Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Keskiviikkona, 08.02.2012 klo 09:39

Ensi kesäksi rantakuntoon! Vol. 2

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 21

Kadaver

moderaattori
Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 10:12  
+
0

tehtailija kirjoitti:


ihminen on aggressiivinen, pelokas kädellinen, joka käyttäytyy sen mukaisesti edelleen, joten on varmasti ihan luontaista pyrkiä kehoon jossa on turvallisempi fiilis. mitä enemmän asiaa ajattelen niin sitä enemmän tunnistan näitä piirteitä itsestäni, ei kai se hyvä tunne ihan tyhjästä tule kun tajuaa olevansa jotakuta nopeampi tai voimakkaampi. olenko ainoa jolle tää hypoteesi vaikuttaa järkevältä?


Mun mielestä tämä oli hirveen hieno näkökulma! Varsinaisesta keräilykulttuurista, jolloin ihminen oli vielä saaliseläimen roolissa, on kulunut 10 000 vuotta. Ei mitenkän hirveän pitkä aika siis. Kuulostais ihan järkevältä.

Mulla on kuitenkin sellainen muistikuva, että esimerkiksi Mesopotamiassa ihannoitiin rehevää naisruumista. Siis oikeasti isotissistä ja kunnollisella vararavinnolla varustettua emäntää, joka hoiti kotona jöllöttävän lapsilauman eikä kaatunut pienistä tuulenhenkäyksistä. Rehevä perä, isot rinnat ja vararavinto kertoivat elinkelpoisesta ja hedelmällisestä yksilöstä, joka suurimmalla todennäköisyydellä luotsasi ison lapsikatraan ruton ja nälänhätien ohitse.

Nykyäänkin kauniit rinnat ja pyöreä peppu kuuluvat monen heteromiehen unelmanaisen pakettiin. Vararavintoa ei nykyään nähdä kuitenkaan saavutuksena, koska nykyään on niin helppo hankkia talven yli pelastava vararavintotankkeri vyötärölle kävelemällä joka päivä rax pizzabuffettiin. Olisko niin, että ihminen haluaa kaikista eniten sitä, mikä ei ole kaikista helpoiten saavutettavissa?
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

keps

keps
Viestimäärä: 1133

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 11:18  
+
0

nanae kirjoitti:

Juu tuo on ihan totta, mun mielestä paino ei kerro yhtään mitään. Mäkään en halua laihtua vaan kiinteytyä, lihasta enemmän jne. paino ei merkitse mulle oikein mitään, pääasia on se miltä näyttää.
mulla on ongelma alueet ehkä toi alavartalo, lantio mulla on melko leveä, joka korostuu kun vyötärö on nii pikkunen. maha mulla on jostain syystä aina timmi, vaikka en mitään tekis.
haluisin kiinteytyä pepusta ja jenkkiksistä" koska niissä mulla on omasta mielestä vähän ylimäärästä.



no nimenomaan! sit tää ruikutus et älä laihdu!!1 no en, kiinteydyn vaan hei jos salilla käyn, vai mitä sä kuvittelit? :D justku tosiaa oon 163cm ja painan 46kg nii oon aika onnettoman rimpulan näkönen et lihaksia kiitos! sais vähän jotain näköä ja muotojaki tähän kroppaan...

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 11:28  
+
0
Kadaverin kommentti on kyllä totta, siis tämä entisajan ihannointi rehevämpää naista kohtaan. tämä kauneusihanne on nykypäivänä vieläkin joissain maissa, jossa on heimoja, jotka elävät enemmän entisajan tyyliin. muistaakseni jossain dokumentissä morsian lihotettiin häitä varten koska miehestä morsian näyttää rikkaammalta.
Mä en oo nii filosofinen tyyppi, että osaisin miettiä vaikuttaako noi puhutut asiat laihuuden ihannointiin (ihmisen geenit/vaistot entisajoilta.)
Ite oon jollain tavalla sitä mieltä että tällähetkellä vain kauneusihanne on tälläinen. ja kun joku tietty kauneusihanne on moni menee sen mukaisesti. Media myös ruokkii hirveästi tälläistä käsitystä, mainosten ja tv sarjojen kautta. Myös maailman johtavat muotitalot käyttävät vain laihoja malleja

keps, ihan totta, me väärinymmärretyt ! :< :D
(Viestiä on muokattu tiistaina, 21.02.2012 klo 11:29)

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 11:30  
+
0
Huhhuh....... Taas huomaa ettei paino kerro mitään. Tos oikeanpuolimmaises kuvas toi Elina painaa mua 10kg enemmän(samanpituinen) ja silti se ei näytä kiloakaan lihavemmalta ku mä! Eikä muutenkaan uskois et noiden kuvien erona on 20kg........

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 23:14  
+
0
Työnnänpä minäkin vielä lusikkani soppaan tähän keskusteluun, vaikka - kuten sanoin - en itse millään muotoa liikuntaa harrasta. En siis ole oikein millään kannalla, mutta tehtiksen viesti sai mut pohtimaan tätä ihan muuten vaan.

tehtailija kirjoitti:

jos jotain kehoon/ruokailuun/kuntoiluun liittyvää on alitajunnassa, niin eiköhän se ole ihan sellaista ihmislajin luontaista fyysisyyttä kymmenien tuhansien vuosien takaa kun metsästettiin jellonia savannilla. siis että alitajuntaisesti pyrkii kestävään kroppaan koska alitajunnasta tulee viesti että niin pärjää paremmin (= saa helpommin ruokaa ja pääsee karkuun tarvittaessa) elämässä, ja nyky-yhteiskunta on sen viestin muokannut muotoon "musta tykätään tällasena enemmän".



Olen samaa mieltä siitä, että ihmisen perimä ja primitiiviset vaistot vaikuttavat elämään jossain määrin vieläkin. Mutta toisaalta länsimaisella nykyihmisellä on hyvin harvoin samanlaista tarvetta juosta, kuin metsästäjä-keräilijä-kulttuurin ihmisellä. Silloin elämä oli ihan todellakin sen varassa, kuinka nopeasti juoksit petoa karkuun ja saalista kiinni.

Nykyään pedot eivät ole arkipäivää, ja periaatteessa fyysisiä puutteitakin voi korjailla. Erilaiset leikkaukset, lääkkeet, hygienia ynnä muu kehitys ovat pidentäneet eliniänodotetta siitä 25 vuodesta melkoisen paljon. Ruokaakin meillä länsimaisilla riittää ihan kohtuullisesti.

Itse en siis allekirjoita väitettä tuosta alitajuntaisesta selviämisen viestistä ihan noin suoraviivaisesti. Totta kai ihminen on luotu liikkumaan ja esimerkiksi niin suuri liikalihavuus, ettei voisi sängystä poistua, saisi itselläni hälytyskellot soimaan. Mutta en tiedä olisiko se suoraan sitä "Apua en jaksaisi juosta karkuun" vai ylipäätään sitä "Itku, en pääsis kaverin luo" -yleismaailmallista ns. arkipäivän harrastusten kaipaamista.

Enemmän kiinnittäisin huomiota tuohon lainauksen viimeiseen osioon, nyky-yhteiskunta on sen viestin muokannut muotoon "musta tykätään tällasena enemmän". Eli yhdellä sanalla kauneusihanteet.

Kauneusihanteita on ollut vaikka minkämoisia eri kulttuureissa ja eri aikakausina. Laihuus on joskus ollut merkki köyhyydestä, nykyään se on enemmän merkki menestyksestä. Lihavuuden on nähty merkitsevän varallisuutta, hedelmällisyyttä, voimaa jne. Pyöreitä naisia on pidetty toisina aikoina laihoja kanssasisariaan sensuellimpina kaikin puolin. Se on ollut seksikkäämpää.
Toisaalta välillä naisen paikka on ollut hiirulaisena seinustalla, ja miehet ovat meikanneet ja pukeutuneet riikinkukkomaisen värikkäästi. Sitten taas on niitä aikoja, jolloin naiset ovat pröystäilleet - esimerkiksi se, kenellä on ollut suurin ja muhkein hattu, on saattanut kieliä suurimmasta varakkuudesta ja arvostuksesta. Ja niissä hatuissa on tosiaan ollut kaikkea kukkasista paistettuihin kalkkunoihin.

Mitä tällä haluan sanoa, on että kauneusihanteita on laidasta laitaan. Nykyajan trendi tuntuu olevan hoikkuus ja itsestään huolehtiminen. Lihavuus yhdistetään sairuksiin, ja sairaudet eivät tuota. Lihavuus yhdistetään myös laiskuuteen. Sen sijaan hoikkaa johtajanaista ihaillaan, koska hän tekee paitsi työnsä, myös pitää huolen itsestään.
Yhteiskunta (ja nyt en puhu yhteiskunnasta hallinnollisena instituutiona, vaan enemmänkin niistä ajatuksista ja ajatusmalleista, joita yhteiskunnan jäsenet käyttävät ja tuottavat) suosii laihoja ehkä huomaamattaankin.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 23:52  
+
0
käytiin just kymmenen kilometrin rapsakka lenkki hoitokoiran kanssa. huimas koko perkeleen matkan :c onneks ei tarvii laihduttaa kuin kuukaus tai kaks enää, mutta nyt istumaan päästyä on kyllä hyvä fiilis :aurinko:

ja parin viikon päästä saan rahaa, eli rupeen käymään salilla! :aurinko::aurinko::aurinko:
this parrot is no more!

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 20:44  
+
0
spinnissä käyty! ihan jees :) voihan tuol välil käydä. tykkään kyl combatista enemmän kun se ei oo pelkkiä jalkoja :D
never regret something that once made you smile

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 22:01  
+
0
ensimmäinen vuosi sitten, toinen n. 3kk sitten ja viimeisin tänään

haba 30 > 29 > 28
vyötärö 92 > 89 > 83
lantio 103 > 103 > 100
reisiii 61 > 57,5 > 57,5
pohje 39 > 39 > 38,5

:aurinko:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.02.2012 klo 22:02)

H1N1

H1N1
Viestimäärä: 4401

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 22:21  
+
0
pumppipumppipumppi! <3

olin tänään 60 minsan pumpis ja on kyllä aiva erilaanen ku se 30 minsan missä tehdään vaan isoommat lihas ryhmät, ah tää on niin mun uus rakkaus! :love:

tekis nytki niiiiiin mieli mennä salillee tai uurestaa pumppiin tai JOTAAN! haluun oman salin niin voin mennä sinne aina ku huvittaa >:(

HAKIS! palijo se sun cross trainer makso? onko se minkälaanen ollu ja onko tietua notta onko niistä halvimmista mihinkää? :)
HALUUN KANS!
You know my name not my story.
You've heard what I've done not what I've been through.

H1N1

H1N1
Viestimäärä: 4401

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 22:23  
+
0
oiskohan tästä tai tästä mihkää? on niin hirveen halpoja :mietiskel:

// ja muutenki kiinnostas tiätää että kuinka palijo ja mitenkä nua kalliimmat ja halvemmat versiot eruaa toisistaan? mitä xtraa niissä kalliimmissa on?
jos joku osaa valaasta, mä vähä heikosti ymmärrän nuasta :)
You know my name not my story.
You've heard what I've done not what I've been through.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.02.2012 klo 22:28)

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 23:28  
+
0
tänään on tullut käveltyä reippahasti 26-27 kilometriä yhteensä :cool: päivän viimeinen lenkki tässä:



hitto kun sais sykemittarin!

... ja nyt tilasin sykemittarin. tai toi on rannetietokone
this parrot is no more!

runopoika

runopoika
Viestimäärä: 1126

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Torstaina, 23.02.2012 klo 00:01  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Olisko niin, että ihminen haluaa kaikista eniten sitä, mikä ei ole kaikista helpoiten saavutettavissa?



näin mä ite ainakin ajattelen. ja kyllähän se menee noin lähes joka asiassa :D ja esim. jotain rusketustakin on länsimaissa arvostettu ihan eri tavoin eri aikoina

mut voisin itekin vähän vastailla nyt, et ite liikun lähinnä psyykkisen terveyden takia. oon huomannut, et liikunta nostaa aika paljon mielialaa, ja muutenkin pidemmällä aikavälillä nostaa itsetuntoa kun huomaa et oikeesti edistyy ja oppii ja oikeesti saa jotain aikaan. ja haluaisin kyllä pudottaa muutaman kilon, mutta oon oikeesti päättänyt nyt et sillä ei oo niin väliä.
oon nyt 175,5 cm ja painan jonku 60-61 kg ja jotenki ankeeta ku oon aina yrittäny pitää sen 60 sellasena rajana et sen yli ei mennä :D

Kadaver

moderaattori
Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Torstaina, 23.02.2012 klo 08:25  
+
0
Oon löytänyt uudelleen pilateksen ja coretunnit. Nyt talvella on tullut käytyä paljon rankemmilla tunnillella, kuten cyclingissä ja pumpissa, mutta olisi oikeasti hyvä käydä treenailemassa myös keskivartalon pikkulihaksia. Mulla on selkä syntyjään niin heikko, että tukilihasten vahvistaminen tekee sille tosi hyvää.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Torstaina, 23.02.2012 klo 10:46  
+
0

H1N1 kirjoitti:


HAKIS! palijo se sun cross trainer makso? onko se minkälaanen ollu ja onko tietua notta onko niistä halvimmista mihinkää? :)
HALUUN KANS!

hmmm mitäköhän se mahto olla... jotain ~200 euron luokkaa alennuksessa et ei toi mikään superi ole mut ihan riittävä! ei valittamista. näyttää matkat, kalorit, sykkeet sun muut tarpeelliset ja ihan luotettavalta ne tuntuu ja on muutenkin toiminu hyvin!

paitsi miinusta siitä että vastusta mun mielestä ei saa tarpeeks vaikka se olis rankimmalla! turhauttavaa.
never regret something that once made you smile
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.02.2012 klo 10:48)

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Torstaina, 23.02.2012 klo 14:39  
+
0
tossa munkin kuntopyärässä rankinkin vastus on aika kevyt, mutta kyllä se tuntuu ku hetken polkee.
en ymmärrä miten on mahdollista ku heräsin tänää, nilkka nii kipee etten voi kunnolla kävellä >: piti mennä pitkälle lenkille, mutta ei mitään mahista ku joutuu nilkuttamaan. pitää kokeilla pystynkö polkemaan

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Torstaina, 23.02.2012 klo 20:21  
+
0
Mä keskityn nyt vaan kahteen lajiin, spinniin ja pumppiin :) pitäs olla hyvä combo!
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

Kadaver

moderaattori
Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Torstaina, 23.02.2012 klo 20:25  
+
0
Heitin viimeksi pumpissa tankoon 5kg isommat kyykkypainot kuin normaalisti ja AI JUMALAUTA KUN SATTUU!!!! Ensi kerralla menee taas 25kg, en jaksa enää hinkata 20 kilolla, koska se ei nähtävästi tunnu enää missään.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Torstaina, 23.02.2012 klo 20:46  
+
0
luoko se mitään lisävastusta jos askelkyykkyjä tekee käsipainojen kanssa? hoksasin, että avokilla on kolmet eri painoset käsipainot ja josko niitä vois hyödyntää

Kadaver

moderaattori
Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Torstaina, 23.02.2012 klo 20:51  
+
0
^Totta kai, koska silloin lihasten täytyy nostaa aiempaa suurempi paino ylös.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: ENSI KESäKSI RANTAKUNTOON! VOL. 2 - Torstaina, 23.02.2012 klo 21:01  
+
0
niin no joo totta :D täytyypä sitte tuo ottaa lenkkeilyn ja kuntopyöräilyn lisäksi. vatsalihaksiakin ois hyvä tehdä mutta en voi tehä ees matolla ku selkärankaa sattuu älyttömästi ku teen :D vatsa on muutenki jees ja jostain syystä mulla toi pyöräily tuntuu myös vatsan lihaksissa (en tiiä pitäskö)

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 23:15)