Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 00:37

Kirjallisuus ja lehdet

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 17

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 27.05.2010 klo 23:07  
+
0
mä lukaisin tossa jos Hermann Hessen Narkissoksen ja Kultasuun joka oli hyvä ja luin sen aika innolla. Ei nyt mitään maailmoja mullistavaa mut en nyt varsinaisesti hirveesti mitään odottanutkaan joten hyvä toi oli ja mä tykkään Hessen kirjoitustyylistä vaikka se onkin niin vanhanaikaista mut silti.

Ja tänään sain luettua Emily Brontën Humisevan harjun jota oon jo kaks vuotta julistanut maailman tylsimmäksi kirjaksi... Koitin lukea ton tosiaan pari vuotta sitten mutta se alku oli niin kyllästyttävä että luovutin totaalisesti. Nyt löysin ton suomalaisen kirjakaupan alelaarista pokkarina kolmeen euroon ja päätin ostaa koska se on kuitenkin klassikko ja oon päättänyt että joskus sen vielä luen, ja onneks ostin! Päästyä sen tylsän kohdan ohi joka loppui tietysti joku kaksi sivua siitä mihin olin viimeksi jäänyt, luin tota ihan hulluna! Todella koukuttava ja aa ihan sika hyvä. Tosi hämmentävää lukea kirjaa jonka päähenkilöihin ei pysty ollenkaan samaistumaan koska ne kaikki on niin raivostuttavan ärsyttäviä ihmisiä ja turhauttavia ku ne ei tajua että ne vaan tekee kaikkien elämän hankalaksi omalla käytöksellään, itsensä mukaanlukien. Mut en yhtään ihmettele enää miksi tota kirjaa niin ylistetään, todellakin suosittelen tota jos haluaa jotain klassikkoja lukea, ja kannattaa vaan kahlata se tylsä alku, kyllä se siitä paranee tosi nopeasti. Ainoa mikä mua harmittaa nyt on vaan se, että mulla on toi kirja pokkarina eikä kovakantisena, koska hyvät kirjat pitää aina löytyä hyllystä kovakantisina, ne ansaitsee sen.
life is too short to live without poetry

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 31.05.2010 klo 23:06  
+
0
Tällä hetkellä luettavana on Jussi Viitalan-Vapaasta tahdosta?
- Käyttäytymisen evolutiivinen perusta

Kirjailija etsii vastauksia mm. kysymyksiin: Onko ihminen eläin ja mikä tekee ihmisestä erityisen nisäkkään? Onko poliittisen ja uskonnollisen vakaumuksen omaksuminen tietoista ja ovatko itsekkyys tai epäitsekkyys moraalisia valintojamme vai evoluutiossa kehittyneitä taipumuksia?
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa, ja antaa pohdittavaa joissain asioissa..

Vasta luin myös tuon Stieg Larssonin trilogian. Ensimmäinen ja toinen kirja olivat todella hyviä, mutta kolmas oli lievä pettymys, olin kyllä enempää odottanut ekoista kirjoista päätellen ja mitä arvosteluista olin lukenut.
Virpi Hämeen-Anttilan Sokkopeli oli myös mahtava kirja, kannatta lukea.
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 31.05.2010 klo 23:27  
+
0
Päätin ihan "akateemisesta mielenkiinnosta" lukea vihdoin Stephenie Meyerin Houkutuksen kun se on jäänyt imelän takakansitekstin takia kirjastoon ties kuinka monta kertaa, kun olen halunnut ottaa selville, mitä sen ihkutuksen takana on. Tällä kertaa päätin jättää takakannen lukematta ja lainata kirjan vaan kylmästi. Aluksi teksti oli ihan mukavaa aivot narikkaan-luettavaa, noh, nuortenkirjamaista kuitenkin. Tarinan edetessä Bellan hahmo alkoi vaan ärsyttää koko ajan enemmän ja pääparin suhteen "kehittyminen" oli rasittavaa ja jotenkin liian nopeaa, tuttu/kaverivaihetta ei tuntunut olevan ollenkaan vaan suunnilleen jonkun samalla tunnilla olemisen jälkeen avauduttiin heti toisilleen ja oltiin ihan "OLEMME LUODUT TOISILLEMME"
come on night, take me home

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 31.05.2010 klo 23:41  
+
0
en oo ehtinyt käymään kirjastossa ton humisevan harjun lukemisen jälkeen joten tuli pieni ongelma että mitä mä nyt luen sitten töissä! löysin kirjahyllystä joskus Glamour-lehden mukana tulleen He's Just Not That Into You:n eli kirjan, johon perustuu se Jätä se! -leffa. Aattelin että toi ois kunnon romaani joka kertoisi esim. niistä leffassakin esiintyvistä hahmoista, mutta toi onkin enemmän semmonen kysymys ja vastaus -tyyppinen ratkaisu missä esitetään ongelma, jonka naiset kohtaa miehiä deittaillessaan ja seurustelusuihteissa, ja sit ratkaisu, neuvoja ja näkökulma miehen kannalta. Kuitenkin todella hauskasti kirjoitettu, ja tosta löytyy niin selkeitä samankaltaisia parisuhdeongelmatilanteita kun mitä tiedän olleen niin omassa kuin kavereidenkin elämässä! Oikeesti jos on yhtään kiinnostunut tommosesta ihmissuhdeneuvo-kirjallisuudesta niin todellakin kannattaa lukea, toi on sillee aika kevyttä ja helppoa luettavaa ja oikesti tosi hauskasti kirjoitettu :)
life is too short to live without poetry

Ins

Ins
Viestimäärä: 60

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 10.06.2010 klo 20:53  
+
0
Hei onks kukaan lukenu sellasta kirjaa ku Nälkäpeli?
Oon pitkään miettiny et pitäiskö lainata mut kirjastos ei vissiin oo.

HaniPanda

HaniPanda
Viestimäärä: 386

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 10.06.2010 klo 21:44  
+
0
^ OLEN LUKENUT MINÄ MINÄ WOOHOO!

Siis aivan niin mahtava! Yksi parhaimmista kirjoista mitä olen ikinä, siis IKINÄ lukenut. Kun alotin lukemaan niin sitä en sitten laskenukkaan käsistä hetkeksikään. Ihana.
Kyllä meidän kirjastosta saa ainakin molemmat osat :)
1.Nälkäpeli
2.Nälkäpeli - Vihan liekit

Kolmas osa ilmestyy englanniksi elokuun loppupuolella. Odottelen täällä ihan raivona kuolaten että koskas tämä ilmestyy suomeksi :)
Jou.

Café

Café
Viestimäärä: 673

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 11.06.2010 klo 22:21  
+
0

HaniPanda kirjoitti:

^ OLEN LUKENUT MINÄ MINÄ WOOHOO!

Siis aivan niin mahtava! Yksi parhaimmista kirjoista mitä olen ikinä, siis IKINÄ lukenut. Kun alotin lukemaan niin sitä en sitten laskenukkaan käsistä hetkeksikään. Ihana.


Mistä tää kirja kertoo?
"I'll try to keep my shirt on all summer and for all the cab drivers out there, I love you!"
- Patrick Kane -

HaniPanda

HaniPanda
Viestimäärä: 386

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 11.06.2010 klo 22:29  
+
0
Eka osa:

Luonnonkatastrofit, kuivuus, myrskyt, tulipalot ja tulvat nielivät suuren osan Pohjois-Amerikasta. Loput hävitti jäljelle jääneestä ruoasta käyty sota. Raunioista syntyi Panem. Sen kansalaiset nousivat kapinaan hallitsijoitaan vastaan, mutta hävisivät taistelun. Rangaistukseksi kehitettiin nälkäpeli.

Pelin säännöt ovat yksinkertaiset. Jokaisen vyöhykkeen on arvottava yksi poika ja tyttö osallistumaan kisaan. Nuoret pakotetaan vaativiin olosuhteisiin luonnonalueelle, jossa heidän on tapettava toisensa. Viimeinen hengissä selviytyjä on voittaja.

Nälkäpeli on vuotuinen tapahtuma ja koko maassa näytettävä tosi-TV-ohjelma. Trilogian ensimmäisessä osassa 16-vuotiaan Katnissin kyvyt joutuvat koetukselle, kun hän ilmoittautuu peliin vapaaehtoiseksi pelastaakseen pikkusiskonsa, jonka epäonneksi arpa lankeaa...


Toka osa:

''Presidentti Snow’n vierailu. Vyöhykkeet kapinan partaalla. Suora uhkaus Galen tappamisesta ja lisää tulossa. Kaikki rakkaani ovat tuomittuja. Ja kuka tietää, kuinka moni muu joutuu vielä maksamaan minun teoistani? Jos en pysty kääntämään kurssia kiertueen aikana. Tyynnyttämään rauhattomuutta niin, että presidentti lakkaa huolehtimasta. Mutta miten? Todistamalla aukottomasti koko tälle maalle, että rakastan Peeta Mellarkia.

Minä en pysty siihen, minä ajattelen. En ole niin hyvä. Meistä kahdesta Peeta on hyvä, ihminen josta on helppo pitää. Hän saa ihmiset uskomaan mitä tahansa. Minä olen se, joka nipistää suunsa kiinni ja pysyttelee taka-alalla ja antaa hänen hoitaa puhumisen niin pitkälle kuin suinkin. Mutta Peeta ei ole nyt se, jonka on todistettava rakkautensa. Se olen minä.”

Nälkäpeli on ohi, mutta kärsimys ei. Juuri ennen koko maan kattavaa voitonkiertuetta, jolle voittajapari pakotetaan, presidentti Snow tekee epämiellyttävän vierailun Katnissin kotiin. Hän syyttää tyttöä siitä, että hänen käytöksensä pelissä yllyttää ihmisiä kapimaan. Lisäksi hän on saanut vihiä, että Katnissin ja Peetan suhde olikin tekaistu! Voiko heidän kihlautumisensa yleisön edessä vielä pelastaa tilanteen?
Jou.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 21.06.2010 klo 19:12  
+
0
Luen just nyt tämmöstä kiertokirjaa, mikä on Oulussa liikenteessä :-D Tän voi lukea ja sen jälkeen laittaa eteenpäin esim linkkiin, kahvilaan etc.

Tää kirja on siis Peter Jacobin kirjoittama, Elämän kirjana. Oon lukenu puolet, ja tää vaikuttaa ihan hurjan kivalta! Just sellasta rentoaluettavaa! Onko kukaan muu lukenu?
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Pites

Pites
Viestimäärä: 883

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 21.06.2010 klo 19:14  
+
0
Mul on lainas täl hetkel semmonen kirja kuin:
~Kuinka ananas kuoritaan~
Kodin kaikki kaikesta

Juuh ihan paras C= Siel on kaikkii hienoi ohjei kaikkeen ja kivoi vinkkei yms muuta. (yks mieleen painuva:, ÄLÄ imuroi kun hamsterisi on vapaana)
We can't cry the pain away, we can't wind a need to stay.

Salmiac

Salmiac
Viestimäärä: 10

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 21.06.2010 klo 20:33  
+
0

Ins kirjoitti:

Hei onks kukaan lukenu sellasta kirjaa ku Nälkäpeli?
Oon pitkään miettiny et pitäiskö lainata mut kirjastos ei vissiin oo.



Olen lukenut ja suosittelen (8 kirjastosta saattaa joutua jonottamaan että saa luettavaksi, täälläpäin ainakin joutuu jonottamaan.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 21.06.2010 klo 20:42  
+
0
Luin itekin Houkutuksen, ihan jees mutta ei tosiaan semmonen pakko-pakko-lukea kirja :D Elokuvat on paljon parempia, Houkutuksen luin ja oon kattonu. En Uusikuuta ees jaksanu lukea, katoin vaan elokuvan.
btw täytyy lainata toi nälkäpeli :D

(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.06.2010 klo 20:43)

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 21.06.2010 klo 20:46  
+
0
Iteki innostuin tost nälkäpelistä, laitoin kännyyn muistiin et katon ens kerralla kirjastosta :)

Räyhähenki

Räyhähenki
Viestimäärä: 1116

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 22.06.2010 klo 13:39  
+
0
joskus aiemminkin olen kysynyt samaa, mutta onko kukaan teistä lueskellut sarjaa Perillinen, johon kuuluvat tähän mennessä suomeksi ilmestyneet Eragon, Esikoinen ja Brisingr?
"Hänet on tuomittu!
Sinut on tuomittu!
Koko joukko on tuomittu!
Vaan mihin?
Huomaa, etten sanonut."

Christopher Paolini ~ Eragon


ex. Sippuland

robsu

robsu
Viestimäärä: 304

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 29.06.2010 klo 14:12  
+
0
nyt kesälukemiseksi ois kiva saada joku teinirakkaus kirja, eli olisko kellään mitään sellaista ehdoteltavana? :)
life is no nintendo game

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 29.06.2010 klo 18:40  
+
0
Ostin kahella kympillä äsken Jari Tervon- Troikan ja Kate Jacobsin- Pienen lankakaupan. Olen vielä lukemassa tuota Ohranaa joka sekin Jari Tervon tuotantoa.
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Annaronja

Annaronja
Viestimäärä: 203

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 20:30  
+
0
Täällä kanssa oottelen kovin Nälkäpelin uutta osaa, noista aikasemmista diggaillu kovinkin 8)
FI CH Jellonaaman Cool`N Sexy 5/06
Jellonaaman Jokeri 3/08

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 20:43  
+
0
just nyt oon lukemassa terhi rannelan taivaan tuuliin kirjaa. mukavan poisitiivinen yllätys on ollu kaikin puolin tämä kirja (:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 22:49  
+
0
welmuli: Itse haluaisin lukea tuon Pieni lankakauppa-kirjan, sillä äitini lainasi sen joskus ja taisi kehuakin. Kuulostaa jotenkin ihanan tavalliselta ja kiinnostavalta samaan aikaan. : ) Mitä itse olet pitänyt?

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 05.07.2010 klo 20:52  
+
0
Kävin just kirjastossa etsimässä luettavaa mökille, jotain tekemistä siis. Ja käteen tarttui Green Day; Amerikan idiootit ja uuspunkin kukoistus, Kurt Cobain; päiväkirjat, kaksi salapoliisi Conania (mangaa) ja kaksi vanhaa suosikkia.
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 22:15)