osasi jo 3-kuisena, muttei luovutusta. Nyt odottaa vieressä ja saa kontaktista lähteä noutamaan kapulaa, mutta vielä toistaiseksi tulee niin vauhdilla takaisin, että hyppää minua kohti, kuten palkan kanssakin. Luoksetulot tekee ok, jos pidän ulkona matkan lyhyenä. :viheltel:
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 19:11  
+
0
^Koira osaa käskystä ottaa esineen suuhunsa, mut viimeksi ku testasin, et se ottaa esineen edessä istuessa suuhun niin sillä nousi vaan perse ylös kentästä. Lisäksi se alko rauhoittelee mua vilkuilemalla sivuille. Vois tuota toki taas testata. Ties vaikka sillä olis muutama noista vähäisistä aivoisoluista lyöny kipinää ja se tajuais jopa nyt homman jujun.

Muoks. Meillä on viimeaikoina menny luoksetulot ihan persiilleen. Koira jää ihan loistavasti paikoilleen istumaan, ei vilkuile sivuille ja lähtee heti liikkeelle käskyn saatuaan ja tulee vauhdikkaasti. Loppu vaan menee ihan reisille. Se joko humauttaa ohi tai tulee vaan vierelle seisomaan. Ärsyttävää. Osaa se oikein siihen eteen tulla, on ainakin joskus osannu, mut nyt se ei muka tajua ollenkaan mitä siltä haetaan. Tollo.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.02.2011 klo 19:16)

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 20:35  
+
0
^ Tuo on kivaa koiran kanssa harrastaessa, kun yhdestä ongelmasta pääsee, niin toinen tulee tilalle. :D

Osaako koiras tulla luo esine suussa? Tai yleensäkin tulla lähemmäs eteen istumaan, jos peruutat taaksepäin? Mie alotin eka niin, että annoin lelun pennulle suuhun (helpompi kirjottaa esimerkkinä tuosta 11kk junnusta, kun asiat vielä kirkkaasti muistissa..) ja peruutin kauemmas = joutui tulemaan eteen istumaan. Sitte käskin seuraavalla kerralla nostaa esineen lattialta ja tuoda mulle eteen istuen jne.

Mutta jotku asiat on toisille koirille helppoja ja toisille tosi vaikeita, Riina kohta 7v oli tosi hankala aikanaan saada tulemaan sivulle, en varmaan osannut edes opettaa kunnolla. Nyt penikka oppi jo 3-4kk perusasennon, mutta just tuo lelun pitäminen suussa ja istuminen yhtä aikaa oli hankalampaa. :D Mie olen ainaki huomannu, että kun uusia asioita opetellut aina ruoka-aikaan (aamulla ja illalla), niin pentu on oppinut ne tosi nopeaa. On vissiin välissä aikaa mietiskellä sitten. :P

Tuon luoksetulon kanssa ottaisin muutaman toiston lyhyellä matkalla, että varmasti menee oikein. Ja joka kerta tuommoiset korjaisin, peruuttaisin ite kauemmas ja käskisin siitä uudestaan eteen istumaan, ei perseilemällä saa tehtyä asioita puoliksi.. Ootte vissiin tokon luoksetuloa treenannu, kun pk-puolellahan se on voittajaluokkaa lukuunottamatta aina liikkeestä maahanmenosta se luoksetulo. :)
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 21:40  
+
0
^Kyllä se osaa tulla esine suussa tulla lähelle vaan istuminen se esine suussa ei onnistu. Heti jos otan esineen käteen ku koira istuu edessä se nousee ylös. Eteen istuminen on joskus ollu tuon suosikki juttu. Tarjosi sitä heti ku näki, et nyt aletaan hommiin. Ja jos ei palkkaa tippunu niin änkäsi vielä lähemmäs. :nauru: Eli on osannut, mut jostain syystä tämä ei nykyään sille maistu ollenkaan. Tuo on luultavasti se syy miksi luoksetulokin on nykyään niin hanurista. Viimeksi otin ihan alkeita tuon oikean asennon suhteen ja tosi lyhyeltä matkalta luoksetuloja eli jatkamme näitä. Kiitos vinkeistä!

Luoksetuloa ollaan muutoin harjoteltu niin et koira joko istuu tai makaa. Koira osaa liikkestä istumisen, maahanmenon sekä seisomisen, mut niitä en seuraa- käskyn yhteydessä ole hirveästi tehnyt vaan ns. vapaan seuraamisen yhteydessä käskyttäny. Varmuutta niihin toki vaaditaan ja koira saattaa muutaman maahanmenon jälkeen koira tarjota samaa liikettä vaikka ohjaaja on käskenyt istumaan. :roll: Nyt ku miettii niin en ymmärrä miksi en oo yhdistäny seuraamista jääviin. :mietiskel: Vois jopa parantaa seuraamista ja tuoda haastetta koiralle. Mulla ku on paha tapa jankata niitä alkeita ku en usko, et koira oikeasti osaa.

muoks. Pitäisköhän kokeilla tuon esine suussa istumisen purkamista niin, et käsken koiran ottaa esineen suuhun sillon kun se seisoo ja käsken sen vasta tän jälkeen istumaan? Tuota mä en ainakaan muista kokeilleeni.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.02.2011 klo 21:48)

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 21:56  
+
0
^ Kannattaa kokeilla eri tapoja, että sais sen huijattua istumaan yhtä aikaa, kun esine suussa. Mie sain oman huijattua sen luoksetulon kautta, että peruutin poispäin. Ja joilleki koirille voi olla vastenmielistä sen esineen antaminen, siks kans kannattaa yrittää kaikkia erilaisia versioita. Vaikka just, että nostattaa lattialta sen tavaran ja käskee siitä tulemaan eteen istumaan.
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

minmarka

minmarka
Viestimäärä: 21

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 20:37  
+
0
Oisko teillä antaa vinkkejä miten luoksetulosta saa oikein tiiviin? Mulla on nelikuinen pentu joka tulee kyllä tänne-käskyllä luokse mutta jää n. puolen metrin päähän istumaan. Ja tuijottaa siinä sitten huuli pyöreänä kun yritän houkutella sitä vielä lähemmäs :nauru: Kannattaako tuo loppuasento opettaa ensin vai miten olette edenneet?
Saksanpaimenkoira Stella s. 10/2010

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 20:42  
+
0
^ Mahtaisko tää video selventää yhtään? Ite oon siis ihan ruualla tehnyt, käsi tavallaan "kuppimaiseen" muotoon ja sieltä koira saa ruokansa. Videossa koira on 5 kk ja tahti aika maltillinen kun ollaan sisällä + noin lyhyt matka. Luoksetulon loppuasento pitää siis _opettaa koiralle, tottisluoksetulo ei oo sama ku luoksetulo lenkillä. Saalillakin jotkut tekee (esim. patukka leuan alle) tahi kosketuskepillä.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Torstaina, 24.02.2011 klo 12:27  
+
0

Rez kirjoitti:

Saalillakin jotkut tekee (esim. patukka leuan alle) tahi kosketuskepillä.


Ja parilla kaverilla olleet silmä mustana ja etuhampaat kurkussa, kun saalis ollut leuan alla. :shifty: Että jos koira on esim. dobermannin tapaan vauhdikas, niin tuota saalista en välttämättä suosittele, itse ainakaan uskalla. :nauru:


Tuossa minun junnu 4-kuisena

Mie olen kummatki opettanu Rezin tapaan syöttämällä niitä itseäni vasten. Olen myös kummankin kanssa loppuasennon opetellut alunperin olohuoneessa ruokakupin kanssa ruoka-aikaan, siitä pääsee nopeaa vapauttamaan palkalle, kun on siinä vaiheessa, että koira osaa tulla ilman apua tarpeeksi lähelle. Mulla ainaki koirat niin ahneita, että menevät vinoon aina namikäden puolelle, siksi yritän nopeaa päästä irti nameista eteentulon kanssa.

Jotkut opettaa myös istumalla itse sohvan reunalla/tuolilla ja koira tulee siihen jalkojen väliin istumaan. Oppii tulemaan tarpeeksi lähelle, mutta ohjaaja silti on lähempänä. En ole itse kokeillut, vanhempi ei tykkää läheisyydestä muutenkaan, niin sille kelpas hyvin että seison enkä tunge naamaani sen viereen. Ja penikka taas olisi koko ajan vain sylissä, jos saisi..

Ja kuten Rez sanoi, tottisluoksetulo on ihan eri asia kuin normaali luoksetulo. Kentällä mulla on käsky "tänne", joka tarkoittaa "tule täysillä, mutta jarruta hyvissä ajoin ettet törmää ja tule eteen istumaan". Nythän muuten alettu pk-puolella rokottaa liian tiiviistä luoksetulosta, eli ilmeisesti alkaa olla tulossa sääntö, ettei koira saa koskea luoksetullessa. Mulle ei ole koskaan sanottu, mutta treenikaverilta vähennettiin pisteitä (voi-luokassa) kun koiran leuka osuu ohjaajan mahaan luoksetulon lopussa jaksotuksen aikana.

Lenkillä huutelen sitten "täällä" tai koiria nimeltä ja se tarkoittaa, että pitää tulla välittömään läheisyyteen, hallinnan alle, mahdollisesti kiinni laitettavaksi.
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.02.2011 klo 12:28)

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Torstaina, 24.02.2011 klo 14:25  
+
0
^ Aa, unohdin täysin tuon että aloitin itse harjoitukset istumalla lattialla haara-asennossa, kun koira on sen verta pieni. Siitä nousin polvilleni, sitten tuolille ja hiljalleen seisomaan. Ongelmana onkin sitten liika tiiviys, jonka korjaamiseen taidan olla liian laiska.. Ainakin vielä.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

minmarka

minmarka
Viestimäärä: 21

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 25.02.2011 klo 13:36  
+
0
Kiitoksia vinkeistä! Aloittelin tuota eilen päivä- ja iltaruoalla suoraan seisomisen kautta ja ihan hyvin meni. Se oli myös mulla ongelmana että koira ei meinannut pysyä suorassa mutta pienellä hakemisella sain sen muutaman kerran aika hyväänkin asentoon. Tätä sitten vaan jatkamaan. Olin tosiaan tehny sen virheen että olin opettanu koiran tuleen vähän matkan päähän istumaan ajatuksena opettaa loppuasento viimeisenä, mutta ehkäpä tän ehtii vielä korjata. Oon tosiaan ehtiny opettaa maahanmenonki kahdesti, ensin istumisen ja sitten seisomisen kautta. Miksi tehdä mitään kerralla oikein kun kaiken voi aina tehdä myös vaikeimman kautta.. Nooh, ehkä tää seuraavan koiran kans joskus hamaassa tulevaisuudessa on sitte asteen verran helpompaa jo :nauru:
Saksanpaimenkoira Stella s. 10/2010

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 25.02.2011 klo 21:44  
+
0
^ Muista vaihdella palkkakättä, ettei koira opi aina odottamaan vasemmasta kädestä/taskusta palkkaa. Silloin väkisinkin alkaa jossain vaiheessa menemään vinoon.

Mie ruukaan monesti pitää namit kummassakin kädessä ja katson koiran mukaan, kummalla kädellä palkkaan. Tai jos palkkaa vähän, vaihdan kättä selän takana. Etten ainakaan koskaan palkkaa vahvistaen vähänkään vinoa istumista. ;)
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 26.02.2011 klo 01:26  
+
0
Meillä ratkotaan parhaillaan just tuota ongelmaa. Mä en ole alunperin pentuna opettanut tuolle eteen tulemista, koska TOKO-puolella sitä ei tarvi ja silloin PK-puoli oli itelle ihan vierasta eikä niin kiintoisaa. Nyt kun kiinnostus on vaihtunut päälaelleen niin ollaan alettu ottaa myös eteentulemista, ongelmaksi aluksi meinasi tulla se että tuo oli tosi epävarma tulemaan eteen kun tahtoi pakosti mennä sivulle. Nyt asento itsessään alkaa olla suora, mutta koira meinaa vieläkin tulla istumaan mun vasemman jalan eteen eikä suoraan keskelle...No, tässähän sitä korjaillaan sitten.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 106
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 23:30)